Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne

Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: juras_10 w Czerwca 18, 2010, 07:57:13

Tytuł: BIOester
Wiadomość wysłana przez: juras_10 w Czerwca 18, 2010, 07:57:13
Witam, zastanawiam się nad zatankowaniem tańszego paliwa BIOester. Chciałbym najpierw poznać Wasze opinie i doświadczenia z tym paliwem. Paliwo to sprzedawane jest na stacjach "Bliska", zaznaczę tylko że posiadam Fiata Ducato 1,9D z 1998r.
Tytuł: BIOester
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Czerwca 18, 2010, 09:41:59
Pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić jest to, czy producent Twojego samochodu w ogóle przewiduje możliwość zasilania BIO-Dieslem. W tym przypadku należy podjechać do autoryzowanego serwisu i sprawdzić po nr nadwozia. Jeżeli tak, to pamiętaj, że po przejściu z normalnego paliwa na BIO może zaistnieć potrzeba wymiany uszczelek w układzie paliwowym oraz filtra paliwa. BIO-Diesel jest bardziej agresywny i gęstszy. Filtr paliwa najczęściej jest trochę inny, ma większą przepustowość/mikro otwory. Eksploatacja latem nie powinna być kłopotliwa, zimą natomiast osobiście odradzam jazdę na tym paliwie, gdyż pod wpływem niższych temperatur paliwo robi się bardzo gęste i istnieje możliwość zapchania filtra paliwa. Można temu zapobiec montując podgrzewacz, co niestety nie jest tanią sprawą. Dlatego radzę przed okresem zimowym ponownie przejść na zwykłego ON-a, wymieniając jednocześnie filtr paliwa na nowy.
Tytuł: BIOester
Wiadomość wysłana przez: kanioma w Czerwca 18, 2010, 16:53:05
Polecam sprawdzić (jeżeli masz nowe auto), czy nie utracisz gwarancji. Tankowałam BIO do ciężarówki, jest niewielka różnica, tzn. auto traci trochę mocy. Kiedyś już pisałam nt. BIODIESLA :

http://forum.police.info.pl/viewtopic.php?t=4215
Tytuł: BIOester
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Czerwca 18, 2010, 17:31:53
Cytat: "kanioma"
Tankowałam BIO do ciężarówki, jest niewielka różnica, tzn. auto traci trochę mocy.


Z mojej praktyki wiem, że Mercedes w niektórych ciężarówkach dopuszcza tankowanie Bio-Diesla, jednak do tego trzeba było przerabiać układ paliwowy, pisałem wcześniej (filtr, komplet uszczelek, podgrzewacz paliwa w filtrze). To, że silniki były słabsze i zużywały więcej paliwa - też fakt, nie zanotowaliśmy jednak żadnej poważniejszej awarii. Często po paru miesiącach demontowaliśmy wszystko, bo rozczarowani klienci/kierowcy/właściciele firm widzieli w tym rozwiązaniu więcej wad niż zalet.