Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Opłaty za śmieci - konsultacje.  (Przeczytany 437629 razy)

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #810 dnia: Listopada 03, 2015, 09:16:07 »
czy wszyscy zauważyliście ze nasz czołowy radny p. Grzegorz zamilkł, zawsze był rozgadany a tu cisza, wszystko z nim w porządku bo widziałem go ostatnio w autobusie,,,
A co się ma odzywać? Załatwił sobie i znajomym obniżkę opłat kosztem samotnych i emerytów, może się zająć innymi "społecznie ważnymi" sprawami.
Zresztą to nawet logiczne - przecież to cały Gryf, a nie tylko Grzegorz, obrzucił błotem mieszkańców, oskarżając ich o oszustwa. Przypomnimy przed wyborami.

Post Merge: Listopada 03, 2015, 09:20:01
Wlodziu, władziu czy żono włodzia... Ręce opadają! To nie metry sześcienne wody czy metry kwadratowe tworzą śmieci tylko ludzie!
Moja babcia mieszka w duuuuuużym ogromnym domu. Sama. I wg Ciebie generuje duuuużo śmieci bo je sobie w każdym metrze kwadratowym upycha? Rozbawiła mnie Twoja logika myślenia.  Zaraz pomyślę, że jesteś jednym z pomysłodawców.
Oczywiście, że jest. krzyś/włodziu/Żona Włodka to ta sama osoba, urzędnik lub urzędniczka z wydziału śmieciowego. Obstawiam, że pani naczelnik - ale tu pewności nie mam.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2015, 09:20:01 wysłana przez Wykidajło »
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline Panu

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #811 dnia: Listopada 03, 2015, 13:32:57 »
Jest ustawa o dostępie do informacji publicznej - polecam lekturę. ja czytałem.Nic nie trzeba wykazywać.Jeśli nie zapytasz to się nie dowiesz :-)

Włodziu czy jak ci tam "Bredzisz" ja nie pisze o ustawie ale o praktykach Polickiego Urzędu.

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #812 dnia: Listopada 03, 2015, 15:03:12 »
Jest ustawa o dostępie do informacji publicznej - polecam lekturę. ja czytałem.Nic nie trzeba wykazywać.Jeśli nie zapytasz to się nie dowiesz :-)
Włodziu czy jak ci tam "Bredzisz" ja nie pisze o ustawie ale o praktykach Polickiego Urzędu.
Serio dostałeś taką odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej? To do prokuratora z tym (grzywna, ograniczenie wolności albo pozbawienie wolności do roku - art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4697
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #813 dnia: Listopada 03, 2015, 16:22:23 »

saga

  • Gość
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #814 dnia: Listopada 03, 2015, 17:40:03 »
Widzę, że przewodniczący rady Witold Król cały czas uważa, że najlepszą obroną jest oskarżanie mieszkańców o oszustwo. Dodajmy - mieszkańców, dzięki którym jest w miejscu, w którym jest. Powtarza te oskarżenia bez podparcia żadnymi dowodami, a nawet wbrew nim. Proponuję więc akcję, niech każdy dorosły policzanin wyśle do niego pocztówkę z życzeniami wiary w ludzi i z tekstem: "Ja nie oszukuję. A Pan?"
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2015, 18:28:22 wysłana przez saga »

