Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakub_m

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19
31
Historia / [Tanowo] Burgwall Falkenwalde
« dnia: Lutego 21, 2014, 12:25:23  »
Zarzucony przeze mnie temat grodzisk na blogu absolutnie nie wyczerpuje tematu - wymieniłem tylko parę istotniejszych obiektów. Aczkolwiek są to (poza grodziskami znajdującymi się w obrębie dzisiejszego Szczecina) największe tego rodzaju lokalizacje na tym terenie. Natomiast funkcjonowała spora ilość mniejszych stanowisk, pełniących rozmaite role, najczęściej gospodarcze, często służebne w stosunku do zasadniczego grodziska.

Obiekt wskazany przez Ciebie jest o tyle ciekawy, że jest całkiem spory, porównywalny a może i większy od tego w Łęgach. Poza jak z mapy wynika jego lokalizacja nie jest raczej przypadkowa - teren wokół mógł być zabagniony, zapewniający ochronę. Nic, tylko udać się na wizję lokalną.

Z tego co mi wiadomo, brak funduszy na działania archeologiczne w terenie są sporą bolączką. W latach powojennych były bardziej sprzyjające okoliczności, bo grzebanie w ziemi miało podbudowę ideową. Teraz dzieje się to najczęściej przy okazji wytyczania nowych dróg, autostrad.

32
Historia / [Święta] Pozostałości po FLAK-ach
« dnia: Stycznia 22, 2014, 13:35:41  »

33
Historia / [Święta] Pozostałości po FLAK-ach
« dnia: Grudnia 30, 2013, 11:12:59  »
Cytat: "Kloss45"
Nie wiem czy słyszeliście, że goleniowscy urzędnicy postanowili te baterie pod Świętą zrównać z ziemią i wywieźć ziemię na wały przeciwpowodziowe.


Taka kolej rzeczy, choć szkoda trochę, bo tego rodzaju obiekty mogłyby stać się atrakcją turystyczną. Zawsze jednak musi się znaleźć jakieś środowisko pasjonatów zainteresowane czymś takim, bo urzędnicy sami z siebie nie wpadną na taki pomysł...

34
Historia / Re: [Święta] Pozostałości po FLAK-ach
« dnia: Grudnia 22, 2013, 20:07:24  »
Cytat: "FelixP"
Czy ktoś zna historię związaną z tymi stanowiskami? Czy to cześć obrony p.lot Hydrierwerke?s


Teren ten mozna nazwać jednym z lepiej zachowanych skansenów opl na Pomorzu Zachodnim. Leży na uboczu i nie jest poddany masowej turystyce. Zjechałem tern od Inoujścia po Krępe, jest tam wszystko, co lubi miłośnik historii, łącznie z nieistniejącymi miejscowościami, zapomnianymi cmentarzami, pozostałościami po możniejszych rodach. Wszystko zaczynałem od dokładnej analizy zdjęć (Maps, Earth), to ułatwia "pracę w terenie".

Warto pamiętać, że niedalekiej odległości funkcjonowała fabryka amunicji Muna Speck (również owiana mitami i tajemnicami), w moim mniemaniu te stanowiska opl równie dobrze mogły służyć do jej ochrony.

35
Sport / [Police] KPS Chemik Police - siatkówka kobiet
« dnia: Listopada 22, 2013, 17:09:43  »
Nie udało się nabyć dziś biletu (22.11) na mecz 24.11. Będę wdzięczny za informację, w jaki sposób mozna nabyć bilet, nie mieszkając na stałe w Policach.

Jestem o tyle zdziwiony, że hala liczy sobie ponad 1000 miejsc. W kolejce tylu osób nie było. Podług jakiego klucza są one dystrybuowane?

36
Historia / [Police] Odbudowa Starego Miasta
« dnia: Sierpnia 07, 2013, 22:06:16  »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
myślę, że kolejność powinna być taka - najpierw nadrabianie zaległości cywilizacyjnych, potem historycznych.


A ja sądze, że zaleglości cywilizacyjne bedziemy nadrabiać dziesiątki lat a i tak nie dogonimy sąsiadów z zachodu. Więc rozsądnie byłoby zadbać także o element historyczny. I odpowiadając na wcześniej postawione przez Pana pytania - nie dla jakiś hobbystycznych fanaberii, tylko dla stworzenia atrakcyjnej funkcyjności urbanistycznej miasta. Bo jak na razie mamy efektowną rozwałkę: postrzępione stare Police, ponazistowsko-PRLowski miks po drugiej stronie torów, a do tego poprzylepiane wioski wokół. Brakuje serca miasta, które jest wizytówką, w którym mozna spędzić miło czas, gdzie funkcjonuje gastronomia, które oddane jest przede wszystkim pieszym. Nie spodziewałbym się natychmiastowego cudu, ale widzę w przypadku innych zachodniopomorskich miast, że ich włodarze decydują się na takie działania i że nieźle na tym wychodzą.

