Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: EV  (Przeczytany 16007 razy)

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 338
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
EV
« dnia: Października 03, 2010, 08:12:33 »
Czesi to jednak potęga motoryzacyjna:

http://motoryzacja.interia.pl/news/elektryczna-skoda-octavia,1538619,415

za mocny silnik dali przy tej ilości energii zasięg powinien być ponad 300 km

Offline arturrop1

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #1 dnia: Października 03, 2010, 09:51:01 »
jaki jest warkot silnika w takich samochodach? słyszałem, że samochody elektryczne są bezgłośne, w związku z tym bardzo niebezpieczne! wiadomo, że człowiek za pomocą słuchu lokalizuje źródło dźwięku.

jaroslawp

  • Gość
EV
« Odpowiedź #2 dnia: Października 03, 2010, 10:10:01 »
Najbardziej zabawny w tego typu pojazdach jest zawsze czas "tankowania"  :devil:

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
Re: EV
« Odpowiedź #3 dnia: Października 03, 2010, 10:11:51 »
Cytat: "EVPolice"
Czesi to jednak potęga motoryzacyjna:

http://motoryzacja.interia.pl/news/elektryczna-skoda-octavia,1538619,415

za mocny silnik dali przy tej ilości energii zasięg powinien być ponad 300 km


Skoda należy do VW więc nie wiadomo do końca czy to czesi czy niemcy ;-) Natomiast silnik nie jest za mocny moim zdaniem. Takimi parametrami powinien cechować się typowy silnik do spokojnej jazdy. Ja bym tam nawet z 15KM dołożył ;-)
I love the night.
1101110100101111

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 338
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #4 dnia: Października 03, 2010, 11:04:56 »
czas ładowania to nie problem podłączasz na noc i tyle
energia na pokładzie - 26,5 kWh to sporo 1kw po 31gr chyba to jest 8,22 zł za 140 km to całkiem sporo
powinno być do 3 zł/100 km
co do mocy mam Polo 60 km i śmigam jak złoto

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #5 dnia: Października 03, 2010, 11:50:04 »
Cytat: "arturrop1"
jaki jest warkot silnika w takich samochodach? słyszałem, że samochody elektryczne są bezgłośne, w związku z tym bardzo niebezpieczne! wiadomo, że człowiek za pomocą słuchu lokalizuje źródło dźwięku.


Słychać w sumie tylko szum opon, poza tym cisza. Dlatego takie pojazdy nigdy nie wejdą do codziennego użytku na takim samym poziomie jak silniki spalinowe (chyba, że będą miały nagrany odgłos silnika co będzie komiczne ;p).
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline MSC

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #6 dnia: Października 03, 2010, 11:58:56 »
To ja już wolę głośne V8  :>
Dlaczego żywi się martwią skoro martwi się nie żywią?

jaroslawp

  • Gość
EV
« Odpowiedź #7 dnia: Października 03, 2010, 12:16:09 »
Cytat: "EVPolice"
czas ładowania to nie problem podłączasz na noc i tyle

Chyba jak jeździsz do pracy i z powrotem. Byle wycieczka na zakupy i załatwienie paru innych spraw do Szczecina i wracasz autobusem, a samochód ładuje się pod jakimś sklepem czy urzędem.  :rotfl:

I takie porównanie - samochód spalinowy 1 min tankowania i 800 km jazdy, samochód elektryczny 540 minut ładowania i 150 km jazdy.

To ja dziękuję, ale lepiej zająć się ogniwami wodorowymi.

