Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m  (Przeczytany 71872 razy)

Offline potrek

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 13, 2012, 08:56:36 »
Pasy pasami, wiadomo pieszy jest winien jak najbardziej, ale tam jest ograniczenie do 40km/h !!! Gdyby kierowca matiza jechał z taką prędkoscią, kobieta miałaby duże szanse na przeżycie. Starsi ludzie mają duży problem z postrzeganiem perspektywy odległości, zresztą tak samo jak dzieci. Tak więc drodzy kierowcy NOGA Z GAZU !!!, zwłaszcza w tym miejscu, tam jest szkoła( dzieci ), szpital i przychodnia ( zazwyczaj, starsi schorowani ludzie ).
Piesi NA PASY !!!

Offline tatankas

  • Moderator
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1068
    • Zobacz profil
    • http://www.toz.police.pl/
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 13, 2012, 09:07:48 »
Cytat: "enzo87"
Ale rowniez oprocz tego oswietlenia mozna byloby pomyslec np o rondzie akurat na tym skrzyzowaniu bardzo by sie przydalo
po 1 jest duzo miejsca wiec mozna byloby wybudowac bez problemow
po 2 wyjazd z ul. Wroblewskiego jest bardzo trudny zwlaszcza w godzinach szczytu
po 3 pojazdy dojezdzajac do ronda musieliby przyhamomywac i wtedy maja wieksze pole do manewru jak jakis "madry" czlowiek przebiega przez jezdnie do przychodni lu z przychodni


Zgadzam się w zupełności z twoim zdaniem.Rondo byłoby najlepszym wyjściem.Bardzo często wyjeżdżam z Wróbla na stare Police i jest masakra za każdym razem.Wyjeżdżając muszę porządnie przydepnąć na gaz jednocześnie zwracając uwagę by z lewej lub prawej nie walnął mnie samochód,bo można tam stać i pół godziny,aż w końcu da radę wyjechać.Nie da rady jeszcze patrzeć czy ci akurat jakiś przechodzień nie wyleci przed maskę.Nie zdziwiłabym się w ogóle,gdyby facet wyjeżdżał właśnie z Wróbla z dużą prędkością,wcale nie musiał jechać powyżej 40km/h.
Chcesz być kimś???
Najpierw bądź człowiekiem!!!

Offline secha

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 13, 2012, 09:10:45 »
A najlepiej to niech kierowcy na 120m przed pasami wysiadają z nich i pchają swoje samochody tak do 100m za pasami. A piesi niech chodzą z wuwuzelami i na 3 min przed przejściem przez pasy (i na 5 minut w miejscu gdzie nie ma pasów) trąbią, żeby było wiadomo, że planują przejście. Ponadto piesi idący chodnikiem, którzy zbliża się do krawężnika bliżej niż na 30cm bez sygnalizowania tego wuwuzelą powinni dostać mandat za próbę samobójczą.

Może wtedy będzie bezpieczniej.

Offline Mickd

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 469
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 13, 2012, 09:24:57 »
Tam jest monitoring wiec nie będzie problemu z ustaleniem prędkość.A swoja droga ja winię tez i kierowce,myślący kierowca winien przewidywać sytuacje ,zwłaszcza w tak ruchliwych miejscach.zwłaszcza ze minoł 20 m temu przejście dla pieszych.i ma 20 m do następnego przejścia (oznaczonych) ,wiec gdyby się dostosował to na pewno by nie było tego wypadku.
Wiec my jako kierowcy musimy potroić uwagę zwłaszcza w takich niekorzystnych porach.
samochodem jeżdrzę już 40 lat i niejednokrotnie jakiś baran jadący za mną trąbi jak zwalniam przed przejściem dla pieszych,albo wyprzedza na pasach przy( Domlx-ie.)
Więc trochę więcej uwagi z obydwu stron a nie będzie takich tragedii.a zwalanie winy na oświetlenie to szukanie usprawiedliwienia dla jednych i drugich.
Wiec więcej rozwagi panowie i panie kierowcy!!!!
Głupich nie sieją ,sami rosną
Nadgorliwość jest gorsza od głupoty.

Offline potrek

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 13, 2012, 09:26:59 »
Kto mówi o pchaniu aut ??? Kurde Panie, Panowie, pracuję w przychodni i widzę co się dzieje, zwłaszcza auta jadące od strony komendy pędzą z zawrotnymi prędkościami. Gdzie jak gdzie ale w mieście należy przestrzegać przepisów, zwłaszcza tych z ograniczeniami prędkości, koniec i kropka.
ps.
Zróbcie sobie dziś próbę, rozpędzcie auto do 40km/h i wykonajcie awaryjne hamownie, auto w dobrym stanie technicznym i z dobrym ogumieniem zatrzymuje się praktycznie w miejscu...

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 13, 2012, 09:31:21 »
Cytat: "potrek"
Pasy pasami, wiadomo pieszy jest winien jak najbardziej, ale tam jest ograniczenie do 40km/h !!


Oj wydaje mi się, że nie ma przy przychodni ograniczenia prędkości ;> O ile dobrze pamiętam jest chyba tylko zakaz zatrzymywania ;]

Cytuj (zaznaczone)
po 3 pojazdy dojezdzajac do ronda musieliby przyhamomywac i wtedy maja wieksze pole do manewru jak jakis "madry" czlowiek przebiega przez jezdnie do przychodni lu z przychodni


Jak by było tam rondo, to przejście dla pieszych mogło by być od razu za nim, czyli na wysokości przychodni :) Ludzie wtedy musieli by iść po pasach, bo to by była najkrótsza droga ;)

Cytat: "potrek"
Zróbcie sobie dziś próbę, rozpędzcie auto do 40km/h i wykonajcie awaryjne hamownie, auto w dobrym stanie technicznym i z dobrym ogumieniem zatrzymuje się praktycznie w miejscu...


Potrzeba co najmniej 10m, żeby auto się zatrzymało :] http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.html

Cytuj (zaznaczone)
Przyjmuje się, że czas reakcji wypoczętego kierowcy i kasowanie luzów w sprawnym pojeździe trwa około jednej sekundy. Oznacza to, że samochód zanim faktycznie rozpocznie hamowanie przejedzie 8,33 metra jadąc z prędkością 30 km/h, 11,11 m przy 40 km/h, 13,89 przy 50 km/h, 19,44 przy 70 km/h i 27,84 przy 100 km/h.

Źródło: http://moto.wp.pl/kat,23681,page,2,title,Hamowanie-trzy-drogi-do-zatrzymania,wid,12275621,wiadomosc.html

Pozdrawiam
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4699
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 13, 2012, 10:27:26 »
Cytat: "bydy"
Cytat:   
Przyjmuje się, że czas reakcji wypoczętego kierowcy i kasowanie luzów w sprawnym pojeździe trwa około jednej sekundy. Oznacza to, że samochód zanim faktycznie rozpocznie hamowanie przejedzie 8,33 metra jadąc z prędkością 30 km/h, 11,11 m przy 40 km/h, 13,89 przy 50 km/h, 19,44 przy 70 km/h i 27,84 przy 100 km/h.


"...czas reakcji wypoczętego kierowcy i kasowanie luzów w sprawnym pojeździe trwa około sekundy", ręce opadają, jak się czyta takie bzdury, znowu "eksperci" WP popisali się swoją "ponadprzeciętną" wiedzą.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 13, 2012, 11:54:30 »
Cytat: "speedbax"

"...czas reakcji wypoczętego kierowcy i kasowanie luzów w sprawnym pojeździe trwa około sekundy", ręce opadają, jak się czyta takie bzdury, znowu "eksperci" WP popisali się swoją "ponadprzeciętną" wiedzą.

Hehe, źle to ujęli, chodziło im chyba o czas zwłoki układu hamulcowego (od momentu naciśnięcia pedału do uzyskania efektu).

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 13, 2012, 12:03:29 »
To co podałeś bydy to jedynie droga, którą przebywa auto bez hamowania a nie droga hamowania pojazdu. Także przy 40km/h samochód przejedzie jeszcze około 11,11 metra po tym jak kierowca zobaczy przeszkodę bo:
-obraz z oka musi dotrzeć do mózgu (ale tego nie policzono bo to nie czas reakcji, tutaj świadomie jeszcze nie zdajemy sobie sprawy z zagrożenia),
-mózg przetwarza obraz i analizuje go (tu zaczynamy odliczać czas),
-mózg decyduje o właściwej reakcji i "wysyła komunikat" do mięśni w jaki sposób mają zareagować,
-komunikat dociera do mięśni, zaczyna się ich praca,
-dopiero w tym momencie mamy reakcję auta -> ciśnienie w układzie hamulcowym rośnie,
-ciśnienie jest już na tyle duże, że klocki/szczęki rozpoczynają zwalniać auto.

