Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Jak jeździć po Szczecinie?  (Przeczytany 35932 razy)

Bizon

  • Gość
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 09, 2011, 23:06:35 »
Cytuj (zaznaczone)
Jest wiele miejsc w Szczecinie gdzie kierowcy tak się pchają okolice Głębokiego, Obotrycka - Liroy Merlin, Gontyny przy wiadukcie. I Trzeba Piętnować takie buractwo drogowe, bo między innymi przez takich asów robią korki a Ci co kulturalnie i spokojnie jadą swoim pasem wściekają się bo jakiś ,,Miszcz(owie)'' próbuję(ą) się wciskać co wydłuża stanie w takim korku.. Niech Stoją sobie na końcu pasa jak ich kilkunastu kierowców nie wpuści to sobie postoją troszeczkę i może Ci egoiści pomyślą o innych a nie o sobie i już!



łaaahahhahaa nie no wygrałeś ze swoją tezą.Człowieku jesteś tak ułomny,że nie zdajesz sobie spawy co to oznacza jazda na suwak i do czego ona służy.Zresztą jak jazda na suwak może być powodem korków,normalnie powinieneś jechać do Niemiec i zobaczyć na oznakowanie na drogach.
http://moto.pl/MotoPL/1,113927,9468923,Jazda_na_suwak___jak_to_sie_robi_.html

Widać,że się bujasz po lasach i nie masz pojęcia o zasadach jazdy miejskiej.Cóż dobrze,że większość ludzi zaczyna łapać o co w tym wszystkim chodzi.

Cytuj (zaznaczone)
Jestem kierowa od 40 lat wiec mam obeznanie gdzie i kiedy można.


Następny emeryt za kółkiem co wyjeżdża w niedziele i czasami w tygodniu i doznaje szoku bo się nawaliło aut na drodze.Refleks nie ten,prawko zdane za podwawelską i zero ruchu na drodze przez 20lat użytkowania auta a teraz SZOK!!Boje się myśleć jakbyś miał jechać do Rzymu swoim autem  :lol2:

Krzysiek988

  • Gość
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 10, 2011, 00:44:23 »
Nie zapominaj że jesteśmy w Polsce i obowiązuję nas Polskie prawo a nie niemieckie.   Gdy wprowadzą ten przepis do kodeksu drogowego to wtedy będą kierowcy  i  Ja wpuszczać. A druga sprawa ułomny to nie jestem bo przejechałem więcej kilometrów niż Tobie się wydaje. Jazda na ,,suwak'' raczej nie przewiduje pchania się ,,za wszelką cenę'' tak iż taki gość prawie wjeżdża w lewy bok twojego auta- Bo Ty masz go wpuścić!!.  Albo jazdy do samego końca pasa z wykorzystaniem Martwego Pola. To raczej nie jest przepisowe w każdym kraju - Niemieckim również.

Jeździłem po Niemczech. Byłem w Monachium , Berlinie. I nic mi się nie stało. i Nie widziałem tam, by ktoś próbowałby ,,wymuszać'' zmianę pasa. ,,Bo ja chcę i Basta''. Dotyczy to autostrad jak i miast.Gdyby chłopak jechał lewym pasem i w środku  ( nie na martwym polu lub końcu strzałek informujących o końcu pasa)odpowiednim gestem czy migaczem dał znak że chcę jechać to ja bym go wpuścił i było by tak ładnie jak za Odrą u sąsiadów. Płynniej by to szło. Tam jest inna Mentalność i KULTURA prowadzenia. Bo kultura a cwaniactwo to zupełnie inne sprawy. Jak widzę takiego marudera który koniecznie chce być przede mną  pcha się z lewego na prawy pas, przy tym niemal taranując  moje auto to mnie krew zalewa pewnie innych kierowców również.

roga

  • Gość
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 10, 2011, 07:59:30 »
No dobrze ale czy czasem jazda na suwak nie polega na tym, ze pojazdy na obu pasach poruszaja sie z taka sama predkoscia? Wtedy sprawa jest oczywista, dwa pojazdy jada obok siebie i na koncu ten z prawej wpuszcza tego z lewej (albo odwrotnie).

