• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - grzegorz.ufniarz

Strony: [1] 2
1
Tematy różne / Wybiegi dla psów
« dnia: Grudzień 12, 2017, 10:31:32  »
Podczas niedawnych dyskusji nad wybiegami dla psów zauważyłem, że często myli się wybieg dla psów, z toaletą dla psów.
Ta pomyłka ma zasadnicze znaczenie dla tego zagadnienia i jest źródłem często mylnych opinii w sprawie.
Postanowiłem więc wrzucić nieco informacji o wybiegach dla psów.
Załączam świeży tekst z gazety o szczecińskim wybiegu:




Płotki do przeskoków, kładki, słupki i specjalne miejsce dla szczeniaków - to kilka atrakcji otwartego w ubiegły weekend wybiegu dla psów.   Przy ul. Kopalnianej, w okolicach Jeziora Szmaragdowego, działa już nowy wybieg dla psów. W sobotę, podczas otwarcia, zjawiło się na nim kilkudziesięciu mieszkańców ze swoimi pupilami. Było ognisko i ciepły poczęstunek.Wybieg od leśnikówWybieg w tym miejscu był pomysłem pracowników Wydziału Lasów Miejskich Zakładu Usług Komunalnych. Spotkał się on z dużą aprobatą mieszkańców. Szczecinianie wspólnie z leśnikami ustalali, jak ma wyglądać nowy wybieg dla czworonogów.
– Ustawione zostały urządzenia agility. Są tam dzisiaj m.in. kładki, talerzyki, słupki czy regulowane płotki do przeskoków. Teren wcześniej został wykoszony i posprzątany. Pojawiło się także ogrodzenie – wymienia Andrzej Kus, rzecznik ZUK.Coś dla małych psówWewnątrz wybiegu powstał także drugi, niewielki wybieg dla szczeniaczków. On również jest wygrodzony. Póki co znajduje się tam jedno urządzenie do zabawy. W przyszłości będą pojawiały się kolejne.
– Wybiegi dla szczeniaków są w innych miastach, u nas jeszcze takiego nie mieliśmy. Teraz i mniejsze psiaki mogą korzystać z bezpiecznych urządzeń. Produkowane będą w taki sposób, by nie zawierały w sobie żadnych niebezpiecznych dla psiaków elementów – tłumaczy Krzysztof Matuszak, kierownik Lasów Miejskich.Na terenie nowego wybiegu pojawiły się także nowe nasadzenia. Całkowity koszt tej inwestycji to ponad 17,3 tys. zł.




tekst z Gazety.pl
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,22769780,urokliwe-miejsce-dla-wlascicieli-czworonogow-takiego-wybiegu.html#BoxLokSznLinkImg:undefined


2
Dziś ruszyło głosowanie nad projektami zgłoszonymi do Budżetu Obywatelskiego na rok 2018.
W tym roku przygotowałem dwa wnioski.

Pierwszy dotyczy urządzenia dwóch wybiegów dla psów na terenie Polic - pierwszy w Parku Staromiejskim, drugi na Skwerze Jana Pawła II obok Klubu Nauczyciela.
Z wnioskiem można zapoznać się tutaj: http://grzegorzufniarz.pl/dwa-wybiegi-dla-psow-w-policach/

Drugi wniosek dotyczy zagospodarowania placu u zbiegu ulic Robotniczej, Bankowej i Odrzańskiej i urządzenie tam "PRZYJAZNEGO ZAKĄTKA NA STAREJ DĄBRÓWCE".
W ramach projektu powstaną:
-dwa place zabaw(dla dzieci młodszych i starszych),
-siłownia na powietrzu,
-plac piknikowy z zegarem słonecznym,
-tor do jazdy na rolkach i rowerach

Projekt utworzenia „ZAKĄTKA” został skonsultowany z mieszkańcami okolicznych budynków.

Z wnioskiem można zapoznać się tu: http://grzegorzufniarz.pl/przyjazny-zakatek-na-starej-dabrowce/


ZAPRASZAM DO GŁOSOWANIA NA TE PROJEKTY

3
Sprawy bieżące / Policki Budżet Obywatelski na 2018 rok - konsultacje
« dnia: Marzec 09, 2017, 09:20:05  »
link: http://bip.police.pl/contents/content/439/9783
Wkrótce rozpoczynamy III edycję Polickiego Budżetu Obywatelskiego.