To co wyżej opisałem to owa jedna sekunda, w tej sekundzie auto przejeżdża:
Cytuj (zaznaczone)
8,33metra przy 30km/h
11,11m przy 40 km/h,
13,89m przy 50 km/h,
19,44m przy 70 km/h
27,84m przy 100 km/h

Wartości należy traktować w przybliżeniu, ludzie różnie oceniają sytuację, mają różny refleks/kondycję - czynników jest masa. Potrek stwierdził, że auto z 40km/h zatrzymuje się praktycznie w miejscu - czy to znaczy, że jeśli Ty będziesz jechał 40km/h a ja wyskoczę Ci 5m przed maską to się zatrzymasz?

Kolego potrek, test, który proponujesz sprawdza drogę hamowania pojazdu. Nie ma nic wspólnego z sytuacją gdy na drogę przed Tobą wtargnie osoba bo nie jesteś (tak jak przy teście) gotowy do hamowania. Jedziesz - masz nogę na gazie. Dodaj do tego "zatrzymania się w miejscu" ponad 10m na reakcję kierowcy + samochodu + dopiero drogę hamowania. Nic nie zatrzymuje się w miejscu. Tu masz część czynników, które wpływają na drogę hamowania:
-masa auta
-czas reakcji kierowcy
-stan techniczny amortyzatorów
-stan płynu hamulcowego (także jego wiek, nie tylko prawidłowa ilość),
-stan układu hamulcowego (klocki, tarcze, przewody, cylinderki...),
-bieżnik na oponie
-szerokość opony
-warunki pogodowe
-itd.
Ktoś kto wchodzi pod auto i je widzi, wierzy że auto ma nieskończenie małą masę i stan techniczny świeżo po wyjeździe z fabryki a kierowca ma reakcje szybsze niż zawodnicy F1.

Pamiętaj, jeśli Ty widzisz auto to nie znaczy, że kierowca tego auta widzi Ciebie. Ty widzisz auto, bo ma światła (Ty nie masz nie widać Cię). To tak jak z każdym źródłem światła. Aparat robi zdjęcie z fleszem w ciemności, aparat oświetli sobie promień np. 5m od lampy. Tyle widać na zdjęciu. Ktoś kto stoi 30m przed aparatem nie jest widoczny na tym zdjęciu mimo iż widział on światło lampy błyskowej. Takie przykłady można mnożyć w nieskończoność (np. latarnia morska i statek).

Auto dodatkowo słychać -> Twojego stania w miejscu nie słychać, nawet jeśli stawiasz kroki to kierowca nie może tego usłyszeć (chyba że nie chodzą mu nawiewy, ma elektryczny silnik, wszystkie okna otwarte na max, opony bezszelestne, nie ma włączonego radia, wycieraczek, nie pada deszcz, nie ma w pobliżu żadnego źródła dźwięku głośniejszego od Twoich kroków - takie warunki są na chwilę obecną nieosiągalne/niemożliwe).

Tak naprawdę tu w tych tematach o wypadkach gdzieś wypowiadał się Pan Wojtek Dudek (jeśli przekręciłem to przepraszam). Mówi on coś, bardzo zresztą mądrego, czego ani kierowcy, ani piesi nie chcą słuchać. Bezpieczeństwo zależy oczywiście od wielu czynników, od oświetlenia na które wszyscy narzekają też. Ale jeśli chociaż jedna ze stron zachowa trzeźwe myślenie to zazwyczaj uda się uniknąć wypadku. Zasada ograniczonego zaufania.

Wszyscy krzyczą na kierowców, tylko dlatego, że z takiego zdarzenia to kierowca wychodzi "zwycięsko". Tylko co to za zwycięstwo jak ma się na sumieniu człowieka i problemy z prawem i uszkodzony samochód i mandat i punkty i stracony czas i nerwy i...?

Gdy jestem pieszym nie wbiegam pod auta, wręcz przepuszczam auta i gdzieś mam to czy pada czy niosę coś ciężkiego, a jeśli się spieszę to wolę i tak poczekać przed jezdnią niż sprawdzić czy zmieszczę się między Daewoo a Audi (niektórzy przechodnie uwielbiają ten "sport"). Zasada ograniczonego zaufania - nie przechodzę przed autem jeśli nie wiem czy kierowca mnie widzi. Czekam, albo się zatrzyma i mnie przepuści, albo przejedzie i przejdę spokojnie. Niektórzy natomiast zbliżając się do jezdni mają w głowach "zatrzyma się - to jego obowiązek". Może i obowiązek tak, ale auto nie zatrzymuje się w miejscu a kierowca może Cię najzwyczajniej nie widzieć (przykładowo oślepiony przez auto jadące z naprzeciwka).

Jestem też kierowcą i wiem, że przechodnia ciężko dostrzec. Po zmroku przechodzień ubrany na czarno/szaro jest praktycznie niewidoczny. Ubrany na czerwono czy biało przy braku oświetlenia też jest widoczny dopiero w ostatniej chwili - sylwetka człowieka "tonie" w krajobrazie odblaskowych pasów rysowanych na ulicy, przy  braku światła to najczęściej one są najlepiej widoczne dla kierowcy. Narzekacie na słabe oświetlenie. A sam przechodzień może zadbać o swoje bezpieczeństwo:
-używając mózgu
-nosząc odblaski (zalecane dla dzieci, które często nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństwa ze względu na wiek).
Dwie proste zasady. Zwracam się do przechodniów, bo mimo wszystko więcej nieodpowiedzialnych reakcji widzę u przechodniów (i jako przechodzień i jako kierowca), nie pakujcie się pod auta, poczekajcie 5minut, minutę a może 10 sekund i przejdźcie bezpiecznie. Wróćcie do rodzin cali. Trochę później, ale żyjący.

Natomiast apel do kierowców był już wygłaszany wielokrotnie, ale warto tu wspomnieć o też kilku prostych zasadach:
-nie korzystajcie z telefonu w trakcie jazdy (sms/dzownienie),
-zwolniejcie w terenie zabudowanym,
-dostosujcie prędkość do warunków jazdy,
-nie ufajcie innym uczestnikom ruchu (kierowcom i pieszym),
-jeździjcie tylko spranym autem,
-zapewnijcie sobie odpowiednie warunki do jazdy przed jazdą (pasy, lusterka, fotel, kierownica, radio, odparowane/odśnieżone wszystkie szyby, zestaw głośnomówiący, brak luźnych przedmiotów pod nogami...).

Będzie lepiej - tylko nie zganiajmy tej serii wypadków tylko na lampy bo to nie lampy wtargnęły pod jadące auto czy rozmawiały przez telefon w trakcie jazdy. Mamy teraz jedne z najkrótszych dni w roku i łatwiej o nieszczęście.
I love the night.
1101110100101111

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 13, 2012, 12:05:01 »
dd2f uważam, że Twój post jest najbardziej treściwy ze wszystkich postów dot. ostatnich wypadków.
Cytat: "dd2f"
jeździjcie tylko spranym autem,
Mam wrażanie, że bardzo mało ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że na drogę hamowania bardzo duży wpływ ma sprawne zawieszenie. Wielu wymienia amortyzatory/tuleje/łączniki itd. dopiero jak już coś porządnie stuka, zamiast wówczas, gdy wydłuża się droga hamowania, czy amortyzatory zwyczajnie reagują z opóźnieniem.
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4699
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 13, 2012, 12:47:59 »
Cytat: "parian"
chodziło im chyba o czas zwłoki układu hamulcowego (od momentu naciśnięcia pedału do uzyskania efektu).


Ten czas wynosi średnio około 0,2-0,6 sek. W przypadku aut z asystentem hamowania czas reakcji może być jeszcze krótszy.

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 13, 2012, 13:11:04 »
To wszystko się zgadza kolego speedbax. Czas reakcji ukł. hamulcowego 0.2s w takim razie 0.8s policzyli na czas reakcji kierowcy.
I love the night.
1101110100101111

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4699
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 13, 2012, 13:19:12 »
No powiedzmy, że się mniej więcej zgadza, wg mojej wiedzy średni całkowity czas, o którym rozmawiamy, mieści się w granicach 0,6-0,8 sek. Kierowcy z bardzo dobrym refleksem mieszczą się spokojnie w czasie poniżej 0,5 sek. Jedna sekunda jest czasem trochę przesadzonym. Spójrzcie proszę na zegarek i zobaczcie ile trwa jedna sekunda, podczas jazdy, jest to dość sporo czasu.

Offline cooker

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 13, 2012, 15:00:49 »
Chyba wam się tematy pomyliły. Nie płaczcie, że oświetlenie do kitu. Nie tu.
W tym temacie kierowca może i za szybko jechał, ale tam raczej barierki by się przydały. Możecie zainstalować takie oświetlenie jak na stadionie narodowym, ale jak jeden idiota będzie przebiegał przez jezdnię, a drugi zbyt szybko jechał to i te lampki wam nic nie dadzą...

Offline m8z

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 552
    • Zobacz profil
[Police] Śmiertelny wypadek w Policach. Kobieta zginęła na m
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 13, 2012, 15:35:24 »
widocznie po zmroku ludzie nie myślą...