Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Wasz sposób na jazdę o kropelce.  (Przeczytany 38411 razy)

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #75 dnia: Maja 17, 2011, 20:55:09 »
Cytat: "Sikora"
News związany z tematem : http://moto.wp.pl/kat,121,title,Fabia-GreenLine-22-l100-km,wid,13411063,wiadomosc.html


Stare jak internet. ;]

Ta jazda musiała być okrutnie niekomfortowa.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #76 dnia: Maja 18, 2011, 11:59:18 »
Cytat: "Żaba"
Różnice w granicach 0,2 l należy chyba pominąć, często wynika to z różnego momentu w którym odbije dozownik tankowania - chyba, że ktoś dolewa zawsze pod sam korek.
   Tankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej w celu oszczędności na ilości mija się z celem, gdyż to paliwo ma mniejszą wartość energetyczną. Na przejechanie tego samego odcinka co na uboższej należy zużyć go więcej.

Lałem do samego oporu, ale tak jak napisał speedbax, różnica 0,2 może wynikać z warunków zewnętrznych - nie biorę jej więc pod uwagę.  
Wiem, że nie ma co tankować 98 do silnika na 95, ale nie ma Vervy 95. Poza tym paliwa fabrycznie uszlachetnione podobno zmniejszają tarcie wewnątrz silnika, co powinno obniżyć zużycie paliwa. W moim wypadku nie obniżyło.

B-Serwis

  • Gość
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #77 dnia: Maja 19, 2011, 08:21:23 »
a czy to istotnie taka wielka różnica czy auto spala na 100 km 5 czy 6 l ?

U mnie jak zaczął palić jak smok (Polo z silnikiem 1.0 zaczęło wcągać 9-10 l :P ) to pierwsze co zrobiłem to spojrzenie pod maskę i wymiana filtra powietrza - okazał się już zabity :/

I wróciło do normy - 5-6 jak nie depczę 7 jak depczę (przeklęta skrzynia na 4 biegi :/ )

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #78 dnia: Maja 19, 2011, 08:45:41 »
Cytat: "B-Serwis.eu"
a czy to istotnie taka wielka różnica czy auto spala na 100 km 5 czy 6 l ?


Jezeli duzo jezdzisz, to tak. Przy obecnych cenach paliw roznica 1l po przejechaniu powiedzmy 1000 km daje niezla sumke, a w ciagu roku uzbierasz niezla kwote.

Cytat: "B-Serwis.eu"
I wróciło do normy - 5-6 jak nie depczę 7 jak depczę (przeklęta skrzynia na 4 biegi  )


To i tak niewiele, jak na 4-biegowa skrzynie.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #79 dnia: Maja 19, 2011, 12:09:11 »
Cytat: "B-Serwis.eu"
a czy to istotnie taka wielka różnica czy auto spala na 100 km 5 czy 6 l

Jak jesteś szejkiem arabskim to nie ma różnicy. W weekend zrobiłem ponad 1600 km. Przy 1 l/100km mamy 16 l w sumie. 16 l x 5,20 zł/1 l=83,20 zł. Za tyle kupię 4 l oleju do auta. Albo żarcie na kilka dni. Albo litr Finlandii, popitę i zagrychę. W sumie to trzecia opcja jest najbardziej przekonująca  :jupi:

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 28, 2011, 14:08:44 »
Ciekawy projekt sprawdzajacy ekonomike nowego Actrosa na trasie Rotterdam-Szczecin-Rotterdam:

http://www.record-run.com/

Na razie po przejechaniu okolo 1200 km srednie zuzycie paliwa przy calkowitej wadze skladu 40t wynosi okolo 24,3 l/100 km. Ciekawe na stronie jest to, ze mamy dostep do aktualnych danych, ktore przekazywane sa za pomoca systemu Fleet Board, aktualizacjia poszczegolnych grup danych przebiega co 10 min, 4 i 24h.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 28, 2011, 17:22:55 »
0,61 l / tonę masy to chyba nieźle. W ciężarówkach mierzy się Cx? Ciekawe jaki wpływ ma opór powietrza na różnicę w spalaniu między tymi Actrosami.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 28, 2011, 18:42:08 »
Cytat: "parian"
W ciężarówkach mierzy się Cx?


