• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...  (Przeczytany 141638 razy)

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1172
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2010, 01:52:16 »
Jeśli to Łarpia, to zdjęcie musiałoby być wykonane z tego ujęcia. Pozostaje pytanie, co to za rurociąg, czy to możliwe żeby tam był?
Zdjęcie krąży jako Łarpia-Police, ale czy to jest prawdziwe?

<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2010, 02:12:12 »
Łarpia w tym miejscu ma 15-18m szerokości (linijka google earth), a na zdjęciu dość dobrze po prawej widać statek(??) przy nabrzeżu i spory kawałek wody. Minimum 50m szerokości...jak to ugryźć?


to ja mam jeszcze parę pytań:



mam wrażenie że na zdjęciu z '44 rok w obszarze który zaznaczyłem stały jakieś podłużne budynki. Chyba że to poletka i mi się przywidziało...


to jest ten teren po powiększeniu. Co to jest to okrągłe z ścieżką odchodzącą ze środka okręgu? Nie kojarzę. Może ktoś pomoże?
SPZP "Skarb"

Offline demoskinos

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2010, 10:19:27 »
Co do tego okraglego miejsca kolo dzialek mysle ze to zbiornik jakis ale ze sie odwzorowal na glebie to tez troche mi nie pasuje jak cos to mozna isc sprawdzic :)

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2010, 10:41:48 »
To może ja spróbuję swoich sił ;-)
Pobawiłem się trochę Google Earth i wyszło mi coś takiego.
  Ten ląd w dolnej prawej części to trzcinowisko, więc w czasie wojny, gdy kanał był używany (kanał do tunelu pod fabryką) pewnie miał bardziej regularny kształt.
Kiedyś, ktoś mi mówił, że w czasie wojny był w tym miejscu inny rurociąg (obecnie amoniak), może kiedyś transportowano nim paliwo na mijankę?
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2010, 10:50:35 »
No z tego fragmentu książki, który zamieściłem w wątku o Tiefbauarbeiterze, wynika, że istniały "rurociągi prowadzące do lejków nad Odrą". Może to właśnie to.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Ostatnio mam coraz mniej czasu na forum (a będzie z tym jeszcze gorzej) - dlatego mogę nie reagować na bieżąco.

Offline jakub_m

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:23:10 »
Cytat: "ak"
Jeśli to Łarpia, to zdjęcie musiałoby być wykonane z tego ujęcia. Pozostaje pytanie, co to za rurociąg, czy to możliwe żeby tam był?
Zdjęcie krąży jako Łarpia-Police, ale czy to jest prawdziwe?

Obrazek


Chyba bardziej na północ. Ta woda na pocztówce nie musi być koniecznie Łarpią (bodajże, bo nie wiem jak prawidłowo nazywa się ów kanał od północy okalający wyspę), może za to być elementem sieci kanałów, które przecinały ową wyspę wzdłuż i wszerz. "Za Niemca" był to dużo bardziej zagospodarowany teren.

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:42:29 »
Demoskinos: też mi się tak zdaje. Wygląda jak te na starej fabryce, ale może to tylko fundament a że śnieg leży... Pytanie skąd u licha zbiornik w okolicy działek? Jeśli miałby gromadzić wodę na potrzeby rolnictwa/sadownictwa- taka mała wieża ciśnień- to czy ktoś o nim słyszał, czy był przed czy po wojnie? Druga sprawa- a jeśli coś było na tym terenie? Dziś obszar niezagospodarowany-  ujęcie wody... ale blisko filii Stutthoffu. No i działki nie dymią na biało.
P.S zdjęcie lotnicze '44 wkleiłem w celu dopatrzenia się jakiejś nitki przez Odrę, a wyszło inaczej.
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1172
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:44:20 »
Cytat: "kubapolice"
i wyszło mi coś takiego.
 Obrazek
Też przyjmuję taką wersję (bardziej niż poprzednią).
Lub miejsce bliżej miasta-punkty 1,2,3,4. O ile to jest Łarpia-Police, a to można się dowiedzieć tylko z oryginalnego zdjęcia lub karty pocztowej.

<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:46:43 »
ak- robi wrażenie. Trzeba by jeszcze poszukać ruin zabudowań ze zdjęcia.

Powiększyłem sobie obszar wydzielony przez ak na zdjęciu lotniczym made by RAF.

na zielono- smuga po pocisku
na czerwono- strzałki wskazują to "coś", co przekracza Łarpię w interesującym nas  miejscu, tak jak dziś...czy przekracza jeszcze kanał? Ciężko powiedzieć. Chyba nie ;)

No i jeszcze jeden argument za: dwie wieże kościoła, które są na starym zdjęciu, mała i duża, mogą być widoczne w takiej konfiguracji (duża bardziej na lewo, mała po prawej i z przodu) z tego miejsca tzn. fotograf był przy skrzyżowaniu Łarpii z kanałem.

[ Dodano: 2010-01-09, 14:17 ]
No i Wzgórza Warszewskie są nimi rzeczywiści. Jakubowi gratuluję oka ;) Afgan trafił za pierwszym razem. Kubapolice dobrze namierzył miejsce, ak świetna analiza. hehe chyba Yak powinien nas zatrudnić na inspektorów w urzędzie ;))))))
SPZP "Skarb"

Offline jatage

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2010, 16:53:19 »
Cytat: "Dr.Kafar"
jatage, wygląda na leśniczówkę po drodze do Trzebieży, ale nie pamiętam która miejscowość.

Znalazłem zdjęcie z podpisem. Chyba jednak Police.



[ Dodano: 2010-01-09, 18:56 ]
Ciekawostka - w tle widać konstrukcję, która może być tą o której mowa - niebieskie zaznaczenie. W czerwonych kołach balony przeciwlotnicze. Niestety, brak informacji o dacie wykonania foto.





Pozdrawiam

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 09, 2010, 20:18:02 »
wg mnie to jest leśniczówka z zimowego zdjęcia. Oba obiekty maja cechy wspólne, także zabudowa ma swoje potwierdzenie w planie miasta.
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1172
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 09, 2010, 20:33:50 »
Cytat: "jatage"
Ciekawostka - w tle widać konstrukcję,Obrazek
Skąd wiadomo, że to zdjęcie z Polic? Jak się nie mylę, pod balonem (czy to są balony?) z prawej widać nabieżnik.
<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 09, 2010, 20:38:10 »
z tyłu widać Odrę, nabieżnik. Tylko nasza "bramka" jest trochę za duża i za blisko w stosunku do obserwatora. Takie mam wrażenie. a jeśli "bramek: było więcej?
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1172
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 09, 2010, 21:17:27 »
Cytat: "Dr.Kafar"
Co do leśniczówki, jednak wydaje mi się, że to ta przy drodze do Trzebieży,
Na 100% nie. Wcześniej ktoś już dał zdjęcie tej leśniczówki, podpisane Politz i. Pom. Trzebież, to już inny "kreis"
<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1351
    • Zobacz profil
[Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 09, 2010, 21:32:49 »
Założę się że Niemcy stawiali leśniczówki-klony...
SPZP "Skarb"