Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2458) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)  (Przeczytany 180179 razy)

Offline tamula82

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 16, 2011, 22:10:55 »
ok.  właśnie na PW ktoś mi to samo doradził :)  dzięki bardzo :)

bob

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 27, 2011, 15:11:40 »
Drodzy eksperci, mam problem z ktorym nie jestem sobie w stanie samemu poradzic...

Wczoraj wieczorem siadl mi system: w trakcie buszowania po internecie wyskoczyl mi blue-screen z informacja, ze system wlasnie sie zamyka zeby uchronic sie przed dalszymi uszkodzeniami; mechanizm w mgnieniu oka odliczyl od 0 do 100% w piecioprocentowych krokach (pisze o takich szczegolach w nadziei, ze komus mowia one wiecej niz mnie :-)

Po tym wszystkim komputer (Acer 5739) sie zrestartowal, pokazal sie ekran ladowania BIOSu (wcisnij F2...) i w momencie, w ktorym powinna zaczac mi sie ladowac Vista - ekran pozostal szary, z mrugajacym tylko w gornym lewym rogu DOSowskim kursorem...

Przy pomocy cudenka zwanego Knoppix udalo mi sie ewakuowac wszystkie potrzebne dokumenty z dysku, ktory okazal sie byc caly i zdrowy. Po tej akcji ratunkowej postanowilem zreperowac system przy pomocy trzech Acer eRecovery DVD i faktycznie: po niecalej godzinie monitor stwierdzil, ze naprawa/przywracanie systemu (kazalem wyrzucic wszystko z C:) zakonczyla sie powodzeniem, i kiedy nacisne "Enter" komputer sie zrestartuje...

Szkopul w tym, ze komputer w trakcie bootowania tego swiezo zainstalowanego na pusciutkim dysku systemu staje w dokladnie tym samym miejscu co wczoraj po tym, jak sie zawiesil, w dokladnie identyczny sposob: szary monitor i mrugajacy bezczelnie kursor...

Pytanie, moi drodzy forumowicze dobrej woli - co mam z tym fantem zrobic? Nie znam sie na informatyce ni w zab i moze mieszam tu (bardzo stare) bajki, ale moze to byc jakis blad w boot-sektorze? Istnieje dzis w ogole jeszcze cos takiego? (Moje najswiezsze informacje z tej dziedziny pochodza z okolic 1993, 1994 roku; sorry...) Moze komputer z jakiejs przyczyny "zapomnial"/stracil informacje o partycji/partychach? W BIOSie jest opisany tylko jego hardware; ani slowa o C:\, E:\ etc... No i na koniec: czy instalacja zupelnie innego systemu - XP albo 7 ma jakies szanse powodzenia, czy raczej nie?

Z gory dziekuje za wszelkie informacje - i przeprszam za brak polskich liter.

Pozdrawiam, bob..

bob

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 27, 2011, 15:22:13 »
Niestety blue-screen mignal mi o wiele za szybko przed oczami, zebym zdazyl cokolwiek zauwazyc, zwlaszcza kod bledu... Nawet to odliczanie od 0 do 100% bylo o wiele szybsze, niz zwykle - tak mi sie przynajmniej wydaje...

Systemu nie daje sie odpalic w zadnym trybie; zupelnie jakby Windows w ogole tam nie istnial! Wiem tylko, ze dysk jest caly i czytelny, bo dane udalo mi sie uratowac.

PS: Kursorek miga sobie w nieskonczonosc; czekalem tak ponad pol godziny i nic sie nie stalo. System widzi wtedy zewnetrzna klawiature i mysz; reaguje np. na caps-locka (swiatelko) ale nie daje sie nic napisac - a po wnisnieciu paru klawiszy slychac przy nastepnych glosne piskniecia jak w starym DOSie...