Offline An_na

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2167
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #815 dnia: Listopada 03, 2015, 22:47:49 »
Www.prawodlasamorzadu.pl :
"Różnicowanie stawek „opłat za śmieci” w zależności od wielkości gospodarstwa domowego   PDF   Drukuj
wtorek, 21 kwietnia 2015 07:53   / w.1100
Gminy, które zdecydowały się wybrać metodę naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego, dokonując jednocześnie różnicowania stawek w zależności od jego wielkości, muszą liczyć się z niespodziewanymi trudnościami. Zapraszamy do lektury artykułu  Macieja Kiełbusa - prawnika, doktoranta WPiA UAM, specjalizującego  się w zakresie prawa administracyjnego, w szczególności prawa samorządowego.
Przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [dalej: ucpg] w dalszym ciągu są źródłem rozbieżnych interpretacji i orzeczeń, zarówno organów nadzoru, jak i sądów administracyjnych. Dotyczy to nie tylko regulacji wprowadzonych do ustawy w wyniku ostatniej nowelizacji ucpg, ale także przepisów obowiązujących już od kilkunastu czy kilkudziesięciu miesięcy. W niektórych przypadkach rozbieżności w tym zakresie uznać można za dość „zaskakujące” bowiem uwidaczniają się one po dość długim okresie stosunkowo jednolitej interpretacji i braku sporów na ich podstawie. Przykładem tego typu sytuacji może być sposób interpretacji przepisów stanowiących podstawę wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Pierwotnie, tj. po wejściu w życie ustawy nowelizującej z dnia 1 lipca 2011 roku, która zapoczątkowała tzw. „rewolucję śmieciową”, rada gminy mogła dokonać wyboru jednej z czterech metod ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
2) od ilości zużytej wody z danej nieruchomości,
3) od powierzchni lokalu mieszkalnego,
4) od gospodarstwa domowego.
Bardzo szybko okazało się, że powyższe rozwiązanie jest zbyt mało elastyczne, zaś rady gmin mają problem z dokonaniem wyboru wyłącznie jednej spośród ww. metod. W konsekwencji już w styczniu 2013 roku przyjęto kolejną nowelizację ucpg (obowiązującą od dnia 6 marca 2013r.). Nowelizacja ta umożliwiała z jednej strony dokonanie wyboru więcej niż jednej metody ustalenia opłat na obszarze gminy, z drugiej zaś umożliwiła różnicowanie stawki opłaty w zależności od powierzchni lokalu mieszkalnego, liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość, odbierania odpadów z terenów wiejskich lub miejskich, a także od rodzaju zabudowy.
W oparciu o znowelizowane przepisy szereg gmin na terenie całego kraju zdecydowało się wybrać metodę ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego, jednocześnie różnicując stawkę opłaty w zależności od liczby mieszkańców. Przykładowo wprowadzono podział na: gosp. domowe zamieszkałe przez 1 osobę, gosp. domowe zamieszkałe przez 2 – 3 osoby, gosp. domowe zamieszkałe przez więcej niż 3 osoby.
Jak wynika z opracowania „Wytyczne dotyczące ustalenia maksymalnych i minimalnych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z analizą kosztów gospodarki odpadami komunalnymi ponoszonych przez gminę”[1] przygotowanego przez prof. S. Grzymałę, dra M. Golenia oraz mec. P. Hossę na zlecenie Ministerstwa Środowiska spośród 422 gmin stosujących metodę od gospodarstwa domowego wyłącznie 73 (17,3%) stosuje jednolitą metodę niezależną od wielkości gospodarstwa. W przypadku 349 gmin w Polsce przyjęto różnicowanie stawek opłat w oparciu o metodę od gospodarstwa domowego, a działanie takie w żadnym przypadku nie spotkało się dotychczas z negatywną reakcją organów nadzorów w tym zakresie.
Zaskakujące orzeczenia
Powyższy sposób interpretacji przepisów w większości przypadków nie był dotychczas kwestionowany przez organy nadzoru i sądy administracyjne.
Zmiana w tym zakresie nastąpiła w ostatnim czasie, kiedy to zaczęły pojawiać się rozstrzygnięcia nadzorcze oraz orzeczenia sądów administracyjnych kwestionujące możliwość różnicowania stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przy wyborze metody od gospodarstwa domowego. Przykładami w tym zakresie mogą być orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku (nieprawomocny wyrok z dnia 17 lutego 2015r., sygn. I SA/Gd 17/15; prawomocny wyrok z dnia 14 listopada 2014r., sygn. I SA/Gd 1256/14) oraz wcześniejsze orzeczenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy (prawomocny wyrok z dnia 11 czerwca 2014r., sygn. II SA/Bd 114/14) czy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. (prawomocny wyrok z dnia 5 marca 2014r., sygn. I SA/Go 51/14). W ocenie Sądów w sytuacji, gdy rada gminy dokona wyboru metody od gospodarstwa domowego, wówczas „rezygnuje ona m.in z możliwości uzależnienia wysokości opłaty od okoliczności wskazanych w art. 6j ust. 1 pkt 1-3 upcg i ustala ona jedną, stała stawkę dla gospodarstwa domowego i może ją ewentualnie zróżnicować tylko od tego, czy odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny (art. 6k ust. 3 ucpg).”.
