• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska  (Przeczytany 181521 razy)

Offline stugiewa

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 10, 2013, 19:13:23 »
Mam takie pytanie co do lini autobusowej 103 ze względu na to ze przychodnia na Zakładach pełni teraz dyżury nie lepiej było by coś wymyślić aby można było tam dojechać o wiele łatwiej w każdej porze dnia a nie tylko raz na kilka godzin?

j.7

  • Gość
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 10, 2013, 23:18:58 »
Dokładnie tak. Tam teraz jest potrzebny częstszy transport. Szczególnie po godz. 15 i w wolne dni.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 14, 2013, 09:21:17 »
SPPK będzie testować autobus o napędzie hybrydowym.

http://grzegorzufniarz.pl/sppk-bedzie-testowac-autobus-hybrydowy/

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1225
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 14, 2013, 11:30:22 »
Ciekawy pomysł. Szkoda, że mnie nie będzie w tym czasie w kraju. Ale drzwi otwierane na zewnątrz to ryzykowny pomysł. Może się powtarzać problem z tego śmiesznego małego Jelczo-mercedesa: drzwi podczas otwierania haczą o krawężnik/chodnik. Tu pewnie będzie to ciut inaczej rozwiązane ale i tak bałbym się o uszkodzenia.

Offline gienix

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • SeeSite
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 14, 2013, 13:33:02 »
Bardzo dobry pomysł. Mam nadzieję że faktycznie na testach się nie zakończy i w zajezdni pojawią się nowe busy. Nie wiem jedynie na ile zasadne byłoby wprowadzenie hybryd na takie linie jak np. 101/107 - wydaje mi się że ilość magazynowanej energii mogłaby nie być zbyt wielka, ale w sumie od tego są testy ;)

W kwestii drzwi - spójrz na to z punktu widzenia pasażera. Moim zdaniem odskokowe są zdecydowanie wygodniejsze niż standardowe skrzydła.

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1225
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 14, 2013, 13:44:03 »
gienix, właśnie na 107 to by się chyba najlepiej sprawdziło. Tam jest dużo przystanków dosyć gęsto upakowanych. Albo takie 109. Tam hybrydy najwięcej zyskują. Odskokowe drzwi są dosyć wygodne, ale pasażerowie muszą o tym wiedzieć. Bo często "przyklejają" się do boku autobusu zanim ten jeszcze otworzy drzwi. I będzie zonk jak ich drzwi zaatakują :D

Offline gienix

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • SeeSite
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 14, 2013, 14:45:18 »
Po głębszym zastanowieniu chyba faktycznie masz rację co do odległości między przystankami. Jedyne "dłuższe" przeloty to Ranczo-Przęsocin i Przęsocin-Mścięcino, reszta to rzeczywiście stosunkowo niewielkie odległości i na większości z nich trudno o płynną jazdę.

A do drzwi się przywyczają ;) Udało się z ciepłym guzikiem to i odskokowe drzwi nie będą stanowić śmiertelnego wroga :D

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 14, 2013, 17:03:41 »
Testować będziemy solówke, czyli autobus 12 metrowy. Zatem linia 107 raczej nie wchodzi w grę, a linia F ma jednak zbyt duży "przelot".
Celujemy w linie 109 i 102.
Spróbujemy też 106 i być może 101.

Chcemy sprawdzić, czy rzeczywiście hybryda tak "czarodziejsko" obniża zużycie paliwa i czy te autobusy wpasują się w nasze linie.
Poza tym, to Lion, więc i wygoda dla pasażerów będzie znacznie większa.
Bardzo jestem ciekaw tego autobusu.

Offline samo zło

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 14, 2013, 17:42:25 »
W Szwecji chyba z dwadzieścia lat temu jeździły już autobusy na biogaz ze śmieci, z rządzącymi nami bandą zramolałych dziadków z naszymi nowinkami, możemy zaciekawić co najwyżej mieszkańców głębokiego Buszu i to niekoniecznie    :sleep:

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 14, 2013, 18:26:21 »
Cytat: "samo zło"
W Szwecji chyba z dwadzieścia lat temu jeździły już autobusy na biogaz ze śmieci, z rządzącymi nami bandą zramolałych dziadków z naszymi nowinkami, możemy zaciekawić co najwyżej mieszkańców głębokiego Buszu i to niekoniecznie  
Wszyscy wiemy, że rządziłbyś lepiej, ale ze względu na to, że nie ci się nie chce - nigdy się o tym nie przekonamy.
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Celujemy w linie 109 i 102.
Jestem jak najbardziej za 102 :p
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 14, 2013, 19:08:05 »
Cytat: "samo zło"
W Szwecji chyba z dwadzieścia lat temu jeździły już autobusy na biogaz ze śmieci, z rządzącymi nami bandą zramolałych dziadków z naszymi nowinkami, możemy zaciekawić co najwyżej mieszkańców głębokiego Buszu i to niekoniecznie    :sleep:


To w sumie uwaga dosyć słuszna ale proszę nie obwiniać przewoźników, ze przynudzają o hybrydach. Gdyby w tym kraju kilkanaście lat temu powiedziano - stawiamy na alternatywne źródła energii, ustalamy znaczące preferencje na przedsięwzięcia w tym zakresie.

Gdyby państwo określiło takie priorytety i konsekwentnie tworzyło rozwiązania prawne i fiskalne dla nich, nie wątpię, że dziś bylibyśmy nieco bliżej Szwecji.

Ale takie sprawy musza być regulowane na poziomie prawa krajowego, musi być pomysł, wizja i odpowiednie narzędzia do realizacji. A przede wszystkim, musi być mniejsze lobby tradycyjnych źródeł energii, bo dziś Polska na węglu, ropie i gazie ziemnym stoi.
Pozdrawiam

Offline cooker

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 876
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 14, 2013, 22:44:20 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Spróbujemy też 106 i być może 101

Co znaczy "spróbujemy"? Na 106 ma być, bo jak nie... Co to za test spalania na płaskim terenie? Z górki, na górkę i od razu wyjdzie ile pali. A nówki na test na 102 bym nie puszczał, bo szkoda :P Ważniak może rowerem jeździć, a co...

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 14, 2013, 23:28:46 »
cooker, na trasie 102 też są górki ;p A rowerem nie mogę jeździć niestety :(
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline Yoshimatsu

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 21, 2013, 18:42:49 »
Dziś wracając 107 ok godziny 14:45 z Placu Rodła na Police w połowie maja przy ogromnej temperaturze, jakby nigdy nic WŁĄCZONE OGRZEWANIE :)

Rozumiem, było tłumaczone, że to nie z winy kierowcy, ale o tym już pisano, a z kaloryferków jak grzało tak grzeje.. Chodzi o many zielone,  nie te najnowsze..

A już nie chcę wspominać, że od kilku dni temperatura ok. 25 stopni, a juz w ciągu 3 dni, drugi raz jadę autobusem z ogrzewaniem.
Semper Fidelis

Offline ozi

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 22, 2013, 07:56:05 »
Cytuj (zaznaczone)
Poszedł już sygnał do warsztatu, żeby pozakręcali zawory od ogrzewania, więc problem ogrzewania latem powinien się skończyć. Dzięki za info.


Informuję,że warsztat nie zareagował na "sygnał" - autobus nr boczny 3022 dalej grzeje.
 
 :<