Korzystając z doświadczeń poprzednich edycji wprowadzamy kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2018. Zgodnie z coroczną procedurą chcielibyśmy, aby o zmienionym regulaminie wypowiedzieli się mieszkańcy gminy. W związku z tym od 9 do 24 marca 2017 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2018.
Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej:
Zarządzenie Nr 79/2017 Burmistrza Polic z dnia 07 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2017 rok
Wszelkie uwagi dotyczące III edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego należy przesyłać do 24 marca br. na adres e-mail bo@police.pl lub można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.
Najważniejsza i najbardziej znacząca zmiana polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni.
Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:
 
  • zgłaszanie projektów – 1 maja – 15 lipca,
  • weryfikacja projektów – 16 lipca – 17 września,
  • ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – 18 września,
  • głosowanie – 25 września – 13 października,
  • ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 października.
Ponadto w regulaminie zostały uszczegółowione możliwe sposoby oddania głosu w trakcie głosowania.

4
Tematy różne / Policki Budżet Obywatelski 2017 - konsultacje
« dnia: Styczeń 20, 2016, 20:20:25  »
Pojawiła się informacja o zorganizowaniu konsultacji społecznych w sprawie zmian w nowej edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego.
Zgodnie z publikacją portalu http://www.police24.pl/police-informacje-regionalne/1446-konsultacje-w-sprawie-ii-edycji-polickiego-budzetu-obywatelskiego.html
do opiniowania skierowane zostaną następujące zmiany:

1. Podział kwoty przeznaczonej na realizację budżetu obywatelskiego w 2017 roku na zadania dotyczące terenu miasta Police oraz sołectw w gminie Police. Podział jest następujący: 750.000 zł na projekty umiejscowione na terenie miasta i 250.000 zł na projekty realizowane na terenie sołectw. Wiąże się z tym ograniczenie wysokości składanych wniosków do kwot wymienionych powyżej. Ponadto będą tworzone 2 rankingi dla projektów miejskich oraz wiejskich i do realizacji będą rekomendowane projekty z obu rankingów. Dzięki takiemu podziałowi środków na terenie sołectw na pewno w roku 2017 będą realizowane niektóre ze zgłoszonych projektów.

2. Zmiana sposobu i metody głosowania. W drugiej edycji proponujemy całkowicie zmienić sposób głosowania. Wybór jednego projektu proponujemy zmienić na wybór dowolnej ilości projektów, które według głosującego powinny być realizowane. Dzięki temu mieszkańcy nie muszą ograniczać się do wyboru jednego zadania, a urząd dokładnie pozna, jakie są preferencje realizacji projektów zgłoszonych w budżecie. Mieszkańcy nie będą ograniczeni do głosowania tylko na projekty miejskie lub wiejskie – każdy będzie mógł wybrać dowolną ilość zadań ze wszystkich zgłoszonych i zweryfikowanych do głosowania projektów.

Aby nie dochodziło do nieprawidłowości w trakcie przeprowadzania głosowania proponujemy, aby każdy uprawniony mieszkaniec mógł złożyć jedną kartę. Każdy mieszkaniec będzie mógł osobiście złożyć kartę w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach (w okresie całego głosowania) oraz w trakcie wyznaczonych dyżurów w radach osiedlowych i sołectwach. Osobiste złożenie karty poprzedzone będzie weryfikacją danych z dokumentu tożsamości. Nie zniknie możliwość głosowania przez formularz internetowy ani wysłania karty do głosowania e-mailem (zeskanowanej lub jej zdjęcia) lub pocztą tradycyjną - natomiast z jednego adresu e-mail lub w jednej kopercie, będzie się mogła znaleźć tylko jedna karta.

3. Tworzenie listy zadań rekomendowanych do realizacji (czy to zadań na terenie miasta czy na terenie sołectw) rozpocznie się od zadań, które wygrały w głosowaniach. Zakładamy, że kolejne zadania w rankingach będą dopełniać kwotę przeznaczoną na budżet obywatelski, oczywiście, pomniejszoną o wartość projektu zwycięskiego.

