Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dd2f

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17
16
1.Czy laptop nie stoi na podłożu (kołda?), które zatyka mu otwory wentylacyjne?
2.Czy menadżer zadań (ctrl+alt+del) nie pokazuje cały czas zużycia procesora na poziomie 100% (może być 50% dla dwurdzeniowca)?
3.Czy wraz z nagrzewaniem laptopa wentylator włącza coraz wyższe biegi?
4.Czy masz możliwość bez otwierania laptopa psiknąć sprężonym powietrzem w otwory wentylacyjne?

17
Jeśli zdaje Ci się, że to sterownik modemu jest winny to:
1.Wejdź w Panel Sterowania->System->menadżer urządzeń, znajdź na liście modem, PPM -> właściwości i znajdź "Przywróć sterownik". Przywraca to poprzednią wersję sterownika (jeśli jest). Jeśli nie ma, lub przywrócenie nie odniesie skutku to...
2.W tym samym miejscu klikasz aktualizuj sterownik. Być może Microsoft wydał już swoje sterowniki do modemu, jeśli nic z tego to...
3.Znajdź na stronie producenta najnowszą wersję i zainstaluj. Jeśli dalej procesy zajmują tyle mocy spróbuj jeszcze...
4.Całkowicie odinstalować modem i zainstalować ponownie po kolejnym uruchomieniu.

Jak to nic nie da to podaj system operacyjny (dokładnie, ile bitowy). Model modemu. Dokładnie jaki komunikat występuje (bo samo network to mało), komunikaty można odczytać też z podglądu zdarzeń (PPM na Komputer/Mój Komputer->zarządzaj) i z jakiego antywirusa/firewalla/pakietu korzystasz.

18
Jeśli te dane są naprawdę cenne to nic nie rób z tym dyskiem tylko oddaj do profesjonalnej firmy DR. Piszę bardzo poważnie - tylko nie oddawaj do "znajomego informatyka" lub zwykłego serwisu komputerowego bo twój HDD może zamienić się w króliczka doświadczalnego.
Jeśli już chcesz je odzyskać na własną rękę to zamiast skanować czy robić inne cuda to odpal wspomniane MHDD lub inny program do odczytu SMART z dysku i podaj dokładny status (szczególnie 005: Reallocated sector counts i C5: Current Pending Sector Counts). Na podstawie analizy SMART można dopiero podjąć jakieś dalsze kroki. Lepiej nie podpinaj go pod kompa z Windows - który może tylko narobić Ci bałaganu (z daleka od wszelkich propozycji sformatowania czy uruchomienia chkdsk). Najprościej jest odczytać SMART właśnie z MHDD, Victoria for DOS lub spod linuksa np. smartmontools. Jak będziesz miał status SMART to wklej go tu i będziemy działać dalej.

19
Sprawy bieżące / [Police] Zielone Police
« dnia: Sierpnia 11, 2012, 14:45:40  »
Tyle, że chodnik jest obok i nie wiem jak może być niebezpieczny, jeśli na nim auto się nie zmieści. Chyba, że chodnikiem nazywasz kaskado ten betonowy wjazd zakończony kiedyś bramą od strony Boh.West., który domyślnie był dla aut (tyle, że nie przechodził na wylot do Zamenhofa bo kończył się pod budynkiem przedszkola). Jeśli tak to to nie jest chodnik dla ludzi.

21
Motoryzacja / Ku przestrodze...
« dnia: Lipca 03, 2012, 10:35:30  »


A Ty sprawdziłeś/sprawdziłaś co stanie się z Twoim autem po uderzeniu z prędkością 64km/h? Tu sprawdź swoje auto:

http://www.euroncap.com/home.aspx

...i zastanów się czy warto ryzykować na późnym pomarańczowym żeby być 30 sekund wcześniej.

22
Motoryzacja / Ku przestrodze...
« dnia: Czerwca 20, 2012, 00:25:35  »
8:08 - 8:16, kierowca auta w którym była kamera uratował przechodnia

23
Tematy różne / [Przęsocin] Stacja BP
« dnia: Czerwca 15, 2012, 21:54:26  »
No tak, tylko, że to o czym piszecie jest nieaktualne. Od początku tego roku zmienił się właściciel stacji to raz. Dwa, teraz paliwo będzie dostarczać BP i będzie sprawowało nad tym pieczę (jakością, itd.). Więc proszę osoby nie będące w temacie o nie wysnuwanie wniosków z... Dziękuję.

