• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska  (Przeczytany 181654 razy)

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« dnia: Kwiecień 13, 2013, 09:24:02 »
Link do poprzedniej części: http://forum.police.info.pl/viewtopic.php?t=9016&sid=1cb6728986e7b1ab4f087ece9165cfca

Jeśli chcecie pogadać o remoncie pl. Chrobrego to załóżcie osobny wątek.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Ostatnio mam coraz mniej czasu na forum (a będzie z tym jeszcze gorzej) - dlatego mogę nie reagować na bieżąco.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2013, 11:28:45 »
Przewozy po zmianach na Starym Rynku przebiegaja w miare płynnie. Oznaczenia przystanków prawidlowe, choc będa jeszcze drobne korekty. Niestety, nie wszyscy pasażerowie wiedza o zmianie. Dzis sam skierowałem trzy osoby(starsze osoby) na własciwy przystanek. Zwróciłem się do wykonawcy remontu o umieszczenie na wiacie zlikwidowanego przystanku komunikatu, że jest on "zlikwidowany".

Proszę o opinie jeżeli ktos ,cos zaobserwował w związku z likwidacja przystanku Police Rynek.






Offline Afgan2402

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 446
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2013, 00:09:50 »
Mam pytanie do Pana Grzegorza, lub innych majace takie info?
Jak 2 maja 2013 roku jezdzi LS?
Czy wedlug planu powszedniego,  czy swiatecznego?
KOD zdechl jak maja teraz zyc  sroty po kiszczaku?

Offline ozi

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2013, 09:11:37 »
Witam.Mam pytanie-może ktoś zna datę zakończenia "sezonu grzewczego" w autobusach "F" ? Wczoraj po godzinie 15 temperatura przekraczała 20 stopni a w autobusie grzejnik na maxa dawał  :crazy: a ludzie łapali resztki powietrza przez małe okienka jak rybki w zaciasnym akwarium
Kierowcy twierdzą ,że sami nie mogą wyłączyć bo trzeba to zrobić na warsztacie.
Dziś rano w autobusie grzejnik nadal gorący-co to będzie po 15 ???
Czy naprawdę trzeba z tym czekać,aż ktoś zemdleje?


Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2013, 22:28:22 »
Poszedł już sygnał do warsztatu, żeby pozakręcali zawory od ogrzewania, więc problem ogrzewania latem powinien się skończyć. Dzięki za info.

Ponoć szczecińskie spółki mają próbować pozyskać środki na gazowce. My analizowaliśmy ten temat i nie zdecydowaliśmy się aplikować do Gazeli.

Offline rbk

  • Moderator
  • Stara Gwardia
  • *****
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
  • wiecznie głodny króliczek
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2013, 22:29:51 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
My analizowaliśmy ten temat i nie zdecydowaliśmy się aplikować do Gazeli.


Można wiedzieć czemu nie?

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2013, 07:40:28 »
Przede wszystkim brak jest długofalowej polityki państwa okreslającej jak będzie wyglądał rynek paliw w Polsce. To co dziś wygląda atrakcyjnie finansowo, za dwa, trzy lata może się okazać zupelnie inne. Mamy na to przykłady np na rynku biopaliw, czy wręcz wrogiej polityki wobec tradycyjnego gazu do aut, którego cena rosnie lawinowo od dwóch lat.
Takie inwestycje - autobusy i stacja tankowania, musza miec perspektywę co najmniej kilkunastu lat względnej stabilności, a tego brak.
Po drugie, program Gazela jest za hiszpańskie pieniądze i na hiszpański sprzęt. A to stanowi pewne ograniczenie.
Po trzecie koszty, niższe koszty paliwa zderzają się ze wzrostem kosztów obsługi i dozoru urządzeń gazowych. W bilansie, atrakcyjność przedsięwzięcia wcale nie okazuje sie tak duża.
No i szanse pozyskania środków - program ma pulę środków 80 mln, a kazdy projekt musi miec minimalną wartość 8 mln. Oznacza to praktycznie maksymalnie 10 projektów w skali całego kraju do finansowania. Jak pokazuje praktyka(złozono projekty o łącznej wartości ponad 640 mln) liczą się głównie projekty wielkie, gdzie zakupowi autobusów towarzysza tez inwestycje w infrastrukture drogową(ściezki rowerowe), a to juz projekty na naście albo i dzisiąt milionów.

Offline bogbit

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 09, 2013, 07:49:30 »
Jak to dobrze, że mamy to forum i dostęp do internetu. Możemy w ten sposób poinformować odpowiednie służby o zmianie pogody. Trzeba pamiętać, aby gdzieś tak w październiku przypomnieć o włączeniu grzejników w autobusach.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1770
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 09, 2013, 08:01:35 »
:) :)
Ironia jest jak najbardziej na miejscu ale tu dwa słowa wyjasnienia.
Kierowca ma na swoim pulpicie przyciski do sterowania ogrzewaniem i wiem to na 100%, ze ogrzewanie nie było włączone.
Aby całkowicie zablokować grzanie, trzeba jeszcze pozakręcać specjalne zawory zlokalizowane pod spodem autobusu przy silniku, które doprowadzają ogrzane od silnika powietrze do paneli grzewczych w autobusie - to taki rodzaj systemu wspomagającego ogrzewanie. Te zawory nie były zakręcone i stąd wrażanie, ze kierowca włączył ogrzewanie w autobusie.

Offline gumastic

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 207
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 09, 2013, 16:44:52 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Przede wszystkim brak jest długofalowej polityki państwa okreslającej jak będzie wyglądał rynek paliw w Polsce. To co dziś wygląda atrakcyjnie finansowo, za dwa, trzy lata może się okazać zupelnie inne. Mamy na to przykłady np na rynku biopaliw, czy wręcz wrogiej polityki wobec tradycyjnego gazu do aut, którego cena rosnie lawinowo od dwóch lat.

A to racja. Identyczny problem miałem ze swoim samochodem - przy raczej niewielkich przebiegach instalacja gazowa dopiero zaczęłaby się zwracać gdzieś po 3-4 latach, a jednocześnie słysząc ciągłe zapowiedzi zdrożenia gazu to nawet taka prognoza mogłoby się okazać nietrafiona i czas ten byłby jeszcze dłuższy, także efekt jest taki, że do tej pory nie założyłem instalacji. Problem w mniejszej skali - ale zasady takie same :)

Offline bogbit

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 09, 2013, 19:07:45 »
Nie chce mi się wracać dwa lata do tyłu. Wydaje mi się, że jeśli lawinowo wzrastały ceny paliw to wszystkich. Natomiast nie na miejscu jest porównywanie zwrotu kosztów instalacji w samochodach osobowych i autobusach komunikacji miejskiej. Przy samochodzie osobowym mogą nam się zmienić plany życiowe, możemy stracić pracę. Natomiast przebieg autobusów w określonym czasie można określić prawie w stu procentach. Szkoda tylko, że projekt "Gazela" jest hiszpański. Polski przemysł nic na tym nie zyskuje.

Offline gumastic

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 207
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 09, 2013, 20:38:26 »
Cytat: "bogbit"
Przy samochodzie osobowym mogą nam się zmienić plany życiowe, możemy stracić pracę. Natomiast przebieg autobusów w określonym czasie można określić prawie w stu procentach.

Chyba nie zrozumiałeś mnie - napisałem, że przebieg niewielki i to jestem w stanie przewidzieć w przyszłości, niezależnie od tego czy mam pracę czy nie i od wszystkiego innego. Jest niewielki i taki będzie. Więc zakup instalacji na granicy opłacalności. A cen paliwa, jakiegokolwiek typu, nie przewidzisz w skali lat. Zarówno do osobówki jak i autobusu, ciężarówki czy czegokolwiek innego. Zwróć uwagę jak waha się w ostatnich latach popularność diesli - wcześniej zasady tu były oczywiste, teraz trudno jest stwierdzić, czy diesel będzie lepszy czy benzyna - tak niestabilne i zupełnie niezrozumiałe są relacje cenowe tych dwóch paliw. I tak samo jest z gazem.

j.7

  • Gość
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2013, 23:25:01 »
Co Ty chłopie gadasz? Nie założyłeś instalacji, bo Ci się nie opłaca? To, jakie Ty robisz przebiegi, że Ci się inwestycja w LPG może zwrócić dopiero po 3-4 latach? (Sam stwierdzasz, że CNG=LPG „Problem w mniejszej skali - ale zasady takie same „) W niedziele po bułki jeździsz? Jeśli tak, to Twój przykład jest tu bezzasadny.
Przebitka gazu do wachy to 1 do 2 (a dokładniej to nawet, więcej).
W uproszczeniu 2,60 (2,70) = 5,40
Gazu spalisz ok. 10% więcej niż benzyny.
Cena instalki LPG to ok. 2300 lub mniej (nie sekwencja) (swoją robiłem dawno)
10 000 tys. rocznie (przykład i tak mały):
Średnie spalanie - miasto:
8l benzyny / 100km = 800l rocznie = 4320
9l gazu / 100km = 900l rocznie = 2340
Różnica = 1980 czyli bez większego „ścisłego liczenia” przeciętnie ok. 12 tys. rocznie lub mniej, jeśli to nie np. Seicento daje zwrot LPG. Jeśli więc u Ciebie zwrot następuje po 4 latach to masz przebiegi po ok. 3 tys. rocznie.
Dzieląc to na 52 niedziele, to w każdą z nich jedziesz to Trzebieży do Władka i nazad.
Jak wspomniałem, przykład nie na tutaj.

To w kwestii wyliczeń (wszystko mocno zgrubnie).
Co do inwestowania w autobusach? Wyczytałem, że jednak innym się opłaca. I można… Dodatkowo budując pierwszą stację CNG w Policach (nie słyszałem, że jakaś jest) w przyszłości na pewno zacznie na siebie zarabiać (przykład z artykułu). No i autobusy jak wspomniał bogbit, robią jednak GIGANTYCZIE większe przebiegi, więc i sam zakup i budowa stacji CNG może się opłacić.
Oczywiście SPPK miało swoje racje i swoje wyliczenia, ale może warto je powtórzyć Panie Grzegorzu, biorąc pod uwagę aktualną sytuację, fundusze i promocję oraz np. wzrost popularności tej technologii w przyszłości.
Trzeba inwestować i kalkulować BARDZO długofalowo…

A co do cen i porównywania ropy do benzyny to i owszem różnie bywało, ale cena gazu to poziom trzyma i ostatnio nawet maleje (idzie lato, stosunek propan do butan). A tak nas się straszy od lat. I co? Dalej jest jak wspomniałem przebita 1 do 2 !!!
Więc…

Offline bogbit

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
[Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 10, 2013, 07:55:29 »
To chyba oczywiste, że jak robi się 10 km dziennie, to nawet nie warto mieć samochodu. Jeśli instalacja gazowa jest nieopłacalna, to proszę z marszu umówić się na montaż. Autobus linii 107 w jedną stronę pokonuje około 20 km. Nie mam pojęcia ile wykonuje kursów w ciągu doby. Jestem przekonany, że zwrot kosztów zakupu autobusu z instalacją gazową nastąpi zdecydowanie szybciej niż w samochodzie osobowym, którego użytkownik przejedzie rocznie 20 tys. km. Jeszcze jedna sprawa, zakup autobusu nowego z instalacją gazową, a montaż do samochodu używanego. Poza tym trzeba głowić się jak napisać wniosek, stworzyć infrastrukturę. Po co, wystarczy podnieść ceny biletów i problem z głowy.