Jezeli wezmiemy pod uwage przewezenie w okolicach Wilczej to chyba jazda na suwak nie jest wyprzedzanie 20 samochodow aby juz za wiaduktem wcisnac sie przed kogos?

Czy sie myle?

b.b.

  • Gość
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 10, 2011, 08:30:24 »
Cytat: "KrP"


Cytuj (zaznaczone)
Ja jeżdżę codziennie przez Głębokie i wydaje mi się, że tam jest podobna sytuacja do tej na Gontynce. Stoję w korku, jak to ująłeś grzecznie na prawym pasie i też nie puszczam tych jadących lewym. Bo tam suwak w niczym nie pomoże - wcześniejsze skrzyżowanie jest kilka km wcześniej. Gadka o suwaku w tej sytuacji jest tylko wymówką dla cwaniaków, którzy chcąc zaoszczędzić 5 minut powodują, że wszyscy inni czekają dłużej. Często przy tym zajeżdżając drogę wolniejszym użytkownikom (tirom) które nawet nie mogą ruszyć bo już jakiś cwaniak z lewego w małą szparę się wciska. Dlatego zresztą nie dziwi mnie, że często tiry specjalnie blokują ten lewy pas.


Oczywiście, że pomoże - zmniejszy ogon korka. I o to w tym m.in. chodzi.


Ale co to da, że ogon korka będzie krótszy? Będzie krótszy ale będzie zajmował dwa pasy. będą dwa pasy zajęte i Ci, którzy chcę skręcić np. do jednostki wojskowej również będą stać w korku - taki będzie skutek! Na Wojska Polskiego w kierunku głębokiego - na wysokości jednostki wojskowej jest tyle miejsca, że normalnie cały korek mieści się na prawym pasie nie blokując poprzedniego skrzyżowania.

Niektórzy kierowcy uważają, że jazda na suwak w każdych okolicznościach jest dobra a to bzdura. W przykładzie jak na Głębokim nikomu to nie służy - zyskuje jednostka a traci te ok. 60-80 innych osób.

Offline Mickd

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 469
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 10, 2011, 08:45:00 »
KrP


Cytuj (zaznaczone)
No, ale skoro ma wolny pas to dlaczego ma z niego nie korzystać? To nie jest pas awaryjny na autostradzie, w przypadku korka wszyscy powinni z niego korzystać.

Akurat w tym miejscu??????????

Skoro Ty tak uważasz to znaczy ze też cwaniaczek jesteś! Popatrz tam na oznakowanie poziome  Teraz już wiem jakim kierowcą jesteś! Cofam te "wpuszczenie " Ciebie


b.b.
Jazda na suwak ma sens tylko na drogach dwujezdniowych ( autostrada) kiedy jest przewężenie.  Szczególnie w krajach zachodniej europy U nas niestety nie jak będą tacy kierowcy jeździć o jakich wspomniałem i tacy co maja takie dziwne poglądy. Często jade do Berlina i Hanoweru wiec widzę jak kulturalnie jadą auta na zwężeniach.
Jest remont Szosa Polska wiec trzeba sie uzbroić w cierpliwość  i nie stwarzać  niebezpiecznych sytuacji.

Bizon  
Jak bym był taki jak piszesz to cwaniak by sie wcisnął a tak wylądował na barierce!! Chłoptasiu może kiedyś i ciebie wcisnę na barierkę albo słupek

Pozdrawiam.
Głupich nie sieją ,sami rosną
Nadgorliwość jest gorsza od głupoty.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 10, 2011, 08:58:03 »
Cytat: "Krzysiek988"
Jeździłem po Niemczech. Byłem w Monachium , Berlinie. I nic mi się nie stało. i Nie widziałem tam, by ktoś próbowałby ,,wymuszać'' zmianę pasa. ,,Bo ja chcę i Basta''. Dotyczy to autostrad jak i miast.Gdyby chłopak jechał lewym pasem i w środku  ( nie na martwym polu lub końcu strzałek informujących o końcu pasa)odpowiednim gestem czy migaczem dał znak że chcę jechać to ja bym go wpuścił i było by tak ładnie jak za Odrą u sąsiadów. Płynniej by to szło. Tam jest inna Mentalność i KULTURA prowadzenia. Bo kultura a cwaniactwo to zupełnie inne sprawy. Jak widzę takiego marudera który koniecznie chce być przede mną  pcha się z lewego na prawy pas, przy tym niemal taranując  moje auto to mnie krew zalewa pewnie innych kierowców również.


