Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] Old map of Police searched  (Przeczytany 99819 razy)

Offline sven

• Rozpisuje się
[Police] Old map of Police searched
« Odpowiedź #120 dnia: Października 14, 2010, 23:12:59 »
The buildings are not gone, only the sandpit. Thats why I used an older map. Sorry for confusion. My grandpa can't remember details, so I called his cousin today. This result I have posted a few hours ago. (Sandpit, oil tanks) This was the best description so far.

To prevent more confusion, I repeat my questions of first posting.
Q1. On which location was the farm? (Property of parents)
Q2. On which location were the residential houses? (Property of children/grandchildren)

A1. The farm was on the left side of Jasenitz Str.
A2. The houses were on the right side, closer to Pölitz.

Whats left today:
A1. The farm was destroyed, may be some bricks were left
A2. Basement and some gardens should exist.

He told also, that there should be more photos of this farm. I try to get them.
Please answer in English or German

yak

• Gość
« Odpowiedź #121 dnia: Października 14, 2010, 23:18:05 »
Wir werden warten. Gruß!

Offline sven

• Rozpisuje się
« Odpowiedź #122 dnia: Października 17, 2010, 14:35:54 »
My grandpa agreed with the sandpit behind the farm. But he also told something about fruit trees and electric masts.

But I am wondering about the tile found at the "Schuppen":

This was not a residental house with a kitchen. May the shelter belongs to the farm.

Is anyone visiting the Stettin Archive?

[ Added: 2010-10-17, 16:15 ]
Additional I have this here:

In background railway embankment and a power pole or phone pole, I think.
Farm Kuckuck had electricity, grandpa told.

Today is the railway at a higher level?

At at last, I took a closer look at the air photo. If the farm was at the curve of Jasenitzer Strasse, what are these strange objects (yellow)?  I marked also the access-road. (red).

On the right side, you can see the residental houses listed in addressbook.

yak

• Gość
« Odpowiedź #123 dnia: Października 17, 2010, 16:41:55 »
1. you write:

"This was not a residental house with a kitchen. May the shelter belongs to the farm."

Ach so! Ich verstehe. Das Schuppen = shed. Aber wir haben neue Frage: wo war das Haus?

2. you write:

"Today is the railway at a higher level?"

Nicht. Nicht in diesem Platz. Weiter (Richtung nach Jasenitz, 0,3-0,5 km) ist ein Damm.

3. you write:

"At at last, I took a closer look at the air photo. If the farm was at the curve of Jasenitzer Strasse, what are these strange objects (yellow)? I marked also the access-road. (red)."

Red - destroyed buildings

Gruß

Offline sven

• Rozpisuje się
« Odpowiedź #124 dnia: Października 17, 2010, 17:02:57 »
Cytat: "yak"
1. you write:
"This was not a residental house with a kitchen. May the shelter belongs to the farm."
Ach so! Ich verstehe. Das Schuppen = shed. Aber wir haben neue Frage: wo war das Haus?

More to the north, at the sandpit. I was wondering that you found a tile. This tile belongs to a kitchen or bathroom. I think, that tile cannot be a part of a shelter. Land regeistry solve this problem.

Cytuj (zaznaczone)

2. you write:
Nicht. Nicht in diesem Platz. Weiter (Richtung nach Jasenitz, 0,3-0,5 km) ist ein Damm.
Cytuj (zaznaczone)

Then this photo was taken at the farm.

Cytuj (zaznaczone)

3. you write:
"At at last, I took a closer look at the air photo. If the farm was at the curve of Jasenitzer Strasse, what are these strange objects (yellow)? I marked also the access-road. (red)."

These round things, are they AA (Flak)?

[ Added: 2010-10-17, 17:54 ]
Cytat: "sven"
1. you write:

More to the north, at the sandpit. I was wondering that you found a tile. This tile belongs to a kitchen or bathroom. I think, that tile cannot be a part of a shelter. Land regeistry solve this problem.

Cytuj (zaznaczone)

2. you write:

Then this photo was taken at the farm.

Cytuj (zaznaczone)

3. you write:

These round things, are they AA (Flak)?