Orzeczenia te wpływają na organy nadzoru, które w ostatnim czasie stwierdzają nieważność uchwał rad gmin stosujących różnicowanie stawek w przypadku wyboru metody od gospodarstwa domowego (np. Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi). Sytuacja ta ma miejsce nawet w przypadku tych gmin, w których tego typu rozwiązanie zostało uprzednio zaakceptowane przez organy nadzoru i w niezmieniony sposób funkcjonowało od blisko dwóch lat.
Co na to Ministerstwo?
Odmienne zdanie zdaje się zajmować w przedmiotowej sprawie Ministerstwo Środowiska. W opublikowanej niedawno interpretacji dotyczącej ulg w opłatach za odpady komunalne dla rodzin wielodzietnych wyraźnie wskazało, iż jednym z instrumentów prawnych pozwalających na wprowadzenie takich ulg jest różnicowanie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zależności od m.in. liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość. Opinia ta jest zgodna z wcześniejszymi stanowiskami zajmowanymi w podobnych sprawach przez Ministerstwo Środowiska.
Przykładowo w odpowiedzi na interpelację poselską w sprawie umożliwienia wprowadzenia zniżek dla rodzin wielodzietnych w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi jednoznacznie wskazano, iż „gmina ma możliwość dużej elastyczności w uchwalaniu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, m.in. możliwe jest ustalenie przy metodzie opłaty zależnej od gospodarstwa domowego, że powyżej określonej liczby osób w gospodarstwie domowym opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie będzie rosnąć (co może mieć zastosowanie przy promowaniu wielodzietności). [wytł. własne]”[2].
Kto ma rację w tym sporze?
W przedmiotowej sprawie należy przyznać rację stanowisku prezentowanemu przez Ministerstwo Środowiska, które wynika nie tylko z wykładni literalnej ucpg, ale także z wykładni celowościowej i systemowej.
Po pierwsze art. 6j ust. 2a ucpg, który pozwala na różnicowanie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odnosi się do wszystkich stawek, bez względu na metodę w oparciu o którą zostały one ustalone.
Po drugie z dostępnych materiałów legislacyjnych związanych z nowelizacją ucpg z 2013r. wynika, iż miała ona na celu „wprowadzenie rozwiązań umożliwiających gminom racjonalną i elastyczną politykę w zakresie ustalania opłat za odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i gospodarowania tymi odpadami”[3]. Jak wynika z uzasadniania do projektu nowelizacji wprowadzenie przepisu art. 6j ust. 2a ucpg miało na celu umożliwienie gminom wyboru różnych metod ustalania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Z materiałów tych wynika także, iż podczas dyskusji na posiedzeniach właściwych komisji sejmowych wskazywano, iż dodania do ustawy art. 6j ust. 2a „poszerza oczekiwaną możliwość różnicowania stawek”[4]. Jednocześnie z dokumentów tych wynika, że świadomie zrezygnowano w art. 6j ust. 2a ucpg z kryterium różnicowania stawki w postaci wielkości gospodarstwa domowego, albowiem po konsultacjach z legislatorem stwierdzono, że pojęcie to jest tożsame i pokrywa się z pojęciami określonymi w tym przepisie „powierzchnią lokalu mieszkalnego, liczbą mieszkańców zamieszkujących nieruchomość”[5]. W toku prac parlamentarnych wskazywano, że „właściwe byłoby zrezygnowanie z <wielkości gospodarstwa domowego> przy pozostawieniu <powierzchni lokalu mieszkalnego> i <liczby osób zamieszkujących nieruchomość>, gdyż w zasadzie to wyczerpuje sformułowanie <wielkość gospodarstwa domowego>”.
Po trzecie w orzecznictwie sądów administracyjnych dopuszcza się możliwość różnicowania stawek opłat w przypadku wyboru metody od gospodarstwa domowego. Przykładowo, w prawomocnym wyroku z dnia 14 listopada 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku (sygn. I SA/Gd 1256/14), wskazał, że rada gminy może uchwalić jedną stawkę opłaty za gospodarowanie komunalnymi od gospodarstwa domowego, ale może też, stosownie do art. 6j ust. 2a ucpg, zróżnicować stawki opłaty w zależności od powierzchni lokalu mieszkalnego, liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość, odbierania odpadów z terenów wiejskich lub miejskich oraz rodzaju zabudowy. Także Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z dnia 11 grudnia 2013 roku (sygn. II SA/Kr 822/13) w sposób jednoznaczny zaakceptował możliwość zastosowania dwóch kryteriów różnicujących stawki opłat – ze względu na ilość osób w gospodarstwie domowym oraz w zależności od nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej.
Po czwarte w najnowszym piśmiennictwie przyjmuje się interpretację zbieżną ze stanowiskiem Ministerstwa Środowiska. Przykładowo wskazuje się, iż „w myśl art. 6j ust. 2a (…) w odniesieniu do metody ustalania wysokości opłaty na podstawie stawki dla gospodarstwa domowego jej zróżnicowania można dokonać wyłącznie w zależności od:
-      powierzchni lokalu mieszkalnego,
-      liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość,
-      odbierania odpadów z terenów wiejskich lub miejskich,
-      rodzaju zabudowy”[6].