Warto się zastanowić nad tym, co robimy ze starymi Policami. Czy pozostawiamy je w stanie wegetatywnym, czy ożywiamy, próbując odtworzyć w jakiejś części historyczne elementy urbanistyczne, wprowadzając przy tym nowoczesny ton. Znów odwołam się do przykładu Stargardu, gdzie odtworzono niedawno cały kwartał. Niektóre kamienice są wręcz porażająco nowoczesne - przeszłość spotkała się z przyszłością.

Wyjątkowo zgadzam się tu z p. Janem. No może mniej mam sentymentów w stosunku do Regulusa. Ale pomysł podany ze Szczecina jest świetny.

37
Nie znalazłem dotąd szerszej dyskusji na ten temat, pozwolę więc sobie go wyłożyć - zwłaszcza że jakiś czas temu uparcie postulowałem reaktywację połączenia kolejowego Szczecin - Trzebież. Działania w stosownych instytucjach wskazują, że taka możliwość jest brana pod uwagę.

Zacznijmy od mocnego uderzenia - tak ma wyglądać dworzec na nowym osiedlu...:



Cytuj
Budowa Szybkiej Kolei Metropolitalnej w Szczecinie znalazła się na liście przedsięwzięć wskazanych do objęcia Kontraktem Terytorialnym dla Województwa Zachodniopomorskiego. Za pomocą tej listy samorząd wskazuje inwestycje potrzebne dla rozwoju województwa.

Koncepcja SKM zakłada wydłużenie obecnej siatki połączeń o kilkukilometrowy odcinek pomiędzy stacją Szczecin Główny a Szczecin Niebuszewo, a docelowo dalsze wydłużenie tej trasy do Polic.


W jeszcze dalszej perspektywie Szczecin ma zostać sprawnie zintegrowany koleją z przylegającym do niego obszarem metropolitarnym:



Dla zainteresowanych - fanpage https://www.facebook.com/szczecin.skm

Trudno uwierzyć w realizację tej inwestycji biorąc pod uwagę obecny stan kolei, ale fakt, że udało się wybudować nowy odcinek do portu lotniczego w Goleniowie (bodajże pierwsza tego rodzaju inwestycja kolejowa w ruch pasażerski w regionie od 45 r.) wskazuje na to, że i niemożliwe może się jednak się wydarzyć.

38
Historia / [Police] Odbudowa Starego Miasta
« dnia: Lipca 31, 2013, 13:30:18  »
Wracam z tematem, bo ostatnio przyjrzałem się temu, jak w Stargardzie odbudowano cały kwartał staromiejski, a tymczasem w Wolinie planują odbudować rynek, i dają sobie na to dwa lata: http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130725/GLOSWOLINA/130729710

...i tak sobie myślę, że policki rynek też się o to prosi. Musi to kiedyś tu się stać, jeśli chcemy ożywić tę część miasta.

39
Trudne tematy / Rowerzyści a ścieżka rowerowa
« dnia: Czerwca 28, 2013, 08:36:56  »
Jeśli uda się wybudować ścieżkę z Polic do Trzebieży, to będzie piękna sprawa. Praktycznie będzie można do Trzebieży dojechać ze Szczecina. To spory atut dla rowerzystów, bo odkąd zlikwidowali połączenie kolejowe bujanie się po drogach w tym kierunku jest mało bezpieczne.

Mam pogląd na to, jak te kwestie realizuje się w innych pobliskich gminach, i Police są (mimo niezrozumiałej miłości do polbruku) wyróżniającym się przykładem - oby tak dalej.

Jeśli chodzi o postawę kierowców, pieszych i innych - niestety wciąż nieskuteczny jest model edukacyjny funkcjonujący czy to w szkołach, czy też w szkołach nauki jazdy. Wciąż pokutuje tradycyjny pogląd, że jak ktoś ma większy pojazd, to jest paniskiem na drodze. To jest zaszłość z zamierzchłych czasów - chłop usuwał się furmance, furmanka - karocy. A że w większości jesteśmy potomkami chłopów, ta mentalność ciągnie się za nami...

40
Historia / [Ogólne] "Dom Mojego Ojca" i "Kraj mojej Matk
« dnia: Czerwca 20, 2013, 18:17:18  »
I pomyśleć, że gdyby Ci wszyscy ludzie nie dali wiary Hitlerowi w 33 r. i nie zachwycili się jego hasłami o podrzędności rasowej innych nacji, to żyliby sobie nadal spokojnie na pomorskiej wsi w otoczeniu swoich...