[ Added: 2010-10-17, 18:17 ]
And look at this:

Source: http://police.info.pl/mwp/foto/galeria010.jpg

yak

• Gość
« Odpowiedź #125 dnia: Października 18, 2010, 00:26:31 »
Mein Lieber! Dieses Haus:
Ich sehe auf der Landkarte aus dem Jahr 1886.
Ich sehe auf der Landkarte aus dem Jahr 1911.
Ich sehe auf der Landkarte aus dem Jahr 1930.
Ich sehe auf der Landkarte aus dem Jahr 1938.
Aber hat aus der recht Seite des Wegs keine Häuser.
Heute:
Blicke!

Viele Gewässer .
Alle Häuser zerstörtes.
Gruß!

Offline lukasz_s

• VIP
« Odpowiedź #126 dnia: Października 18, 2010, 01:32:52 »
A ciekawe, że dom ten występuje na mapie z '38, chociaż wg naszych przewidywań a i późniejszej relacji Svena, farma została zburzona na potrzeby Hydrierwerke już w '37.
I gdzie ta niemiecka precyzja? ;)
No chyba że to element ukrywania przez ówczesne władze budowy kombinatu!

Sven Idont know what have seen your relatives during their visit in Police but Im pretty sure that  were not farm's remains (if I remember well you told us only about house's basement) The ground around place you indicated was digged over more than hundred times by germans in '30 and polish workers in '60 when the fertilizer's facility was built. Now this terrain is occupated by some kind of industrial pools and this is restricted area! You can check it yourself i.e. in GE, we have no reason to cheat you.
SPZP "Skarb"

yak

• Gość
« Odpowiedź #127 dnia: Października 18, 2010, 09:53:48 »
Myślę, że to jest tak.
Mestichblatty z XIX w. funkcjonowały jako reedycje do lat 30. XX stulecia. Wówczas, na podstawie m.in. zdjęć lotniczych, wykonano nowe podkłady. I powielano je do wybuchu wojny, a nawet dłużej, skoro np. tzw. plan Niedworoka to aktualizacja polickich ulic, wykonana w roku 1942/3 na podkładzie  z roku 1930. Przypuszczalnie chodziło o względy wojskowe - nie ma żadnych zmian wynikających z ogromnych przekształceń związanych z Hydrierwerke.
Na pewno istnieje prawdziwa mapa naszego rejonu z lat wojny, podobnie, jak muszą być jakieś mapy (albo przynajmniej fotografie lotnicze) z okresu 1945/46 - 1965. Przecież w oparciu o coś zbudowano Zakłady. Nigdy jednak nawet skrawka takiej mapy nie widziałem. Wszystko, co powstało w II połowie XX w. jest ściśle tajne, poufne i strzeżone w jakichś tajemnych archiwach. Niemieckich, rosyjskich, anglosaskich i polskich. Szkoda, bo np. mapa typu Mestischblatt z okresu PRL, sprzed czasu budowy Zakładów, byłaby rewelacyjnym źródłem dla tych, co jeszcze żyją i pamiętają. Za sto lat to będzie jedynie zabytek kartograficzny. Ale, co poradzić?
Dlatego rozumiem powód, dla którego ten dom wskazywany przez Svena jest na mapie z 1938, choć wg świadectwa już nie istnieje. Ale pytanie zasadnicze: co ten dom ma wspólnego z poszukiwanym gospodarstwem? Naprzeciw tego miejsca nie ma żadnych domów po wschodniej stronie Jasienickiej. I nigdy ich nie było. Żadna mapa ich nie pokazuje.

Jeżeli zatem przyjmiemy kolejno, że "Kuckuck":
1. To nie było gospodarstwo rolne, ale posiadłość z sadem (to napisano)
2. Miejsce, które zdokumentowałem, wraz tą kaflą, to nie dom, a resztki starej szopy (też napisano, choć na szopę to nie wygląda, za duże).
3. No to gdzie mógłby być dom? Przecież nie dalej niż w promieniu 300-500 metrów. Tymczasem od tego miejsca do obecnych basenów wodnych przy głównym kanale Zakładów jest ponad kilometr w linii prostej. To czego tam szukamy?

Ktoś, mając "małą posesję z sadem", bez ziemi ornej, miałby mieć jej elementy porozrzucane w takiej odległości? Kilometr od szopy do domu? Zawracanie głowy. A może świadoma zmyłka, bo pierwsza reakcja (na tę kaflę) była entuzjastyczna.
Coś mi tu nie gra i to nie gra wielorako. Pierwotnie Sven kazał szukać, dokładnie zaznaczył obszar w pobliżu dawnej cegielni, czyli dzisiejszego PEC i na końcu Starzyńskiego. Dowodzą tego posty Svena na str. 3 tego wątku: ten z  2010-10-10, 12:28 oraz dzień wcześniejszy. Zaznaczył obiekt na zdjęciu. I Kuckuck i domy pod drugiej stronie drogi. Do tego obiektu, na którym są teraz baseny Zakładów jest kawał drogi. Bo charakterystyczny łuk szosy (odchylenie na wschód) również na zdjęciu jest widoczny, ale znacznie dalej. Na wschód -  pustkowie., po stronie zachodniej - coś się majaczy, to pewnie ten obiekt, na którym są dziś baseny.

Szukałem, gdzie wskazał.
Jak nic nie znalazłem po zachodniej stronie torów, wskazał wschodnią. Jak znalazłem fundamenty, sad i słup - ucieszył się, a teraz odsyła kilometr dalej. Czy aby nie w obawie, abyśmy za wiele w odnalezionym miejscu nie szukali? A czego trzeba szukać - już wiemy. Piwnicy starego domu.  

Wszystko, co mogło być rozpoznane - rozpoznane zostało. Miejsce po starej szopie (lub domu, choć na mapie jest szopa, a dom wygląda na stary, było jedno zdjęcie, post Svena z 14.10.2010, 09:59), strumień, być może ślad dawnego sadu, nasyp kolejowy. W zasadzie i ten słup energetyczny się zgadza, takie tu były. Nota bene ciekawe skąd zasilano linię, to pewnie przyczynek do dyskusji o polickiej elektrowni. Choć najbliżej było do siłowni Hydrierwerke.
Sven wciąż nie podaje całej masy szczegółów, które rozjaśniłyby niektóre kwestie. Przecież w pobliżu poszukiwanego gospodarstwa była najpierw "cegielnia" (XIX w.), a w latach 30. XX wieku "dawna cegielnia). Dobry punkt orientacyjny. Łatwo podać odległość.

Tu cały czas są jakieś niejasności informacyjne. Dlaczego? Nie wiem, może ktoś (dziadek?) nadal uważa, że w ten sposób służy swojej ojczyźnie? Takie postawy też i to niejednokrotnie spotkałem. A może chodzi o tę piwnicę?

Sumując - niewiele więcej da się tutaj zrobić w świetle posiadanych informacji i materiałów. I z racji braku dobrej woli.

Offline sven

• Rozpisuje się
« Odpowiedź #128 dnia: Października 18, 2010, 10:19:58 »
Cytat: "lukasz_s"
A ciekawe, że dom ten występuje na mapie z '38, chociaż wg naszych przewidywań a i późniejszej relacji Svena, farma została zburzona na potrzeby Hydrierwerke już w '37.

Sven Idont know what have seen your relatives during their visit in Police but Im pretty sure that  were not farm's remains (if I remember well you told us only about house's basement) The ground around place you indicated was digged over more than hundred times by germans in '30 and polish workers in '60 when the fertilizer's facility was built. Now this terrain is occupated by some kind of industrial pools and this is restricted area! You can check it yourself i.e. in GE, we have no reason to cheat you.

The basement does not belog to the farm on the left side of the road, but to the right side. Look at the air photo.

My question was, what happend with the place where farm was. Old air photo showed an anti aircraft gun? (round things below the squares)

[ Added: 2010-10-18, 19:28 ]
Cytat: "sven"
Cytat: "lukasz_s"

The basement does not belong to the farm on the left side of the road, but to the right side. Look at the air photo.