Offline tronic1

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 27, 2011, 19:59:48 »
Uruchom z bootowalnej płyty Memtest. Znajdziesz w sieci obrazy ISO tego programu i przetestuj pamięć. Równie dobrze możesz np. z Hirens'a Boot CD przeskanować dysk pod kątem ewentualnych błędów, chociaż gdyby dysk był uszkodzony to recovery powinien o tym zameldować. Jeżeli masz płyty recowery to śmiało możesz sprawdzić jak pójdzie instalacja win 7. Ale najpierw przetestuj RAM Memtestem.

bob

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 28, 2011, 00:08:50 »
Kurcze, mialem cicha nadzieje ze wystarczy tylko przestawic cos w BIOSie albo cos w ten desen, a tu niestety lipa...

Dzieki za rady i propozycje, laptop jest kompletnie dziewiczy, jak go pan Acer stworzyl, przeze mnie nie ruszany i nie otwierany - choc w ramach superekstra promocji jeszcze przed zakupem a juz po fabryce sprzedawca wymienil 2 GB RAMu na 4 GB. Ale przez prawie poltora roku intensywnego uzytkowania nie bylo zadnych problemow, wiec to raczej nie to.

Co do Memtesta, to pewnie faktycznie nie zaszkodzi, i jak tylko dorwe sie do troche lepszego intenretu niz ten obecnie :-) to sie pobawie.

Jeszcze raz dzieki za pomoc, pozdrowienia!

bob..

Offline dd2f

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 28, 2011, 00:27:56 »
Memtest ma pół MB wagi więc lepszy net jest zbędny:
http://www.memtest86.com/
I love the night.
1101110100101111

bob

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 28, 2011, 06:42:10 »
Memtest zarowno w opcji dla jednego rdzenia jak i dwoch (mam dwa) nie wykryl zadnych bledow, ale bede dzis mial chwile w dzien, to go puszcze przez pare godzin i zobaczymy, co wtedy powie.

Hiren's Boot CD powinien mi sie zaraz skonczyc sciagac, no i zobaczymy co powie - tak czy inaczej jeszcze sie zglosze, a poki co dziekuje za pomoc!

Pozdrawiam i zycze milego dnia - bob..

bob

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 28, 2011, 12:09:42 »
No więc na początek: hurra, Vista zainstalowała się do końca i działa, a komputer nie odniósł zdaje się żadnego uszczerbku. Kiedy dziś rano odpaliłem poleconą mi przez tronic1 Hiren's CD wybrałem opcję "Reboot z dysku twardego" - no bo o to mi przecież przez cały czas chodziło.

Ku mojemu zaskoczeniu uruchomił się... eRecovery Acera, który bez najmniejszych przeszkód (i to bez żadnego ze swoich trzech DVD w napędzie!) zainstalował mi ponownie Vistę. Byłem tym zaskoczony, więc bliżej przyjrzałem się ekranowi i pozycjom "Źródło plików" i "Cel instalacji". Źródłem okazał się dysk M:\ - ukryta partycja, na której Acer trzyma pewnie swoje dane naprawcze (co oznaczałoby, że moje Acer eRecovery DVD to tak naprawdę backup backupu...)

O wiele ciekawsze było odkrycie celu: Harddisk0/Partition2... Kiedy eRecovery zakończył pracę i poprosił o restart, jak zwykle nic się nie stało - znów szary ekran i migający kursorek... Odpaliłem zatem ponownie CD Hiren's i wybrałem opcję "Reboot z dysku twardego, z drugiej partycji" - w menu jest podobnych opcji kilka, z dyskami 1 do 3 i bodaj do pięciu partycji...

Ku mojej uldze ujawniła się wówczas Vista, która zaczęła jak gdyby nigdy nic kończyć instalację. Zajęło to oczywiście chwilkę czasu - ale wreszcie jest wszystko po staremu!

Jest tylko jedno ale: żeby uruchomić komputer (Windowsy) muszę wybrać w BIOSie opcję bootowania z CD, mieć w napędzie płytę Hiren's i dopiero wtedy, wybierając opcję restartu z drugiej partycji mogę dojść do Visty... Teraz to w sumie żaden problem, i zwłaszcza jeśli będę tylko hibernował laptopa może potrwać z miesiąc, zanim znów będę restartował system - ale czy istnieje jakaś możliwość "nauczenia" BIOSa, że od teraz bootować powinien z drugiej partycji? Naprawdę nie mam pojęcia, na której partycji znajdowała się Vista przed blue-screenem, ale myślę że na tej samej i tylko BIOS o tym zapomniał...

Dziękuję wszystkim za nieocenioną pomoc  :* , życzę miłego dnia - i czekam na dalsze porady, co z tym moim BIOSem zrobic...

Pozdrawiam, bob..

EDIT: Problem po prostu zniknął, i kiedy każę Viście zrestartować system, to uruchamia się później bez najmniejszych problemów!

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc - zwłaszcza tronic1 za polecenie mi Hiren's CD!

Pozdrawiam, bob..

Offline tronic1

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 28, 2011, 20:27:04 »
Jeżeli dalej masz problem z uruchomieniem laptopa bez płyty CD to z Hirens'a którymś programem do partycjonowania ustaw flagę na partycji na której jest zainstalowany system na AKTYWNA.

B-Serwis

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #114 dnia: Maj 17, 2011, 13:29:44 »
normalna instalacja z D2D Recovery (bo tak się to zdaje u Acera nazywa) powinna zakończyć się przestawieniem flagi BOOT z partycji RECO na właściwą z instalacją systemu. W niektórych przypadkach bootowanie jest przekierowywane z partycji RECO na właściwą za każdym ładowaniem się systemu (zaleznie od producenta, czasem nawet od serii). Jednakże zrób tak jak pisze Tronic1 - sprawdź ustawienie flagi boot z/p dowolnego narzędzia z Hirensa (np. z trybu XP PARTITIOON WIZARD Home Ed.)

Zafrina

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 19, 2011, 09:49:02 »
Witam. Mam pytanie z innej beczki, ale może mnie ktoś, znający się na komputerach lepiej ode mnie, uświadomi :)

Jakiś czas temu wyszła seria książek, które chciałam bardzo przeczytać, jednak komplet wyniósłby mnie ok. 200 zł. Postanowiłam więc ściągnąć ebooki z internetu. Zapłaciłam smsem i jupii mam całą serię. Jest jednak pewien problem - ja ebooki drukuję i czytam na papierze - tak wolę. Niestety ebooki, które ściągnęłam mają zablokowaną funkcję drukowania i kopiowania. Czy da się coś z tym zrobić, czy mogę je spisać na straty?

Offline Ekturiel

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 19, 2011, 12:13:43 »
Cytat: "Zafrina"
Witam. Mam pytanie z innej beczki, ale może mnie ktoś, znający się na komputerach lepiej ode mnie, uświadomi :)

Jakiś czas temu wyszła seria książek, które chciałam bardzo przeczytać, jednak komplet wyniósłby mnie ok. 200 zł. Postanowiłam więc ściągnąć ebooki z internetu. Zapłaciłam smsem i jupii mam całą serię. Jest jednak pewien problem - ja ebooki drukuję i czytam na papierze - tak wolę. Niestety ebooki, które ściągnęłam mają zablokowaną funkcję drukowania i kopiowania. Czy da się coś z tym zrobić, czy mogę je spisać na straty?


Zalezy w jakim formacie sa te ebooki. Jesli PDF to jest masa softu do odblokowywania pdfa do druku. W sprawie innych formatów nie wiem bo preferuje klasyczne książki.

Zafrina

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 19, 2011, 12:17:55 »
Tak są w formacie PDF, ale ja jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o te sprawy. Jest to do zrobienia? Ja też wolę książki i czytam ich przynajmniej 4 miesięcznie :))

Offline Ekturiel

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 19, 2011, 12:57:30 »
W takim razie jest duza szansa na odblokowanie tych ebookow.

Linki na pw.

Zafrina

  • Gość
Pomoc komputerowa - bez płacenia :-)
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 20, 2011, 09:48:45 »
Dziękuję wszystkim za pomoc. Sama nigdy bym sobie z tym nie poradziła. Mimo, że codziennie spędzam parę godzin przed komputerem, to jednak nie jest moja pasja  ;D