Eh, ale o to chodzi by jechać DO KOŃCA masa. Oczywiście nie do samych linii czy pola martwego, ale z metr dwa przed końcem należy zjeżdżać. A nie w połowie drogi.

b.b.

Cytuj (zaznaczone)
Ale co to da, że ogon korka będzie krótszy? Będzie krótszy ale będzie zajmował dwa pasy. będą dwa pasy zajęte i Ci, którzy chcę skręcić np. do jednostki wojskowej również będą stać w korku - taki będzie skutek! Na Wojska Polskiego w kierunku głębokiego - na wysokości jednostki wojskowej jest tyle miejsca, że normalnie cały korek mieści się na prawym pasie nie blokując poprzedniego skrzyżowania.


Hmm, może dlatego, że na tej ulicy nie ma zwężenia pasa tylko, jak sam zauważasz, lewoskręt? Więc gdzie tutaj praktykować jazdę na suwak?

Mickd:

Cytuj (zaznaczone)
Akurat w tym miejscu??????????

Skoro Ty tak uważasz to znaczy ze też cwaniaczek jesteś! Teraz juz wiem jakim kierowcą jestes! Cofam te "wpuszczenie " Ciebie




Cytuj (zaznaczone)
Jazda na suwak ma sens tylko na drogach dwujezdniowych ( autostrada) kiedy jest przewężenie. Szczególnie w krajach zachodniej europy U nas niestety nie jak beda tacy kierowcy jeździć o jakich wspomniałem i tacy co maja takie dziwne poglądy. Często jade do Berlina i Hanoweru wiec widzę jak kulturalnie jadą auta na zwężeniach.
Jest remont Szosa Polska wiec trzeba sie uzbroić w cierpliwość i nie stwarzać niebezpiecznych sytuacji.


Jazda na suwak ma sens wszędzie tam, gdzie są korki i jest końcówka jednego z pasów.

Eh, a miałem nadzieję, że moje wnuki już pojeżdżą normalnie.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 10, 2011, 11:14:47 »
Cytat: "KrP"

Cytat: "Mickd"
Kierunek Szczecin ,Ul.Bogumińska obok stacji Orlen. Koniec przed barierka.
Widzę w lusterku jak od początku się pcha po prawym pasie ( nie wyjeżdżał ze stacji paliw)

No, ale skoro ma wolny pas to dlaczego ma z niego nie korzystać? To nie jest pas awaryjny na autostradzie, w przypadku korka wszyscy powinni z niego korzystać.
Ponieważ jest tam zakaz wyprzedzania, czyli jak nie wyjeżdżał z Orlenu, to go nie powinno na tym pasie być.
A wracając do remontu, nie doczytałem nic o budowie lewoskrętów, np. przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodniczą. Sprawa teoretycznie prosta, wystarczy kawałek poszerzyć jezdnię, ale założę się, że leży to poza możliwościami zarządcy drogi.

b.b.

  • Gość
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 10, 2011, 11:21:51 »
Cytat: "KrP"

Hmm, może dlatego, że na tej ulicy nie ma zwężenia pasa tylko, jak sam zauważasz, lewoskręt? Więc gdzie tutaj praktykować jazdę na suwak?

Lewoskręt jest dopiero na ostatnim odcinku tego pasa, teoretycznie można nim jechać i przed oznakowaniem o lewoskręcie zmienić pas (chociaż i tak 99% cwaniaków jedzie do martwego pola).

Cytuj (zaznaczone)
Jazda na suwak ma sens tylko na drogach dwujezdniowych ( autostrada) kiedy jest przewężenie.

Cytat: "KrP"

Jazda na suwak ma sens wszędzie tam, gdzie są korki i jest końcówka jednego z pasów.

Eh, a miałem nadzieję, że moje wnuki już pojeżdżą normalnie.

