• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] To nie są Police  (Przeczytany 9640 razy)

Offline jakub_m

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« dnia: Sierpień 28, 2009, 23:21:48 »
Gdy zbadałem temat do końca - uśmiechnąłem się pod nosem na wspomnienie o wywodach zamieszczonych tu na forum o amatorskiej interpretacji faktów historycznych. Otóż przyglądając się zdjęciom "bombardowanych Polic" w wydanej przez gminę i poddanej adiustacji merytorycznej przez p. Kłysa książki Hilde Kliche "Ruchome piaski" zacząłem się przyglądać zdjęciu na górze, probując wyobrazić sobie, gdzie utrwalony na zdjęciu widok się znajduje. Okazuje się, że w Policach - nigdzie :-) Zdjęcie huraoptymistycznie zostało potraktowane przeze mnie za źródłem jako pochodzące z nalotu na Police - błędnie. Słusznie zwrócił na to uwagę pewien czytelnik strony o fabryce mojego autorstwa, wskazując, że jest to... Hamburg. Nie wiem skąd fotki te zaczerpnięto do wspomnianej publikacji, faktem jest, że wkradł się błąd.

Proszę się temu przyjrzeć:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/FE01x7OveIyQRK1r8Y5HRg?authkey=Gv1sRgCP65gIrw8-uiOw&feat=directlink


http://picasaweb.google.com/lh/photo/XUjIq3p2AtRJssZDw7Jw_Q?authkey=Gv1sRgCP65gIrw8-uiOw&feat=directlink

yak

  • Gość
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 29, 2009, 01:06:21 »
Śmiać się - biedny, zgorzkniały Panie Jakubie - mógłbyś, gdybyś coś wiedział. A nie wiesz i podobnie jak Twój Tatuś uprawiacie fantastykę historyczną. Garstka faktów - multum zmyśleń. Jak się czegoś nie wie, to trzeba się najpierw spytać zamiast udawać wszechwiedzącego. Proponuję wejść na stronę:

www.magpol.com.pl/strona.html

i zobaczyć pdf-a. A potem gadać.

Natomiast co do Roberta - [...]*

* Ich habe einen Teil des Textes entfernen. Plm.

RobertPolice

  • Gość
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 29, 2009, 02:27:50 »
Cytat: "yak"
Śmiać się - biedny, zgorzkniały Panie Jakubie - mógłbyś, gdybyś coś wiedział. A nie wiesz i podobnie jak Twój Tatuś uprawiacie fantastykę historyczną. Garstka faktów - multum zmyśleń. Jak się czegoś nie wie, to trzeba się najpierw spytać zamiast udawać wszechwiedzącego. Proponuję wejść na stronę:

www.magpol.com.pl/strona.html

i zobaczyć pdf-a. A potem gadać.

Natomiast co do Roberta - [...]


.......zaiste? nie wiem do czego "pijesz" choć  wydawać by się mogło że mamy równe prawa
Cytat: "yak"
Hej, fizyku jądrowy. A kiedy to ja kogoś obrażam hę? Konkrety, bo inaczej taki z ciebie fizyk, jak z koziej... Lecz każdy lubi się chwalić, zwłaszcza, że nikt nie sprawdzi.


Co się tyczy zdjęć to nie trzeba być ekspertem aby stwierdzić że oba zdjęcia "niby Polic" różnią się topografią w sposób zasadniczy.

Offline jakub_m

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 29, 2009, 08:11:29 »
Cytat: "yak"
Śmiać się - biedny, zgorzkniały Panie Jakubie - mógłbyś, gdybyś coś wiedział. A nie wiesz i podobnie jak Twój Tatuś uprawiacie fantastykę historyczną. Garstka faktów - multum zmyśleń. Jak się czegoś nie wie, to trzeba się najpierw spytać zamiast udawać wszechwiedzącego.


Nie wiem skąd ten paskudny wtręt, choć nie dziwi mnie ów ton i powtórzę to co już kiedyś powiedziałem - sieje Pan w środowisku lokalnych amatorów-historyków atmosferę niezgody, o czym świadczy powyższy wpis. Zwróciłem tylko grzeczną uwagę, sam dostrzegając swój błąd, który poprawiłem wyrzucając owe zdjęcie ze swojej strony internetowej. A jest Pan amatorem, bo: nie chce Pan zauważyć błędu, nie mówiąc już o nieumiejętności analizowania tego rodzaju źródeł:

- Strona internetowa, której rzut Pan zamieścił, jest mi znana, bo i ja z niej pobrałem owe zdjęcie. Zamieszczając je na stronie dodałem uwagę, że mam wątpliwość co do tego, czy są to Police: http://fabryka.wp24.pl/?sr=!czytaj&id=309&dz=info&x=4&pocz=0&gr=4 Galeria mieściła się bodajże na stronie www.aeronautics.ru, która obecnie nie działa. Jeśli nie na tej - proszę podać linka do źródła tego zdjęcia a nie zrzut, bo takie są prawidła przypisów w literaturze. Internet jest pełen błędnych informacji, i w tej galerii miał prawo pojawić się błąd. Pod postem na mojej stronie pojawiła się uwaga jednego z internautów. Moim zdaniem - 100% słuszna.

- Gdy porówna się oba zdjęcia, widzimy na nich te same okolice. Ów internauta zwrócił uwagę na basen wodny o charakterystycznym kształcie fajki, który powtarza się na obu zdjęciach. Jeśli nie jest to przekonywujący argument, proszę udowodnić, że obrazek rzeczywiście pokazuje okolice Polic z lotu ptaka.

Doprawdy nie wiem, kto tu uprawia fantastykę historyczną...

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 892
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 29, 2009, 10:12:20 »
Witam,

Galeria, a dokładnie zdjęcie, o które Pan Jakub się pyta znajdowało się na stronie:

http://www.aeronautics.ru/archive/wwii/photos/gallery_006/page_06.htm

Były to dokładnie dwa zdjęcia do kompletu z następującym podpisem - B-24 bombing the Politz oil refinery 20 June '44.

Niestety serwis już nie funkcjonuje.

Wracając do zdjęcia - rzeczywiście porównując oba zdjęcia widać ogromne podobieństwo - można zauważyć nawet identyczny przebieg drogi po stronie Hamburga.Do topografii Polic nijak nie pasuje ten układ, zresztą prosze zobaczyć samemu:



Nie pasuje również układ beczek z zasłoną dymną, te znajdowały się na polickich ląkach.

I teraz wspólne punkty, które widać na zdjęciu z Hamburga, można rozpoznać również istniejącą do dziś charakterystyczną droge.



Według mnie Pan Jakub ma racje, poprostu zdjęcie z takim podpisem znalezione w galerii automatycznie zostało uznane za prawdziwe i nikt nie dokonał jego weryfikacji.


PS: Panie Jakubie mówi Pan o błędach - zgoda, szkoda tylko, że nieprawdziwa informacja na temat restauracji Waldhalle, którą zasygnalizowaliśmy tu na forum, dalej znajduje się na blogu "Police 750" i nie została sprostowana.Mało tego została powielona na police.info.pl - gdzie jeszcze zostanie?


Pozdrawiam

yak

  • Gość
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2009, 10:24:31 »
Witam!
Sprawy są dwie:

1. Merytoryczna
2. Personalna

Ad meritum:
Rzeczone zdjęcie, zawsze podpisane jako bombardowanie Pölitz lub Politz (jak upraszczają Anglicy) pojawia się w kilku galeriach gromadzących foto RAF. Pierwotnie zostało ściągnięte ze strony:

http://www.aeronautics.ru/archive/wwii/photos/gallery_006/page_06.htm

W tej chwili jest ona niedostępna, a nadstronę blokują programy ochronne (WOT) wskazując na jakieś niebezpieczeństwa, których nie warto sprawdzać.

Proszę jednak skorzystać z ciekawego adresu:

http://history.weipet.com/main.php?g2_itemId=327&g2_imageViewsIndex=1

To samo zdjęcie można znaleźć w galeriach brytyjskich i amerykańskich, zawsze tak samo opisane. Być może wszyscy się mylą poza Pańskim respondentem i Panem, ale trzeba to udowodnić. Tyle o sprawie zdjęcia.

Sprawy personalne
Od pewnego czasu podjął Pan osobistą aktywność w zakresie prób ośmieszania mnie lub dyskredytowania na tym forum. Niedawno wyśmiewał Pan moje uwagi na temat pomówień IPN odnoszących się do W. Diakuna, choć artykuł nie był wypowiedzią na forum i nie na forum należało go omawiać. Teraz - nawet nie próbując nawiązać kontaktu prywatnego - próbuje Pan zdyskredytować moje prace wydawnicze, acz ja byłem tylko adiustatorem i wydawcą, opiekę nad całością sprawował Holger Kliche, dyrektor Instytutu Historycznego w Eberswalde i to on ostatecznie zatwierdził końcową postać książki. Ja rozumiem, że podjęlibyśmy dyskusję merytoryczną, np. prywatną próbując ustalić, czy nie ma gdzieś błędu. Lecz Pan, tonem wyższości, usiłuje mnie zniesławiać na forum, raczej nie mając racji. Natychmiast dołącza się [...] Robert, ponoć z Bonn, piszący, że ze mnie taki historyk, jak z koziej d... trąba (admin wykasował) i zaczyna się nagonka na Kłysa.
Ponieważ funkcjonuje już moja strona internetowa i ja na niej rządzę - nagonki się nie obawiam. Ale nie mam wątpliwości o co chodzi. Za 2,5 godziny Pański Ojciec będzie musiał zareklamować tę książkę na Jarmarku Augustiańskim. Żal mu kiszki ściska, Panu też no to przywalamy Kłysowi. Chwalebne, tylko nieskuteczne.
Pan nie jest już policzaninem, Pan nim był, więc nie ma powodu, aby się Pan agresywnie wcinał w polickie życie. Ja - nie zaatakowany - nie atakuję, jeśli chodzi o to forum. Ale czas miłosierdzia w Policach się skończył. Nie chcę nikomu robić krzywdy, chyba, że będę musiał się bronić. Tylko proszę nie mieć pretensji, kiedy napiszę to i owo. Bo napisać można wiele, a ja to zrobić umiem. Tylko po co? Podyskutujmy sobie ładnie o sprawach historycznych, pewnie, nikt nieomylny nie jest, zamiast nagle obwieszczać światu jaką to Kłys zrobił złą robotę. Zwłaszcza w sytuacji kiedy jest to nieprawda, bo praca nad Treibsand była wyjątkowo rzetelna. Proszę łaskawie przemyśleć styl, technikę i celowość Pana wypowiedzi pod moim adresem. Może Pan zrozumie o co chodzi. Nie będzie mnie Pan (i to niesłusznie) zaczepiał i atakował - nie będę agresywny w odpowiedziach.
Z wyrazami szacunku
Jan Antoni Kłys

Admin wykasował. Plm

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 892
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2009, 10:37:00 »
Panie Antoni, prosze nie doszukiwać się z mojej strony jakiejś nagonki - nie to było moim celem.

Musi Pan jednak przyznać, że jest spore podobieństwo na zdjęciu z Hamburga.

Nikt nie jest nieomylny, nawet w galeriach amerykańskich czy brytyjskich może być błąd i od dłuższego czasu mógł być powielany przez kolejne galerie - błędne koło.Zdjęcie to znajduje się jeszcze w przynajmniech czterech galeriach - tyle znalazłem na szybkiego, z identycznym podpisem.Tylko czy autor, który umieścił je jako pierwszy, zadał sobie trud, żeby je zweryfikować?Całkiem możliwe, że jednak nie.Na jakiej podstawie umieścił pod nimi takie podpisy?


Pozdrawiam

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1385
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:38:17 »
bombowiec przedstawiony na zdjęciu ma oznaczenia. jest to także konkretny typ samolotu. (ja sie nie znam-- ale można któryś z Was Panowie-tak). sprawdzcie która armia powietrzna i jakich maszyn używała w bombardowaniach- bedziecie miec odpowiedz
SPZP "Skarb"

Offline ArieL

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 233
    • Zobacz profil
    • http://www.chemik.police.pl
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:43:27 »
Jeżeli dało by rade sprawdzić jaka to dywizjon, szybko można by było przynajmniej w jakimś stopniu określić czy bombardowała tereny Polic. Na tym bombowcu widać oznaczenia.
\"Futbol to nie sprawa życia i śmierci. To rzecz dużo poważniejsza\"

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1385
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:52:02 »
Cytat: "ArieL"
Jeżeli dało by rade sprawdzić jaka to dywizjon, szybko można by było przynajmniej w jakimś stopniu określić czy bombardowała tereny Polic. Na tym bombowcu widać oznaczenia.

oto mi chodzi! na razie wiem tyle że to b24 Liberator a tu są oznaczenia
http://books.google.pl/books?id=V-Kj6BPYEEgC&pg=PA87&lpg=PA87&dq=B24+liberator+5Z&source=bl&ots=5oKbU0GNBy&sig=nlvs81mngWrHgFPYDMQqECHzJAw&hl=pl&ei=evuYSrD9PMzD-Qag_qCPBA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=&f=false

i jest nasz liberator 5Z. 492 grupa bombowa stacjonująca w North Pickenham od 14 kwietnia 44 do 12 sierpnia 44. 856 dywizjon bombowy

a wykaz jego misji tu:
http://www.492ndbombgroup.com/cgi-bin/pagepilot.cgi?page=listMissions\
no i są Police...ale jest i Hamburg

zdjecia bombardowanych Polic

http://www.492ndbombgroup.com/HTMLs/essays/34-Politz-photos.html
na 4 zdjęciu widać że kształt ostrowów na Odrze nie zmienił się przez te 65 lat ;)

http://www.492ndbombgroup.com/photos/mission-photos/12-Politz-01.html

MAM!! tu fotka z bombardowania Hamburga.
http://www.492ndbombgroup.com/photos/mission-photos/65-Hamburg-01.html
Wygląda znajomo?
Chyba spór rozstrzygnięty. Pzdr
SPZP "Skarb"

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 892
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:05:51 »
Model samolotu jest znany - to amerykański ciężki bombowiec dalekiego zasięgu B-24 "Liberator".

Warto dodać, że między innymi B-24 USA dostarczały również Brytyjczykom w ramach umowy Lend Lease, na których latali już lotnicy różnych narodowości w tym także Polacy, więc sam nalot, który widzimy na fotografii równie dobrze mogli wykonać brytyjczycy.


Pozdrawiam

Offline jakub_m

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:12:16 »
Cytat: "yak"
Jan Antoni Kłys



Znam opinię ojca na temat "Ruchomych piasków", jest pozytywna. Sam książkę z zainteresowaniem przeczytałem i twierdzę, że ów błąd nie rzuca się znacząco na wartość całej publikacji. A Pan pozwala sobie na tak żenujące sugestie o ściskaniu kiszek tylko dlatego, że wskazałem błąd, który i ja popełniłem i do czego się przyznałem. Otrzymaliśmy  niezrozumiały wywód, który jest projekcją jakiś osobistych problemów, ale nijak się ma do poszukiwań historycznych.

Miłośnikom historii pozostawiam ocenę przedstawionych przeze mnie materiałów zdjęciowych.

Offline ArieL

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 233
    • Zobacz profil
    • http://www.chemik.police.pl
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:30:07 »
Cytat: "theville666"
Cytat: "ArieL"
Jeżeli dało by rade sprawdzić jaka to dywizjon, szybko można by było przynajmniej w jakimś stopniu określić czy bombardowała tereny Polic. Na tym bombowcu widać oznaczenia.

oto mi chodzi! na razie wiem tyle że to b24 Liberator a tu są oznaczenia
http://books.google.pl/books?id=V-Kj6BPYEEgC&pg=PA87&lpg=PA87&dq=B24+liberator+5Z&source=bl&ots=5oKbU0GNBy&sig=nlvs81mngWrHgFPYDMQqECHzJAw&hl=pl&ei=evuYSrD9PMzD-Qag_qCPBA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=&f=false

i jest nasz liberator 5Z. 492 grupa bombowa stacjonująca w North Pickenham od 14 kwietnia 44 do 12 sierpnia 44. 856 dywizjon bombowy

a wykaz jego misji tu:
http://www.492ndbombgroup.com/cgi-bin/pagepilot.cgi?page=listMissions\
no i są Police...ale jest i Hamburg

zdjecia bombardowanych Polic

http://www.492ndbombgroup.com/HTMLs/essays/34-Politz-photos.html
na 4 zdjęciu widać że kształt ostrowów na Odrze nie zmienił się przez te 65 lat ;)

http://www.492ndbombgroup.com/photos/mission-photos/12-Politz-01.html

MAM!! tu fotka z bombardowania Hamburga.
http://www.492ndbombgroup.com/photos/mission-photos/65-Hamburg-01.html
Wygląda znajomo?
Chyba spór rozstrzygnięty. Pzdr



No to już wyjaśnione :) I o co ten cały spór?
\"Futbol to nie sprawa życia i śmierci. To rzecz dużo poważniejsza\"

Offline jakub_m

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:30:17 »
Cytat: "Domino"
PS: Panie Jakubie mówi Pan o błędach - zgoda, szkoda tylko, że nieprawdziwa informacja na temat restauracji Waldhalle, którą zasygnalizowaliśmy tu na forum, dalej znajduje się na blogu "Police 750" i nie została sprostowana.Mało tego została powielona na police.info.pl - gdzie jeszcze zostanie?


Pozdrawiam


Na blogu dokonano korekty - jeśli nadal coś jest nie tak, proszę wskazać co dokładnie.

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1385
    • Zobacz profil
[Police] To nie są Police
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:36:15 »
A propos korekty.To może w drugim wydaniu "Ruchomych piasków" wydawca i autorka dokonają poprawek?
SPZP "Skarb"