24
Nie powinno KrP :-) Przy 6Mb zazwyczaj powinno być około 1,5Mb:

25
Cytat: "MT"
Wcześniej nie było z nim żadnych kłopotów, ma niecałe 7 miesięcy

I nie musiało być, czasem dyski padają nagle. Wykonaj 1-3 i będziesz wiedział co jest przyczyną. Możesz też spróbować podłączyć HDD pod inny komputer i zobaczyć czy masz do niego dostęp.

26
1.Sprawdzić połączenie dysk twardy -> płyta główna i dysk twardy -> zasilacz
2.Sprawdzić napięcia na zasilaczu, ewentualnie podmienić na sprawny
3.Przetestować dysk twardy programem diagnostycznym producenta (ściągniesz ze strony producenta dysku), ewentualnie pokazać komunikat SMART z BIOS bo to co pokazujesz to dalsza część startu (czasem SMART trzeba włączyć w BIOS/UEFI),

To wróżenie z fusów (dopóki nie wykonasz tego co powyżej), ale najprawdopodobniej sądząc po objawach, które opisujesz dysk twardy wyzionął ducha.

Najbardziej prawdopodobne przyczyny:
-nagły zanik napięcia (wyłączyli prąd, wyłączanie komputera wtyczką z gniazdka elektrycznego lub przyciskiem na listwie/tyle obudowy),
-wstrząs w trakcie pracy komputera (kopnięcie, rzucenie) niekoniecznie w ostatnim czasie,
-wada fabryczna dysku (najczęściej firmware dysku).

Objawy, które mogły (ale nie musiały) poprzedzać uszkodzenie dysku:
-zwolnienie pracy komputera, czekanie na zwykłe czynności dłużej niż zwykle,
-dziwne dźwięki "spod maski",
-problemy z uruchomieniem komputera, albo dłuższe oczekiwanie przy komunikatach BIOS niż zwykle (na wykrycie dysku),
-SMART Error w trakcie startu komputera na ekranie,
-częste zawieszanie się komputera lub niebieskie ekrany,
-komunikaty, że dany plik jest uszkodzony albo nie do odczytu,
-dziwne błędy na komputerze, których wcześniej nie było,

Jeśli to dysk to są dwie możliwości:
1.Wymienić na gwarancji (utrata danych, dysków się nie naprawia),
2.Odzyskać dane (jeśli są cenne i to nie w zwykłych "naprawialniach" bo jeśli masz tam cenne dane to Twój HDD stanie się królikiem doświadczalnym, z tego co opisujesz odzysk danych może wymagać specjalistycznej wiedzy, sprzętu i doświadczenia) i kupić nowy dysk twardy. Dane odzyskujemy tylko gdy są cenne, ponieważ te usługi nie są tanie. Nie dawaj danych do odzysku koledze "informatykowi" bo jak będzie próbował to może skopać jeszcze bardziej. To trzeba zrobić a nie próbować.

27
Kolego speedbax, gmatwasz proste rzeczy. Dla mnie ten test można wykonać przy 60km/h i na dwójce - bez różnicy mi to. Odnoszę wrażenie, że się czepiasz. Jeśli kierowca F1 potrafi rozpocząć hamowanie z 280km/h mniej więcej w tym samym momencie to przeciętny kierowca powinien potrafić rozpocząć hamowanie z 60 czy 80km/h mniej więcej w tym samym momencie. Nigdy nie będzie to idealnie to samo miejsce, nawet jeśli ktoś jest profesjonalnym kierowcą testowym. Więc nie rozmawiajmy o ideałach.
Druga sprawa - tak masz rację, o włączeniu ABS decyduje tarcie/opona/nawierzchnia. Ale ktoś kto ma wyczute auto bez problemu wyhamuje bez blokowania kół (w poj. bez ABS) lub bez załączenia ABS (w poj. z ABS), ewentualnie wyłączamy ABS - jeśli jest taka możliwość (na czas testu). Nie wiem jak bardzo dokładnie mam pisać, żebyś już nie szukał luk w moim rozumowaniu. Teoretyzuję bo praktyki w piśmie na forum pokazać się nie da ;-)

Cytat: "speedbax"
dd2f napisał/a:
BTW. Jak już jesteśmy przy hamowaniu, chodzi o to, że hamując na biegu hamujemy nie tylko klockami/szczękami, ale też silnikiem, przy odpowiednim operowaniu pedałem hamulca możemy znacznie szybciej zatrzymać auto (szczególnie po deszczu lub na zaśnieżonej jezdni) bez wpadania w poślizg (blokowania kół).

I tak, i nie, jeżeli po redukcji będziesz miał zbyt duży ujemny moment na kołach też możesz wylecieć z drogi.  

A gdzie ja pisałem o redukcji? Pisałem:
pada deszcz, jadę 80km/h, mam bieg wciskam hamulec, albo scenariusz dwa:
pada deszcz, jadę 80km/h, mam luz, wciskam hamulec
Oczywiście można dalej też hamować poprzez redukcję, kierowca, który wyczuł auto zrobi redukcję bez uślizgu kół (ewentualnie zastosuje międzygaz, jeśli jest taka konieczność i posiada to w "repertuarze" jazdy). I możemy dalej się tak zagłębiać, ale naprawdę nie o to mi chodzi a jedynie o proste, opisane przeze mnie sytuacje.
I jeszcze na zaś, żeby potem nie było, że namawiam do "złego". Nikogo nie zmuszam do jazdy na biegu, jeździjcie jak chcecie. Nikogo nie zmuszam do wykonania testu i nie ponoszę odpowiedzialności za efekty testu w postaci "wyłączyłem abs odpinając czujniki i teraz mam "choinkę" na desce" . Nawet nie musicie mi wierzyć, wszak od wiary jest kościół, od weryfikacji - fizyka.

28
Jeśli wracamy do bezpieczeństwa jazdy na luzie a na biegu to na luzie auto jest tylko jedno lub więcej tonowym klockiem na kółkach z dużą bezwładnością. To tak jako uzupełnienie tego co wcześniej było napisane. Jazda na biegu jest przede wszystkim bezpieczniejsza od jazdy na luzie (ekonomia, to - przy odpowiednich obrotach/odpowiednim biegu - tylko dodatek).

Czemu na nauce jazdy nie uczą jazdy na luzie? Czemu automaty w trakcie jazdy (zwalniania/hamowania) nie wrzucają neutrala? Czemu ciężarówki zjeżdżające z góry nie lecą na luzie? Czemu kierowcy wyścigowi w trakcie dohamowań nie wrzucają luzu? Czemu w szkołach jazdy ekstremalnej (typu opanowanie auta w poślizgu) nie uczą jazdy na luzie?

Już te kilka pytań powinno nasunąć myśl - na luzie się nie jeździ. Bezpieczeństwo to jazda na biegu.

Prosty test. Pusty plac, ustawcie pachołek. Rozpędźcie auto do powiedzmy 80km/h (3 bieg). Przed pachołkiem wrzućcie luz i rozpocznijcie hamowanie mijając pachołek (bez blokowania kół/włączenia ABS). Zaznaczcie miejsce zatrzymania auta.
I jeszcze raz, auto do 80km/h (3 bieg), na wysokości pachołka rozpoczynacie hamowanie (na biegu - nie wciskacie sprzęgła/nie wrzucacie luzu, nie blokujecie kół/nie włączacie ABS), przed zduszeniem silnika (gdy obroty zbliżą się do tych na biegu jałowym) sprzęgło w podłogę. Która droga hamowania jest krótsza? (Jeśli hamując zawsze wciskasz sprzęgło to drugi przypadek będzie trzeba trochę poćwiczyć, żeby wyjść ze złych nawyków i osiągnąć sensowny wynik.)

BTW. Jak już jesteśmy przy hamowaniu, chodzi o to, że hamując na biegu hamujemy nie tylko klockami/szczękami, ale też silnikiem, przy odpowiednim operowaniu pedałem hamulca możemy znacznie szybciej zatrzymać auto (szczególnie po deszczu lub na zaśnieżonej jezdni) bez wpadania w poślizg (blokowania kół).

Sytuacje ekstremalne były podane wcześniej (przykład z sarną), ale jest ich cała masa. Mając auto cały czas na biegu możemy uniknąć kolizji nie tylko skuteczniej hamując przed przeszkodą (bo oprócz ukł.hamulcowego hamuje też silnik), ale również uciec przed zagrożeniem (np. jedziemy po skrzyżowaniu, mając zielone światło a ktoś z boku wskakuje na czerwonym). W tym przypadku dodanie gazu może uchronić nas przed kolizją. W aucie na luzie zanim kierowca wciśnie sprzęgło, wrzuci właściwy bieg i zwolni sprzęgło i doda gazu może być za późno. A to tylko jedna z wielu ekstremalnych sytuacji - można je mnożyć w nieskończoność.

29
Tematy różne / [Przęsocin] Stacja BP
« dnia: Maja 16, 2012, 09:13:18  »
Stacji Naftpol właściciel zmienił się na początku roku. Obecny właściciel będzie działał na zasadach franczyzy BP.

30
Tematy różne / [Police] Dawna stacja paliw
« dnia: Maja 11, 2012, 21:44:28  »
"Dawna stacja paliw" ma jakąś lokalizację? Bo nie wiem o którą chodzi, o tę co się jedzie na Zakł.Chem.Police?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17