social media
Social media (media społecznościowe) – to pojęcie odnoszące się do ogólnie pojętych mediów internetowych i mobilnych technologii, które umożliwiają komunikację (interaktywny dialog) z innymi ludźmi, na różnych płaszczyznach. Ich istotną zaletą jest komunikacja bez ograniczeń przestrzennych, terytorialnych, ponad granicami.
Media społecznościowe mają ogromny wpływ na życie obywateli, zarówno to społeczne jak i zawodowe, ekonomiczne. Tworzą bowiem nowe możliwości w komunikowaniu się wielokierunkowym, ale także w docieraniu do nieodkrytych zasobów, które człowiek ma w sobie, pozwalają mu odkryć swoje potrzeby, role. Ponadto social media w przeciwieństwie do „tradycyjnych” mediów, pozwalają na interakcję, jednostka nie musi być jedynie biernym odbiorą jakiegoś przekazu, sama może tworzyć, współtworzyć.
Charakterystyczna dla social mediów jest zdolność docierania do małej i dużej liczby odbiorców, są one dostępne dla wszystkich, mają szeroki zasięg i mogą być dostarczone natychmiast, według upodobań jednostki-konsumenta. Warto bowiem podkreślić, że stwarzają nowe możliwości, także dystrybutorom i przedsiębiorcom.
Występuje wiele rodzajów mediów społecznościowych, mogą występować w formie blogów, videoblogów, serwisów udostepniających muzykę, zdjęcia, nagrania video czy też serwisów społecznościowych, serwisów treściowych.
Najpopularniejszymi obecnie przykładami są:
- Facebook, Nasza Klasa, Goldenline (serwisy społecznościowe);
- You Tube, Vimeo (społeczności kontentowe);
- Twitter, Blip (mikroblogi)
- wirtualne światy gier MMO;
- wykop.pl (serwisy treściowe);
- Fora.pl, Kafeteria.pl, Gazeta.pl Forum (fora).
a dzięki którym social mediom będę wiedzieli co kupiłem,
Listy twojego paragonu nie dostanie (chociaż i to jest do zrobienia),
Tak, tak bo dla zakładu najważniejsze jest, co ludzie kupują na karty, bo jak Józek, czy Franek zatankuje sobie samochód, czy kupi sobie flaszkę spowoduje wielki kłopoty dla firmy
[size=78%] [/size]