Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?  (Przeczytany 16420 razy)

mark.suski

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« dnia: Marca 13, 2011, 00:26:51 »
Witam,

nie wiem czy mam mieć wyrzuty sumienia, że tankuje nowy silnik TSI od 3 miesięcy (4500km) w Tesco w Szczecinie.... W sumie nie odczułem żadnych problemów... Może lepiej przerzucić się na Neste?

Gdzie w Szczecinie radzicie tankować dobrej jakości paliwo i nie za drogo?
Może Shell na Południowej? Jakie stacje mają dobre opinie a jakie złe?

Tesco zaopatruje się w Orlenie, Neste - nie wiem....

Czekam na rady i opinie

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 13, 2011, 09:14:32 »
Dla oszustów nie ma rad.

mark.suski

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 13, 2011, 10:48:31 »
wolę 95 v power by przeczyściła wszystko:)  a która stacja w Szcz ma bardzo dobre opinie jeżeli chodzi o jakość paliwa?

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 13, 2011, 11:02:12 »
Sorki, ale widziałem, że dostałeś ostrzeżenia za "reinkarnację" i zmieniłem swój post.

Jak pisałem wcześniej, możesz tankować 98 w Tesco i co 3-4 tankowanie paliwo premium (Verva, Ultimate, V Power Racing). Osobiście jeżdżę teraz na paliwie z Arala Ultimate 102 oktany, którego zużycie po przejechaniu 1000 km spadło o ok. 0,8-1,0 l. Silnik pracuje ciszej i nieco lepiej się zbiera "od dołu".

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 13, 2011, 11:05:11 »
Cytat: "mark.suski"
Gdzie w Szczecinie radzicie tankować dobrej jakości paliwo i nie za drogo?
Może Shell na Południowej? Jakie stacje mają dobre opinie a jakie złe?


Ja tankuję na Shellu w Szczecinie albo na Derdowskiego, albo na Rondzie Uniwersyteckim/Mieszka I. Z Shellem jest taka sytuacja, że praktycznie zawsze jest jakaś stacja tej marki w Szczecinie, która ma tańsze paliwo niż inne. Sztuką jest tylko trafić na taki moment na danej stacji  :devil:. W lutym była też bardzo fajna promocja, że za punkty smart można było zatankować Pb95 15 groszy/litr taniej, a VPower aż 30 groszy/litr taniej niż wynosi normalna cena na stacji.

W przypadku bardzo drogiego paliwa w Szczecinie tankuję na polickim Orlenie lub Lotosie, chociaż ostatnio miałem wrażenie, że na orlenowskim paliwie auto spaliło mi do litra/100 więcej niż na paliwie shellowskim (ale może to być też wina dużo niższych temperatur na dworze, które wtedy panowały).
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 13, 2011, 11:12:30 »
Cytat: "Kuba"
na orlenowskim paliwie auto spaliło mi do litra/100 więcej niż na paliwie shellowskim (ale może to być też wina dużo niższych temperatur na dworze, które wtedy panowały).


To zależy od silnika i zastosowanego układu zasilania, w tym przypadku też obstawiałbym niższą temperaturę, która w zależności od intensywności (wysokości), może wpływać na zużycie paliwa nawet w granicach do 30-40%.

mark.suski

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 13, 2011, 12:05:26 »
wole 98 nie tankować jak w książce stoi 95, ale zdaje mi się ze najtańszy shell jest na rondzie, bo ma towarzystwo neste  a najdroższy kolo gondynki

Beobachter

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 13, 2011, 12:31:01 »
To jest nieco czcza dyskusja, bo mamy różne uwarunkowania. Speedbax ma dostęp do Arala, którego u nas nie ma, pozostali mają do wyboru: jeździć na "bele czym", ale taniej, albo na paliwie lepszym, jednak droższym.
W mojej ocenie dostępne paliwa ustawione są tak:
1. Shell (V-Power)
2. Orlen (Verva)
3. BP Ultimate
a potem już nie ta liga, tylko wskazywanie stacji, którą najmniej podejrzewamy, że ma "coś nie tak" z paliwem.
Natomiast nasz respondent (mark.suski) jakieś dziwy wypisuje. Najpierw pyta się o rzeczy oczywiste - kto mając nowy silnik będzie go próbował na paliwie od dostawcy II klasy? A potem upiera się, że wcale nie musi mieć 98, bo w książce jest napisane 95. No to, jak wie swoje, to po co się radzi? Speedbax też nie musi jeździć na 102, ale jeździ, a pracuje w branży samochodowej i to w Niemczech, więc wie, co czyni.
Ja akurat mam diesla, oczywiście, na ropie do kutrów też pójdzie. Tylko jak długo? Dla mnie wszystko się zamyka w wymienionych trzech pozycjach. Potem loteria.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 13, 2011, 14:36:27 »
Cytat: "mark.suski"
wole 98 nie tankować jak w książce stoi 95,


Oczywiście 95 też się nada, najlepiej ta z Shella, jednak jazda na dobrym paliwie 98 na pewno silnikowi nie zaszkodzi. U mnie producent auta także dopuszcza jazdę na paliwie 95, jednak, jak słusznie wspomniał Beobachter, jeżdżę na paliwie premium (Ultimate 102). Krótko wyjaśnię dlaczego, po pierwsze - silnik w moim aucie (2.0 FSI) zużywa go mniej będąc jednocześnie dynamiczniejszym, po drugie - paliwo jest wzbogacane uszlachetniaczami, które czyszczą, konserwują i lepiej smarują układ paliwowy (pompa paliwa, regulatory ciśnienia, wtryskiwacze itp.). I po trzecie - jako chyba jedyne na rynku nie zawiera biokomponentów, proces spalania jest czystszy, dokładniejszy i mniej toksyczny, co w przypadku układów wyposażonych w sondy lambda, czujniki zawartości tlenków azotu NOx, czujniki temperatury spalin i katalizatory platynowe/ceramiczne, w znacznym stopniu wydłuża ich bezawaryjne działanie. Jeżdżąc na tańszym paliwie, oczywiście w przypadku silników wysoko zaawansowanych technologicznie, pozornie oszczędzamy, gdyż w dłuższej eksploatacji mogą przyjść problemy, które mogą być dość drogie i uciążliwe. Dobrym przykładem mogą być tutaj również silniki diesla z filtrami cząstek stałych, w przypadku takich aut jazda na paliwach premium jak najbardziej ma sens.

jaroslawp

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 13, 2011, 14:44:38 »
Wszystko zależy od tego jak bardzo wysilony jest silnik. Szczegóły tu: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Beobachter

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 13, 2011, 15:39:50 »
Co do tego artykułu. To jest znów gadanie z konkluzją: wiem, że nic nie wiem. A każdy praktyk wie swoje. Co do ropy - to ja wiem ile czego spalam i jakiego mam kopa pod nogą zależnie od paliwa. Zwykły diesel, nie wspominając o tym "Bio-" nijak się ma do komfortu jaki daje V Power. A trzeba dodać parę innych szczegółów: mycie układu, uszczelnianie, korelacja z filmem olejowym, w przypadku diesli - zima itd.
To samo jest z benzyną. Niech no ktoś sobie sprawdzi i zatankuje "zwykłą" np. w polickiej stacji przy "Poligumie" lub Netto, a potem pojedzie na test analizatorem spalin. Później, niech zatankuje (każdorazowo mając niemal pusty bak) V-Power i powtórzy badanie.
W Policach, parę lat temu, był czas, że policja miała przewoźny analizator. Ilu osobom zabrano dowody na Piłsudskiego, między Tanowską i Kresową (bo tam się ustawiali)? A ilu wyszło z opresji spuszczając paliwo z baku i przed kolejnym badaniem tankując na Shellu? Pogadajcie z mechanikami.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 13, 2011, 15:55:25 »
Cytat: "Beobachter"
Niech no ktoś sobie sprawdzi i zatankuje "zwykłą" np. w polickiej stacji przy "Poligumie" lub Netto, a potem pojedzie na test analizatorem spalin. Później, niech zatankuje (każdorazowo mając niemal pusty bak) V-Power i powtórzy badanie.


Jeżeli jest tak jak piszesz, to widzę, że zamiast paliwa oferują niezły syf. Jeżeli jakość paliwa odbija się na wynikach analizatora spalin, to jest to bardzo zły znak, nie tylko ze względów ekologicznych, ale także techniczno-eksploatacyjnych, dłuższa jazda na takim paliwie to zabójstwo dla silnika.

Beobachter

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 13, 2011, 20:52:44 »
Wróciłem przed chwilą, zatem dopiero teraz odpisuje. Wiesz, tu, w Policach było takie miejsce, które się zwało "emiraty". To ubiegły wiek, ale było. Dokładnie - koło Kamiennej, za wiaduktami, tam gdzie teraz inny gość zrobił wysypisko śmieci udające firmę przetwarzającą odpady. Mniejsza o to. To, co można było kupić w "emiratach" (jasne, że najtaniej w regionie) - pojęcie ludzkie przechodzi. Zwłaszcza speców od motoryzacji. Ale ludzie kupowali.
Inne miejsce to dawna baza MO, potem policji, za Zakładami, bezludzie absolutne. Tam była ciekawa stacja. Sprzedawała tylko dwie ciecze: olej napędowy i olej opałowy. Dość długo. Już nie sprzedaje. Swoją historię ma stacja przy dawnym "Poligumie" (oj ma, ma) oraz stacja w Przęsocinie. Dziwy potrafiły się dziać nawet na stacji Lotosu, w środku Polic. Jeden przynajmniej mam stwierdzony: letnia ropa sprzedawana w zimie. Filtr zamarzł po 100 km bo w głębi kraju było -29 stopni, a gość jechał do Austrii i nieopatrznie zrobił sobie postój na posiłek.
Dziś już jest lepiej, ale był czas, że takie tematy były codziennością. Zmieniły je kontrole (zresztą w całej Polsce) i trochę zmiana świadomości kierowców. Ale jeszcze dwa lata temu, kiedy mój diesel zaczął słabnąć i dymić czarno z rury, bez sensownej przyczyny - pierwsze pytanie brzmiało: od kogo kupowałeś ropę?
To jest Polska Bartku, ze swoimi dziwami. Również ze stacjami (np. w Szczecinie) w takich miejscach, że gdybyś nie był "polecony" - bałbyś się na zadupie pojechać i wysiąść z samochodu. Nie wymienię gdzie, bo wciąż chcę móc być "polecony", a nie chcę mieć zniszczonego grata. A o historiach z analizatorem wiem od mechaników w Tanowie, Przęsocinie, Drogoradzu. Prawie wszyscy to przeżywali.
Na szczęście policyjny analizator się popsuł, a i ludzie jadąc na przegląd wiedzą co mają mieć w baku. Tylko nie wszystkich i nie zawsze stać na to, by takie paliwo tankować na stałe. Mnie też po prawdzie nie stać, ostatnio ropa na Shellu - 5,34 zł, ale ajencja gwarantowana (Wojska Polskiego, Szczecin), sprawdzona dziesiątki razy, więc tankuję. To jednak tańsze niż naprawy.
Jak ja mam kwit, że kupiłem V-Power oraz gwarancję niezamarzania do -30 stopni - jest dobrze. Nie zamarznie i ma stosowne parametry. Czuję je pod nogą, słyszę, czuje jak równo pracuje silnik i wtedy kasy nie żałuję, choć boli. Zresztą spalam mniej o 0,5 l w stosunku do Vervy z Orlenu, a 0,8 mniej w stosunku do Ultimate. Testowałem na bardzo długich trasach - 700 km i więcej.
Dlatego płaczę i płacę, czasem mam fart, jak opisał Kuba (obniżka ceny za punkty, a mam ich na karcie lojalnościowej coś 30 tysięcy), ale i bez obniżki rachunek ekonomiczny jest jednoznaczny. Już nie jest tak, jak w ubiegłym wieku, że w biały dzień ajent potrafił mieszać benzynę z olejem (wtedy były duże różnice w cenie), jednak tu i ówdzie wciąż można np. trafić na wodę w paliwie. Szczęśliwie istnieją sieci, które swój honor cenią i takie numery się nie zdarzają. Mieszkam w dwóch miejscach, w Trzebieży i w Szczecinie, jeśli sytuacja paliwowa (jakość, cena) zrobiłaby się u nas rozpaczliwa - do najbliższej stacji (przed Pasewalk) mam 25 km. A Niemcy nie oszukują. Ot, co.
W sumie dziwię się ludziom, którzy mając dobre samochody usiłują oszczędzać na ropie lub benzynie. Jak się chce tanio jeździć, od lewej ropy po olej ze smażalni, to się kupuje 20-letniego gruchota, byleby się trzymał kupy. To też jest rozwiązanie. Niemniej, kiedy mamy ciut nowocześniejszy silnik - należy chuchać i dmuchać, a pierwsza sprawa - paliwo. O kolejnym przekleństwie, jakim jest filtr cząstek stałych - w jakimś kolejnym wątku. Tu odpowiadaliśmy koledze, który nowy silnik zalewa paliwem ze stacji przy Tesco i dopytuje się, czy nie błądzi. To jego silnik, więc... i jego sprawa. Pozdrowienia.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 13, 2011, 21:11:50 »
Cytat: "Beobachter"
Mnie też po prawdzie nie stać, ostatnio ropa na Shellu - 5,34 zł, ale ajencja gwarantowana (Wojska Polskiego, Szczecin), sprawdzona dziesiątki razy, więc tankuję. To jednak tańsze niż naprawy.


Ja na paliwie z Shella naciąłem się dwa razy, ale to było dawno. Masz rację, na paliwie i oleju oszczędzać nie wolno, bo to prędzej czy później się zemści. Jeśli chodzi o paliwo w Tesco, to muszę powiedzieć, że tankuję tam 98 za każdym razem jak jestem w ZS i przyznam, że różnicy do niemieckiej Super Plus nie zauważyłem. Praca silnika i zużycie wyglądają podobnie. Przy następnej wizycie w Polsce dla porównania chcę wypróbować ofertę paliw premium, będę miał do tego okazję, gdyż do Szczecina będę jechał przez Kraków. :) Również pozdrawiam.

mark.suski

  • Gość
Gdzie tankować w Szczecinie dobre i tańsze paliwo?
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 20, 2011, 10:28:10 »
już teraz więcej nie będę tankował w tesco. Postanowiłem sobie, że będę tankował od teraz v-power 95 na shellu na południowej przy rondzie w Szczecinie. Ale muszę to co zostało w silniku po tańszym paliwie wypłukać i rozpuścić dlatego jak już będę na rezerwie to jadę na shella i tankuję. Wchodzi mi 50 litrów do baka, więc 25 litrów dam V-power Racing 100 na shellu i następnie podjadę na BP i już do pełna dotankuje 98 Untimate. Ale czytam właśnie, że Racing 100 może sondę czy inne rzeczy uszkodzić, bo nasze auta nie są dostopsowane do takiej liczby oktanów.

Może lepiej vpower 98 i ultimate 98 połączyć? by pozostałość po tesco wywalić?
Co radzicie?