A co by się stało, gdyby zamiast kosztownego parkingu na "dachu"umieścić parking pod budynkiem,biorąc pod uwagę dwa warianty;1.parking w piwnicy obiektu,2.parter obiektu przeznaczony na parking
Niestety, te rozwiązania nie są tańsze. W pierwszym wariancie podnosi koszt inwestycji o około 30%, w drugim jest tylko nieznacznie taniej.
Nie sądzę abys miał rację.Przyjąłeś wiedzę odnosząca się do budynków parterowych niekomercyjnych,czyli domów jednorodzinnych.Dla budynku mieszkalnego wielokondygnacyjnego koszt podpiwniczenia w stosunku do całości,spada z każdym wybudowanym piętrem.Nie jestem budowlańcem, ale moim zdaniem koszt budowy parkingu na dachu budynku handlowego,musi być tak samo wysoki -jeśli nie wyższy,niż parking w "piwnicy".Patrząc okiem laika na sprawę,żeby na dach budynku,jakiegokolwiek,
ładować dziesiątki ton(1 auto to średnio 1200 kg),konstrukcja musi być odpowiednio wzmocniona a dodatkowo trzeba wykonać wjazd i zjazd .W sumie koszty pozostania na poziomie zero mogą byc moim zdaniem niższe, niż w wariancie "podniebnym".