Nie masz pojęcia o czym piszesz Validator. Ta waga sprawdza z grubsza czy ktoś nie jest przeładowany. I to tam biegnie oficjalnie sugerowana trasa na zakłady właśnie.
Nic na to nie pomogę, że masz braki w wykształceniu. Napisałem o pojazdach "ponadnormatywnych", czyli takich... które są przeładowane. Przestań stosować argumenty ad personam, a zacznij używać rzeczowych. Co znaczy ad personam - sprawdź w Google.
Ad Wojtek Dudek. Nie rozważałem logistyki, tylko możliwości prawne. Gmina ma prawo wyłączyć jakieś drogi z użytkowania przez określony rodzaj pojazdów. I, oczywiście, może wskazać wyjątki. Dyskutowaną kwestią było zagadnienie: co zrobić w sytuacji kiedy powstanie obwodnica, a kierowcy i tak będą się pchać przez miasto. Wtedy gminy mogą sięgnąć po swoje uprawnienia. I o nic więcej nie chodzi. Zaopatrzeniowcy dyskontów otrzymają przepustki i świat się nie zawali. Liczba wielkogabarytowych samochodów z zaopatrzeniem towarowym to nikły procent wszystkich "tirów", jak się u nas, niepoprawnie, ale powszechnie te samochody nazywa. Wyeliminowanie ciężkiego transportu to np. być albo nie być dla Starych Polic. Można je rewilitalizować, można je zabudować, ale konia z rzędem temu, kto chciałby zamieszkać na rynku lub w ciągu Wojska Polskiego (zakładając odtworzenie zabudowy) w towarzystwie nieustanie jadących wielkich samochodów. Do czego to prowadzi pokazało ładnych parę lat temu (bodaj 10) zawalenie się ściany budynku przy ulicy Kościuszki. Powtarzam: koniecznością dla Starych Polic jest eliminacja ciężarówek. I niech nikt nie twierdzi, że jeśliby powstała np. obwodnica dla Polic (dla mnie realniejsza od obejścia Szczecina), a kierowcy uparcie by ów fakt ignorowali - gmina nie mogłaby zakazać przejazdu ciężkiego transportu ulicami Wojska Polskiego i Jasienicką. A za złamanie zakazu nakładać solidne kary finansowe.
[ciach!] Wyobraź sobie sytuację, że ciężkie pojazdy walą jadąc od Siedlic, Roweckiego, a potem Rurową. Co byś zrobił? Pewnie ignorując ideę osobistej wolności, nie mogąc inaczej sobie poradzić, doprowadziłbyś do ustawienia zapór przeciwczołgowych.
Post Merge: [time]Grudzień 04, 2017, 15:40:28 [/time]
PS Na Rurowej, fakt, jest jeden zakręt, na którym "tir" nie wyrobi, ale to drobiazg, można go rozjechać i będzie OK.