Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2490) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - grzegorz.ufniarz

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 90
31
Wystarczy w menu po lewej stronie wybrać rozkład jazdy według linii, kliknąć wybraną linię. Pod rozkładem będzie ta grafika.

Można też wybrać w menu po lewej schemat przystanków i mapy. Wtedy wyświetli się cała komunikacja.

32
Remont ulicy Bogumińskiej został zaplanowany dość dziwnie.
Zdzieranie nawierzchni realizowane było wieczorami i nocą przez trzy dni w ubiegłym tygodniu.
Za to asfaltowanie realizowane jest w dzień - teoretycznie po porannym szczycie i ma potrwać do końca tego tygodnia. Sęk w tym, że realnie działania drogowców rozpoczynają się grubo po południu, gdy zaczyna się najtrudniejszy, bo popołudniowy szczyt komunikacyjny.
Od poniedziałku każdego popołudnia rozkład jazdy dla linii 107, 101 i F praktycznie nie istnieje.
Czas przejazd z Rodła do Polic to nawet i 75 minut.

Jest to skutek braku swobodnego przejazdu ulicą Bogumińską. Korki stoją już od Polickiej w kierunku Centrum i od Komuny w kierunku Polic.

Ruchem autobusów w tym całym galimatiasie "zarządzają" służby ruchu ZDiTM.
Wspomniana powyżej sytuacja z autobusem linii F jest zapewne skutkiem decyzji podjętych przez Nadzór Ruchu.

i na koniec do Pana krzyś

Nasze autobusy dają radę zimą, a kierowcy otrzymają zapłatę za nadgodziny, które muszą wykonywać z powodu tego nieszczęsnego remontu ul. Bogumińskiej.
I wszyscy w firmie mamy nadzieję, że remont zakończy się planowo, bo jeśli nie, to w piątek popołudniu będzie baaaardzo ciężko.

33
Jutro ostatnia okazja by oddać głosy w aktualnej edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego.
Zachęcam do udziału w głosowaniu i polecam się ze swoimi projektami.


http://www.bo.police.pl/glosowanie.html



Post Merge: Październik 13, 2017, 20:51:33
Do północy można jeszcze głosować!!!
W załączonym materiale od 7 minuty info o moich wnioskach do BO. Zapraszam.


34
A jednak warto czasem się wczytać ,sprawdzić, nawet zapytać, zanim się zacznie wypisywać o "bzdurach".

Projekt miasteczka rowerowego został zrealizowany w ramach poprzedniej edycji BO, a w regulaminie poprzedniej edycji nie było zapisu o tym, że projekt musi być powszechnie dostępny.
Taki zapis został wprowadzony do regulaminu BO w obecnej edycji.
Słowem - nie złamano żadnego zapisu w regulaminie przyjmując ten projekt do konsultacji.

35
Już się odniosłem, bo to ja to zauważyłem.
Jednak nie sam projekt jest niezgodnym, a sposób jego wykorzystania. Pytałem o to podczas spotkania w Gminie. Wypracowywana jest formuła, by to miejsce było zgodne z regulaminem BO.
 

36
Cytat: gienix
Mam natomiast prawo wypowiedzieć własne zdanie w temacie i to właśnie czynię. I tak, sam też głosuję i wybrałem zupełnie inny projekt.

To bezsporne.
Ja zagłosowałem na swoje projekty :)

37
"Dobro ogółu" to kategoria bardzo pojemna i nieokreślona ale nie definiująca Budżetu Obywatelskiego wprost.
Bo jak się ma dobro ogółu, do na przykład ostatnio otwartego miasteczka rowerowego w PP9. Przedsięwzięcie fantastyczne ale służy właściwie tylko przedszkolu. Bo w czasie funkcjonowania przedszkola obcy nie mogą wchodzić na jego teren, a po godzinach funkcjonowania przedszkola wszystko jest zamknięte i pozostaje przerzucanie rowerów przez płot.
Albo kort tenisowy albo boisko treningowe na terenie OSiR?

Zacytowano, że szacuje się wpływy z opłaty (nie podatku - opłaty - to bardzo istotna różnica z punktu widzenia możliwości prowadzenia windykacji) za 800 psów.
Czy w Policach jest 800 miłośników tenisa???

Będziemy przeliczać "dobro ogółu" na liczbę konkretnych użytkowników?

Definicją polickiego BO jest: "Budżet obywatelski, często zwany także partycypacyjnym, to demokratyczny proces, w którym mieszkańcy wspólnie decydują, na co przeznaczyć wyodrębnioną część budżetu gminy" Jedyny warunek - zadanie ma się mieścić w ramach zadań gminy.

BO jest formą konkursu piękności. Mieszkańcy wybierają z zaoferowanych propozycji i wybierają według własnych kryteriów, niekoniecznie muszą się kierować "dobrem ogółu", mogą kierować się np. ... swoim dobrem albo jakimś innym dobrem.

Napisałem dwa projekty. Uważam, że są potrzebne i ważne i wierzę, że nie tylko dla mnie.
Szanuję oceny Pana gienixa i Pani franczeski, choć niekoniecznie się z nimi zgadzam.
Za tydzień zakończenie głosowania.






38
Pisałem o tym wcześniej ale powtórzę.
Wybieg dla psów, to nie toaleta dla psów.
Istnienie wybiegu nie zabrania, by pies załatwił się np. 20 metrów obok. To na właścicielu psa ciąży obowiązek posprzątania po psie.

Rzecz druga - regulamin porządku i utrzymania czystości mówi, że psa w mieście można wyprowadzać TYLKO na smyczy, a w przypadku psów ras niebezpiecznych również w kagańcu.
Wybieg pozwala na spuszczenie psa ze smyczy i swobodne bieganie.
Z kolei standardowy regulamin psiego wybiegu nakłada na właściciela psa posprzątanie po nim na terenie wybiegu. Śledzę to w innych miastach. Właściciele psów wzajemnie się pilnują i dopingują i na wybiegach jest porządek.

do gienix
uwaga o finansowaniu jest słuszna ale...
opłata za psy obowiązuje w Policach od wielu lat
sądzę, ze psiarze już się zdążyli kilkakrotnie "zrzucić" na te wybiegi

39
"Wyposażanie" naszego miasta w "psią" infrastrukturę jest taką moją idee fixe od dawna.
Zdaję sobie sprawę z tego, że starych przyzwyczajeń łatwo się nie zmieni.
Ludzie "nie rwą" się do sprzątania po swoich pupilach, puszczają psy wolno, bez smyczy.
Jednocześnie wzrasta ilość psów. Nie tych wolno biegających, a domowych, pupili.

Z drugiej strony, a obserwuje to od wielu lat, rośnie też liczba posiadaczy psów, którzy dbają o porządek, sprzątają po swoich psach, nie puszczają ich luzem, tylko wyprowadzają na smyczy. Z roku na rok, systematycznie sytuacja się zmienia na lepsze.

Mój wniosek zakłada, że ta psia infrastruktura będzie się utrzymywała z pieniędzy wpłacanych przez właścicieli psów w ramach opłaty za posiadanie psów.

Moje założenie, idee fixe jak wspominałem na wstępie, jest takie ,że gdy będzie się pojawiała infrastruktura, ułatwienia, ludzie chętniej i szybciej będą zmieniali swoje postawy i przyzwyczajenia.



PS - dyskretnie przypominam, że złożyłem również drugi projekt, Przyjazny Zakątek na Starej Dąbrówce - w jego ramach chcę zagospodarować plac w infrastrukturę przyjazną dla mieszkańców: dwa place zabaw dla maluchów i starszych dzieci, siłownię zewnętrzną, tor rolkowo-rowerowy, plac z zegarem słonecznym. Projekt tego placu został skonsultowany z okolicznymi mieszkańcami i jego finałowy kształt uwzględnia sugestie mieszkańców. Plac ma być oświetlony i monitorowany.

POLECAM - można głosować na kilka projektów, nie tylko na jeden, proszę o głosowanie na obydwa mojego projekty

41
Tak się składa, że jeszcze w tym roku ma być rozbudowany plac zabaw w Parku Staromiejskim. To projekt z ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego, który gremialnie poparli mieszkańcy Starych Polic.
Zatem "dzieje się" i w tej starszej części miasta.

42
Szanowny Panie miś
Mój wniosek nie dotyczy "sralni dla psów" tylko wybiegów dla psów. Nie jest Pan pierwszą osobą, która nie rozróżnia tych dwóch, zupełnie innych rzeczy.

Zachęcam, by w wolnej chwili zapoznał się Pan z moim wnioskiem. Tam jest opisana dokładna lokalizacja wybiegu(możliwie jak najdalej od cmentarza i lapidarium), poza tym jest to miejsce, gdzie i tak mieszkańcy wyprowadzają swoje psy. Więc w krajobrazie tamtego miejsca zmieni się tyle, że będzie ładniej i bezpieczniej dla innych osób, korzystających z Parku Staromiejskiego.

43
Sposoby głosowania:
 
  • OSOBIŚCIE. Osoba uprawniona do głosowania może oddać tylko jedną kartę. W przypadku karty papierowej powinna to zrobić osobiście – w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach (w godzinach pracy Urzędu) lub w trakcie dyżurów pracowników w świetlicach rad osiedli oraz w sołectwach. Opiekun prawny może oddać karty osób, za które oddał głos. Harmonogram dyżurów dostępny jest poniżej.
  • FORMULARZ NA STRONIE INTERNETOWEJ. Mieszkaniec, który zdecyduje się na oddanie głosu za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, powinien wypełnić wszystkie wymagane pola w tym podać adres e-mail, na który zostanie przesłany odnośnik w celu potwierdzenia oddania głosu.
  • POCZTA TRADYCYJNA. Kartę w formie papierowej można też wysłać pocztą tradycyjną, ale należy pamiętać, że w jednej kopercie może znajdować się tylko jedna wypełniona karta, lub w przypadku oddania głosu przez opiekuna prawnego, karty mieszkańców za które oddał głos. Przesyłka musi zostać dostarczona przed zakończeniem głosowania, czyli do 13 października br.
  • POCZTA ELEKTRONICZNA. Przy wyborze poczty elektronicznej należy wypełnioną, papierową wersję karty do głosowania zeskanować (lub zrobić jej zdjęcie) i wysłać na adres e-mail: bo@police.pl. Decydując się na ten sposób głosowania należy pamiętać, że z jednego adresu e-mail można przesłać tylko jedną kartę do głosowania lub w przypadku oddania głosu przez opiekuna prawnego, karty mieszkańców za które oddał głos.

44
WYBIEG DLA PSÓW - to miejsce, gdzie legalnie, bez łamania prawa można wyprowadzać psy bez smyczy i kagańca. Użytkownicy mają obowiązek utrzymać wybieg w czystości(sprzątać nieczystości po swoich psach).

PSIA TOALETA - miejsce, gdzie można wyprowadzać psa, gdzie może się on załatwiać. Istnieje obowiązek sprzątania po swoich psach w psiej toalecie, dodatkowo jest ona utrzymywana w czystości przez odpowiednie służby miejskie.

Wrzuciłem definicje, bo dostrzegam, że czasami błędnie utożsamia się wybieg dla psów z psią toaletą.

45
Dziś ruszyło głosowanie nad projektami zgłoszonymi do Budżetu Obywatelskiego na rok 2018.
W tym roku przygotowałem dwa wnioski.

Pierwszy dotyczy urządzenia dwóch wybiegów dla psów na terenie Polic - pierwszy w Parku Staromiejskim, drugi na Skwerze Jana Pawła II obok Klubu Nauczyciela.
Z wnioskiem można zapoznać się tutaj: http://grzegorzufniarz.pl/dwa-wybiegi-dla-psow-w-policach/

Drugi wniosek dotyczy zagospodarowania placu u zbiegu ulic Robotniczej, Bankowej i Odrzańskiej i urządzenie tam "PRZYJAZNEGO ZAKĄTKA NA STAREJ DĄBRÓWCE".
W ramach projektu powstaną:
-dwa place zabaw(dla dzieci młodszych i starszych),
-siłownia na powietrzu,
-plac piknikowy z zegarem słonecznym,
-tor do jazdy na rolkach i rowerach

Projekt utworzenia „ZAKĄTKA” został skonsultowany z mieszkańcami okolicznych budynków.

Z wnioskiem można zapoznać się tu: http://grzegorzufniarz.pl/przyjazny-zakatek-na-starej-dabrowce/


ZAPRASZAM DO GŁOSOWANIA NA TE PROJEKTY

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 90