Podnosi się także, że „przepis ust. 2a wprowadzony ustawą zmieniającą z 25 stycznia 2013 r. należy odczytywać nie tylko w kontekście ust. 2 stanowiącego podstawę do wprowadzenia stawki ryczałtowej, lecz także w kontekście ust. 1 komentowanego przepisu”[7], a „wprowadzenie możliwości różnicowania stawki w oparciu o liczbę mieszkańców zamieszkujących nieruchomość (…) można odczytywać w kontekście socjalnym, tj. zmniejszeniu obciążeń z tytułu opłaty w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych”[8].
Prezentowany jest także pogląd, iż „ustawodawca w 2013 r. świadomie wprowadził przepisy pozwalające na różnicowanie stawek opłat za odbiór odpadów komunalnych[9]”, a „przyjęcie wykładni, że w przypadku ustalenia opłaty za odpady od gospodarstwa domowego stawka tej opłaty musi być jedna i nie może być w żaden sposób zróżnicowana, jest zbyt dużym ograniczeniem swobody gminy w sposobie ustalania opłaty[10]”.
Po piąte możliwość różnicowania stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku wyboru każdej z czterech metod, potwierdza także wykładnia systemowa. Odwołując się do argumentum a rubrica wskazać należy, iż art. 6j ust. 2a ucpg został celowo zamieszczony przez prawodawcę bezpośrednio po art. 6j ust. 1 i 2 ucpg, gdyż odnosi się on do stawek opłat ustalonych na podstawie metod wskazanych w obu tych przepisach. Tym samym ustawodawca mając na celu zachowanie skrótowości tekstu prawnego wspólny element norm prawnych wyrażonych w art. 6j ust. 1 oraz art. 6j ust. 2 zamieścił w odrębnym przepisie umiejscowionym bezpośrednio po nich.
Gdyby racjonalny ustawodawca zamierzał umożliwić różnicowanie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyłącznie w przypadku wyboru jednej z trzech metod określonych w art. 6j ust. 1 ucpg mógłby uczynić wprost.
Po szóste, analogiczny do ministerialnego sposób wykładni przepisów ucpg przyjęła także Najwyższa Izba Kontroli podczas realizacji zadania kontrolnego „Przygotowanie wybranych gmin do wprowadzenia nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi”. Pomimo stwierdzenia w kontrolowanych gminach, iż przyjęto zróżnicowanie stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zależności od wielkości gospodarstwa domowego (por. str. 29) NIK nie uznał tego za nieprawidłowość, ani nie sformułował w tym zakresie żadnych zastrzeżeń (por. str. 12).
Podsumowanie
Opisany w niniejszym artykule „spór” prawny dotyczący możliwości różnicowania stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku wyboru metody od gospodarstwa domowego może mieć daleko idące konsekwencje dla gmin, które zdecydowały się na wybór takiego rozwiązania. W oparciu o niekorzystne orzeczenia sądów administracyjnych mogą być formułowane kolejne skargi wnoszone nie tylko przez właścicieli nieruchomości, ale także przez organy nadzoru bądź prokuratorów. Stwierdzenie nieważności dotychczasowych uchwał może wpłynąć na stabilność finansową gminy. Jednocześnie w przypadku takich gmin trudności rodzić może późniejsze dokonywanie zmian w uchwałach stanowiących podstawę funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Należy mieć nadzieję, iż w kolejnych sprawach sądy administracyjne uwzględnią argumenty prezentowane w niniejszych artykule i wydadzą w tym zakresie słuszne rozstrzygnięcia.
[1] Ekspertyza dostępna pod następującym adresem: http://archiwumwww.gdos.gov.pl/files/ENEA/Ekspertyzy/Grzymala-Golen-2014-4-do-protokolu-koncowego.pdf
[2] Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Środowiska – z upoważnienia ministra – na interpelację nr 23992 w sprawie umożliwienia wprowadzenia zniżek dla rodzin wielodzietnych w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi – tekst odpowiedzi dostępny na stronach internetowych Kancelarii Sejmu.
[3] Uzasadnienie do projektu ustawy o zamianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, druk nr 1000 Sejmu RP VII kadencji, dostępny na stronach internetowych Sejmu RP (www.sejm.gov.pl).
[4] Pełny zapis przebiegu posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa (nr 59) oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej (nr 107) z dnia 3 stycznia 2013 r., dostępny
na stronach internetowych Sejmu RP VII Kadencji pod następującym adresem: http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/biuletyn.xsp?documentId=42D249FB53728E65C1257AEE0050987D
[5] Ibidem.
[6] P. Jaśkiewicz, A. Olejniczak, Kształtowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi [w:] Gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie. Nowe zasady funkcjonowania systemu w 2013 r., Warszawa 2013, s. 124.
[7] Komentarz do art. 6j ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [w:] K. Kuźma, D. Chojnacki, W. Hartung, K. Maćkowska, K. Szymczak, P. Zdrajkowski, Utrzymanie czystości i porządku w gminach. Komentarz do ustawy, Warszawa 2013, s. 149.
[8] Ibidem, s. 150.
[9] M. Kiełbus [w:] Sąd podważa opłaty za śmieci, Dziennik „Rzeczpospolita” z 24-03-2015 r. oraz on-line: http://www4.rp.pl/artykul/1188328-Oplaty-za-smieci-a-liczba-lokatorow-nieruchomosci.html
[10] J. Sołtysek [w:] Sąd podważa opłaty za śmieci, Dziennik „Rzeczpospolita” z 24-03-2015 r. oraz on-line: http://www4.rp.pl/artykul/1188328-Oplaty-za-smieci-a-liczba-lokatorow-nieruchomosci.html
 
źródło: www.prawodlasamorzadu.pl

Offline Panu

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #816 dnia: Listopada 04, 2015, 09:14:07 »
Ja mam pytanie do pana Króla, który twierdzi że zwiększona jest ilość śmieci za którą nie płacą mieszkańcy:

Jak to jest że do prominentnych działaczy Gyfa podjeżdżają pomarańczowe śmieciarki i do śmieci komunalnych dorzucane jest  kilka ton gruzu.
Jak to jest że śmieciarki zbierają w ten sam dzień do tego samego samochodu śmieci z gospodarstw domowych i lokali użytkowych mimo iż mają za to extra płacone i powinny być zbierane w inne dni.
Jak to jest że w  domach  prominentnych działaczy Gyfa jest prowadzona działalność gospodarcza, a oni nie dość że nie płacą z tego tytułu podatku od nieruchomości, nie płacą również dodatkowo za odpady z działalności mimo iż mają największe pojemniki na śmieci na ulicy.
Jak to jest że prywatna firma, która zajmuje się utrzymaniem porządku na zatrudnia żonę dyrektora  polickiego wysypiska, a  Gryfowa śmietanka z burmistrzami na czele uczestniczy  w mocno zakrapianych imprezkach organizowanych specjalnie dla nich przez tego przedsiębiorcę na terenie swojego prywatnego ośrodka.
jak to jest że prominentny działacz Gyfa, który przez lata skutecznie tuszował wszystkie skargi na burmistrza  w radzie miejskiej, przy takim bajzlu zostaje dyrektorem  trans-netu. w jakim celu ? no przecież nie po to  żeby zrobić z tym porządek tylko żeby zamiatać to wszystko pod dywan.

Offline An_na

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2167
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #817 dnia: Listopada 04, 2015, 09:21:33 »
Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 października 2015 r.
II FSK 1797/15
Tytuł: Różnicowanie przez gminy opłat za odbiór odpadów komunalnych.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach pozwala różnicować opłaty za odbiór odpadów komunalnych w zależności od wielkości gospodarstwa domowego. a to oznacza, że samorządy mogą niższą stawkę ustalić dla osoby samotnej i wyższą dla kilkuosobowej rodziny.