My question was, what happend with the place where farm was. Old air photo showed an anti aircraft gun? (round things below the squares)

Offline Ciekawy

• Wielka Gaduła
« Odpowiedź #129 dnia: Października 18, 2010, 20:22:16 »
Z wielka ciekawością śledzę ten temat od samego początku.
Szczerze mówiąc,wiedziałem,że jeśli ktoś rozwikła zagadkę to będzie to yak.
Ja nic nie pisałem,bom nieobeznany w temacie,ale...
Ale od kilku dni odnoszę wrażenie ,że cos  jest nie tak,jeśli chodzi o Svena.
Myśle że nie mówi wszystkiego,co wie,trzeba wyciągac od niego zdanie za zdanie,dostanie fotkę lub mapkę to cos dorzuci od siebie.
yak  spenetrował teren,podał dane,fotki a on nagle że to nie tam,że gdzie indziej,też uważam że celowo zamyla ( co też może kryc tajemna piwnica,bursztynową komnatę?)  ;D
Nagle ile rodziny mu się odnalazło,dziadek kuzyn,kolejny kuzyn dziadka i kto jeszcze poda kolejne (różne) dane?!
Im ciekawszy robi sie temat,tym bardziej irytuje mnie jego podejście,niestety.
A to zdjęcie rodziny przed domem,po co cenzura na pół fotografii,przecież ci ludzie już raczej nie żyją,a jeśli  to kto by ich tam rozpoznał ......
Zero zaufania do współodkrywców.
Zobaczymy czy temat się jeszcze rozwinie,czy Sven przestanie pisać i pojawi się z łopatą i wykrywaczem metali,kiedyś,gdzieś......
Pozdrawiam lukasz-sa,yaka i innych polickich historyków - odkrywców.
niecierpliwie czekam na finał,który mam nadzieje ,wyjaśni wszystko.
Na razie nie ma podpisu......

Offline sven

• Rozpisuje się
« Odpowiedź #130 dnia: Października 18, 2010, 20:26:32 »
Give up hoping for a secret treasure. There is none.
Owners of Kuckuck was hay farmers. There is no gold or money.

You dont believe? Go to Stettin archive and fetch land registry sheet....

And btw, german settlement is more than 60 years date back. Its difficult to gather old information and pictures.
May be some of my postings were translated wrong.

yak

• Gość
« Odpowiedź #131 dnia: Października 19, 2010, 04:54:50 »
You are mistaken, Sven!
None of us are looking for gold or money.
You are looking for a cellar.
You've written about it several times.
Constantly changing the description of the location of the house.
Hence the questions and speculations.

Offline sven

• Rozpisuje się
« Odpowiedź #132 dnia: Października 19, 2010, 07:16:14 »
You are mistaken, Sven!
None of us are looking for gold or money.
You are looking for a cellar.
You've written about it several times.
Constantly changing the description of the location of the house.
Hence the questions and speculations.

No, I always told that the farm was on the left side of Jasenitzer Strasse and the residental houses on the right.

yak

• Gość
« Odpowiedź #133 dnia: Października 19, 2010, 08:36:02 »
So orchard and place the shed, close to the track, this is a trace of farm?
Residential building was the opposite, across the street?
Exactly the opposite?

Offline lukasz_s

• VIP
« Odpowiedź #134 dnia: Października 19, 2010, 10:58:22 »
Cytuj (zaznaczone)

@sven- looks like FLAK it has also a communication trench:

@yak
probably always we were talking about houses 1km south, the farm and family house was separated objects!

I used Hydrierwerke's map above to show you:
1. Horseshoe shaped thing- building(s?) of Cuckoo farm
2. Square shpaed things- two addidional pools build after the war (Synthetic oil plant had only 8, now there are 10 pools)
3. Red line in north- Kaltebach creek
4. yellow- flak stations
Assumpting the Cuckoo farm is found and  there are no farm remains at the moment we can always look for the house, so lets do it ;)

The only object which exists in the past but now its gone and is located on the right side of Fuhrstrasse is here:

I tried to locate the building using the aerial picture and its somewhere here- irregular shapes are trees but that might be two long objects- lighter than trees, grey (right  red arrow)

comparing the street arcs, in present times, builing was here:

direct look:

or comparing Mestischblatt to GE look:

(I changed the opacity so you can see the channel). More probable version.

You may ask what's the distance between house and the farm:

Almost 1km! Surprised?

The family house was somewhere in the channel area.
SPZP "Skarb"