• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM  (Przeczytany 24038 razy)

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1256
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 21, 2014, 15:31:05 »
Entuzjastów kolei miejskiej nie jest wcale mało. Dojechać z polickiego osiedla na Turzyn w 10-15 minut byłoby fajnie. Dodatkowo fajnie jak ta kolejka będzie elektryczna  - będzie mniej spalin.
15 minut to chyba bez zatrzymywania się na przystankach. Ale linia z tylko dwoma przystankami to chyba nie będzie miała racji bytu :D Z ilością entuzjastów tego połączenia też nie szalej. A co do spalin to przemilczę bo prąd u nas w kraju to się bierze z niczego :)

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Blog
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 21, 2014, 16:18:10 »
Zrobią studium to będzie wiadomo czy w 15 minut - pewnie da radę. Kolejka to nie autobus.
Natomiast ja jako zwolennik transportu elektrycznego doskonale wiem, że prąd jest z elektrowni węglowych - niemniej elektrownie zdecydowanie łatwiej kontrolować, poza tym elektrownie produkują też ciepło.
Prawdziwi miłośnicy pojazdów elektrycznych kupują od dostawców zieloną energię - troszkę drożej ale ekologicznie.

Offline dapol

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1519
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 21, 2014, 17:56:20 »
Zrobią studium to będzie wiadomo czy w 15 minut - pewnie da radę. Kolejka to nie autobus.
chyba musiałoby jeździć pendolino
poza tym elektrownie produkują też ciepło.
a mi cały czas się wydawało, że jest to rola elektrociepłowni
wszelkie błędy stylistyczne ortograficzne oraz interpunkcyjne są zamierzone. jakiekolwiek powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione!

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1787
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 21, 2014, 23:08:14 »
Wstępne zapowiedzi mówią o czasie przejazdu Police-  Szczecin Niebuszewo - 20 minut. Taki efekt ma być osiągnięty po modernizacji toru 406(Police-Szczecin) do prędkości 80km/h.

Szczecin planuje wyprowadzić z centrum autobusy i oprzeć komunikację miejską w ścisłym centrum na tramwajach. W efekcie zniknie pętla przy Pl. Rodła. Dla nas przystankiem węzłowym będzie pętla Niebuszewo. Takie są plany...

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Blog
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 22, 2014, 13:19:42 »
Jednak rzeczywiście na Niebuszewo 19 min, ale za to na Słoneczne 45 min.




Offline Piotrek

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 749
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 22, 2014, 18:53:30 »
Jeszcze poprosimy o źródło i metodologie badań. Ciekawostką jest, że autobusy pośpieszne jeżdżą szybciej niż prywatny samochód :)

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 468
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:53:25 »
Jak się mają jakiekolwiek polickie plany (zagospodarowania przestrzennego itp) do możliwości budowy bocznicy kolejowej przez środek miasta? Co w tym  przypadku z zabudową kwartału Piłsudskiego-Siedlecka-tory kolejowe (istniejące)? Kiedyś był ambitny projekt, by tam powstało nowe centrum Polic. Z planów chyba już zrezygnowano, skoro na Kasprowicza powstają właśnie domki jednorodzinne, a takowe nijak nie pasują do zabudowy "centrum".

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Blog
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:09:15 »
Na to, że pośpieszne są szybsze niż prywatny samochód mogą mieć wpływ buspasy - tylko tak to zestawienie rozumiem.
Nie nazywałbym też nowoczesnego rozwiązania komunikacyjnego bocznicą kolejową, bo jak w takim przypadku nazwać pętlę za Kingą.
Niemniej warto pomarzyć, że spod Oskara można ruszyć w świat - mam na myśli dojazd do dworca głównego, a tam przesiadka i do Warszawy, Berlina czy Krakowa.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1787
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:45:38 »
Borisz, studium wykonalności ma skonfrontować wyrysowane projekty ze wszelkimi uwarunkowaniami, również z planowaniem przestrzennym. Oglądałem ostatnio te projekty i rozmawiałem z ich twórcą. Na papierze wyglądają okazale. Tor ma być prowadzony na estakadzie, więc nie zamyka przejścia pomiędzy podzielonymi częściami miasta.
Jeśli chodzi o zabudowę ul. Kasprowicza. Nie koliduje ona z koncepcją zagospodarowania kwartału Siedlecka Piłsudskiego. A co za tym idzie, nie przekreśla tej koncepcji.

Jak wspominałem wcześniej, studium ma dać odpowiedzi na wiele pytań i wątpliwości. Jeżeli nie odpowie w całości, gmina zapewne zażąda uzupełnień. Trzeba dziś myśleć o kształcie transportu zbiorowego w przyszłości. Robienie tego studium jeszcze o niczym nie przesądza.

