Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2458) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Przeprawa promowa Police-Święta  (Przeczytany 45764 razy)

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1287
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 11, 2012, 12:57:17 »
Wykidajło, ale ja abstrahowałem od ceny. Wyraziłem tylko swoje zdanie i obawy związane z tą przeprawą. Historia naszego kraju zna przypadki robienia obwodnic dla ciężarówek na których się ciężarówki nie mieszczą :devil: Więc boje się, czy tutaj nie będzie czegoś na podobnej zasadzie.

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2012, 15:23:27 »
Uważasz, że mostu nie da się spieprzyć?
Podałem fakty. Co do reszty, to jestem realistą i wolałbym, żeby nasze władze zajęły się połączeniem ZCh - Trasa Północna. Pisałem już o tym. Obwodnica to gadanie na kilka pokoleń. Koszt budowy kilometra dwujezdniowej drogi ekspresowej (na przykładzie odcinka S8 między Augustowem a Suwałkami, rok 2006) to jakieś 14 mln zł. Tu masz 50 km plus przeprawa. Czyli miliard to właściwy rząd wielkości.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 11, 2012, 18:09:39 »
Jak wspominałem - koszt przeogromny.
Z tego co pamiętam z doniesień prasowych sam most/tunel kosztuje tyle, co cała droga, więc wyliczenie Wykidajły razy 2 powinno dać rząd wielkości pieniedzy jakie trzeba na to znaleźć.

Dla porównania budżet Polic to mniej wiecej 130 mln, z tego na inwestycje od 15 do 20%

Offline billkronos

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
Przeprawa Police - Swieta...
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 11, 2012, 18:26:43 »
Witam wszystkich:

 G.Ufniarz - Dzieki za pozdrowienia i wzajemnie !
 Lukasz - Dziekuje za odswierzenie starawej pamieci.Moze masz moskiewski adres "Niezawisimajej G."?
 Wykidajlo - Ciekawe i dokladne informacje. Dzieki. Ale co to jest tunel "zatapialny" ? Czy to cos
                  odwrotnego od "niezatapialnego" polityka ?
 Kalifownikownia - Zgadzam sie z Twoimi uwagami. Mnie tez najbardziej podoba sie wariant WB.
 