Przestań ehać i wyjaśnij w końcu jaka to niby korzyść z tego suwaka. Pisałeś o skróceniu korka - i ok. to ma sens tam gdzie nie ma miejsca na długi korek na jednym pasie. Ale jeżeli jest miejsce i ten prawy pas nie blokuje żadnego wcześniejszego skrzyżowania?

P.S.
Naprawdę korek z Gontynki sięga już shella i Sczanieckiej ? :-O

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 10, 2011, 11:56:31 »
Cytuj (zaznaczone)
Lewoskręt jest dopiero na ostatnim odcinku tego pasa, teoretycznie można nim jechać i przed oznakowaniem o lewoskręcie zmienić pas (chociaż i tak 99% cwaniaków jedzie do martwego pola).


Mówimy o tej samej drodze: klik ?

Nie wiem jak tam praktykować jazdę na suwak skoro nie ma tam kończącego się pasa...

Cytuj (zaznaczone)
Przestań ehać i wyjaśnij w końcu jaka to niby korzyść z tego suwaka. Pisałeś o skróceniu korka - i ok. to ma sens tam gdzie nie ma miejsca na długi korek na jednym pasie. Ale jeżeli jest miejsce i ten prawy pas nie blokuje żadnego wcześniejszego skrzyżowania?


Pisałem już, ile można? Główny powód to rozładowanie korka i płynniejsza jazda z wykorzystaniem obu pasów. W końcu po to one są by się nimi poruszać.

Cytuj (zaznaczone)
Naprawdę korek z Gontynki sięga już shella i Sczanieckiej ? :-O


Nom, miałem już kilka razy takie sytuacje. Ludzie grzecznie stali aż po Shell, a lewy pusty. Cóż, jak chcą stać to ich wola, ja korzystam wówczas z lewego.

parian: zakaz jest, ale imo odwołuje go skrzyżowanie właśnie z wyjazdem z Orlenu.

P.S. Przypomniała mi się sytuacja nieco związana z tematem. Jechałem tutaj w kierunku Mostu Długiego. Za mną i przede mną mega korek jak to zwykle w tym miejscu. Z Trasy Zamkowej po mojej prawej zjechała jakaś babka, dojechała do końca swojego pasa i wrzuciła kierunek. Korek ruszył to ją wpuściłem, a tu nagle za mną słyszę klaksony. Patrzę, a tam jakiś dziadek wymachuje rękami na mnie o coś krzyczy z pretensjami wielkimi.

Kretynów nie brakuje. :)
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 10, 2011, 13:36:45 »
Cytat: "KrP"
parian: zakaz jest, ale imo odwołuje go skrzyżowanie właśnie z wyjazdem z Orlenu.

50 m dalej zaczynają się strzałki nakazujące zmianę pasa, nie da rady wyprzedzić na takiej długości drogi normalnie jadące auto, nie powodując zagrożenia lub nie łamiąc przepisów.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 10, 2011, 14:12:10 »
Normalnie jadące auto nie bo po co wyprzedzać kogoś, kto jedzie przepisowo, tylko sami się narażamy na mandat za prędkość. ;P Ale jak ktoś się wlecze 30km/h to można.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 10, 2011, 16:32:00 »
Cytat: "parian"
Cytat: "KrP"
parian: zakaz jest, ale imo odwołuje go skrzyżowanie właśnie z wyjazdem z Orlenu.

50 m dalej zaczynają się strzałki nakazujące zmianę pasa, nie da rady wyprzedzić na takiej długości drogi normalnie jadące auto, nie powodując zagrożenia lub nie łamiąc przepisów.

Bez znaczenia. Zakaz wyprzedzania obowiązuje. KrP, doucz się.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 10, 2011, 16:40:45 »
Obowiązuje do skrzyżowania. Myślałem, że znasz PoRD.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 10, 2011, 16:45:34 »
Owszem, do skrzyżowania. Owszem, znam. Więc - jak mówiłem - doucz się.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3520
    • Zobacz profil
Jak jeździć po Szczecinie?
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 10, 2011, 16:48:28 »
O moją naukę się nie martw, zacznij o swoją kierowco, który nie potrafi na rondzie w lewo skręcić. ;D
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln