Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - grzegorz.ufniarz

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 90
46
Sprawy bieżące / Odp: [Police] ZCH Police
« dnia: Sierpnia 29, 2017, 13:02:52  »
Info dla pasażerów autobusów Linii Pracowniczych do ZCH.

Od września bilety miesięczne dostępne będą w innym miejscu!

Można je będzie kupić, jak dotychczas, w sklepiku obok biurowca głównego przy ul. Kuźnickiej oraz w kiosku obok Cafe Venezia przy ul. Roweckiego.


47
Tematy różne / Odp: Posiłki w przedszkolu nr 8
« dnia: Lipca 25, 2017, 08:35:43  »
Proszę się skontaktować z przedszkolem w sprawie posiłków.
W związku z rozbudową PP 8 i PP 5 na początku roku szkolnego przedszkola nie będą działały w normalnym trybie. Ma to potrwać maksimum 2 miesiące, do czasu ostatecznego zakończenia prac przy rozbudowie.

48
Tematy różne / Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« dnia: Lipca 13, 2017, 08:17:35  »
Ustalenie przebiegu SKM nie jest efektem czyjegoś "widzimisię", tylko opiera się o wyliczenia, założenia zawarte w studium wykonalności projektu.

Na etapie tworzenia koncepcji i potem studium wykonalności(ma to przecież wpływ na wynik ekonomiczny przedsięwzięcia i na rozkłady jazdy) skierowano zapytanie do ZCH o to, czy fabryka widzi potrzebę i konieczność doprowadzenia SKM do przystanku przy Kuźnickiej.
ZCH odpowiedziały, że nie ma takiej potrzeby.
Nie wiem w oparciu o jakie ustalenia i jakie badania fabryka tak się wypowiedziała ale faktem jest, że ZCH stwierdziły, że nie potrzebują kolejki.

Warto spojrzeć na planowany kształt SKM jako opcję ZERO, tzn modelu, który jest punktem wyjścia do dalszego rozwoju.
Najpierw trzeba będzie zweryfikować, czy rzeczywiście sprawdzą się szumne założenia, że pociąg będzie jechał z Polic do Niebuszewa w 20 minut(Niebuszewo ma być pierwszym i głównym węzłem przesiadkowym na trasie SKM w kierunku centrum Szczecina).
A jeżeli tak będzie i spowoduje to, że Policzanie będą chcieli podróżować kolejką, to trzeba będzie zacząć myśleć jak to poukładać w rozkładzie jazdy, bo ten pierwotny, zaproponowany w projekcie zakłada, że w szczycie SKM kursować będzie co 30 minut, a po szczycie co godzinę.
Ta zakładana częstotliwość kursowania w szczycie zapewni przewiezienie jedynie 20% dzisiejszych pasażerów na trasie Police - Szczecin. Zatem w punkcie wyjścia SKM jest transportem wspomagającym, a nie głównym.
Jeżeli więc popyt na SKM będzie wzrastał, konieczne będzie zwiększenie częstotliwości kursowania lub powiększanie pojemności taboru SKM.

Sądzę więc, że model funkcjonowania SKM będzie ewoluował.

Nie jest wykluczone, że np w okresie wakacyjnym, na próbę, wtedy, gdy jest zwiększony popyt na transport, uruchomione zostaną pociągi do Trzebieży - choć przewaga LS czy LPlaż. jest taka, że autobus podjeżdża pod plażę, a z pociągu trzeba lecieć ze 2 km.

Duży wpływ na funkcjonowanie całego transportu będzie też miało to, czy dojdzie do tzw integracji taryfowo-biletowej. Tzn, czy pasażer wsiadając w autobus przy Kindze, potem w SKM przy Lidlu w Policach, będzie mógł na jednym bilecie pojechać do Szczecina, Gryfina, nad morze korzystając z różnych środków transportu. To ważne z punktu widzenia oczekiwań pasażerów.

Szczecin chce od 2021 r. zlikwidować węzeł przy Placu Rodła i cały ciężar pasażerski przenieść do węzła Niebuszewo. Nasze 107. F i 101 będą dojeżdżały tylko do Niebuszewa. Dla Policzan oznacza to istotne zmiany w podróżowaniu do pracy, szkoły, lekarza czy na zakupy.


Niewiadomych jest wiele i już dziś widać, że cały system transportu w Policach i pomiędzy Policami i Szczecinem będzie się zmieniał.



49
Tematy różne / Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« dnia: Lipca 04, 2017, 07:54:36  »
Po uruchomieniu SKM w istotny sposób zmieni sie układ transportowy w relacji Police-Szczecin.

Szczecin w swojej strategii rozwoju transportu określił, że chce aby centrum miasta było obsługiwane przede wszystkim przez tramwaje. Dlatego tak mocno dąży do budowy węzła przesiadkowego Niebuszewo. Tam będzie nowy punkt zborny. I tylko tam będą dojeżdżały autobusy z Polic. Węzeł Plac Rodła zostanie prawdopodobnie zlikwidowany.

Natomiast sama SKM w Policach, w początkowej fazie będzie pełniła funkcję wspomagającą transport autobusowy. Częstotliwość w szczycie co 30 minut szynobusu zabierającego w porywach 250 osób nie będzie stanowić szczególnie mocnej konkurencji dla autobusu.  Jednak w miarę zdobywania popularności i wzrostu popytu na usługi SKM, podejrzewam, że ciężar przewozów pasażerskich będzie się przesuwał w stronę pociągu, kosztem autobusów.
Pisze to ze smutkiem i troską, bo negatywne skutki dotknął firmę, w której pracuję.

Mimo to uważam, że gdyby Police nie przystąpiły do projektu SKM, byłby to ogromny błąd i utrata szansy na cywilizacyjny krok do przodu.

Dziś podpisanie umowy pomiędzy gminami o rozpoczęciu realizacji projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Można zatem powiedzieć, że dziś przedsięwzięcie formalnie i oficjalnie rusza.

50
Sprawy bieżące / Odp: Remont ulicy Grunwaldzkiej.
« dnia: Lipca 03, 2017, 11:26:07  »
Podczas odbioru Grunwaldzkiej w grudniu, Pan kierownik z ZZDW dał słowo, że przejście powstanie. W pierwszej chwili przyjąłem je za dobrą monetę. Szybko się jednak przekonałem, że wierzyć słowom Kierownika nie jest dobrze. Więc na początku roku złożyłem oficjalny wniosek o wytyczenie tego przejścia w ZZDW. Otrzymałem odpowiedź od tego samego kierownika, że wniosek trafi na Radę Ruchu Drogowego przy Marszałku Województwa.

Skierowałem się więc do Urzędu Marszałkowskiego żeby się dowiedzieć kto zasiada w tej radzie (kogo można uznać za sojusznika) i o termin.

Stoczyłem bitwę z bardzo betonowym urzędnikiem z Urzędu Marszałkowskiego, który opierał się właśnie o przytoczony przepis o 100 metrach i, ze nie mam co liczyć na to przejście. Dodał, że mieli kontrolę od Wojewody i ta kontrola zaleciła im ścisłe stosowanie przepisu o odległości minimalnej 100 metrów pomiędzy przejściami dla pieszych.
Nie docierały argumenty, że mam pozytywną opinie mieszkańców, Straży Miejskiej, a Policja sama wnioskowała o to przejście 3 lata temu.
Przepis to przepis.

Na koniec udało mi się wywalczyć, że jednak wniosek stanie na posiedzeniu Rady Ruchu Drogowego przy marszałku Województwa, a nie zostanie od razu utopiony. Na moje pytanie kiedy będzie to posiedzenie, pan urzędnik odparł, że jeszcze nie zrobił protokołu z ubiegłorocznego posiedzenia Rady, więc nieprędko. Gdy dopytywałem czy może jesienią, odparł, że raczej NIE W TYM ROKU!!!

Przyznam, że te słowa trochę mi odebrały siły, zwłaszcza, że dzień później dostałem negatywną opinię naszej policji(bo zbierając potencjalne poparcie dla tematu zwróciłem się o opinię do Straży Miejskiej i Policji). Pan Komendant "przemyślał sprawę" i uznał, że przejście nie jest tu potrzebne.

Przygotowałem więc wystąpienie do samego Marszałka.
Nie jest wykluczone, że niebawem będę zbierał podpisy pod petycją w tej sprawie, może to nada sprawie nieco dynamiki w relacji z Urzędami.


Także Panie Studarc - fajnie że Pan pyta...

51
Trudne tematy / Odp: Wstyd i żenada.
« dnia: Czerwca 13, 2017, 07:31:28  »
Temat wątku jest jak najbardziej właściwy.
Zadanie jest ważne i atrakcyjne dla dzieci. Sam w domu miałem już kilka razy okazję odpowiadać na pełne żalu pytania mojej córci o ten plac.
Moje ostatnie ustalenia ukazały, że plac ma być gotowy na 100% w połowie sierpnia.
 Istotnie, wykonawca wyłoniony w przetargu opuścił budowę i nie reagował na wezwania, potem była konieczność wyłonienia nowego wykonawcy. Nie znam szczegółów, więc nie będę brnął w głębsze wyjaśnienia.
Zgadzam się też z poglądem, że skoro jest jakiś kłopot, to sprawa powinna być dokładnie wyjaśniona, a informacja przekazana mieszkańcom.

Takie wyjaśnienia padały podczas sesji, gdy pytałem o tę sprawę. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że nie każdy ogląda relacje z sesji RM, a co za tym idzie,. powinna być w tej sprawie oddzielna i dedykowana informacja.

52
Sprawy bieżące / Odp: Remont ulicy Grunwaldzkiej.
« dnia: Maja 25, 2017, 11:57:43  »
Inwestycję przeprowadził, projektował, wybierał wykonawcę, nadzorował i rozliczał Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
I to urzędnicy ZZDW i wybrani przez tę instytucje pracownicy nadzoru odpowiadają za fuszerki i złe wykonanie oraz za to, że już są przeterminowani z dokończeniem prac.

Ja wiem, że zaraz się na mnie zwali lawina uwag, zdecydowałem się jednak zabrać głos, by sprawa była jasna kto i za co w tym całym ambarasie odpowiada.

53
Trudne tematy / Odp: Protest przed Cyrkiem Zalewski
« dnia: Maja 12, 2017, 10:49:30  »
Wydaje mi się, że protest nie jest spowodowany samym udziałem zwierząt w występach cyrku ale warunkami ich nauki(tresury) oraz warunkami w jakich żyją i są transportowane.
Tak przynajmniej argumentowali przedstawiciele inicjatywy Cyrk bez zwierząt w Policach składając pod koniec ubiegłego roku swoją petycję.

54
splinter, zaksiu - właśnie o to chodzi, jeżeli nie będzie kogoś, kto w te monitory patrzy i reaguje na zdarzenia, nie będzie miało większego znaczenia jak technicznie zaawansowany jest ten monitoring

Co do pomysłu całodobowej Straży Miejskiej - nie jestem przekonany do tej koncepcji. W końcu całodobowa jest policja, po co dublować służby i dodatkowo obciążać budżet gminy utrzymaniem minimum 3 etatów do obsługi nocnej zmiany? To już lepiej za te pieniądze rozbudowywać i konserwować monitoring miejski.

Co do zorganizowania całodobowego stanowiska interwencyjnego - moim zdaniem jest to konieczne ale nie organizowane przez miasto.
Miasto powinno wspierać służby dofinansowując ich działalność(paliwo, radiowozy, zakup dodatkowych patroli w newralgicznym czasie - budując i udostępniając sieć monitoringu miejskiego) ale nie wyręczać w obsadach personalnych.

Oczywiście nie upieram się, że mój pogląd jest jedynie słuszny ale na dziś uważam, że tak to powinno wyglądać.

55
W projekcie uchwały o zmianach w budżecie, która będzie na sesji Rady Miejskiej 23 maja jest propozycja przeznaczenia 20 tys złotych na opracowanie audytu monitoringu miejskiego - technicznego i organizacyjnego pod kątem kierunków rozwoju technicznego, terytorialnego i kosztowego systemu CCTV.

Osobiście uważam, że w audycie powinien się tez znaleźć wątek dotyczący obsługi tego systemu, bo jak dotąd najważniejszym problemem nie było działanie(lub niedziałanie) kamer, jakość sprzętu i inne techniczne sprawy, tylko... kto ma ten monitoring śledzić i "wyławiać" sytuacje i zdarzenia wymagające interwencji służb.

56
Nie, Panie zarabiają tyle samo co Panowie.

57
Rusza druga edycja projektu "Dziewczyny na autobusy"



Rekrutacja potrwa do połowy maja.

58
To nie jest prawda, że nikt nie pytał mieszkańców Tanowa. Przeciwnie, jest to stały wniosek mieszkańców od lat, obok remontu ul. Szczecińskiej.

59
Już w czerwcu 2016 roku, podczas podejmowania uchwały wyrażającej zgodę na aplikowanie o środki zewnętrzne przy projekcie budowy kanalizacji Tanowa i Witorzy, była informacja, że będzie to za sobą niosło zmiany w taryfie za wodę i ścieki.

Było również wiadomo, że realizacja tego projektu w latach 2017-2019 będzie kosztować ponad 18 milionów złotych. Połowę dostaniemy ze środków unijnych. Jednak warunkiem jest, by projekt realizował ZWiK jako spółka prawa handlowego, a nie gmina poprzez ZWiK jako zakład budżetowy.

Te dwa fakty są znane już niemal od roku.

Ale podejmując decyzję o przystąpieniu do tego ogromnego projektu, zakładałem(bo wypowiadam się tutaj tylko w swoim imieniu), że z tych dwóch powyższych powodów nie można obciążyć mieszkańców podwyżką, muszą zatem te taryfy zostać wsparte dopłatami do cen wody i ścieków.

Moje założenie potwierdzone było m. in. deklaracją burmistrza w trakcie sesji RM.

W ubiegłym tygodniu pojawił się wniosek taryfowy ze ZWiK.
Spodziewałem się, że będzie miał on mniej więcej taki kształt i zawrze takie propozycje.
Liczę na to, ze na etapie jego weryfikacji przez Urząd, nastąpią jeszcze korekty, a na podstawie efektu finalnego będziemy pracować nad wysokością i zakresem dopłat.

Przyznam, że miałem spore wątpliwości co do realizacji projektu kanalizacji Tanowa. Ogromne nakłady inwestycyjne zostaną zakopane w ziemi i spowodują wzrost kosztów funkcjonowania ZWiK.
Ale to absolutnie ostatni moment na to, by uzyskać poważniejsze dofinansowanie do takiej inwestycji. Uzyskanie połowy z ponad 18 milionów koniecznych na tę inwestycję, to argument bardzo ważny. Zwłaszcza, że niebawem unijne restrykcje dotyczące obowiązku budowy kanalizacji sanitarnych zaczną obowiązywać. Ich skutkiem będą wysokie kary finansowe za brak kanalizy, a w naszej gminie do skanalizowania są jeszcze Przęsocin i Siedlice.

Mam też nadzieję, że mieszkańcy Tanowa docenią fakt, że tak duża inwestycja lokowana jest i finansowana solidarnie przez wszystkich mieszkańców Gminy Police i będą się gremialnie przyłączac do tej nowej sieci.

Na koniec o przytyku Wykidajły

Na FB temat jest "rozkręcany" przez dwóch dziennikarzy sympatyzujących z PiS i PO, radnego, członka młodzieżówki partyjnej, niedawnego kandydata na radnego z ramienia PiS, przyszłej kandydatki na burmistrza oraz przez dwóch-trzech dyżurnych komentatorów lokalnych działań. Ta sama ekipa w "światły" sposób komentowała mój wpis na tym samym FB.

Te fakty pozwalają mi wysnuć wniosek o "różnych siłach politycznych"

60
Projekt realizowany w ramach BO jest w obrębie SP 8 i nie wykracza poza teren szkoły.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 90