 Za pare godzin pociagne dalej temat. Pozdrawiam - Bill

Offline billkronos

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
Przeprawa Police - Swieta...
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 11, 2012, 21:32:39 »
Witam,
Na wstepie chce prosic czytajacych moje posty, by uwzglednili fakt, ze jestem po za krajem juz prawie
50 lat, a na ziemi ojczystej nie stanalem od lat 22 ! Jezeli wiec "postawie" w tekscie jakiegos babola,
badzcie laskawi przymknac na to oko, albo lepiej jeszczej - skorygowac.
Nie obraze sie, jezeli uczynicie to w sposob dosadny. Ten wstep odnosi sie glownie do nomenklatury
wielkosci matematycznych, ktorych spodziewam sie, ze w temacie bedziemy czesto uzywac.
Polski system (rowniez Anglia i Niemcy) uzywa szesciocyfrowych grup liczbowych, podczas gdy Ameryka
przyjela system grup trzycyfrowych, ktorego bynajmniej nie zawsze przestrzega.
Dlatego ja nigdy nie jestem pewien, jakie wielkosci ma na mysli komentator TV, gdy mowi o bilionach ?
Np. gdy relacja bedzie dotyczyla Anglii, czy Polski, moze chodzic o miliardy, ktory to termin zwyklemu
yankesowi jest nieznany.
Dla przykladu: czytalem kiedys rozprawe na temat ew. budowy zakladu benzyny syntetycznej. Autor
podawal. iz koszt obiektu  podobnego do zakladu w Afryce Poludniowej (najwiekszy na swiecie), mial by
wynosic $ 5 bilionow. ( 1+ 12-cie zer)..To bylo kilka lat temu, wiec dzisiaj za te kwote mozna by postawic..
np.Hydriewerke.! Ale pamietam, ze wowczas nie bylem pewien, czy nie chodzi o miliardy ?
W kazdym razie, sumy cytowane przez Wykidajle (2 miliardy), nawet podwojone - wydaja sie niewielkie.
To zaledwie nieco powyzej miliarda dolarow. A ile wyniosl koszt zakupu F16 ? Rodacy z pewnoscia
znaja inne wydatki panstwowe o podobnej wysokosci.
Nie wiem, jak do takich przedsiewziec odnosi sie UE (w sensie pomocy finansowej), ale wiem, jaki raban
(rowniez polityczny) powstal by, gdyby np. TIR z niebezpiecznym ladunkiem mial kolizje z autobusem i
byly by ofiary w ludziach. Nie znam tras przejazdu, ale dzieci sa wszedzie.
Czy zawsze "Polak musi byc madry po szkodzie ?"
Wracajac do tematu, chcialem przeslac pare ciekawszych informacji, ale po krotkiej refleksji zmienilkem
zamiar, bo i tak z Internetem nie wygram ! Wobec czego tylko krotka "recenzja" z filmu o konserwacji
slynnego Golden Gate w San Francisco.
Tworcy tej srednio-metrazowki twierdzili, ze praktycznie most jest oczyszczany z rdzy i malowany bez
przerwy ! Zdarza sie, ze druga ekipa zaczyna, zanim pierwsza skonczy! Oczywiscie nie pamietam tych
ilosci hektolitrow farby, drucianych szczotek, etc.ale koszt nie tylko liczy sie w setkach tysiecy ($ !), lecz
jest ciagly ! Stala pozycja w budzecie ! Czyim ? Chyba musialby byc to budzet skladkowy ?
A co do wyboru opcji mostu nad tunelem ? Wysokosc inwestycji nie wiele wieksza, mozliwosc awarii
wszelkiego rodzaju, raczej odwrotnie (specjalnie trudnosci i koszty akcji ratowniczej), a wg mojej opinii,
zbudowanie t.zw. "landmark'u" - nie da sie przeliczyc na gotowke ! Albo da sie, jezeli objekt bedzie
wystarczajaco ciekawy. Wystarczy wspomniec: wieze Eifll'a, Branderburger Tor, moskiewskie metro,
czy chocby "Pajaka" na miedzynarodowym lotnisku Los Angeles. To sa objekty rozpoznawalne na
pierwszy rzut oka. Dodac mozna jeszcze Golden Gate, czy Sydney Harbor Bridge
Z opisow Wykidajly i G.Ufniarza wynika, ze rozpatrywano droge ekspresowa (dwie linie w kazdym
kierunku). Stanowczo za malo !
Ilosc pojazdow i gestosc ruchu beda stale wzrastac. Warto zapoznac sie z problemami, jakie maja inne
panstwa. Wierzcie mi, poczucie ma sie co najmniej niewyrazne, gdy po zakonczeniu pracy, okazuje sie,
ze efekt jest juz nie wystarczajacy. W moim miescie spotykam sie z tym na co dzien.
To troche tak, jak wziasc miare na ubranko dla 6-cio letniego smyka, i dziwic sie ze po pieciu latach nie
mozna go w nie wcisnac !
A porownujac z czasem wykonania innych objektow, co najmniej tyle potrwa budowa przeprawy.
Zycze wszystkim (i sobie) ciekawej dyskusji.. Pozdrawiam - Bill

Offline Godzik

  • Moderator
  • Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 217
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 12, 2012, 07:39:54 »
Bill,
Polska za każdy z 48 zakupionych F16 zapłaciła 80 mln $ w 2006 roku, razem 3,84 mld $. Kurs dolara w tamtym czasie, to około 2,90 PLN za 1 $.
232.000.000 PLN za jeden samolot. Cały kontrakt był wart na tamte czasy 11.136.000.000 PLN (ponad 11 mld zł). Za taką kaskę, to można Stettiner ring zrobić, co Wykidajło?
Godzik



"Masz styl i masz klasę, zostań moim przydupasem." - Stephen King

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 12, 2012, 12:15:53 »
Nawet trzy. Jest tylko jeden problem: masz tę kaskę?
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline Godzik

  • Moderator
  • Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 217
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 12, 2012, 12:29:09 »
Nie mam kaski, ale za to mamy niewiele warte, psujące się od początku samolociki za niebotyczną kasę (Izrael kupił 102 takie samoloty za około 4,4 mld $) i zero z obiecanego offsetu :D
Tak nas USA i nasze władze wydymały na grubą kaskę.
Bardzo ciekawy tekst, o tym jak się kupuje samoloty.