Oczywiście, wbrew pozorom prototypy ciężarówek spędzają sporo czasu w tunelach aerodynamicznych.

 
Cytat: "parian"
Ciekawe jaki wpływ ma opór powietrza na różnicę w spalaniu między tymi Actrosami.


Różnica spalania między tymi dwoma modelami nie leży w aerodynamice, te niewielkie rozbieżności spowodowane są różnicami w układach zasilania, silnik odpowiadający normie Euro 6 kosztem większego spalania emituje mniej szkodliwych substancji (skuteczniejsze dopalanie sadzy w układzie wydechowym).

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwca 29, 2011, 13:49:26 »
Cytat: "speedbax"
Cytat: "parian"
W ciężarówkach mierzy się Cx?

Oczywiście, wbrew pozorom prototypy ciężarówek spędzają sporo czasu w tunelach aerodynamicznych.

To jaki opór, pi razy oko, stawia taki ciągnik?

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwca 29, 2011, 14:29:05 »
Wielkosc wartosci oporu powietrza (Cw) dla ciezarowek waha sie miedzy 0,55-0,85, ponizej ciekawy artykul na ten temat:

http://www.eurotransport.de/news/aerodynamik-windschnittige-lastzuege-fuer-weniger-verbrauch-344575.html

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwca 29, 2011, 15:27:51 »
Cytat: "speedbax"
Wielkosc wartosci oporu powietrza (Cw) dla ciezarowek waha sie miedzy 0,55-0,85, ponizej ciekawy artykul na ten temat:

http://www.eurotransport.de/news/aerodynamik-windschnittige-lastzuege-fuer-weniger-verbrauch-344575.html

Cd ;) w okolicach 0,5 to chyba przyzwoicie, osobówki w latach 70-tych tyle miewały.
Artykułu oczywiście nie kumam, piszą coś o różnicach w oporze w zależności od tego czy ciężarówka ma naczepę? (w autach osobowych łatwiej osiągnąć niskie Cx-Cw-Cd przy dłuższej karoserii).

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwca 29, 2011, 16:10:38 »
Cytat: "parian"
(w autach osobowych łatwiej osiągnąć niskie Cx-Cw-Cd przy dłuższej karoserii).


Jest dokladnie odwrotnie, krotsze kabiny ze spojlerem w ciagnikach siodlowych bez naczepy osiagaja nawet wartosci Cw=0,3, jednak ciagniki dalekobiezne musza byc wyposazone w duze i dlugie kabiny, co przeklada sie 34% wzrostem oporu powietrza. Idealny ksztalt przypomina spadajaca krople wody, a wiemy, ze w tej formie tylna czesc sie zweza. Duzym problemem jest rowniez przestrzen miedzy kabina, a naczepa, powstaja tam niekorzystne zawirowania, ktore w sporym stopniu pogarszaja wyniki. Kolejnym problemem jest nawiew chlodnicy, ktory powoduje spore zawirowania oplywajacego powietrza, tutaj niestety trzeba isc na kompromis, w najnowszym Actrosie zastosowano zaluzje, ktore sterowane sa elektronicznie w zaleznosci od potrzeby schlodzenia silnika. Rozwiazanie to poprawilo oplywowosc auta i tym samym pozwolilo w znacznym stopniu obnizyc wspolczynnik oporu.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwca 29, 2011, 23:12:34 »
http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm

Polecam, szczególnie dla marka.suskiego i jego manii benzynowej do zwykłego silnika oraz dla innych tankujących Vervę. ;P
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwca 30, 2011, 06:25:51 »
Tankowałem Vervę 98 i powiem, że czuć było różnicę, być może są stacje co kombinują jak się da. Warto tutaj jeszcze wspomnieć, że jest niewiele silników, gdzie tankowanie Vervy 98 przynosi odczuwalne różnice, inaczej jest w przypadku Vervy ON, gdzie lepsza jakość paliwa w korzystny sposób wpływa na proces dopalania sadzy w DPF-e.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Wasz sposób na jazdę o kropelce.
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwca 30, 2011, 08:37:37 »
Spoko, masz prawo twierdzić, że te wszystkie magiczne dodatki jakoś wpływają na silnik. ;P

IMO największym dodatkiem w tych paliwach jest placebo. ;]
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln