Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Borisz

Strony: [1] 2 3 ... 30
1
Trudne tematy / Odp: W połowie czasu do morza
« dnia: Lutego 11, 2019, 08:22:24  »
Również nic nie słyszałem o promie na wysokości Trzebieży. Z Polic do Świętej to i owszem. Może kursował tam jakiś mały stateczek pasażerski? Ale nie prom na samochody/furmanki.
Jeśli już mówimy o przywróceniu (?) promów, to przy dzisiejszym ruchu i ilości samochodów promy musiałyby być większe, a towarzysząca im infrastruktura znacznie bardziej rozbudowana - coś jak w Świnoujściu na przeprawie w Warszowie.

2
Nie da się na bieżąco odśnieżyć drogi gdy tak mocno sypie. Można dopiero po zakończeniu opadów (gdy i tak wszystko zaczęło topnieć).

3
Tematy różne / Odp: Bomba
« dnia: Grudnia 12, 2018, 10:39:56  »
Pierwotnie była polana - tak było na obwieszczeniach.

4
Tematy różne / Odp: Bomba
« dnia: Grudnia 12, 2018, 08:40:53  »
A może naprawdę chodziło o przećwiczenie ewakuacji na masową skalę albo sprawdzenie reakcji ludzi na zarządzenie organów władzy? Jak inaczej wyjaśnić tak szeroko zaplanowaną akcję, skoro przy wcześniejszych bombach tego nie stosowano? Zmieniły się przepisy dotyczące bezpieczeństwa takich akcji?
Tak czy siak, z tego co wiem, większość nie zastosowała się do polecenia opuszczenia domów. I chyba dobrze - przygotowane punkty nie pomieściłyby wszystkich osób, a nagłe wyjście z domów 20 tys. ludzi mogłoby spowodować chaos "na mieście". Poza tym autobusy powinny być podstawione także na Wróblewskiego - stamtąd do punktów ewakuacji dość daleko, a do bomby blisko. A polana za SP 8 jako punkt ewakuacyjny - w deszczu i błocie - to jakaś pomyłka.

5
Tematy różne / Odp: Polana za 8'emką
« dnia: Grudnia 02, 2018, 20:11:57  »
Jakiś ogródek piwny też jest tam planowany?

Rzeczywiście, czy będzie tam można legalnie (i kulturalnie) wypić piwo, czy jednak trzeba będzie ukrywać się przed Strażą Miejską? Wladze samorządowe mają uprawnienia do wydzielenia stref z dopuszczonym spożyciem.

6
Nie ma potrzeby manewrowania elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, takimi jak mają jeździć w ramach SKM. Wystarczy zmienić kabinę.

Nie znam się dokładnie na tym, ale chyba potrzebna jest jakaś sygnalizacja oraz odpowiednie rozjazdy, żeby skład mógł zmienić tor.

Mścięcino za czasów PKP cieszyło się zerowym zainteresowaniem ze względu na położenie przystanku. Myślę, że jest zbędny i nie ma sensu zatrzymywać pociągu co 500 m.

Dlatego planowany jest przystanek Szczecin Artyleryjska - blisko Mścięcina i bliżej zabudowy.

7
Pan Grzegorz Ufniarz wspomniał na swojej stronie, że na przyszły rok planowana jest budowa pętli autobusowej w Bartoszewie, co oznacza powrót (?) regularnej komunikacji autobusowej do tej miejscowości. Czy oznacza to, że powstanie nowa linia, obsługiwana przez SPPK? Czy może będą tam skręcać niektóre kursy 103? A czy przy okazji nie warto byłoby pomyśleć o autobusowym połączeniu Polic z Dobrą?

8
Historia / Kamień ku pamięci Greków
« dnia: Listopada 14, 2018, 08:38:19  »

Zastanawiałem się, czy umieścić ten temat tu, czy w dziale "Historia". Jednak tutaj na pewno zagląda więcej osób.


Na polickim cmentarzu przy ul. Tanowskiej odsłonięto pod koniec października kamień "Pamięci Grekom". Bardzo miła inicjatywa, choć samo wydarzenie chyba mało rozpropagowane. Miałbym jednak pewne zastrzeżenia odnośnie treści. Sam kamień pamiątkowy jest moim zdaniem OK, natomiast na znajdującej się obok tablicy informacyjnej zabrakło informacji o tym, jaki w ogóle związek z Policami mieli (mają) owi Grecy. Dowiadujemy się jedynie skrótowo o wojnie domowej w Grecji i tym, że część mieszkańców tego kraju (głównie kobiet, dzieci i rannych) znalazła po wojnie schronienie w Polsce. Nic o Policach. A przecież funkcjonował u nas (w latach 1951-1958) Państwowy Ośrodek Wychowawczy dla uchodźców-dzieci greckich (i macedońskich, które całkiem pominięto, chyba nieładnie - co prawda wszyscy byli mieszkańcami Grecji, ale nie wszyscy Grekami z narodowości), a w jego ramach placówki szkolne (w tym niedawne Gimnazjum nr 1). Sporo Greków pozostało później w Policach, a ich potomkowie żyją do dziś.


1 listopada sam byłem świadkiem sceny, gdy dziewczyna spytała chłopaka: "Grekom? a dlaczego Grekom?" (oczywiście nie zatrzymała się przy tablicy, by cokolwiek przeczytać). Świadczy to o tym, że świadomość niedawnej przecież historii nie jest wielka (może akurat nie była z Polic, ale to nic nie zmienia).


Przy okazji inna sprawa. Spostrzegłem kilka starych grobów Greków, przy których administracja cmentarza umieściła tabliczki z informacją o grożącej likwidacji grobu w związku z nieuregulowaniem opłaty. Czy nie kontrastuje to z dopiero co postawionym pomnikiem? Czy nie warto byłoby zachować nieliczne przecież groby greckie, nawet mimo braku wniesienia przewidzianej w prawie opłaty i bezpośrednich potomków? Jest to część naszej lokalnej, dość unikalnej historii. Może Stowarzyszenie Greków Pomorza Zachodniego mogłoby przejąć opiekę nad tymi grobami? Dla Gminy też chyba nie byłby to duży ciężar.

9
Rzeczywiście pojawia się taka informacja: https://gs24.pl/szczecinska-kolej-metropolitalna-jest-pierwszy-wykonawca-przebuduja-tory-do-polic/ar/13148572 (podpis pod zdjęciem). Ale jest ona w sprzeczności z innymi, które można znaleźć w internecie na temat projektu (zwłaszcza przytaczany przeze mnie plan sieci z zaznaczonymi przystankami).

10
3) Police Zakład - w miejscu starego przystanku przy Azotach Police.

Nic nie wiadomo na ten temat. Póki co trasa SKM ma się kończyć w Policach ("Głównych"). Koło Zakładów nie ma możliwości manewrowania i zawracania. Pociągi musiałyby dojeżdżać do Trzebieży.

W Mścięcinie nie ma żadnego dworca. Owszem, kiedyś był. Istniejący do dziś budynek też reprezentuje architekturę kolejową, ale dworcem nie był.

W ramach projektu SKM planowany jest natomiast przystanek Szczecin Artyleryjska, obsługujący w zamierzeniach północną część Skolwina. Z Mścięcina również będzie do niego blisko.  Schemat dostępny jest tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczeci%C5%84ska_Kolej_Metropolitalna (nie wiedzieć czemu przystanek Artyleryjska zaznaczono jako istniejący).


11
Historia / Odp: [Police] Rzeczka w centrum Polic?
« dnia: Października 19, 2018, 08:55:30  »
Wydaje mi się, że to betonowego koryta strumyk ma przebieg i stan naturalny. Co można by tam zmienić? A na spiętrzenie to chyba zbyt niski stan wody przez dużą część roku i zbyt suche lata.

12
Tematy różne / Odp: Przystanki ZDiTM "WIDMA" w Policach
« dnia: Września 06, 2018, 11:28:33  »
Od września tego roku, po wielokrotnych monitach, zlikwidowane zostały podjazdy pod Liceum Prywatne dla linii 102 i 109.

Kilka lat po likwidacji szkoły?

A młodzież, szczerze mówiąc, mogłaby ruszyć się na piechotę, oczywiście gdy jest jasno i pogoda na to pozwala. Gdy ja chodziłem do G1 bardzo wielu uczniów chodziło pieszo. Dziś nie raz już widziałem, jak młodzi ludzie jadą 1 przystanek autobusem (nie wyglądało, by się gdzieś spieszyli). Oczywiście maja do tego prawo, ale dziwi mnie lenistwo.

13
Historia / Odp: [Police] Suedlager Poelitz
« dnia: Września 04, 2018, 21:33:50  »
Tak czy siak trzeba nanieść drobne poprawki w artykule, który się jeszcze nie ukazał.

14
Historia / Odp: [Police] Suedlager Poelitz
« dnia: Sierpnia 30, 2018, 08:28:37  »
Kiedy wykonano zdjęcie i jakie znamy najwcześniejsze? Wygląda na to, że rzeczywiście obóz rozbudowano. W porównaniu do planu z 1940 r., doszły 2 baraki po skrajnej prawej stronie (wschodniej), wystające jakby poza główny obręb obozu, oraz 1 barak skrajnie po lewej (zachodniej) stronie. Zakładamy, że wszystkie były mieszkalne. Razem jest 15, zatem wszystko się zgadza.

15
Historia / Odp: [Police] Suedlager Poelitz
« dnia: Sierpnia 29, 2018, 08:36:14  »
Według planu i dokumentacji z października 1940, było 12 baraków mieszkalnych, reszta to toalety, umywalnie, barak administracyjny, kantyna i wartownia. Może przez rok dobudowano kolejne baraki mieszkalne - trzeba by porównać ze zdjęciami lotniczymi z późniejszego okresu.

Zajcew przybył w styczniu 1941 r. z Paryża. Był zatem przedstawicielem dość licznej grupy Rosjan pochodzących z Francji lub innych krajów zachodnich (emigracja?), którzy przybyli na roboty do Niemiec jeszcze przed atakiem na ZSRR.

Strony: [1] 2 3 ... 30