Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Espol  (Przeczytany 528411 razy)

82200

  • Gość
Espol
« Odpowiedź #90 dnia: Stycznia 11, 2010, 11:17:16 »
Słuchaj, w espolu jest tak: jeżeli na umowie masz 1,5Mb/s, to gwarantowaną prędkość na www masz 750kb/s-------czyli jeżeli przynajmniej tyle masz na www to nie możesz mieć żadnych pretensji bo zgodę podpisałeś na to w postaci małych gwiazdek na umowie. Z p2p prędkość gwarantowana to 1/4 prędkości w umowie, czyli 375kb/s - czyli mniejszej nie możesz mieć prędkości na p2p w espolu przy tym abonamencie niż ta wartość - to też jest w postaci gwiazdek małych w umowie. Tu nie ma prostych reguł jak widzisz......--są małe gwiazdki - a skąd zwykli ludzie, którzy potrzebują tylko www maja wiedzieć, że na p2p będzie zupełnie coś innego? - tego bokserka w biurze nie mówi dokładnie. Także jeżeli masz prędkości niższe niż wyżej opisane to dzwoń do biura obsługi klienta i płać dodatkowo za połączenia, bo na helpldesku wiosny prędzej się doczekasz. Ja tak płaciłem przez 5 lat, ale już nie płacę, bo........   sam się domyśl dlaczego:)

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #91 dnia: Stycznia 11, 2010, 14:41:26 »
Cytat: "piotr0822"
a ja mam pytanie z innej beczki. posiadam espola od 1,5 roku (1mb). Wcześniej przy ściąganiu z P2P miałem max czyli ok 130 kb/s a teraz mam 60?! w umowie niby jest , że na inne niż www jest 50% prędkości. Czy u was jest tak samo?


Jeśli masz 1MB to znaczy, że maks. prędkość na www to 128kB/s, p2p to faktycznie połowa tej prędkości. Prędkość w programach p2p może być też uzależniona od ilości osób od których ściągasz (ile osób udostępnia) oraz od pory dnia (w nocy 2x szybciej).

[ Dodano: 2010-01-11, 14:45 ]
82200 pomyliłeś się, nie 1,5Mb tylko 1Mb.
I love the night.
1101110100101111

Offline jojo

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 305
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #92 dnia: Stycznia 11, 2010, 16:01:07 »
Powiem tak. Mam Espola od kilku lat. Nie mam jakiś ogromnych wymagań co do prędkości ale już do niezawodności tak. W ciągu tego okresu nie miałem sygnału może z 3, 4  razy poza awariami prądu w całych Policach. To już częściej Orange sprawia mi figle niż Espol. Poza tym chciałem pochwalic panów z obsługi technicznej bo gdy w piątek wieczorem konfigurowałem router to byli mi bardzo pomocni. Tyle ode mnie. Pozdrawiam.

82200

  • Gość
Espol
« Odpowiedź #93 dnia: Stycznia 11, 2010, 23:03:57 »
no tak pomyliłem się, powinno chodzić o 1Mb a ja policzyłem dla 1,5 Mb, ale dd2f prawda jest taka, że prędkość gwarantowana na p2p w espolu to 1/4 prędkości na umowie...... i tego nikt nie zmieni bo w umowie mała gwiazdka o tym mówi...... dd2f - nie tylko w espolu prędkość w programach p2p może być też uzależniona od ilości osób od których ściągasz (ile osób udostępnia) oraz od pory dnia, ale jakoś ludzie z espola tylko o tym problemie piszą i podczas podpisywania umowy nie są świadomi małych gwiazdek, cytuje:

* Oferta dostępna w wybranych lokalizacjach. Maksymalna prędkość pobierania mierzona od rutera brzegowego. Prędkość pobierania mierzona od rutera brzegowego dla innych usług niż usługa WWW wynosi 50% prędkości usługi WWW. Przepustowość gwarantowana jest równa połowie przepustowości maksymalnej dla danej usługi.

Dla osoby, która ma małe pojęcie o internecie, nie zwróci za bardzo uwagi na gwiazdkę a dopiero potem wychodzi szydło z worka jak chcesz cosik na np: DC++ sciągnąć.
U innych operatorów jest kawa na ławę. Czyli jeżeli masz łącze 1Mb na umowie, to moga ci je obniżyć do 512kb/s i nic nie możesz zrobić bo zgodziłeś się na gwiazdke w umowie. Czyli jeżeli na p2p będziesz miał 256kb/s to będzie to fair wobec Ciebie, bo prędkość gwarantowana na p2p to 1/4 prędkości z umowy.....wedle gwiazdki skopiowanej z espola powyzej i prawidłowo rozszyfrowanej.
Po co te gwiazdki? chyba po to by nie mający pojęcia ludzie nieświadomie podpisali umowę, bo gdzie indziej nie ma gwiazdek......w sumie sam sie na to nabrałem 5 lat temu, ale już wiem o co chodzi w tej grze......