Kwestia priorytetów.

W obecnej pięciolatce (do 2015) nie ma co liczyć na ruszenie tematu tej przeprawy. Podstawowym, wszechobecnym słowem-kluczem na wszystko będzie "KRYZYS".
Co dalej? Ważne są wybory, trzeba wybierać ludzi z jajami, którzy jak ich wyproszą drzwiami, to wejdą oknem, i dalej będą zabiegać o środki. Póki co, nie widzę takich w żadnej opcji politycznej.
Taka jest moja opinia.
Godzik



"Masz styl i masz klasę, zostań moim przydupasem." - Stephen King

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Re: Przeprawa Police - Swieta...
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 12, 2012, 12:58:08 »
Cytat: "billkronos"
Wobec czego tylko krotka "recenzja" z filmu o konserwacji
slynnego Golden Gate w San Francisco.
Tworcy tej srednio-metrazowki twierdzili, ze praktycznie most jest oczyszczany z rdzy i malowany bez
przerwy ! Zdarza sie, ze druga ekipa zaczyna, zanim pierwsza skonczy! Oczywiscie nie pamietam tych
ilosci hektolitrow farby, drucianych szczotek, etc.ale koszt nie tylko liczy sie w setkach tysiecy ($ !), lecz
jest ciagly !

Golden Gate jest dość specyficzny: wiszący, stalowy i długi. Poza tym narażony na działanie słonej wody. Fachowcem od mostów nie jestem, ale zwykła betonowa (betonowo-stalowa) przeprawa jest chyba znacznie tańsza w eksploatacji :)

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 12, 2012, 14:48:44 »
Cytat: "Godzik"

Kwestia priorytetów.

W obecnej pięciolatce (do 2015) nie ma co liczyć na ruszenie tematu tej przeprawy. Podstawowym, wszechobecnym słowem-kluczem na wszystko będzie "KRYZYS".

Nie. Obejrzyj sobie, ile jeszcze brakuje dróg bardziej potrzebnych niż nasza obwodnica i przeprawa (z punktu widzenia Polski, a nie Polic). Kwestia priorytetów, tak jak mówisz.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline billkronos

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
Przeprawa Police-Swieta..
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 12, 2012, 19:34:08 »
Witaj Godzik,
Jak by Polska byla  straznikiem ropy na bliskim wschodzie, to by tez placila taniej, jezeli wogole. Nie rozwijam
watku, bo to  nie zasadniczy temat.

@ Parian,
Taka konstrukcje ma most nad Colorado river (Hoover Dam), w Nevadzie .Ciekawe zdjecia i opis w Wikipedii.
Z Policami ma tyle wspolnego, ze ta konstrukcja powstala tez dla skrocenia drogi. A jezeli chodzi o osady korodujace
z atmosfery (wilgoc i mgla), to w Policach tego rowniez nie brakuje.

Pozdrowienia - Bill

Offline logout11

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 14, 2012, 14:24:29 »
Materiały odnośnie przeprawy:


http://www.zachodnieobejscieszczecina.pl/index.php/rednie-dobowe-natenia-ruchu

Co do drugiego linku, to warto pomyśleć nad przyszłością regionu, szczególnie nad wzrostem natężenia ruchu który jest nieunikniony i powstanie rozwiązania jakim jest zachodnie obejście Szczecina tzw. ZOSia, jest nadzwyczaj potrzebne.

Offline pol

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1323
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 14, 2012, 18:08:45 »
Cytat: "logout11"
Materiały odnośnie przeprawy:

Fajna ta wizualizacja. Trzeba przyznać, że mają fantazję.

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 14, 2012, 21:02:07 »
Fajna, fajna ta wizualizacja ;)
Chciałbym doczekać jej wykonania ;)))
Pozdrawiam!
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline cooker

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 15, 2012, 17:11:19 »
Dokładnie takiego? Droga do Odry i koniec? :devil: