Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Przeprawa promowa Police-Święta  (Przeczytany 57244 razy)

Offline Godzik

  • Moderator
  • Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 217
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #15 dnia: Października 10, 2012, 08:23:02 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Gmina Police współtworzy nieformalny związek komunalny(Police, Szczecin, Goleniów, powiat policki, ZCH) oraz wydała bardzo konkretne kwoty pieniędzy na stworzenie studium wykonalności tego przedsięwzięcia.

Grzegorzu, świetnie, że taki związek jest, bo razem można więcej.

Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Studium powstawało prawie 3 lata. Miało dac odpowiedź jaki ma byc charakter tej przeprawy(most czy tunel) oraz ile moze kosztować. Bez takiego dokumentu nikt nawet nie spróbuje rozmawiać o realizacji i finansowaniu takiego przedsięwzięcia anu na szczeblu rządowym ,ani w UE. Studium powstało i pokazało skalę finansową, która z punktu widzenia budżetu Polic, a nawet połączonych budżetów Polic, Szczecina, Goleniowa i powiatu jest kosmiczna.
Wniosek jest taki, że bez zaangażowania środków z budżetu państwa, nie ma nawet co marzyć o tej przeprawie.

Wszystko jasne, żeby ubiegać się o dofinansowanie, trzeba mieć "papiery" na wszystko, a przede wszystkim wiedzieć ile się chce.

Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Jednoczesnie pojawiła się ze strony Urzędu Marszałkowskiego koncepcja konkurencyjna wobec ustaleń w studium wykonalności, co w praktyce spowoduje, że dokument, za który zapłacono spore sumy z publicznych pieniędzy prawdopodobnie trafi do kosza, a realizacja przeprawy odroczy się jeszcze bardziej.

Patrząc na powyższe fragmenty, wynika, że "nieformalny związek komunalny" działał bez porozumienia z instytucją nadrzędną. Dobrze rozumiem? W ten sposób "nieformalny związek komunalny" swoje, a Urząd Marszałkowski swoje (zapewne tam też powstało jakieś studium za pieniądze podatników).
Tym sposobem ile kasy poszło w Odrę? Ile to studium kosztowało?
Czy takie studium nie było już robione kilka/kilkanaście lat temu?
Czy i jakie z tego wnioski wyciągnął "nieformalny związek komunalny"?

O te wnioski trochę się boję, bo ostatnio przeczytałem informację o spotkaniu Prezesa ZCH z władzami powiatowymi, na którym to spotkaniu Prezes powiedział, że ZCH rozważają uruchomienie przeprawy promowej. - link

No to chwileczkę. Albo się trzymamy w kupie i razem walczymy o przeprawę na poziomie, albo każdy sobie (ZCH, Gmina, Powiat) kupuje promik i hulaj dusza.

Grzegorzu, jak wygląda status tej przeprawy w Gminie? Ktoś pracuje nad tym? Czy projekt odłożony do następnych wyborów? (tu nie ma się co obruszać, bo na dobrą sprawę od wyborów o jakichś inicjatywach w tej sprawie nie słychać).
Co z aktywnością europosłów, posłów i senatorów ziemi szczecińskiej?
Godzik



"Masz styl i masz klasę, zostań moim przydupasem." - Stephen King

Offline jojo

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 305
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #16 dnia: Października 10, 2012, 11:13:52 »
Przeprawa promowa o ile dobrze wiem funkcjonowała w Policach w latach 30-tych. U moich rodziców mieszkających tutaj od lat 50-tych do dziś na hasło połączenia Polic ze Świętą w ten czy inny sposób powoduje uśmiech na twarzy. Ile oni już wersji słyszeli w latach 70-tych, 80-tych.
Godzik ma całkowitą rację, że ten przeprawa promowa jest w programie wyborczym każdej liczącej się partii lokalnej w wyborach od gminy przez powiat aż do sejmu itd. (P.S. drugim hasłem sztandarowym jest aqua-park - co nie Panie Echaust?).
Kasa płynie szerokim strumieniem na kolejne studia wykonalności po czym projekty są odkładane na półkę.
Oczywiście, że nie myli się ten kto nic nie robi ale przestańcie już ludzi zwodzić i wydawać zbędne pieniądze.
Panie Grzegorzu, może małe zestawienie: kto i ile pieniędzy dostał w okresie ostatnich 20-lat na takie studia wykonalności? Czy udział ludzi związanych z Gminą w kolejnych grupach i porozumieniach dot. budowy przeprawy jest w ich podstawowych obowiązkach czy też osoby te są dodatkowo wynagradzane?

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #17 dnia: Października 10, 2012, 12:06:56 »
Uzylem sformulowania "nieformalny związek komunalny" bo w takim kierunku to zmierzało i na finiszu miał powstać związek komunalny. Osttaecznie skonczyło się na podpisaniu porozumienia w tej sprawie. W jego efekcie od 2009 roku podjęte zostały prace nad studium wykonalności. Studium, w imieniu podmiotów, które się porozumiały, zamowiło Województwo Zachodniopomorskie, czyli marszałek. Gmina w ciagu tych dwóch lat wydała na to studium 500 tys złotych.(zdaje się, że kazdy z podmiotów miał wyasygnować po pół miliona na ten dokument). Studium obejmowało samą przeprawę Police-Świętwe oraz obwodnicę północno-zachodnia Szczecina.
 Uczestnictwo w takim porozumieniu, czy "nieformalnym związku" nie daje żadnych pioeniędzy, nikt na tym nie zarobił poza wykonawca studium.

Cel był jasny: opracować studium i pójśc z tym do wszystkich z prosbą o kasę.

Na początku tego roku odbyło się spotkanie prezentujące studium(w hotelu DOBOSZ). Zaproszono m. ijn. parlamentarzystów, którzy z założenia mieli pomagać w zdobyciu kasy w Warszawie.

Kilka dni po tym spotkaniu niespodziewanie, jeden z uczestbnuików porozumienia - Wojewodztwo Zachodniopomorskie, ustami szefa sejmiku przedstawił koncepcję przeprawy promowej(czyli zupełnie inaczej, niz to przewidywało studium wykonalności).

W mojej ocenie, to znak, ze marszałek wycofuje się z udziału w tym porozumieniu i ma swoja koncepcję(co mnie dziwi, bo wydał kase na studium).

Wydaje mi się, że wobec tych faktów, sprawa stanęła w miejscu. Ale przyznam, nie wiem co sie aktualnie dzieje, dowiem się i podam informacje.


PS - O ile mi wiadomo, jedynym konkretnym dokumentem i wydatkiem związanym z przeprawa, było własnie to studium. Wczesniej nie powstaly żadne dokumenty i nie wydano na nie piniędzy.

PS2 - Bardzo trafnie sprawę ocenił redaktor Kłys ale nie moge znaleźć na jego stronie tekstu o tym wydarzeniu, chyba jest już zbyt głęboko w archiwum.

Offline Godzik

  • Moderator
  • Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 217
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #18 dnia: Października 10, 2012, 12:25:55 »
A, czyli Urząd Marszałkowski też w tym związku jest/był. Czyli powstało jedno studium.

Grzegorzu, a czy po tym spotkaniu w hotelu, mimo tego co "chlapnął" szef sejmiku, działo się coś z tym studium? Poszło to Ministerstwa, GDDKiA? Gdziekolwiek? Czy leży na półeczkach i kurzy się u uczestników porozumienia?

Chyba zabrakło przysłowiowego kopniaka dla nabrania rozpędu.
Godzik



"Masz styl i masz klasę, zostań moim przydupasem." - Stephen King

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #19 dnia: Października 10, 2012, 14:12:37 »
Koncepcja marszałka, moim zdaniem,  dała tej sprawie kopa ale w odwrotnym kierunku.
Jak wspominałem wczesniej, nie znam szczegółów, dowim sie i dam info.
Nie byłem zaporszony na spotkanie w hotelu(czego żałuję, ale ponoc było z mało krzeseł ;)) więc znam to tylko z relacji medialnych.

Offline cooker

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #20 dnia: Października 10, 2012, 18:39:39 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Dla samych Polic korzyść z powstania przeprawy nie podlega dyskusji

No nie wiem. Sens ma tunel albo most. Z tego co tu czytam mowa jest o przeprawie promowej. Już widzę te wszystkie TIRy (o ile choć jeden zmieści się na taki promyczek... bo żadnego kolosa raczej tu nie wcisną) płynące radośnie promem, po radosnym odczekaniu kilku godzin w kolejce złożonej z dziesiątek innych radosnych oczekujących na przeprawę.
Jeśli coś ma tu powstać to musimy skoczyć do Warszawy i zawinąć im Andzię - w czynie społecznym sami sobie tunel wydrążymy ;)

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #21 dnia: Października 10, 2012, 19:03:45 »
Nie wspomniałem nic o poparciu przeze mnie koncepcji promów ale jesli konieczne jest uściślenie to:

Przeprawa to dla mnie most lub tunel.

Offline billkronos

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
Przeprawa Police-Swieta...
« Odpowiedź #22 dnia: Października 10, 2012, 20:22:19 »
Witam,
Czytam ten temat, nie tylko dlatego ze porusza sprawe dla Polic b. wazna, ale i przez pewien sentyment
do starego promu. Z pewnoscia jestem jednym z nie wielu, ktorzy odbyli ta "tratwa" ostatnia przeprawe,
pred ewakuacja .Nazajutrz przeprawe zlikwidowano.( marzc -1945)
Rozumiem, ze jednym z glownych warunkow jest skierowanie transportu Zakladow na inne trasy.
Gdyby te koniecznosc wykluczyc, to np. trzy sredniej wielkosci promy (jeden zapasowy w warsztacie),
moglyby obsluzyc ruch, nazwijmy go "cywilny".
Innym rozwiazaniem byly by wodne "tramway'e", jakich wiele kursuje po kanalach Amsterdamu, czy
Sekwanie. Ale to jest koncepcja wylacznie turystyczna, bo wypadalo by rowniez zapewnic dojazd do
morza po drugiej stronie odry, a wiec minimum jakiejs autobusy.
Jak podaje p.Ufniarz studium przeprawy zajelo trzy lata (prawie tyle trwa ciaza u slonicy) i kosztowalo
pol miliona.!
Forumowicze lepiej potrafia to ocenic, ja chcialbym tylko zwrocic uwage na pewne detale. W Ameryce
od lat mowi sie o wprowadzeniu t.zw. "Flat tax'u". Ta idea jest zawsze wyciagana z lamusa argumentow
wyborczych i nigdy nie realizowana ! Dlaczego ? Bo jest (dla obu partii !) zbyt efektywnym orezem w
zdobywaniu glosow wyborczych ! Podobnie jest z przeprawa Police - Swieta.
Zbyt wiele juz napisano artykulow na temat sprzecznych (przewaznie) interesow Szczecina, Polic, gminy,
wojewodztwa, a nawet Niemiec, zeby tego nie brac pod uwage.
A jezeli mam choc by czesciowo racje, to kazde z ww. rozwiazan, bedzie tylko argumentem, zeby nie
budowac mostu, czy tunelu.
Nawiasem mowiac, duzo juz na ten temat pisano, ale o ile pamietam, tylko raz ukazala sie wzmianka
ile taka impreza moze kosztowac. Ciekawe bylo by wiedziec, jaki dlugi ten most musi byc, czy tylko
drogowy, ile linii w kazdym kierunku, etc. Dla mlodych, moze przyszlych projektantow i budowniczych
takiej przeprawy, ciekawym watkiem bylby styl i rozwiazania techniczne mostu.
Nawet, jezeli tylko bedziemy jakis czas na ten temat dyskutowac, to bedzie to czas spedzony z wiekszym
pozytkiem, niz np. raport MAK, marsze i ekshumacje.
I na zakonczenie; Czy nie nalezaloby skonsultowac tego problemu z Zakladami ? Okreslam to mozliwie
delikatnie, ale na wywarcie presji zawsze jest czas pozniej..
Pozdrawiam - Bill

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #23 dnia: Października 10, 2012, 20:33:14 »
Hehe. Bill jak zwykle celnie rzuca analogią z USA. Podoba mi się ten "paradoks Flat Taxu".
Specjalnie dla Billa małe przypomnienie nt. przebiegu trasy.
SPZP "Skarb"

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #24 dnia: Października 10, 2012, 22:21:20 »
Bill pozdrowienia :)

Chcę uścislić.
Studium istotnie powstawało trzy lata ale kosztowało pół miliona na każdego z uczestników porozumienia - czyli razem 3 miliony.
Kwota powalająca ale przypominam, studium dotyczy całej obwodnicy północno-zachodniej wraz z przeprawą przez Odrę.
Takie studium zawiera analizę własnościową gruntów, opinie oddziaływania na środowisko naturalne, uzgodnienia ze wszystkimi instytucjami(a jak wiadomo jest ich duzo w naszym kraju ;)) i szereg innych prac.
Ogrom opracowania uzasadnia zarówno czas jego powstawania jak i jego koszt.


lukasz dzieki za wrzucenie linka

Opracowanie dzieli całe zadanie na dwa etapy, budowę drogi według wytyczonego szlaku oraz budowe przeprawy przez Odrę jako zwieńczenie tego szlaku drogowego.
Przewidywane sa dwa warianty przeprawy - most i tunel(choć projektanci zalecają wariant z tunelem). długośc całej drogi to ponad 51 km, klasa - droga ekspresowa.

Koszt - PRZEOGROMNY

Offline Godzik

  • Moderator
  • Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 217
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #25 dnia: Października 11, 2012, 07:25:56 »
Cytat: "grzegorz.ufniarz"
Koszt - PRZEOGROMNY

Ale nie nieskończony :)
1 miliard?
Godzik



"Masz styl i masz klasę, zostań moim przydupasem." - Stephen King

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1291
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #26 dnia: Października 11, 2012, 10:29:06 »
Ja osobiście bym wolał most zamiast tunelu. Bo mam dziwne wrażenie, że w naszych warunkach ktoś zaszaleje i zrobi tunel z ograniczeniami dla ADR więc to na czym zależałoby najbardziej (wyprowadzenie ruchu pojazdów z materiałami niebezpiecznymi z miasta) i tak nie dojdzie do skutku. No i czy nasi kierowcy ogarną jazdę w tunelu :devil: No i na moście nie straszne są korki bo smog i tak zostanie rozdmuchany. W tunelach to różnie z tym bywa.

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #27 dnia: Października 11, 2012, 10:39:41 »
Most byłby bardziej efektowny, a co do kosztów to się nie znam. Ale patrząc na to co się dzieje w Warszawie przy budowie metra, to może lepiej się nie zabierajmy za budowę tunelu, bo znów coś się zarwie/zawali/zaleje, albo jeszcze Odra wyschnie.Grunty u nas raczej też podmokłe i mało stabilne, a wjazdy do takich tuneli musiałyby się zaczynac odpowiednio wcześnie by się zagłębic na odpowiednią głębokośc. Tor wodny ma chyba coś koło 12 m, ale trzeba by zostawic rezerwę na ewentualne pogłębienie (pewnie nikt na to nie wpadnie i sami sobie zamkniemy możliwośc rozwoju...). Także sprawa nie jest łatwa.

Offline Wojtek Dudek

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #28 dnia: Października 11, 2012, 11:05:19 »
Cytat: "Kilofownikownia"
Ja osobiście bym wolał most zamiast tunelu.

Też wolałbym most. Wydaje mi się, że jego budowa byłaby: tańsza od tunelu, szybsza w realizacji i most byłby tańszy w eksploatacji.

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Przeprawa promowa Police-Święta
« Odpowiedź #29 dnia: Października 11, 2012, 12:25:21 »
Cytat: "Wojtek Dudek"
Cytat: "Kilofownikownia"
Ja osobiście bym wolał most zamiast tunelu.

Też wolałbym most. Wydaje mi się, że jego budowa byłaby: tańsza od tunelu, szybsza w realizacji i most byłby tańszy w eksploatacji.

Most jest najdroższy. Najtańszy - tunel zatapialny, na drugim miejscu tunel drążony.
źródło

PS Studium kosztowało ponad 4,2 mln zł.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.