Rzeczposp. PCD 2015/235/7
Dz.U.2013.1399: art. 6(j) ust. 2; art. 6(k) ust. 2; art. 6(k) ust. 4

Offline Daria

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 933
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #818 dnia: Listopada 04, 2015, 13:34:40 »
Ja mam pytanie do pana Króla, który twierdzi że zwiększona jest ilość śmieci za którą nie płacą mieszkańcy:

Jak to jest że do prominentnych działaczy Gyfa podjeżdżają pomarańczowe śmieciarki i do śmieci komunalnych dorzucane jest  kilka ton gruzu.
Jak to jest że śmieciarki zbierają w ten sam dzień do tego samego samochodu śmieci z gospodarstw domowych i lokali użytkowych mimo iż mają za to extra płacone i powinny być zbierane w inne dni.
Jak to jest że w  domach  prominentnych działaczy Gyfa jest prowadzona działalność gospodarcza, a oni nie dość że nie płacą z tego tytułu podatku od nieruchomości, nie płacą również dodatkowo za odpady z działalności mimo iż mają największe pojemniki na śmieci na ulicy.
Jak to jest że prywatna firma, która zajmuje się utrzymaniem porządku na zatrudnia żonę dyrektora  polickiego wysypiska, a  Gryfowa śmietanka z burmistrzami na czele uczestniczy  w mocno zakrapianych imprezkach organizowanych specjalnie dla nich przez tego przedsiębiorcę na terenie swojego prywatnego ośrodka.
jak to jest że prominentny działacz Gyfa, który przez lata skutecznie tuszował wszystkie skargi na burmistrza  w radzie miejskiej, przy takim bajzlu zostaje dyrektorem  trans-netu. w jakim celu ? no przecież nie po to  żeby zrobić z tym porządek tylko żeby zamiatać to wszystko pod dywan.
Zanim pan Król odpowie... Tak to jest, że duży i silny może więcej. Dlaczego? Bo jest duży i silny.
- Znaj i uwzględniaj zdanie innych -

piotrzpl

  • Gość
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #819 dnia: Listopada 04, 2015, 13:45:38 »
Zanim pan Król odpowie...
woli wyjaśnienia p. Król nie odpowie ci bo jak przypuszczam nie czyta tego forum  ???, a nawet jak by czytał to zamilknie jak p. Grzegorz Ufniarz który jeszcze tak niedawno się czynnie udzielał, a jak uchwalili zamilkł  :(

Offline Konkret

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 164
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #820 dnia: Listopada 04, 2015, 18:12:26 »
Pewnie dostał zakaz udzielania informacji zanim wiceburmistrz Maciej Greinert, który jest jednocześnie członkiem rady nadzorczej Transnetu - głównego beneficjenta zwiększonych opłat za śmieci, nie wróci z urlopu.

Pani Anno, z czystej ciekawości, kiedy możemy spodziewać się zakończenia zbierania podpisów i ostatecznego złożenia petycji? Nie chcę tego przegapić.

Offline karol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #821 dnia: Listopada 04, 2015, 19:00:56 »
Hm... Tak się zastanawiam. Wcześniej podałam szacunkową ilość mieszkańców 36 tys. Na BIP Gminy jest podane 42 tys ( ostatnie dane z 2012r). Sprawdziłam w GUS jest na 1.01.2014: 33.650. Mieszkańcy mieszkańcami a ile osób wg deklaracji ujętych jest jako osoby zamieszkałe ( o deklaracjach tzw."śmieciowych myślę)? Tego chyba nie ma w. Sprawozdaniu.
CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM.
CZYM INNYM JEST LICZBA MIESZKAŃCÓW POLIC A CZYM INNYM JEST LICZBA MIESZKAŃCÓW GMINY.
Z TEGO CO CZYTAMY TO OPŁATĄ OBJĘCI SĄ MIESZKAŃCY CAŁEJ GMINY A NIE SAMYCH POLIC.
CZEMU NIE KRZYCZELIŚCIE WCZEŚNIEJ JAK PRZEDSTAWIALI ZAPISY OD WODY W BLOKACH A W WASZYCH WYPASIONYCH DOMACH PROPONOWALI TAKĄ SAMĄ OPŁATĘ CO TERAZ.
ZAŁATWIACIE SWOJE SPRAWY ZA POMOCĄ NIEŚWIADOMYCH MIESZKAŃCÓW.
ANI PANA, PANIE JAROSŁAWIE S (WYKIDAJŁO) ANI PANI, PANI  SAGO(ŻONO PANA JAROSŁAWA S) - RODZINKO POLICKICH DZIENNIKARZY, ANI PANIĄ, PANI ANNO T. NIE INTERESUJE TAK NAPRAWDĘ LOS MIESZKAŃCÓW BIEDNIEJSZYCH.
DZISIAJ DOSTALIŚMY NA ZAKŁADZIE ULOTKI, W KTÓRYCH AGITUJECIE I NAMAWIACIE LUDZI DO WYRAŻANIA SPRZECIWÓW.
WSZYSCY WIEMY, ŻE PANI, PANNO ANNO T. STARTOWAŁA W ROKU UBIEGŁYM NA PRZEDSTAWICIELA PRACOWNIKÓW.
W MOIM BLOKU, W BLOKU SĄSIEDNIM I W OKOLICZNYCH BLOKACH 4-PIĘTROWYCH ZROBILIŚMY ROZEZNANIE - NIEWIELE JEST POJEDYNCZYCH OSÓB. Pytaliśmy też rodziców u naszego dziecka w szkole.
NAJWIĘCEJ JEST  3 – 4 i więcej  OSOBOWYCH RODZIN, NIEWIELE JEST 2 OSOBOWYCH.
ILE PODALI DO SPÓŁDZIELNI TEGO NIE WIEMY.
WIEMY JEDNAK, ŻE PRZEZ WAS TE RODZINY, KTÓRE SĄ UCZCIWE I MIESZKAJĄ W BLOKACH STRACĄ MOŻLIWOŚĆ LICZENIA ZA WODĘ, JAK TO BYŁO LICZONE WE WRZEŚNIU - MOJA 3 OSOBOWA RODZINA ZAPŁACIŁABY 35 ZŁ ZA MIESIĄC. WIELU Z TYCH BLOKÓW PODOBNIE.
PRZEZ WASZE CZEPIANIE BO ZAŁATWIACIE SWOJE INTERESY ZABRALI ROZLICZENIE OD WODY.
TERAZ ZNOWU JAK JEST 40 ZŁ OD RODZINY W BLOKACH a dla pojedynczych dali możliwość od wody. TEŻ SIĘ CZEPIACIE BO W WASZYCH WYPASIONYCH OLBRZYMICH DOMACH ZAPŁACICIE 50 ZŁ.
FAKT, TERAZ BYŚMY W NASZEJ 3 OSOBOWEJ RODZINIE DOPŁACALI 4 ZŁ DO TEGO CO MAMY TERAZ ALE JAKBY PODNIEŚLI O ILEŚ ZŁ OD OSOBY TO MOGŁOBY BYĆ JESZCZE WIĘCEJ. Macie szczęście, że nie zrobili od osoby.
JAK KTOŚ MIESZKA W WYPASIONYM DOMU TO STAĆ GO NA OPŁATY. JAKBY NAS Z BLOKÓW BYŁO STAĆ NA TAKIE DOMY JAK WASZE TO NIE MIESZKALIBYŚMY W 40 METROWYCH MIESZKANIACH
W BLOKACH.
KIEROWCA WIĘCEJ TRACI NA ZABIERANIE ŚMIECI Z DOMÓW NIŻ Z JEDNEGO OSIEDLOWEGO ŚMIETNIKA. A WIĘC TO MY W BLOKACH POWINNIŚMY PŁACIĆ MNIEJ OD WAS.
MACIE W GŁĘBOKIM POWAŻANIU BIEDNE RODZINY. A W BLOKACH TAKICH NIE BRAKUJE. NIKT NIE WIE JAK DUŻO BIEDY KRYJE SIĘ ZA ŚCIANAMI BLOKÓW.
Łatwiej jest zauważyć biedę w domach ale tam OPS najczęściej dociera – im częściej pomaga. Gdy ja nie miałem pracy i zalegałem z opłatami groziła nam eksmisja. W PRYWATNYCH DOMACH JEST INACZEJ.
I TAKIE OSOBY REPREZENTOWAĆ CHCĄ NAS, PRACOWNIKÓW????
MACIE SZCZĘŚCIE, ŻE  KLAMKA ZAPADŁA, ALE GDYBYŚCIE JESZCZE NAMIESZALI TO PRACOWNICY ZAKŁADÓW MIESZKAJĄCY W BLOKACH WAM TEGO NIE ZAPOMNĄ - NAS JEST WIĘCEJ NIŻ POJEDYNCZYCH OSÓB W DOMACH, KTÓRE TEŻ  MOGĄ NAUCZYĆ SIĘ OSZCZĘDZAĆ WODĘ.
4 METRY SZEŚCIENNE WODY NA JEDNEGO LUB 2 EMERYTÓW OSZCZĘDZAJĄCYCH TO AKURAT.
JA PRACUJĘ SAM NA SWOJĄ RODZINĘ, ZARABIAM MAŁO WIĘC NAWET NA WODZIE MUSZĘ OSZCZĘDZAĆ BO NIE STAĆ MNIE NA JEJ MARNOTRAWIENIE.
ALE DO RZECZY:
W NASTĘPNEJ KADENCJI TO MY, MIESZKAŃCY BLOKÓW, A JEST NAS KILKANAŚCIE TYSIĘCY - A DUŻA LICZBA TYCH MIESZKAŃCÓW PRACUJE W ZAKŁADACH PODZIĘKUJEMY PANI, PANI ANNO GDY BĘDZIE PANI ZBIERAŁA PODPISY OD PRACOWNIKÓW.
BO PRZECIEŻ KTOŚ, KTO DBA O INTERES MNIEJSZOŚCI zastawiając się biednymi babciami W SAM RAZ NADAJE SIĘ NA PRZEDSTAWICIELA ZAŁOGI W NASTĘPNEJ KADENCJI.


Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #822 dnia: Listopada 04, 2015, 19:30:59 »
O, mamy czwarte wcielenie krzysia/włodzia/Żony Włodka :D
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline An_na

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2167
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #823 dnia: Listopada 04, 2015, 20:14:14 »
Karolu, nikt Cię nie zmusza do podpisywania petycji. Nie jesteś pracownikiem tylko założyłeś/ założyłaś kolejne konto i Karolu- ja nigdy nie zbierałam podpisów wśród Załogi i gdybyś był-a pracownikoem to byś o tym wiedział-a. Czytanie Statutu z Zakładowej strony należy połączyć ze stanem faktycznym.
Jestem związkowcem- i jest taka może nieelegancka  prawda o nas :" nająłeś się na psa to szczekaj". Do mnie przychodzi bardzo dużo pracowników- członków zbulwersowamych tą decyzją radnych stąd pomysł na petycję.  Może zamiast zionąć żółcią to pomógłbyś w konsultacjach w szukaniu jak najuczciwszego sposobu rozliczania. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby było to liczenie od m3 ( bardzo drogie pod względem administracyjnego liczenia) i wprowadzenie drugiej metody ilość mieszkańców x stawka. A może należy przeprowadzić przetarg jeszcze raz? Może jest firma, która bèdzie taniej odbierała i stawka od osoby będzie 10 zł?

Czy moim nadrzędnym celem jest ugranie dla siebie 14 złotych miesięcznej opłaty? Ciekawy wniosek- niezwykle cenny :) obyśmy tylko takie problemy mieli.
Konkret- za ok tydzień, dwa.


Post Merge: Listopada 04, 2015, 20:18:03
A... Deklaracji złożonych jest na 33697 osób.
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2015, 20:18:03 wysłana przez An_na »

Offline włodziu

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« Odpowiedź #824 dnia: Listopada 04, 2015, 20:21:51 »
Oczywiście, że jest. krzyś/włodziu/Żona Włodka to ta sama osoba, urzędnik lub urzędniczka z wydziału śmieciowego. Obstawiam, że pani naczelnik - ale tu pewności nie mam.
Moja żona się ubawiła. Zresztą ja też.
To że jestem zaangażowany w te sprawy to nie znaczy że zmieniłem płeć :-). Nawet moja żona mnie zapewnia że jestem 100% facetem ale gratuluję humoru. W moim domu temat śmieci od jakiegoś czasu jest na porządku dziennym. Moja siostra w szczecińskim magistracie kilka lat temu brała udział w ustalaniu opłat -  mają takie same do dziś i się spina.
W moim domu też ktoś podrzucił waszą ulotkę ale przekłamaną bo nic nie napisaliście o wodzie. No chyba że to podróba. Teraz jestem w pracy ale w najbliższym czasie gdy będę przechodził koło Waszych domów to ją zwrócę do poprawy treści.