Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Konkurs Fotograficzny !  (Przeczytany 11567 razy)

Offline Mariusz_Niedźwiecki

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
Konkurs Fotograficzny !
« dnia: Października 06, 2010, 10:59:19 »
Polickie Centrum Turystyki serdecznie zaprasza wszystkich do udziału w konkursie fotograficznym "750 lat w obiektywie". Szczegóły oraz regulamin do pobrania na stronie stowarzyszenia: www.turystyka-police.pl

P.S. Serdecznie zapraszam do odwiedzania strony. Proszę moderatorów o przeniesienie tematu w odpowiedni dział. Nie mam pojęcia gdzie go umieścić :)

yak

  • Gość
Konkurs Fotograficzny !
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 01, 2010, 20:47:03 »
Jako osobnik dociekliwy i podejrzliwy zarazem zadałem sobie trud znalezienia i przeanalizowania "Regulaminu konkursu". Wnioski są lekko szokujące. Ale najpierw "Regulamin". Wyróżnienia moje.

Przepisy ogólne:
1. Organizatorem konkursu jest Polickie Centrum Turystyki z siedzibą w Przęsocinie.
2. Konkurs trwa od dnia ogłoszenia regulaminu do 17 grudnia 2010 roku włącznie.
3. Prace konkursowe należy przesyłać do 30 listopada 2010 roku włącznie.
4. Udział w konkursie jest bezpłatny. Uczestnik nie musi zamieszkiwać Gminy Police.
5. Oceny zgłoszonych prac dokona Jury powołane przez organizatora. Decyzje Jury są ostateczne. W skład Jury wchodzą przedstawiciele (po jednym): Polickiego Centrum Turystyki, Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Policach, Gminy Police, Miejskiego Ośrodka Kultury w Policach oraz Biblioteki Miejskiej w Policach.
6. Uczestnikiem może być osoba, która ukończyła 10 rok życia i akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu. Przewidziana jest jedna kategoria konkursowa.
7. Nagrodami w konkursie będą nagrody rzeczowe. Najlepsze prace zostaną wydane w formie widokówek w nakładzie ustalonym przez organizatorów po terminie nadsyłania prac.
8. O terminie podsumowania, wystawie kończącej konkurs i nagrodzeniu uczestników oraz zwycięzców konkursu, organizatorzy powiadomią każdego indywidualnie.

Przepisy dotyczące prac:
1. Każdy z autorów biorących udział w konkursie może nadesłać do 3 fotografii.
2. Zdjęcia muszą przedstawiać obiekty istotne w 750-letniej historii miasta jak np. cmentarze, pomniki, zabytki, ruiny, tablice pamiątkowe, pomniki przyrody itp.
3. Prace należy nadsyłać wyłącznie drogą elektroniczną.
4. Nadesłane zdjęcia mają być w pierwotnej wersji, nie mogą być przerabiane programami graficznymi, z wyjątkiem zapisania w wymaganym formacie. Zdjęcia powinny być wykonane w okresie trwania konkursu.
5. Fotografie w formacie JPG o wymiarach minimum 1200x1600 pikseli należy nadsyłać pod Adres mail: centrum.turystyki@poczta.pl w formie załączników do wiadomości.
6. Fotografie na których będą znajdować się datowniki zostaną zdyskwalifikowane.
7. W treści maila należy podać: tytuł pracy, imię i nazwisko oraz adres autora, telefon kontaktowy, datę i miejsce wykonania zdjęcia, obiekt, który przedstawia oraz oświadczenie o prawach autorskich, zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z założeniami niniejszego regulaminu.
8. Udział w konkursie jest jednoznaczny z nieodpłatnym udzieleniem prawa do nieodpłatnych publikacji nadesłanych prac w dowolnej formie i w dowolnym nakładzie, używania ich w internecie oraz w innych formach utrwaleń, nadających się do rozpowszechniania w ramach działań konkursowych.

Wraz z przysłanymi pracami, każdy autor podpisuje i przysyła do organizatora następującą klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez organizatora konkursu fotograficznego „750 lat w obiektywie” w celach wynikających z regulaminu tego konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych /Dz.U. z 1997 r. nr 133, poz. 883 z późniejszymi zmianami/. Poprzez wysyłanie fotografii na konkurs, nieodpłatnie przenoszę na organizatora prawo do wykorzystania moich fotografii w publikacjach oraz innych mediach, o których zdecyduje organizator. Jednocześnie oświadczam, że jestem jedynym właścicielem praw autorskich nadesłanych zdjęć i prace te nie naruszają dóbr osobistych osób trzecich”.

A teraz komentarz:

Przede wszystkim są dwa trudne do spełnienia warunki. Konkurs trwa - regulamin pojawił się dzisiaj - do 30 XI, bo informacja o 17 grudnia nic nie znaczy, skoro fotki trzeba przysłać do 30 XI. Zrobienie ciekawych zdjęć plenerowych w listopadzie (jest warunek, że zdjęcia mają pochodzić z okresu konkursu) graniczy z niepodobieństwem. Tylko łut szczęścia może pomóc.

Drugi trudny warunek - niestosowanie programów graficznych. A jak ktoś zapisuje fotki w RAW-ie, to co? Jak je ma przedstawić w *.jpg?

Ale to wszystko pestka. Ciekawsze są okoliczności dodatkowe.

Ewentualną nagrodą są nieokreślone nagrody rzeczowe. Natomiast wszyscy autorzy, również ci, których nie nagrodzono, mają bezpłatnie podarować organizatorom prawa autorskie do zdjęć, włącznie z prawem publikacji - w druku lub internecie. Inaczej mówiąc organizatorzy mają szansę się obłowić w multum interesujących fotek, które mogą wydać np. w formie zestawu widokówek lub folderu-albumu, za co autorzy prac grosza nie dostaną. Bo przecież przekazali bezpłatnie prawa.

Koncepcja trąci swoistym wyłudzeniem dóbr intelektualnych, choć niby wyłudzeniem nie jest (autorzy przekazali prawa dobrowolnie i z góry). Ale z regulaminu nie wynika, że organizatorzy wykorzystanych fotografii nie będą sprzedawać (widokówki, albumy). Wynika tylko tyle, że przesławszy fotki na konkurs tracisz do nich prawa.

Odpowiedzią jest znane powiedzenie: "Naiwnych nie sieją, sami się rodzą".

Offline koko

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
Konkurs Fotograficzny !
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 01, 2010, 21:47:39 »
Również i ja wtrącę swoje trzy grosze:
Z regulaminu zamieszczonego przez yaka wynika, że jeśli ktoś prześle fotki, to MUSI również podpisać klauzulę "Wyrażam zgodę...". Co będzie jeśli ktoś chce wziąć udział w konkursie, a nie chce podpisać klauzuli? Wnioskuję, że nie będzie jednak mógł startować w konkursie. A o ile mi wiadomo, udział w jakimkolwiek  konkursie nie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych. O to należałoby zresztą zapytać rzecznika praw konsumenta. Pytaliście?
W całości zgadzam się z sugestiami wyrażonymi przez yaka.