Od 1 stycznia 2016 r. w gminie Police podstawowa opłata za wywóz śmieci będzie wynosić 40 zł od mieszkania w budynkach wielorodzinnych, 50 zł dla budynków jednorodzinnych i 75 zł od gospodarstwa domowego, jeśli odpady nie będą segregowane. Opłata będzie jedna i niezależna od tego, ile osób zamieszkuje w lokalu.
-------------------------------
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W ZABUDOWIE JEDNORODZINNEJ
Pouczenie:
7. ILOŚĆ ZUŻYTEJ WODY NA NIERUCHOMOŚCI obejmuje całkowite zużycie wody na cele socjalno-bytowe, gospodarcze, ogrodowe i inne.
8. PRZEZ ŚREDNIE MIESIĘCZNE ZUŻYCIE WODYw nieruchomości należy rozumieć wysokość zużycia wody za okres 12 kolejnych miesięcy wybranych z ostatnich 18 miesięcy poprzedzających termin obowiązywania deklaracji wg. wskazań wodomierza podzielony przez 12.
W przypadku braku licznika do odczytu zużycia wody z nieruchomości lub gdy na nieruchomości używana jest woda z własnego ujęcia, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3m³ miesięcznie na osobę zamieszkałą.
W razie wyliczenia stawki opłaty w oparciu o zużycie wody nowa deklaracja powinna zostać złożona po upływie 12 miesięcy, liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji, nie później niż przed upływem 13 miesięcy liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji.
9. NIERUCHOMOŚCI NOWO WYBUDOWANE, NOWO ZAMIESZKAŁE. W przypadku nabycia nieruchomości lub nieruchomości nowo wybudowanej opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłata ryczałtowa wskazana w pkt. H niniejszej deklaracji. Po okresie 12 miesięcy, w przypadku gdy na nieruchomości średniomiesięczne zużycie wody nie przekracza 4m³, właściciel nieruchomości może wyliczyć stawkę opłaty jak w pkt.7. Jako nowo zamieszkałą nieruchomość traktuje się również tę nieruchomość, która czasowo – powyżej jednego miesiąca – była zgłoszona jako niezamieszkała.
10. WYKAZ DOKUMENTÓW, które należy złożyć wraz z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na potwierdzenie danych zawartych w deklaracji:
1) Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w przypadku, gdy deklarację składa podmiot inny niż właściciel, współwłaściciel lub wieczysty użytkownik wpisany w księdze wieczystej nieruchomości;
2) Pismo wyjaśniające przyczyny złożenia korekty deklaracji lub nowej deklaracji po zmianie danych, o ile są inne niż zmiana metody ustalenia opłaty, stawki opłaty albo okresu, za który podano ilość zużytej wody;
3) Kopia faktury za zużycie wody z danej nieruchomości za okres wzięty do wyliczeń opłaty wskazanej w deklaracji.
Post Merge: Października 29, 2015, 19:47:20
Od 1 stycznia 2016 r. w gminie Police podstawowa opłata za wywóz śmieci będzie wynosić 40 zł od mieszkania w budynkach wielorodzinnych, 50 zł dla budynków jednorodzinnych i 75 zł od gospodarstwa domowego, jeśli odpady nie będą segregowane. Opłata będzie jedna i niezależna od tego, ile osób zamieszkuje w lokalu.
==================================
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W ZABUDOWIE WIELOLOKALOWEJ
Pouczenie:
1. Zgodnie z art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.) – zwana dalej ucpg, w razie niezłożenia deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Burmistrz Polic określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć do Burmistrza Polic nową deklarację
w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
3. Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym
w administracji (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 1619).
Objaśnienia:
4. SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWE, ZARZĄD BUDYNKÓW I LOKALI KOMUNALNYCH, itp. składają jedną deklarację DW wraz z wykazem nieruchomości, w których powstają odpady komunalne.W przypadku posiadania nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, należy złożyć deklarację DJ na każdą nieruchomość.
5. IDENTYFIKATOR PODATKOWY należy wpisać: PESEL w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatkami podatku od towarów
i usług; NIP w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu.
6. ILOŚĆ ZUŻYTEJ WODY NA NIERUCHOMOŚCI obejmuje całkowite zużycie wody na cele socjalno-bytowe, gospodarcze, ogrodowe i inne.
7. PRZEZ ŚREDNIE MIESIĘCZNE ZUŻYCIE WODYw nieruchomości należy rozumieć wysokość zużycia wody za okres 12 kolejnych miesięcy wybranych z ostatnich 18 miesięcy poprzedzających termin obowiązywania deklaracji wg. wskazań wodomierza podzielony przez 12.
