Po uruchomieniu SKM w istotny sposób zmieni sie układ transportowy w relacji Police-Szczecin.
Szczecin w swojej strategii rozwoju transportu określił, że chce aby centrum miasta było obsługiwane przede wszystkim przez tramwaje. Dlatego tak mocno dąży do budowy węzła przesiadkowego Niebuszewo. Tam będzie nowy punkt zborny. I tylko tam będą dojeżdżały autobusy z Polic. Węzeł Plac Rodła zostanie prawdopodobnie zlikwidowany.
Natomiast sama SKM w Policach, w początkowej fazie będzie pełniła funkcję wspomagającą transport autobusowy. Częstotliwość w szczycie co 30 minut szynobusu zabierającego w porywach 250 osób nie będzie stanowić szczególnie mocnej konkurencji dla autobusu. Jednak w miarę zdobywania popularności i wzrostu popytu na usługi SKM, podejrzewam, że ciężar przewozów pasażerskich będzie się przesuwał w stronę pociągu, kosztem autobusów.
Pisze to ze smutkiem i troską, bo negatywne skutki dotknął firmę, w której pracuję.
Mimo to uważam, że gdyby Police nie przystąpiły do projektu SKM, byłby to ogromny błąd i utrata szansy na cywilizacyjny krok do przodu.
Dziś podpisanie umowy pomiędzy gminami o rozpoczęciu realizacji projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Można zatem powiedzieć, że dziś przedsięwzięcie formalnie i oficjalnie rusza.