4. Zmianie ulega karta do głosowania. Pojawi się na niej krótkie streszczenie każdego projektu (nie przekraczające 40 wyrazów). Przy streszczeniu pojawi się informacja czy projekt umiejscowiony jest w mieście czy na terenie sołectwa. Zniknie konieczność podania nr PESEL – zamiast niego pojawi się miejsce na wpisanie wieku głosującego (głosować mogą osoby, które skończyły 16 lat).

5. Podanie nr PESEL zostaje usunięte także z formularza poparcia projektu. Zamiast niego, tak samo jak i na karcie do głosowanie, umieszczone zostanie miejsce na podanie wieku osoby popierającej.

6. Projekty na karcie do głosowania będą umieszczane zgodnie z datą wpływu do Urzędu Miejskiego w Policach. W pierwszej edycji również była zastosowana taka kolejność, natomiast teraz w regulaminie pojawia się zapis precyzujący kolejność projektów.


5
Historia / [Ogólny] Bagnet do ID
« dnia: Marzec 18, 2015, 10:25:22  »
Przedstawiam kolejny przedmiot i kolejną prośbę o pomoc w opisaniu "historycznej metki" tego bagnetu.















6
Zwierzęta / znaleziono rudego kota
« dnia: Styczeń 07, 2015, 17:12:57  »
Dziś ok. 15.30 przyblakal się śliczny kotek rudo--biały.  Widać, że domowy. Czysty i ufny.  Na karmiony czeka na właściciela.  Zdjęcie kotka na moim profilu na Facebooku.

Post Merge: Styczeń 07, 2015, 20:41:47
Kotek ma już nowy dom i dobrą opiekę.

7
Historia / [Ogólny] Kordzik do ID
« dnia: Grudzień 15, 2014, 20:20:53  »


Panowie, zwracam się z do Was, znawców z pytaniem.
Chciałbym zapytać jaka formacja wojskowa mogła używać załączonego na zdjęciu kordzika?

Z grzebania w internecie dowiedziałem się, że to paramilitarna służba przy Luftwaffe, związana z obroną przeciwlotniczą. Spotkałem również skrót RLB(????). Ponoć była to służba pomocnicza, szkoląca z technik strzeleckich. No i jeszcze znalazłem info, że nie została potępiona w Norymberdze.

8
Polityka lokalna / Wybory samorządowe - informacje praktyczne
« dnia: Wrzesień 03, 2014, 10:40:44  »
Tegoroczne wybory do Rady Miejskiej odbędą się według nowych zasad określonych w Kodeksie Wyborczym.

Do tej pory wybieraliśmy 21 radnych gminnych głosując na kandydatów znajdujących się na listach wyborczych komitetów. Mandaty były przyznawane listom, proporcjonalnie do ilości głosów jakie listy zdobyły. Wybory gminne odbywały się w trzech okręgach wyborczych - okręg nr 1(sołectwa w gminie, Jasienica i Stare Miasto), okręg nr 2(osiedle Dąbrówki, osiedle Gryfitów i Mścięcino), okręg nr 3(Osiedle Bogusława i osiedle Anny Jagiellonki).


W tym roku, przypominam wybory są 16 listopada, głosować będziemy bezpośrednio na kandydatów startujących w naszych okręgach.
Gmina została podzielona na 21 okręgów wyborczych, a w każdym z okręgów komitety wyborcze(partie, stowarzyszenia) będą wystawiać po jednym kandydacie. Mandat radnego uzyska ten kandydat, który otrzyma  największą ilość głosów. Wybory zatem są bezpośrednie i większościowe. Nowością jest to, że osoby prywatne, niezrzeszone w partiach czy stowarzyszeniach mogą zakładać własne komitety wyborcze i kandydować do rady. Muszą spełnić wymogi formalne określone w Kodeksie Wyborczym ale jest taka możliwość.

Dla przykładu. W okręgu "X" partie, stowarzyszenia wystawiają łącznie pięciu kandydatów. Tylu kandydatów będzie na karcie do głosowania. Przy ich nazwiskach będzie oznaczenie kto go "wystawia".

Ponieważ gmina jest podzielona na 21 okręgów(tylu ilu radnych wybieramy), okręgi są niewielkie terytorialnie. Podział na okręgi dokonany został na podstawie odpowiednich przepisów okręślających m. in. tzw. normę przedstawicielską - liczbę mieszkańców przypadająca na jeden mandat radnego. W Gminie Police norma wynosi 1882,76 mieszkańca (liczba mieszkańców ogółem w Gminie 39.538 według danych na koniec trzeciego kwartału 2012 roku dzielona jest przez 21 mandatów radnych).