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #94 dnia: Stycznia 11, 2010, 23:11:20 »
Cytat: "82200"
no tak pomyliłem się, powinno chodzić o 1Mb a ja policzyłem dla 1,5 Mb, ale dd2f prawda jest taka, że prędkość gwarantowana na p2p w espolu to 1/4 prędkości na umowie..


Jak więc wytłumaczysz fakt, że mam 1/2 prędkości? Zresztą zgodnie z tym co zacytowałeś ze strony Espola.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

82200

  • Gość
Espol
« Odpowiedź #95 dnia: Stycznia 12, 2010, 07:35:46 »
no jeżeli masz 1/2 prędkości zamiast 1/4 prędkości to na Twoją korzyść, ale mogą zejść do 1/4 prędkości i nic im nie zrobisz.....

Dr kafar - zdaję sobie sprawę, że jest to zabezpieczenie dla operatora, tylko pytanie dlaczego te zabezpieczenie jest tak duże, wystarczyłby dać 100kb/s na małe wahania, chyba, że ktoś ma świadomość, że liczba klientów może spowodować w sieci o określonych parametrach technicznych aż takie obniżenia, że dla spokojności ducha i pań w biurze obsługi zakłąda się takie obniżenia, by ze złośliwymi osobami dać sobie radę..... Czyli epo zdaje sobie sprawę z jakości swoich usług i po to są te gwiazdki, by się zabezpieczyć.

Dr kafar - dużo ludzi jest takich, że nawet czytając tę gwiazdkę nie zdają sobie sprawy, co to są usługi inne niż www. Ja też przeczytałem umowę i podczas podpisywania umowy nawet bokserka mi nie powiedziała tak: Proszę pana - a gwiazdka mówi o tym, że jeżeli w umowie ma pan prędkość 1MB/s, to przeglądając strony www możemy panu obniżyć według umowy z powodów technicznych sieci prędkość do 512kb/s, a są jeszcze takie usługi jak p2p - jakby chciał pan ściągnąć jakiś film i wtedy prędkość możemy obnizyć do 256kb/s, zawsze może być więcej, ale możemy do tych wartości obniżyć i będzie to zgodnie z umową.

Dlaczego panie z biura nie wyjaśnią tego w ten sposób ludziom, którzy przychodzą z tzw. ulicy i dla nich internet to internet a do piero szydło z worka wychodzi jak dziecko chce ściągnąć coś przez p2p i pyta dlaczego są takie prędkości?

Chodzi mi o zwykłą przyzwoitość i szczerość wobec klientów - chyba, że kasa jest dla nich waniejsza......i w interesach nie ma sentymentów.

Wiem jedno, gdybym taką jasną sytuację dostał przy podpisywaniu umowy, to bym udał się do kogoś kto by mi wyjaśnił i dałbym sobie czas na podpisanie umowy z espolem,a tak podpis padł i uwiązanie nastało.

Nie każdy ma taką wiedzę, że zmysłem informatycznym odrazu rozszyfruje gwiazdkę, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy co gwiazdka tak w codzienym.
Więc dlaczego nie pomóc naiwnym klientom?

Offline krzy12315

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Router
« Odpowiedź #96 dnia: Stycznia 14, 2010, 19:15:30 »
Witam

Posiadam Internet , telefon i Internet  w espolu wszystko to rozdziela router d-link 100.Teraz chciałem kupić bezprzewodowy d-link 300.W espolu powiedziano mi że  "Jeżeli posiada Pan u nas wszystkie trzy usługi, nowy router musi być podłączony do naszegoroutera do portu oznaczonego jako "Internet"."

Czy ktoś z was ma jeden router bezprzewodowy  i ma wszystkie 3 usługi w espolu bez konieczności podłączania drugiego routera espola

exstasy

  • Gość
Espol
« Odpowiedź #97 dnia: Stycznia 14, 2010, 19:53:27 »
Ten d-link 100 jest przez nich zmodyfikowany i jest transparenty i de facto nie pełni funkcji routera tylko zabezpieczenie/zakodowania ichniej telewizji. Ja mam dopiero za ich urządzeniem podpięty router Wifi i kilka kompów - tak jak Tobie powiedzieli.


Ja zupełnie mam inny problem - czy ktoś ma podłączone kino domowe przez Optyczne wyjście audio  w dekoderze Espola. Chciałem za pomocą TOSLINKA podłączyć się pod mojego kompa ( gigabyte ep35-ds3), bawiłem się w panelu realteka niby powinno działać a... nie działa. Dzwoniłem do obsługi technicznej ale usłyszałem tylko "powinno działać".

ps. Zadałem także pytanie czy planują uaktywnić funkcję czasowego wyłączenia dekodera "sleep'a" - odpowiedź " planujemy wiele funkcjonalności i systematycznie będą one wdrażane"

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #98 dnia: Stycznia 17, 2010, 15:14:00 »
Działa Wam telefon od espola?
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline rbk

  • Moderator
  • Stara Gwardia
  • *****
  • Wiadomości: 3874
  • Płeć: Mężczyzna
  • wiecznie głodny króliczek
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #99 dnia: Stycznia 17, 2010, 15:43:52 »
Cytat: "Kuba"
Działa Wam telefon od espola?


Działa, ale jestem po drugiej stronie Polic (od Ciebie)

Offline bobi

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #100 dnia: Stycznia 17, 2010, 20:49:01 »
A ja powiem z innej beczki-pochodze właśnie z byłych hoteli ,teraz jestem szczęśliwcem w nowym bloku na Bankowej.Posiadam internet z Espola 6Mb i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Byli jedynymi którzy zainteresowali się mieszkańcami odciętymi od świata ,wyczuli biznes i szybko i sprawnie załatwili temat.
Parodią jest to że nasza kochana TP nie pozwoliła na zerwanie umowy nawet kiedy przedstawiłem pismo rozbiórki blaszaka-śmieszne,stwierdzili że nie posiadam numeru telefonu tylko podtrzymanie gniazda internetowego,więc płać i płacz.Tylko w tym kraju.Jeszcze dwa miesiące-na dzień dzisiejszy moge tylko ostrzec przed TP
bobi

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #101 dnia: Lutego 02, 2010, 20:58:29 »
Espol jest fajny.

Przydarzyło mi się uszkodzenie kabla niestety. Cóż, wiadomo, wina nie leży po stronie Espola, ale... na naprawę nie wiadomo ile trzeba będzie czekać. Trzeba położyć nowy kabel więc dają zlecenie na to do innej "firmy". W cudzysłowu bo żadnych namiarów ani też nazwy tejże firmy dać nie chcą. Podejrzewam, że to jedna z tych Studenci-Informatyki-Dorabiający-Lewiznę. Trzeba czekać na kontakt, do 14 dni. Potem przyjdzie technik i łaskawie wszystko podłączy. Kosztów nie potrafią podać, przyjdzie faktura pocztą.

Ta firma to kpina z klienta, kiedy do cholery kolesiostwo z Chemika wpuści Ampionet?!

P.S. Jak dobrze, że niektórzy ludzie nie potrafią WiFi zabezpieczyć.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline rbk

  • Moderator
  • Stara Gwardia
  • *****
  • Wiadomości: 3874
  • Płeć: Mężczyzna
  • wiecznie głodny króliczek
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #102 dnia: Lutego 02, 2010, 21:10:13 »
Cytat: "KrP"
Espol jest fajny.

Przydarzyło mi się uszkodzenie kabla niestety. Cóż, wiadomo, wina nie leży po stronie Espola, ale... na naprawę nie wiadomo ile trzeba będzie czekać. Trzeba położyć nowy kabel więc dają zlecenie na to do innej "firmy". W cudzysłowu bo żadnych namiarów ani też nazwy tejże firmy dać nie chcą. Podejrzewam, że to jedna z tych Studenci-Informatyki-Dorabiający-Lewiznę. Trzeba czekać na kontakt, do 14 dni. Potem przyjdzie technik i łaskawie wszystko podłączy. Kosztów nie potrafią podać, przyjdzie faktura pocztą.


W jakim miejscu przerwałeś kabel? Gdzieś na środku, że kabel wymieniasz? Zawszę można zrobić przejściówkę, jakiejś super straty nie odczujesz, a nie będziesz musiał czekać 14dni i domyślać się jaką fakturę Ci przyślą ;)

Offline rawiki

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #103 dnia: Lutego 02, 2010, 21:20:11 »
Chłopaku,tak berdzo się rozpisujesz na temat Espola i internetu a połączyć kabelka( 8 żył) nie potrafisz-jakie argumenty,że Ampio(od jesieni czekamy na nową promocje) i co ledwie pare mega-a Espol na światełku podłączy ci ile tylko sobie życzysz.Moim zdaniem Ampio powoli padnie-to widać,słychać i czuć.

Offline rbk

  • Moderator
  • Stara Gwardia
  • *****
  • Wiadomości: 3874
  • Płeć: Mężczyzna
  • wiecznie głodny króliczek
    • Zobacz profil
Espol
« Odpowiedź #104 dnia: Lutego 02, 2010, 21:33:19 »
Bez urazy, ale jak czytam Twoje posty, aż sobie zajrzałem we wszystko co napisałeś, to wydaje mi się, że jesteś pracownikiem tej firmy.
Konkurencja na pewno nie padnie, o takie sprawy martwić się nie musisz. Ciesz się, że jest TA konkurencja, bo tak byś dostał w plecy cenowo jak to wykorzystywali przez X lat.