Nie rozpisując się, chodzi tutaj o pojazd na paliwo wodorowe (Wodór cząsteczkowy, wodór dwuatomowy, wodór molekularny), które sprężone do ciśnienia ok. 700 bar napełni aluminiowe zbiorniki wzmacniane karbonem. Maksymalny ciężar paliwa zatankowanego oscyluje w granicach 1,5 kg. Paliwo doprowadzane jest do specjalnych komór, gdzie dochodzi do reakcji chemicznej, w wyniku której otrzymujemy energie elektryczną i parę. Energia elektryczna doprowadzana jest do akumulatora litowo-jonowego, który z kolei zasila silnik elektryczny. Paliwo wodorowe pozyskiwane jest z wody. Pojazdy te w żaden sposób nie obciążają środowiska, emisja dwutlenku węgla jest zerowa. Ten napęd testowany jest w pojazdach Daimlera od 1994 roku.
[ Dodano: 2010-07-31, 09:14 ]
PS. Dzięki koledzy za pomoc, nie szukałem informacji w polskich zasobach.