Okręgi wyborcze nie są rzecz jasna różne co do ilości mieszkańców. Choć jest to teoretycznie mozliwe, w praktyce jest trudne do zrealizowania(np. mogłaby nastąpić konieczność przydzielenia jednego budynku wielorodzinnego do różnych okręgów). Najliczniejszy jest okręg 16(2479 mieszkańców), najmniej liczny jest okręg piąty(1329 mieszkańców). Podział jest jednak zrobiony zgodnie z zasadami określonymi w przepisach.

WAŻNE!
Warto dowiedzieć się dokładnie, w którym się jest okręgu wyborczym i gdzie znajdować się będzie siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej(lokal do głosowania).
Jest to określone w uchwałach Rady Miejskiej:

http://www.bip.police.pl/?app=uchwaly&nid=4985&y=2012 - uchwała w sprawie podziału Gminy Police na okręgi wyborcze

http://www.bip.police.pl/?app=uchwaly&nid=5408&y=2013 - uchwała określająca obwody do głosowania i siedziby komisji wyborczych


Tradycyjnie jak przy każdych wyborach przygotowałem informację dla swoich wyborców. Będę ubiegał się o mandat radnego gminnego w okręgu nr 13,
a tu opisuję szczegółowo sprawy techniczne: http://grzegorzufniarz.pl/informacje-wyborcze/

9
Tematy różne / SMS Alert w Policach
« dnia: Sierpień 09, 2013, 22:51:03  »
Na mojej stronie pojawił się ciekawy pomysł zgłoszony przez Pan Radosława.

http://grzegorzufniarz.pl/glos-mieszkanca/#comment-2295

Zaproponował by rozpoznać możliwość wdrożenia w naszej Gminie systemu Informacji SMS dla mieszkańców. Takie informacyjne SMS-y mogły by docierać do mieszkańców i zawierać ostrzeżenia o zagrożeniach(np. burze, powodzie itp.), komunikaty, informacje o imprezach lub ważnych wydarzeniach.

Na stronie dostawcy takiej usługi jest informacja, ze mieszkańcy sami, dobrowolnie rejestrują się w systemie i wyrażają zgodę na otrzymywanie takich esemesów od służb gminnych,
Szczegóły na stronie http://www.sisms.pl/

Ciekaw jestem opinii forumowiczów na ten temat.

Niezależnie, w najbliższy poniedziałek złożę zapytanie do Pana Burmistrza o jego opinie na ten temat oraz prośbę o rozpoznanie zasad, a przede wszystkim kosztów wdrożenia takiego systemu.

Uważam jednak, że pomysł jest ciekawy i warty rozważenia.

10
Sprawy bieżące / Pchli targ w Policach - przyjmie się?
« dnia: Maj 23, 2013, 22:19:07  »
Stowarzyszenie Koliber w Szczecinie wyszło z inicjatywą zorganizowania pchlego targu w Alei Kwiatowej w Szczecinie. Chcą w ten sposób ożywić to miejsce i nadać mu nieco klimatu.
Pomysł ciekawy i wydaje mi się, że może zgromadzić spore grono popierających.

Zastanawiam się, czy takie zjawisko jak pchli targ mogło by się pojawić i przyjąć w Policach?
Kiedyś były próby organizowania takiego czegoś na placu zabaw przy ul. Roweckiego.

Może np. na nowym deptaku pomiędzy Kingą i Farmerem, np. co sobotę lub co niedzielę?

Ciekaw jestem opinii na ten temat.

Pozdrawiam

11
Historia / [Police] Odbudowa Starego Miasta
« dnia: Kwiecień 09, 2013, 12:18:41  »
Dziś na FB znajomy Policzanin Pan Jerzy Szczęsny wrzucił takie foto starego rynku:


12
Polityka krajowa / JOW-y - zapraszam do poparcia
« dnia: Wrzesień 09, 2012, 18:20:14  »
Przyłączyłem się do akcji Pawła Kukiza mającej na celu złozenie obywtelskiego projektu ustawy wprowadzająej do ordynacji wyborczej zasadę wyborów większościowych do sejmu w ramach Jednomandatowych Okręgów Wyborczych.

