Pokazałem ci czym sie rózni złacze obd1 od obd2
To co pokazałeś nie jest złączem OBDI, mylisz pojęcia. W podanym linku chodzi o zwykłe gniazdo diagnostyczne stosowane na początku w samochodach grypy VW (Audi, Seat,Skoda) i tylko w tych samochodach. Ktoś sobie nazwał to "OBDI", powinno być raczej : przejściówka z gniazda OBD na złącze diagnostyczne grupy VW przed 1995 rokiem. Jak pisałem wcześniej, standard OBD został wprowadzony po to, by ujednolicić wtyczkę wraz z kodami błędów wszystkich marek (pomysł przywędrował z USA). Podstawowymi układami wchodzącymi w skład standardu OBD są w pierwszej kolejności układy zasilania/zapłonowe, poruszony w temacie problem z kontrolką "check engine" bezpośrednio się do tego odnosi. Wspomniany Opel Corsa z 2005 obowiązkowo jest wyposażony w standard OBD (Wtyczka+protokoły diagnozy), różnica między OBDI i OBDII nie leży we wtyczce, lecz sposobie wymiany informacji. OBDII to diagnoza pracująca w standardzie CAN Gataway, jest o wiele szybsza i dokładniejsza. Mercedes np. ten standard wprowadził w E-Klasie W211 w 2003 roku, grupa VW nieco później, dzisiaj większość produkowanych samochodów wyposażona jest w to rozwiązanie. CAN Gateway'a nie można mylić z magistralami CAN między poszczególnymi modułami. (CAN układu napędowego, nadwozia, czy układów komfortu). Prościej tego się wytłumaczyć nie da.
Jesli chcesz sie dowartosciowac uzywajac fachowych okreslen i terminów to sie udzielaj na politechnice, a nie na forum małego miasteczka w dziale motoryzacja...
Nie muszę się dowartościowywać, z tego, co widzę jest to twój problem, skoro tak oceniasz moje wypowiedzi. Nie obrażaj mieszkańców Polic, jeśli chodzi o to forum, to się z Tobą nie zgodzę, gdyż jest tutaj kilka osób, które interesują się motoryzacją i ich wiedza, jak na osoby nie związane z branżą jest dla mnie imponująca (np. Parian czy KrP). Zakończmy już te sprzeczki, jeżeli masz więcej fachowych pytań to zapraszam na PW. Pozdrawiam. Bartek.