Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2458) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem  (Przeczytany 14630 razy)

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3511
    • Zobacz profil
Cytat: "Swierzak"
W tym miejscu Ja osobiście jeżdże 70-90 na luzie z górki jak wiadomo. Mogło być tak że kierowca jechał właśnie na luzie zaczął czegoś szukać koło złapało pobocze i skończyło się tragicznie niestety :(


Jedna z najgłupszych rzeczy przy kierowaniu autem - jazda na luzie.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

palindrom

  • Gość
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2012, 07:38:37 »
Cytat: "KrP"
Cytat: "Swierzak"
W tym miejscu Ja osobiście jeżdże 70-90 na luzie z górki jak wiadomo. Mogło być tak że kierowca jechał właśnie na luzie zaczął czegoś szukać koło złapało pobocze i skończyło się tragicznie niestety :(


Jedna z najgłupszych rzeczy przy kierowaniu autem - jazda na luzie.

Dlaczego to taka głupia?

Offline naftor

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2012, 08:38:42 »
Ponieważ spalasz nie potrzebnie paliwo (ok.0,2l) na ptrzymanie pracy silnika.

Offline m8z

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 552
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2012, 09:08:09 »
Cytat: "naftor"
Ponieważ spalasz nie potrzebnie paliwo (ok.0,2l) na ptrzymanie pracy silnika.


chyba sporo wiecej na luzie auto pali. w 207 komputer pokazuje 2,4l

Offline Pre

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2012, 09:24:58 »
Auto na luzie pali zawsze tyle samo, czyli tyle ile potrzeba na utrzymanie silnika na obrotach 700-1000 obr/min. Ale wskazania komputera odnoszą się do prędkości auta, bo przecież spalanie jest w odniesieniu na 100km. więc jak jedziesz na luzie z prędkością 200km/h to komputer pokaże niskie spalanie. a jak 10km/h to bardzo wysokie.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1557
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2012, 11:14:29 »
Po wrzuceniu na luz spalanie powinno być pokazywane w litrach na godzinę, a nie na km.

Offline kanioma

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 482
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2012, 17:28:32 »
palindrom, kwestia oszczędności w tym momencie powinna być na drugim planie. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo.

palindrom

  • Gość
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2012, 17:39:25 »
Cytat: "kanioma"
palindrom, kwestia oszczędności w tym momencie powinna być na drugim planie. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo.

W jaki sposób jazda na biegu względem jazdy na luzie zwiększa bezpieczeństwo?

Offline kanioma

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 482
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2012, 18:56:58 »
palindrom, myślę, że jeśli masz prawo jazdy, to o tym powinieneś/powinnaś wiedzieć. Jeśli nie masz-dowiesz się na kursie :)

Poza tym, to chyba nie ten temat ;)

Pozdrawiam.

palindrom

  • Gość
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2012, 19:04:25 »
Dobry wykręt od udzielenia odpowiedzi ....
istotnie nie ten temat

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3511
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2012, 19:41:34 »
Cytat: "palindrom"
Cytat: "naftor"
Ponieważ spalasz nie potrzebnie paliwo (ok.0,2l) na ptrzymanie pracy silnika.

Kiedy zaś nie jadę na luzie nie spalam paliwa potrzebnego na utrzymanie pracy silnika? W teorii wygląda to fajnie, ale warto zainteresować się praktyką i wtedy już jazda na luzie okazuje się bardziej oszczędna.


Ty jedziesz na luzie i zuzywasz paliwo, ja jadę na biegu i nie zużywam ani kropelki, kto więcej oszczędza?

Zresztą, to już nie chodzi o kasę co o bezpieczenstwo.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

palindrom

  • Gość
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2012, 21:15:15 »
Cytat: "KrP"

Ty jedziesz na luzie i zuzywasz paliwo, ja jadę na biegu i nie zużywam ani kropelki, kto więcej oszczędza?

Zresztą, to już nie chodzi o kasę co o bezpieczenstwo.

Ja jadę na luzie i zużywam paliwo, Ty jedziesz na biegu i zużywasz go więcej. Jadąc na luzie mój samochód pali około 1 litra na godzinę, natomiast samochód jadący na biegu [hamujący silnikiem?] pali w granicach 6 - 7 litrów na 100 kilometrów.

