Witam, mam takie pytanie, Jakim torem powinien iść pasek wieloklinowy w golfie 3 1.9 TD (silnik AAZ dla jasności). Do niedawna wiedziałem ale byłem chyba w błędzie, jeżdżę nim parę lat i już 3 razy zmieniany był w nim pasek, raz mechanik to robił, no i 2 razy sam to robiłem i za każdym razem zakładałem tak jak był wcześniej założony, tzn. puszczałem go tak: z koła pasowego na wale, następnie nad kołem pasowym pompy wody no i na koło alternatora. Ostatnio na jakiś forum przeczytałem, że pasek powinien iść pod kołem pasowym pompy wody tzn. rowki na nim powinny iść po kole pasowym. To jak on powinien iść prawidłowo, bo u mnie jest założony tak jak to wyżej opisałem no i wszystko jest ok, ostatnio nawet termostat wymieniłem i temperaturę trzyma prawidłowo 90 °C. Jeśli ktoś wie to będę wdzięczny za odpowiedź bo nie długo wybieram się autem do Lublina i nie chciałbym awarii w trasie. A jeśli faktycznie mam źle założony to grozi to jakąś awarią? Zdaję sobie sprawę z tego że w zależności od tego czy pasek idzie nad czy pod kołem pasowym pompy wody, zmienia się kierunek obrotów jej wirnika, ale czy to ma znaczenie jeśli wszystko jest ok, jeżdżę tym samochodem na co dzień i ani razu nie przegrzał się. Dodam tylko że wcześniej jeździłem z uszkodzonym termostatem silnik nie przegrzewał się, a od niedawna jeżdżę z nowym i też nie przegrzewa się, temp. wynosi 90°C z tym że jeżdżę tylko na trasie Police Szczecin w dalszą trasę z nowym termostatem nie wybierałem się, ale jeśli miałby się grzać to już chyba by się przegrzał. No i mam zagwozdkę z tym paskiem:) Z góry dzięki za odpowiedź.