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #8 dnia: Października 03, 2010, 13:04:42 »
Cytat: "EVPolice"
co do mocy mam Polo 60 km i śmigam jak złoto

Widzisz, to kwestia gustu/potrzeb, ja mam 2xwięcej niż Ty pod maską i twierdzę, że jest to minimum do wygodnej jazdy.
I love the night.
1101110100101111

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 338
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #9 dnia: Października 04, 2010, 08:58:58 »
tutaj fajny samochodzik na baterie zamiast ropy
4s do 100km/h
http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_roadster.htm

popiredziela jak Porsche a nie ma wydechu, sprzęgła, układu wtrysku i innych niepotrzebnych rzeczy

jaroslawp

  • Gość
EV
« Odpowiedź #10 dnia: Października 04, 2010, 09:19:03 »
Wypas, fajna zabawka, szkoda tylko, że do Warszawy szybciej dojadę Maluchem :ble:

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 338
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #11 dnia: Października 04, 2010, 20:37:27 »
zobaczymy w jakim kierunku pójdą EV prawdopodobnie będą stacje wymiany baterii, stacje japońskie wymieniają automatycznie baterie w 1,5 min

a tu Kubica nowoczesny człowiek:
http://www.samochodyelektryczne.org/robert_kubica_za_kierownica_renault_fluence_z_e.htm

[ Dodano: 2010-10-04, 20:41 ]
a co wy na to
Cytuj (zaznaczone)
Stefan Jacoby, szef firmy Volvo Cars powiedział podczas konferencji prasowej w Paryżu, że przyszłością firmy są samochody elektryczne. Już na początku przyszłego roku ma rozpocząć się produkcja modelu Volvo C30 BEV (nazywanego ostatnio Volvo C30 DRIVe Electric), który będzie testowany w Europe, Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Volvo przygotowuje się także do rozpoczęcia w 2012r. seryjnej produkcji samochodu hybrydowego z wtyczką, wyposażonego w silnik diesla. Auto będzie mogło pokonać pierwsze 50 km bez uruchamiania silnika spalinowego.

jaroslawp

  • Gość
EV
« Odpowiedź #12 dnia: Października 04, 2010, 21:12:38 »
Cytat: "EVPolice"
prawdopodobnie będą stacje wymiany baterii
to mógłby być pewien pomysł, aczkolwiek wątpię by we wszystkich pojazdach były jednakowe baterie (przykład komórek). No i dochodzi ilość obsługiwanych pojazdów i koniecznośc budowy hal magazynowych, które zajmują dużo miejsca. Niestety jeśli chodzi o logistykę to marnie widzę tą przyszłość.

A co do nowoczesności Kubicy - sam bym się pobawił taką zabawką, ale niestety jak narazie tylko zabawką.

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 338
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #13 dnia: Października 05, 2010, 10:01:39 »
a co powiesz na hybrydy takie jak Volvo czy chewrolet volt, pierwsze 50 km zawsze na bateriach, a dalej spalinowo
z wielu badań wynika że dzienny przebieg do 50km robi chyba 80% kierowców

to też jakiś pomysł dopóki nie będzie dobrych baterii

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
EV
« Odpowiedź #14 dnia: Października 05, 2010, 10:22:51 »
Cytat: "EVPolice"
a co powiesz na hybrydy takie jak Volvo czy chewrolet volt, pierwsze 50 km zawsze na bateriach, a dalej spalinowo
z wielu badań wynika że dzienny przebieg do 50km robi chyba 80% kierowców

to też jakiś pomysł dopóki nie będzie dobrych baterii

Pomysł zacny i pewnie zdałby egzamin (choć nie u mnie, ja dziennie minimum mam około 100-150km). Ale i tak brak mi duszy w tych autach elektrycznych, gdzie ten ryk silników, symfonia zaworów? Domyślam się, że elektryczne auta z czasem zastąpią spalinowe i trochę się tego obawiam, bo ja wolę zapłacić za paliwo więcej i czuć, że jadę. ;-)

Aczkolwiek do aut elektrycznych nic nie mam, niech sobie istnieją, tylko niech nikt mi nie wmawia, że to ma coś wspólnego z ekologią (tak samo zresztą jak i części "ekologiczne" do silników spalinowych jak EGR itp.).
I love the night.
1101110100101111