Zapraszam do zapoznania się z akcją:

http://grzegorzufniarz.pl/polecam-akcje-wprowadzenia-jednomandatowych-okregow-wyborczych/

Pozdrawiam

PS - zapraszam tez do dyskusji w temacie

"Co to są Jednomandatowe Okręgi Wyborcze (JOW)?
 
JOW to najprostszy i najprawdopodobniej najlepszy sposób wybierania parlamentarzystów.
 Najprostszy ponieważ trudno wyobrazić sobie bardziej naturalną zasadę niż ta, że zwycięzcą zostaje osoba, która uzyskała najwięcej głosów.
 Co prawda w dziedzinie polityki nie sposób stwierdzić, że jedno rozwiązanie jest zawsze lepsze niż inne, jednak empirycznym dowodem na skuteczność JOW jest to, że stosują go najważniejsze państwa Europy: Wielka Brytania i Francja, najpotężniejsze mocarstwo świata - USA oraz najludniejszy kraj demokratyczny - Indie.


 
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze - jak to działa?
 
Najlepszym przykładem kraju, gdzie funkcjonują JOW jest Wielka Brytania. Kraj podzielony jest na 659 okręgów wyborczych liczących średnio ok. 90 tys. mieszkańców (dla porównania w Polsce na jeden powiat przypada średnio ok. 100 tys. mieszkańców). Wyborcy w każdym okręgu wybierają do Izby Gmin (odpowiednika polskiego Sejmu) swojego jednego przedstawiciela (posła). Zostaje nim osoba, która uzyskała najwięcej głosów. Kandydaci mogą być zgłaszani przez partie polityczne lub startować jako niezależni. [1]"


źródło: www.zmieleni.p[/i]

13
Sprawy bieżące / Ulewa i wichura nad Policami
« dnia: Sierpień 20, 2012, 12:26:53  »
Kilka minut ulewy i wichury spowodowało pewnie niezłe zamieszanie i straty. Chcialem nakręcić filmik ale zrezygnowałem bo nic nie było widać.
Na Komuny w Szczecinie leży drzewo w poprzek drogi, słyszę o wyczyszczonych z kwiatów, stolików, zabawek dziecięcych ogródkach przydomowych w Policach.

Nie wspominam już o swoich "mądrych" decyzjach o zostawieniu uchylonych szyb w samochodzie - wygląda teraz jak po wodowaniu :(

Jdyny plus z tej całej zadymy - trochę chłodniej...

14
Sprawy bieżące / [Police] Infrapark zlikwidowany
« dnia: Luty 28, 2012, 14:34:29  »
Dziś dzień ważny lecz smutny.
Po 8 latach działalności zapadły decyzje o likwidacji INFRAPARKU. Wcześniej decyzję w tej sprawie podjęła rada nadzorcza ZCH, dziś Rada Miejska podjęła uchwałę o likwidacji tej firmy.
Przypomnę, spółka powstała w 2004 roku. Udziałowcami byli: ZCH Police - 55%, Gmina Police - 44%, Uniwersytet Szczeciński - 0,3%, Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego - 0,7%.(stan na rok 2012)

Nadzieje przy powstawaniu spółki były duże. Początkowe efekty tę nadzieję jeszcze podsycały. Jednak finał okazał się na tyle skromy, że nowe władze ZCH zainicjowały proces likwidacji Infraparku, który zgodnie z KSH potrwa jakies 1,5 roku.
Wielka szkoda, że ten projekt nie wypalił.

Pozdrawiam

15
Zadzwoniła dzis do mnie firma Vectra, oferując rewolucyjna i szalenie korzystna dla mnie ofertę :D
Vectra dostarcza mi internet o "mocy" 1 Mb za 30 zł. Dzis zaproponowano mi 8 Mb za 35 zł. Nie bardzo wiem na czym polega atrakcyjnośc oferty. Korzystam z netu bardzo często ale głównie przeglądam strony lub odczytuję pocztę. Czasem pogram trochę w gry przeglądarkowe. Jedyne co ściągam to aktualizacje PS3 lub czasem darmowe gry.

Prosze znawców o opinię, czy to naprawde oferta dla mnie, czy warto dopłacić te 5 zł?

Pozdrawiam
Grzegorz Ufniarz

Strony: [1] 2