41
Historia / [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Maja 23, 2013, 08:02:18  »
Cytat: "lukasz_s"
Cytat: "jakub_m"
Na fasadzie jednego z budynków przy ul. Wojska Polskiego lub w okolicach rynku widniał kiedyś mural mówiący coś o strzeżeniu granicy na Odrze. Z pamięci wyłania mi się motyw słupa granicznego z zarysem rzeki. Czy ktoś posiada może fotografię tego malunku?! Byłbym wdzięczny...


Obrazek

?


TO JEST TO! Wielkie dzięki! Szkoda, że tego już nie ma...

42
Historia / [Police] Odbudowa Starego Miasta
« dnia: Kwietnia 11, 2013, 12:10:29  »
Odnośnie tego, co napisał p. Jan - to przypadek powtarzający się w wielu innych miejscowościach Pomorza Zachodniego, dotkniętych przez działania wojenne. Moim zdaniem ówcześni urbaniści kompletnie dali ciała. Ja rozumiem, że nie trzeba koniecznie było odrestaurowywać dotychczas funkcjonującego stanu (np. warszawska starówka), ale koncept wprowadzenia w przestrzeń staromiejską wspomnianej "nowoczesności", nie komponującej się z przeszłością, zaowocował straszliwymi efektami. Dla mnie najbardziej dobitnym przykładem PRLowskiej brzydoty jest budynek rady na rynku w Gryficach - koszmarny kloc, który nie pasuje do niczego.

Ale spotkałem się też z takimi teoriami, że budynki rozbierano z dość prozaicznego powodu - ich renowacja, naprawa była nieopłacalna.

No ale to przeszłość. A już nie raz na forum podnoszony był temat odbudowy zabudowy staromiejskiej. I nie jest to marzenie ściętej głowy, bo przykład Stargardu, który odbudował cały rozległy kwartał, jest dowodem na to, że można. Przyglądałem się niektórym kamienicom - nawiązują do dawnej stylistyki, ale są też nowoczesne. W moim przekonaniu możliwa jest zabudowa kwartału z szaletem, wyburzenie enerdowskiego blaszaka, uatrakcyjnienie elewacji USC i odbudowa wschodniej pierzei (przy obecnych technologiach wzmocnienie skarpy to żaden problem). Sugerowałbym też zmianę lokalizacji pętli autobusowej, lub ograniczenie jej rozmiarów tak, by nie przylegała wprost do kaplicy/kostnicy. Taki jest obecnie dobry trend, że centra miast otwiera się dla ludzi. Niestety dziś centrum starych Polic jest zawładnięte przez ruch kołowy.

Panie Janie, nie badałem kwestii planów zagospodarowania tej części miasta, ale być może warto byłoby przeprowadzić jakieś konsultacje społeczne, może nadejdzie dobry czas, kiedy urzeczywistni się takie plany i... marzenia? Proszę zauważyć, że w Szczecinie temat przebudowy nabrzeża stanął już na wokandzie urzędowej, urbaniści miejscy posiadają już plany jego przebudowy.

W sumie to lekki offtop, jeśli admin będzie łaskaw, prosiłbym utworzyć wątek np. "Odbudowa Starego Miasta"

Edit by Domino: Wedle życzenia temat utworzony :)

43
Historia / [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Kwietnia 08, 2013, 19:29:55  »
Nie nie, nie to. Mural znajdował się na całej ścianie budynku, od strony południowej. Wyglądał podobnie, jak te spotykane jeszcze do niedawna w Szczecinie. Coś jak to:


44
Historia / [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Kwietnia 08, 2013, 11:12:13  »
Na fasadzie jednego z budynków przy ul. Wojska Polskiego lub w okolicach rynku widniał kiedyś mural mówiący coś o strzeżeniu granicy na Odrze. Z pamięci wyłania mi się motyw słupa granicznego z zarysem rzeki. Czy ktoś posiada może fotografię tego malunku?! Byłbym wdzięczny...

45
Historia / [Powiat Policki] Genezy historyczne nazewnictw regionalnych
« dnia: Kwietnia 06, 2013, 20:53:02  »
Trochę tak na obrzeżach tematu - granica na Odrze zaczęła kiełkować w polskich głowach trochę wcześniej, jak Stalin wpadł na taki kaprys. Najpierw nieśmiało w dobie romantyzmu, w XX-leciu międzywojennym już w pełnym rozkwicie. Efektem tego była właśnie wspomniana już tu wcześniej aktywność ośrodka poznańskiego, który tak jakby celowo przygotowywał bazę wiedzy na temat tych ziem. Jeden z ojców polskiej nowoczesnej archeologii prof. Kostrzewski jeździł na wykopaliska robione przez Niemców w Wolinie nawet wtedy, gdy nad Pomorzem powiewały już swastyki. To taki paradoks historyczny, ale komuniści ustanawiali państwowość polską z atlasem ks. Kozierowskiego.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19