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 468
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:03:18 »
Ja jestem jak najbardziej za systemem Szybkiej Kolei Miejskiej w aglomeracji szczecińskiej. Zbliżenie kolei (niech będzie odnoga, nie bocznica) do największych osiedli ma sens, tylko wtedy kolej mogłaby przejąć znaczną część transportu z Polic. Tylko wiadomo, że wielu nie będzie sie to podobało (kwestia hałasu, ingerencji w krajobraz miasta - sam mam mieszane uczucia). Co ciekawe, rozwiązanie takie proponowano już w latach 50. dla obsługi poniemieckich osiedli oddalonych od centrum miasta (tylko te wtedy istniały), gdzie mieli mieszkać pracownicy huty czy papierni, więć podjeżdżaliby praktycznie pod sam zakład. W latach 70. powstał projekt systemu SKM, odnoga miała przechodzić zachodnim krańcem Polic (pewnie m.in. przez polanę za SP 8 ). Więcej tu: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=405358&page=6 (post nr 114)

Szczecin planuje wyprowadzić z centrum autobusy i oprzeć komunikację miejską w ścisłym centrum na tramwajach. W efekcie zniknie pętla przy Pl. Rodła. Dla nas przystankiem węzłowym będzie pętla Niebuszewo. Takie są plany...

I autobusy pewnie przez Trasę Północną? A co z obsługą terenów wzdłuż Bogumińskiej/Obotryckiej/WIlczej/Sczanieckiej, za którą w znacznym stopniu odpowiada 107 i 101? Z tego co wiem, nie ma tam planów budowy linii tramwajowej (ani miejsca do tego).

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1787
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:10:33 »
I autobusy pewnie przez Trasę Północną? A co z obsługą terenów wzdłuż Bogumińskiej/Obotryckiej/WIlczej/Sczanieckiej, za którą w znacznym stopniu odpowiada 107 i 101? Z tego co wiem, nie ma tam planów budowy linii tramwajowej (ani miejsca do tego).

58, 59, 63...

Offline EVPolice

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Blog
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:39:00 »
Tylko wiadomo, że wielu nie będzie sie to podobało (kwestia hałasu, ingerencji w krajobraz miasta - sam mam mieszane uczucia).

Można stację Police zakopać w ziemi ala metro.

"Według stanu na rok 1978 trasa będzie w pełni niezależna od sieci PKP, choć są informacje o wariancie wspólnym na odc. Szczecin Główny-Regalica podg. Zakładano również odgałęzienia sieci. Linia miałaby biec od Zakładów Chemicznych, przez Police, następnie łączyłaby się z odgałęzieniem ze stacji Zakłady Chemiczne II, Police Zachodne i Osiedle Greckie. Następnie przez Mścięcino, Skolwin, Przęsocin III, Przęsocin II, Przęsocin I, Warszewo II, Warszewo I, Żelechową II, Żelechową I, Drzetowo, Stocznię. Po minięciu w linii prostej stacji kolejowej Szczecin Niebuszewo linia schodziłaby pod ziemię. Potem pod aleją Wyzwolenia i aleją Niepodległości, gdzie przy skrzyżowaniu Al. Wyzwolenia i ul. Rayskiego miała powstać stacja Centrum. Obecnie istniejące przejście podziemne w tym miejscu było planowane jako zejście do tej stacji. Kolejna stacja to Brama Portowa. Po minięciu tej stacji linia wychodziłaby na powierzchnię, przed stacją Dworzec Główny"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szczeci%C5%84ska_Szybka_Kolej_Miejska
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2014, 21:42:57 wysłana przez EVPolice »

Offline dapol

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1519
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 23, 2014, 21:45:12 »
Można stację Police zakopać w ziemi ala metro.
coraz śmielej i z większym rozmachem. można by obok zbudować lotnisko dla małych linii lotniczych oraz wjazd na most police-święta, który będzie prowadził wprost do tunelu do świnoujścia. och można by jeszcze ......
wszelkie błędy stylistyczne ortograficzne oraz interpunkcyjne są zamierzone. jakiekolwiek powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione!

Offline splinter

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 355
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 23, 2014, 22:11:09 »
Dapol ty się nie naśmiewaj.
To co napisałeś wyżej już o tym myślano.
http://www.balticportal.pl/pl/category/swinemuende/aktuelles/tunel-most-czy-estakada.htm

dołożę drugi adres:
http://www.groblaprzezzalew.pl/
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2014, 22:13:06 wysłana przez splinter »

Offline dapol

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1519
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 23, 2014, 22:38:49 »
Dapol ty się nie naśmiewaj.
naśmiewał??? - gdzież bym tam śmiał. jako zwykły mieszkaniec polic proponowałbym zacząć budowę tych wszystkich mega udogodnień od spraw przyziemnych - i tu mam na myśli chociażby wymianę krzywych i dziurawych chodników, które podczas deszczów zamieniają się w istne jeziora -  na nowe. jak to będzie wyglądało - nowy podziemny dworzec, na nim stoi super błyszczące pendolino - a policzanie w mokrych i cieknącycych butach w środku? a tak serio - nasi włodarze nie potrafili utrzymać "głupiej" linii pośpiesznej F, a w perspektywie mają coś takiego? żałosne
na koniec jeszcze jedno - takie piękne projekty-wizualizacje stworzyć na papierze  to żaden problem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2014, 22:45:36 wysłana przez dapol »
wszelkie błędy stylistyczne ortograficzne oraz interpunkcyjne są zamierzone. jakiekolwiek powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione!