Ja bym wolał, aby nasi włodarze w pierwszej kolejności przedstawili mi jakikolwiek dowód na to, że dokonali weryfikacji faktycznej ilości odpadów obsłużonych przez Trans-Net z ilością ujętą na wystawionych fakturach. Jestem niemal pewien, że tam z dużym prawdopodobieństwem znajdą brakującą kwotę, a nawet oszczędności. Tak samo jak jestem pewien, że nigdy takiej weryfikacji ilościowej nie przeprowadzili. Takie pytanie na konferencji też padło. Odpowiedzi nie usłyszałem. Przyjmują faktury i płacą za nie w ciemno. Bo przecież swój swojego miałby sprawdzać…?
Wojtek, oni nie weryfikowali niczego. Pięć osób w wydziale odpadowym zajmuje się sprawdzaniem, czy dokumenty wpłynęły (tu trzeba dodać, że spółdzielnie i ZGKiM składają zestawienia zbiorcze). Nie zweryfikowali ani jednej deklaracji. Co nie przeszkadza baronom z Gryfa sugerować, że mieszkańcy oszukują.
Wycierają sobie gęby rodzinami wielodzietnymi, a nie sprawdzili nawet, ile tych rodzin w gminie jest...
---------------------
Negatywnie oceniać nie znając faktów można każdego.
Sądząc po godzinach wypowiedzi niektórych osób na FORUM należałoby stwierdzić, że osoby te (zwłaszcza pracujące na etacie - prowadzące agitację na terenie ZCH Police w sprawach, które nie należą do ich zakresów obowiązków) mają albo za mało pracy albo swoje obowiązki zawodowe wykonują z nienależytą starannością. Myślę, że Prezes ZCH Police i inni pracodawcy powinni się temu przyjrzeć.
Ciekawe, co sądzą pracownicy zmianowi o jakości działań na ich rzecz przedstawiciela ich związku - warto puścić ankietę - jeśli pozytywnie to OK, jeśli negatywnie to warto się zastanowić nad zmiana.
Z tego co robią i powinni robić PRACOWNICY Z WYDZIAŁU ŚMIECIOWEGO W GMINIE znalazłem na stronie urzędu i zamieszczam poniżej.
Jeśli ktoś uważa, że nie wykonują swoich obowiązków to naślijcie na nich kontrolę z Inspektoratu Ochrony Środowiska z Województwa - a jak już będzie po kontrolach to niech upublicznią wnioski pokontrolne. Wtedy ich ocenimy bo tak naprawdę nie wiemy co robią pracownicy a co zaniedbują.
W końcu ta instytucja jest od tego aby kontrolować czy pracownicy wywiązują się ze swoich obowiązków.
Muszą mieć podkładkę w dokumentach na wszystkie swoje działania. Jak się okaże, że coś zaniedbują to wtedy ich ocenimy.
Z konferencji wczorajszej z burmistrzami wywnioskowałem, że wydział śmieciowy spodziewa się na początku roku kontroli z RIO - na pewno będzie kontrola finansów i faktur oraz tego czy gmina prawidłowo zarządza finansami - czas pokaże jaka będzie ocena.
A oto zakres działania wydziału, który jest na stronie gminy:
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy w szczególności:
1. przygotowywanie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i realizacja procedury przetargowej;
2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiot odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
3. organizowanie i rozliczanie systemu odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz analiza stanu gospodarki odpadami w tym opracowywanie raportów i sprawozdań z dokonywanych analiz;
4. bieżąca analiza osiągania przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowywania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
5. prowadzenie rejestru działalności Regulowanej podmiotów odbierających odpady komunalne oraz ich kontrola;
6. koordynacja i nadzór realizacji zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest;
7. nadzorowanie pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
8. obsługa interesantów w zakresie korekt i składanych dokumentów, weryfikacja danych zawartych w deklaracjach;
9. ustalanie zobowiązań z tytułu opłat, wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie obowiązujących przepisów (w tym określenie w drodze decyzji wysokości opłaty), prowadzenie postępowań wyjaśniających w stosunku do osób, które nie złożyły w wymaganym terminie deklaracji lub złożyły deklaracje zawierające np. nieprawdziwe dane;
10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach;
11. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, zwłaszcza w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (organizowanie kursów, szkoleń, wykładów, konkursów promujących proekologiczne zachowania wśród mieszkańców);
12. opracowywanie informacji, przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej gminy, BIP-ie oraz w gablotach wydziałowych dotyczących gospodarki odpadami;
13. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu prowadzonych spraw;
14. przygotowywanie korespondencji w zakresach toczących się postępowań.