Powiem Ci, że gdzieś na necie spotkałem się z podobnym problemem. Radzono wtedy dzwonić do MS w sprawie nadania nowego klucza i ponoć to działa.
Ja osobiście tak legalizowałem XP`ka OEM. Wystarczyło powiedzieć, że mobo wymienione i już nowy klucz do Ciebie leciał ;]
W przypadku Windowsa 7 nowy klucz może zostać zamówiony tylko i wyłącznie przez partnera Microsoftu (prawdopodobnie ten sklep w którym kupiłeś notebooka). Zamówienie takiego klucza jest bezpłatne, jedyną opłatą są koszty związane z przesyłką (około 50zł). W ten sposób otrzymuje się nowy klucz oraz nową naklejkę (licencję). Nie wiem jak wyglądało to z Windowsem XP, natomiast z Windows 7 tak to wygląda - kilka dni temu dzwoniłem na infolinię Microsoftu (konsultant zaznaczył, że procedura jest inna w obu przypadkach - XP/7).
Nadanie nowego klucza nic nie zmieni poniważ rbk potrzebuje systemu dedykowanego na maszyny Acera.Co do licencji OEM - po przypisaniu komputera do danej licencji nie można wymienić płyty głównej od tak. Musi ona zostać uszkodzona - to jedyna możliwość, aby aktywować system z nową płytą główną. Chyba, że porządnie naściemniamy, a konsultant na to pójdzie. Zawsze jednak może poprosić o jakieś zaświadczenie z serwisu, a wtedy klapa.
W połowie października informowaliśmy o wprowadzeniu przez Microsoft programu OEM System Builder Media Replacement umożliwiającego uzyskanie bezpłatnie nowego nośnika instalacyjnego oprogramowania w wersji OEM w przypadku zagubienia lub zniszczenia oryginału. Jak się okazuje, analogiczna możliwość została wprowadzona w przypadku etykiet certyfikatu autentyczności.
W sytuacji gdy etykieta certyfikatu autentyczności (tzw. COA) została zniszczona, odkleiła się, została oderwana lub po prostu w komputerze była wymieniana obudowa, możemy bezpłatnie uzyskać nową etykietę wraz z nowym kluczem produktu. Aby tego dokonać należy zgłosić się do firmy która sprzedawała nam sprzęt z oprogramowaniem OEM (bądź samo oprogramowanie). Firma, aby przeprowadzić wymianę, powinna mieć status System Builder (teoretycznie wszystkie firmy sprzedające sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem Microsoft w wersji OEM powinny posiadać taki status). Jeżeli sprzedawca nie jest jednocześnie producentem sprzętu (np. gdy zakupiliśmy markowy komputer w sieci resellerskiej lub w markecie) należy skontaktować się bezpośrednio z producentem sprzętu.
Niestety aby uzyskać nową etykietę niezbędne będzie podanie starego klucza produktu (w celu deaktywacji). Jest to niezbędne by zapobiec potencjalnym nadużyciom tj. aktywacjom produktu na stary klucz. W przypadku znacznego zniszczenia certyfikatu czy jego zagubienia może to być spory problem. W takiej sytuacji możemy wspomóc się specjalnymi narzędziami, które "wyciągną" z systemu wprowadzony przy instalacji oprogramowania klucz (potrafią to np. bezpłatna AIDA32 czy Belarc Advisor). Po przyjęciu zgłoszenia przez System Buildera, a następnie akceptacji tego zgłoszenia przez Microsoft, nową etykietę certyfikatu powinniśmy otrzymać w przeciągu około 14 dni. Uprzedzając ewentualne pytania informujemy, że jeżeli etykieta została zgubiona czy zniszczona, nie mamy zapisanego klucza, a oprogramowanie zostało już usunięte z komputera to nie będzie możliwości uzyskania nowego certyfikatu.
Warto podkreślić, że wymieniane są wyłącznie certyfikaty autentyczności mające formę samoprzylepnej etykiety (naklejanej na obudowę komputera, notebooka czy serwera). W takiej postaci są certyfikaty do systemów operacyjnych firmy Microsoft (zarówno desktopowych jak i serwerowych) w wersji OEM ale już nie np. do pakietu Office w wersji OEM. Ograniczona jest również lista produktów, obejmuje ona: Windows XP we wszystkich edycjach (Home Edition, Professional, Media Center Edition, Tablet PC, Starter i x64 Edition), Windows Server 2003 (Web, Standard, Enterprise Edition), Small Business Server 2003 (Standard i Premium Edition), a także CRM Small Business Edition Server i Data Protection Manager Server - w każdym przypadku w wersji OEM.
Źródło - Microsoft
Dodam, że kiedyś miałem podobny problem, ale z Vistą na Acerze - ktoś usunął Recovery Partition. Były dwie możliwości odzyskania systemu - zamówienie płyt z systemem od Acera (koszt okolo 200-300zł), bądź szukanie osób z takim samym modelem laptopa. Na kilku forach napisałem o moim problemie i po kilku dniach znalazła się osoba, która mi pomogła. Po niespełna tygodniu wysłała mi płyty z systemem (Acer udostępnił program, który pozwala nagrać Recovery Partition na płyty DVD). Instalacja przebiegła bez problemu, na końcu wystarczyło zmienić klucz na swój i to wszystko