Pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić jest to, czy producent Twojego samochodu w ogóle przewiduje możliwość zasilania BIO-Dieslem. W tym przypadku należy podjechać do autoryzowanego serwisu i sprawdzić po nr nadwozia. Jeżeli tak, to pamiętaj, że po przejściu z normalnego paliwa na BIO może zaistnieć potrzeba wymiany uszczelek w układzie paliwowym oraz filtra paliwa. BIO-Diesel jest bardziej agresywny i gęstszy. Filtr paliwa najczęściej jest trochę inny, ma większą przepustowość/mikro otwory. Eksploatacja latem nie powinna być kłopotliwa, zimą natomiast osobiście odradzam jazdę na tym paliwie, gdyż pod wpływem niższych temperatur paliwo robi się bardzo gęste i istnieje możliwość zapchania filtra paliwa. Można temu zapobiec montując podgrzewacz, co niestety nie jest tanią sprawą. Dlatego radzę przed okresem zimowym ponownie przejść na zwykłego ON-a, wymieniając jednocześnie filtr paliwa na nowy.