Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf  (Przeczytany 48546 razy)

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 01, 2011, 11:02:36 »
Wystarczy większy ruch, parę pociągów na trasie i "mijanka" na końcowym już nie wystarcza; albo budowano szerzej na lepsze czasy kolejnictwa? W terenie pół biedy dołożyć drugi tor, może dworce dlatego  budowano na 100proc.?
No i jest jeszcze aspekt "estetyczny" ;)
SPZP "Skarb"

Beobachter

  • Gość
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 01, 2011, 13:42:06 »
@staryczłek
Rzeczywiście, może to najcelniejsze spostrzeżenie. Wszak daty zdjęcia nie znamy. Jeśli na zdjęciu jedną z osób jest pani - nosi strój sprzed I wojny światowej (suknia do ziemi). Co więcej, wokół budynku nie widać nawet zaczątków bujnych dziś drzew. To może być zdjęcie świeżo po wybudowaniu odcinka do Wilhelmsdorf, np. rok 1908. Dalszy odcinek jest w budowie - tu pociąg dojeżdża, ale potrzebna jest mijanka, aby lokomotywa wracała przodem do kierunku jazdy. Kiedy wybudowano stację i cały węzeł w Trzebieży - konstrukcja w Wilhelmsdorf została rozebrana, jako zbyteczna (wszak materiał był w cenie). Teren zaorano i po stu latach z okładem nie ma po torze śladu.

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 02, 2011, 09:29:20 »
Kartka bez obiegu (podmieniłem zdjęcie) opisana "około 1910".
Po wydawcy i jej zdobieniach, rok by się zgadzał.
<*)))))>{

2OO

  • Gość
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 02, 2011, 10:49:51 »
Cytat: "staryczlek"
niby prawda , ale na miejscu aktualnie jest widoczna ta szerokośc terenu, która mialaby pomieścić właśnie dwa tory ..z tym ze tylko w obrebie przystacyjnym / zatem naszybciej mijanka/może wybudowana-użytkowana podczas budowy odcinka dalszego -do Trzebieży??


a może podciągnąć to pod ten fundament w lesie w stronę trzebieży? 2gi tor mógłby biec do tego miejsca. Kiedy byłem młodziutki, mówione było, że kiedyś dobiegały tam tory, czy coś w tym stylu. Jak mnie pamięć nie myli to w bliskim sąsiedźtwie fundamentu leżą jakieś betonowe jakby filary. Może i je dowozili koleją ?

Beobachter

  • Gość
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 02, 2011, 16:50:42 »
Moim zdaniem "staryczlek" ma rację. To mogła być czasowa, torowa nawrotnica (nawet nie klasyczna mijanka). Pociąg dojeżdża do stacji. Parowóz zostaje odczepiony, jedzie do przodu, za zwrotnicę. Wraca bocznym torem, wjeżdża na tor główny (druga zwrotnica), gdzie stoją wagony. Podjeżdża, zostaje podczepiony i znów jest na przedzie pociągu, choć będzie jechał tyłem. Lokomotywie to nie przeszkadza.
Dlaczego nie przyjąć wersji "200"? Bo na bardzo dokładnej mapie zaktualizowanej po I wojnie światowej aż do rozjazdu w Ziegenort jest tylko jeden tor. Tam dopiero linia rozwidla się: główny tor zmierza do dworca, bocznica do portu. Gdyby istniało coś trwałego między Uniemyślem i Trzebieżą - znalazłoby odzwierciedlenie na mapach. Zresztą: co ważnego mogłoby być na odcinku Uniemyśl-Trzebież? Nawet jeden tor to już była rewolucja  komunikacyjna. Po co komu dwa tory?

@ak
A nie dałbyś, drogi "ak" tego podmienionego zdjęcia w lepszej rozdzielczości. To i tak wymiana "między nami dziwakami". A może coś by się jeszcze wywnioskowało.
Pozdrowienia - J. A.

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 03, 2011, 09:19:43 »
Cytat: "Beobachter"
zdjęcia w lepszej rozdzielczości
Niestety, tej kartki nie udało mi się kupić.
<*)))))>{

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 18, 2012, 22:17:20 »
Cytat: "2OO"
budynek restaruracji upchany na posesji warsztatu.

Więcej informacji na temat tej gospody
<*)))))>{

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #37 dnia: Lipca 04, 2013, 22:07:53 »
I jeszcze jedno zdjęcie knajpy z Uniemyśla. Z prawej widoczna balustrada przy mostku na Karpinie.

<*)))))>{

Offline Validator

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 846
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 05, 2013, 01:42:59 »
Czy to jest ten dom, po przebudowie? Drzewo jest inne, albo, co prawdopodobniejsze, barierka mostka została przestawiona. Zresztą to już przeszłość, w tym roku drzewo zostało ścięte, a sam ten zakręt ma również zostać przebudowany. Szkoda, bo zniknął pewien charakterystyczny element lokalnego pejzażu.

[img=http://img23.imageshack.us/img23/1317/47pq.th.jpg]

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 900
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 05, 2013, 08:44:45 »
Tablica informacyjna w Uniemyślu.

http://www.magazynpolicki.cba.pl/?p=7363

Pozdrawiam

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 05, 2013, 11:14:51 »
Podoba mi się. Zgrabnie.
SPZP "Skarb"

Offline Felixx3

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 05, 2013, 13:23:13 »
Powinna być bliżej chodnika i drogi. Pomył był taki , aby tablica stała w miejscu zciętych kasztanów przy mostku. To by było dobre, widoczne miejsce. I rowerem by się turysta zatrzymał i  poczytał o naszej pięknej miejscowości. Problem był taki ,że droga do Trzebieży będzie przebudowana i do końca nie wiadomo jak zostanie przebudowany owy mostek. W tej chwili tablica jest troszkę z boku i ciężko ją zobaczyć. Może kiedyś znajdie się bardziej atrakcyjne miejsce. Pomysł i wykonanie bardzo dobre. Troszkę się martwie o wandali. Miejmy nadzieje że wszystko będzie w porządku.
Pozdrawiam - mieszkaniec Uniemyśla

Offline Validator

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 846
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 05, 2013, 16:18:45 »
Było tak, jak napisałeś Felixx3. Ale były dwa problemy. Pierwszy to perspektywa przebudowy okolic mostka, drugi - względy bezpieczeństwa. To jest ruchliwa droga, a ten zakręt, na razie, nie nadaje się do przebywania w pobliżu większej grupy ludzi. Stąd obecna lokacja, którą w razie potrzeby bez trudu można zmienić.
O oddaleniu tablicy od przystanku zadecydowało doświadczenie. Znamy "życie w terenie" podczas wesołych godzin i takich powrotów do domu. Oddalona tablica mniej kusi, aby ją np. zamalować. Blisko przystanku - żaden problem. Popatrzmy na stale dewastowane wiaty. A każda taka inwestycja sporo kosztuje.

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
Odp: [Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 20, 2017, 00:41:49 »
Skojarzyłem ostatnio jedno nazwisko - Vormelker,   z pomnika na cmentarzu w Drogoradzu i szyldu  z restauracji w Uniemyślu. Czyżby potomek kolonisty?
<*)))))>{

Offline Validator

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 846
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: [Uniemyśl] Uniemyśl-Wilhelmsdorf
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 20, 2017, 01:29:49 »
Na cmentarzu jest pochowany C.(arl?) Vormelker. Gasthaus prowadził (w momencie wykonania zdjęcia) Richard Vormelker. Wygląda to na relację ojciec - syn.