W przypadku braku licznika do odczytu zużycia wody z nieruchomości lub gdy na nieruchomości używana jest woda z własnego ujęcia, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3m³ miesięcznie na osobę zamieszkałą.
W razie wyliczenia stawki opłaty w oparciu o zużycie wody nowa deklaracja powinna zostać złożona po upływie 12 miesięcy, liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji, nie później niż przed upływem 13 miesięcy liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji.
8. NIERUCHOMOŚCI NOWO WYBUDOWANE, NOWO ZAMIESZKAŁE. W przypadku nabycia nieruchomości lub nieruchomości nowo wybudowanej opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłata ryczałtowa wskazana w pkt.
G niniejszej deklaracji. Po okresie 12 miesięcy, w przypadku gdy na nieruchomości średniomiesięczne zużycie wody nie przekracza 4m³, właściciel nieruchomości może wyliczyć stawkę opłaty jak w pkt. 7.Jako nowo zamieszkałą nieruchomość traktuje się również tę nieruchomość, która czasowo – powyżej jednego miesiąca – była zgłoszona jako niezamieszkała.
9. SELEKTYWNE ZBIERANIE ODPADÓW jeżeli właściciel nieruchomości zadeklaruje selektywne zbieranie odpadów komunalnych, a podmiot odbierający odpady komunalne powiadomi gminę o braku segregacji, to za okres, w którym właściciel nieruchomości nie segregował odpadów zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi liczona według stawki przewidzianej dla odpadów komunalnych niesegregowanych – różnica pomiędzy zadeklarowaną
i zapłaconą przez właściciela nieruchomości opłatą a określoną przez organ stanowić będzie zaległość, którą należy uregulować wraz
z odsetkami.
10. OBOWIĄZEK PONOSZENIA OPŁATY powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.Wyliczoną opłatę uiszcza się zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
11. ZABUDOWA WIELORODZINNA to każda zabudowa inna niż jednorodzinna. Budynek mieszkalny jednorodzinny, to budynek
o którym mowa w art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowalne (budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiących konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielinie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego
o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku). W sprawach spornych dotyczących określenia rodzaju zabudowy decyduje umowa sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego bądź pozwolenia na budowę wydane po 2002r., jeżeli takie dokumenty można pozyskać w danej sprawie. Jeżeli brak ww. dokumentów, decyduje opinia Wydziału Urbanistyki
i Architektury Urzędu Gminy Police.
12. JEŻELI deklarację składa osoba reprezentująca właściciela nieruchomości do deklaracji należy dołączyć PEŁNOMOCNICTWO do podpisywania deklaracji. Pełnomocnik dołącza oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dzieciom, rodzeństwu jest zwolnione od opłaty skarbowej.
13. OKREŚLA SIĘ WYKAZ DOKUMENTÓW, które należy złożyć wraz z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na potwierdzenie danych zawartych w deklaracji:
4) Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w przypadku, gdy deklarację składa podmiot inny niż właściciel, współwłaściciel lub wieczysty użytkownik wpisany w księdze wieczystej nieruchomości;
5) Kopia uchwały wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyboru zarządu wspólnoty w sytuacji, gdy deklarację składa zarząd wspólnoty mieszkaniowej, o ile taka kopia nie została załączona do deklaracji wcześniejszej przez wspólnotę;
6) Kopia aktu notarialnego, w którym powierzono lub ustanowiono zarząd nieruchomością wspólną w sytuacji, gdy deklaracja dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkami wielolokalowymi i deklarację składa osoba sprawująca zarząd nieruchomością wspólną na podstawie takiego aktu, o ile taka kopia nie została załączona do deklaracji składanych wcześniej przez zarządcę;
7) Kopia faktury za zużycie wody z danej nieruchomości z okresu kolejnych 12 miesięcy, wybranych z 18 miesięcy poprzedzających miesiąc obowiązywania deklaracji lub informacja z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji o zużyciu wody z danej nieruchomości we wskazanym okresie, jeżeli właściciel nieruchomości w gospodarstwie domowym spełnia warunki określone § 1 pkt 1 uchwały Rady Miejskiej w Policach w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty;
Wykaz adresów gospodarstw domowych (lokali mieszkalnych), które rozliczane są wg. zużycia wody (do 4m³)
9) Pismo wyjaśniające przyczyny złożenia korekty deklaracji lub nowej deklaracji po zmianie danych, o ile są inne niż zmiana metody ustalenia opłaty, stawki opłaty albo okresu, za który podano ilość zużytej wody;