Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika  (Przeczytany 20703 razy)

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« dnia: Listopada 23, 2011, 20:09:42 »
Odczuwalne w całym aucie wibracje silnika głównie przy przyspieszaniu (ale też czasami na postoju na biegu i na luzie - raz wibruje, a raz nie) + efekt "zatykania" silnika - samochód nie ciągnie, dopiero po chwili się odtyka i odzyskuje moc. Ma ktoś pomysł, co to może być? Silnik - benzyna 1.6.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline mariom122

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 23, 2011, 20:29:49 »
Zważywszy na ostatnią pogodę stawiałbym na zapłon. świece, przewody i inne miejsca wrażliwe na przebicia.

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 23, 2011, 20:34:00 »
jakie auto?
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 23, 2011, 20:34:37 »
Też stawiam na "gubienie" cylindra, podjedź do kogoś, kto ma oscyloskop.

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 23, 2011, 20:34:50 »
Scenic I, 1.6 16V ze skrzynią automatyczną.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 23, 2011, 20:35:46 »
ja mam scenica 1.6 16v - to co napisałeś to objawy cewki ;]

Pozdro

Dodam jeszcze, że najlepiej nie kupować oryginalnych sagemów, u mnie sprawdzają się beru.
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 23, 2011, 20:45:06 »
No to chyba zagadka wyjaśniona i jutro mnie czeka wizyta u mechanika bleh.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 23, 2011, 20:46:49 »
Mechanik nie potrzebny, masz cztery cewki, odłączając kolejno zobaczysz która nie działa i ją wymieniasz. Wymiana jest banalnie prosta, jedna śrubka ją trzyma:)

Pozdro!

Pomocnicza fotka:


Daj znać jak poszło ;)
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 23, 2011, 21:07:38 »
Dzięki za informacje - ale pewnie jutro będę i tak w pobliżu mojego mechanika to zajadę do niego, za leniwy jestem :P.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 24, 2011, 17:39:53 »
I co mechanik powiedział? ;)

Pozdro!
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline Kuba

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 24, 2011, 19:07:31 »
Na razie się tylko konsultowałem z mechanikiem - też stawia na zapłon, ale dopiero zapewne w weekend będę coś działał w tej materii ;).
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zapoznaj się z REGULAMINEM FORUM.

Zachęcam do obserwowania mojego bloga -
Chmielnik Jakubowy

Offline bydy

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.KamieniarzPolice.pl
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 25, 2011, 11:05:56 »
To typowa wada tych silników, swoją drogą dacia duster ma dokładnie ten sam motor, a producenci przez tyle lat nie naprawili tego problemu ;]
Pozdrawiam
Cannot join to channel #real-life (You are banned!!!)

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 25, 2011, 11:48:22 »
Cytat: "bydy"
To typowa wada tych silników


Nie tylko tych, w silnikach FSI grupy VW tez byly problemy z cewkami zaplonowymi, w BMW rowniez sie to zdarza. Winny jest w tym przypadku dostawca/producent cewek.

Offline potrek

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 25, 2011, 12:25:33 »
Większosc motorów benzynowych ma problemy z cewkami, w moim poprzednim aucie ( xsara picasso 1,8 16v) padła dwa razy ( tam jest to  intergralna czesc i wymienia sie cała -- 600 zł ). Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz. Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4672
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 25, 2011, 13:02:03 »
Cytat: "potrek"
Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz.


Swiete slowa.

Cytat: "potrek"
Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.


Bardziej chodzi o napiecie, wysokie napiecie, ktore w przypadku zuzytych swiec zaplonowych musi osiagac wyzsze wartosci, by spowodowac przeskok iskry miedzy zbyt oddalonymi od siebie elektrodami.