Zwykło się mówić, że kiedy hamujemy silnikiem to samochód pali 0 litrów. Jest to prawda, ale tylko częściowa, mianowicie owszem pali 0 litrów, ale tylko do pewnej granicy obrotów silnika, w moim samochodzie wypada na 1300 obrotów, powyżej tego samochód zaczyna pić paliwo. Do tego zużywa się sprzęgło. Żeby hamować silnikiem czy jechać na biegu i utrzymywać ciągle między 900 [stan spoczynku silnika - luz], a 1300 [kiedy silnik bierze paliwo] musiałbym mieć ze 30 biegów. Warto samemu dowiadywać się jak jest, a nie wierzyć ślepo w puste frazesy. Niektóre koncerny mają silniki i samochody, które są w stanie rozpędem utrzymywać w działaniu silnik nawet do 1400 obrotów - no kosmos!

Co do bezpieczeństwa już pytałem, ale odpowiedzi nie otrzymałem, czemu na biegu jest bezpieczniej niż na luzie?

Offline Mariusz_Niedźwiecki

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2012, 21:21:50 »
Kwestia reakcji ?

Offline Kapral_Kuba

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2012, 21:33:02 »
Cytat: "palindrom"
Co do bezpieczeństwa już pytałem, ale odpowiedzi nie otrzymałem, czemu na biegu jest bezpieczniej niż na luzie?


Jak już Ci mój poprzednik napisał: Kwestia reakcji. Dajmy na to przykład. Jedziesz spokojnie drogą i z lasu wylatuje Ci powiedzmy sarenka. Robisz manewr w stylu "test łosia" jeśli wpadniesz w poślizg jadąc na luzie są mniejsze szanse na to że z niego wyjdziesz, ponieważ nie możesz operować gazem. Natomiast jadąc na biegu, wpadając w poślizg jesteś w stanie skontrować nie tyle kierownicą co gazem.

Widzę, że rozmawiacie tutaj o kwestii ekonomi. Jadąc na biegu z górki czyt. "hamując silnikiem" silnik pojazdu zachowuje się jak sprężarka tzw faza cut-off. Po osiągnięciu zaprogramowanej w komputerze dolnej prędkości obrotowej wału korbowego nastąpi samoczynne załączenie wtrysku. Piszesz, że przy 1300obr/min silnik "bierze" paliwo. Nie do końca się z tym zgodzę, ponieważ prędkość obrotowa przy której wtrysk "powraca" zależy od temperatury silnika jak i systemu wtryskowego.

Także, polecam jeździć na biegu! :) Sam się o tym przekonałem jadąc w stronę granicy z Dobieszczynie.

palindrom

  • Gość
Rozważania o jeździe na biegu, luzie; automatem czy manualem
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 15, 2012, 22:26:43 »
Cytat: "Kapral_Kuba"
Jak już Ci mój poprzednik napisał: Kwestia reakcji. Dajmy na to przykład. Jedziesz spokojnie drogą i z lasu wylatuje Ci powiedzmy sarenka. Robisz manewr w stylu "test łosia" jeśli wpadniesz w poślizg jadąc na luzie są mniejsze szanse na to że z niego wyjdziesz, ponieważ nie możesz operować gazem. Natomiast jadąc na biegu, wpadając w poślizg jesteś w stanie skontrować nie tyle kierownicą co gazem.

Znowu półprawda uwzględniająca tylko samochody z napędem na przednią oś albo też wszystkie cztery koła. Przykładowo samochód z napędem na tył kiedy jest w poślizgu może w wyniku operowania gazem wpaść w tylko większy poślizg [ah ta bezlitosna fizyka]

Cytat: "Kapral_Kuba"
Widzę, że rozmawiacie tutaj o kwestii ekonomi. Jadąc na biegu z górki czyt. "hamując silnikiem" silnik pojazdu zachowuje się jak sprężarka tzw faza cut-off. Po osiągnięciu zaprogramowanej w komputerze dolnej prędkości obrotowej wału korbowego nastąpi samoczynne załączenie wtrysku. Piszesz, że przy 1300obr/min silnik "bierze" paliwo. Nie do końca się z tym zgodzę, ponieważ prędkość obrotowa przy której wtrysk "powraca" zależy od temperatury silnika jak i systemu wtryskowego.

Konkrety nie pustosłowie. Prędkość obrotowa przy której silnik spala paliwo może w jakich granicach się zmieniać? Mówimy o przedziale 1000 - 5000 obrotów czy 1200 - 1500, przy czym ten drugi de facto jest pomijalny dla ekonomii bo ciężko utrzymać takie obroty? W moim silniku system wtryskowy jest ciągle ten sam i w ciągu jazdy zazwyczaj się nie zmienia, myślę, że tak jest w większości samochodów. Napisałem wyraźnie, że w moim samochodzie silnik zaczyna spalać paliwo przy 1300 obrotów, nie chce rozgraniczać, że przy zimnym silniku będzie to powiedzmy 1350, a ciepłym 1250, bo jakie to ma znaczenie?