Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Opel Vectra C kombi  (Przeczytany 12071 razy)

Offline gazik

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
Opel Vectra C kombi
« dnia: Lutego 21, 2015, 15:29:36 »
Witam.

Jestem świeżo upieczonym kierowcą. Więc zaczął się dla mnie okres poszukiwania auta... i jakbym wiedział że jest to tak skomplikowany temat to bym się jeszcze wstrzymał z decyzją o zrobieniu prawa jazdy...

Ogólnie mam pytanie do forumowiczów, no może 2 pytania:

1) odwieczne chyba pytanie benzyna czy diesel....
2) no i żeby było coś do popisania zastanawiam się nad oplem vectrą c (z uwagi na rodzinę - kombi) jeżeli z silnikiem diesla to 1.9 CDTI o mocy 120 KM, jeżeli benzyna to 1.8.  (http://www.autocentrum.pl/oceny/opel/vectra/c/kombi/)

Jeżeli ktoś miałby coś innego ciekawego do zaproponowania chętnie obejrzę. Musi to być jednak kombi.

Za wszelką pomoc dziękuję!

Offline Siwy1

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 21, 2015, 15:57:06 »
Standardowo zastanów się nad kwestią ile bedziesz pokonywał kilometrów. Jeśli to będą krótkie dystanse to  raczej benzyna gdyż diesel będzie sprawiał problemy a wyposażony w filtr cząstek stałych to już napewno, natomiast przy długich dystansach sprawdzi sie doskonale.
Jeśli chodzi o Vectre C to silnik diesla 1.9 cdti 120 KM to wg mnie najlepsza jednostka napędowa w tym samochodzie ( sam taką posiadam i jestem bardzo zadowolony ). Nie rozważaj natomiast kupna wersji 150 KM gdyż jest dużo bardziej awaryjna. Zastanów sie też czy zakladajac kupno Viki potrzebujesz wersji kombi. Ja posiadam wersję hatchback i bagażnik jest niewiele mniejszy od kombi, a bryła samochodu jest dużo ładniejsza, bo kombi to typowy karawan :) Kwestia gustu. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu co by to nie było.

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1291
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 21, 2015, 17:25:51 »
Nie szalej z tą wiele większą awaryjnością wersji 150KM. Klapki w dolocie i tyle. W zamian odpada regulacja zaworów (bo o ile pamiętam 120KM nie ma hydro). Tyle ze 150 w budzie kombi chyba zawsze miały DPF. 120 mogły nie mieć. Ale pozbycie się problemu nie jest jakoś mocno drogie. A i szmocy na ogół wtedy idzie więcej wykrzesać. Natomiast samo auto o ile jeździsz spokojnie to się nadaje. W innym wypadku "docenisz" genialne nastawy seryjnego zawieszenia oraz "skuteczność" hamulców :P I jeśli to ma być głównie do kręcenia się po mieście to nie jest to przesadnie dobre do tego auto z racji takiej sobie zwrotności. Benzyna 1.8 ma raczej kiepskie opinie w nadwoziu kombi bo jest po prostu za słaba a auto swoje waży niestety. Już lepszy jest 2.0T który też się bez problemów gazuje a przynajmniej ma siłę jechać.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 21, 2015, 19:21:29 »
Już lepszy jest 2.0T który też się bez problemów gazuje a przynajmniej ma siłę jechać.
Zdecydowanie najlepszy silnik, ale dostępny chyba tylko przed liftem. Poza tym ten model bywa wyraźnie droższy.
Gazik, a może Opel Signum? Z tyłu ładniejszy, w środku fajny, często lepiej wyposażony.

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1291
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 21, 2015, 20:50:13 »
Po lifcie też był jak najbardziej dostępny ten 2.0T. I może i droższy w zakupie (bo na ogół nie są to golasy jak 1.8 ) ale potem w utrzymaniu różnica będzie niewielka. No chyba, że turbo padnie ale to nie są jakieś mocno straszne koszty w stosunku do wartości auta. Bo skoro kolega rozważa 1.9CDTi to znaczy, że celuje w "przejściówkę" albo polifta bo tylko tam był ten silnik. A nazywanie Signuma inaczej niż Vectra to takie chciejstwo Opla po prostu :) Hatchback na rozstawie osi Vectry kombi :D I różni się od niej AŻ chromami na zderzaku i grillu :P No i kanapa z tyłu wyleciała ma rzecz foteli. Zdolności bagażowe ma jednak mniejsze niż normalne kombi.

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 21, 2015, 21:13:14 »
I może i droższy w zakupie (bo na ogół nie są to golasy jak 1.8 )
Spokojnie znajdziesz wersję z korbkami z tyłu.
Signum różni się właśnie miejscem dla pasażerów z tyłu i gadżetami z tyłu. Moim zdaniem też lepiej wygląda.
Jeśli nie wykorzystuje się zdolności bagażowych kombi to jak najbardziej ma sens.
Godzik, jeśli na urodzie auta Ci nie zależy to może Fiat Croma z 1,9 CDTI? :P
ps. faktycznie 2.0 T występował po lifcie, ale popatrz na jego ceny - nie licząc 1sztuki wszystkie powyżej 7 k euro. Za taką kasę można wyrwać już coś lepszego.
http://suchen.mobile.de/auto/opel-vectra-benzin-kombi.html?useCase=SearchResult&isSearchRequest=true&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=29&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=146&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar&lang=de
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2015, 21:17:18 wysłana przez parian »

Offline j.7

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 22, 2015, 14:39:16 »
Vectra C FL - super autko. Liftback czy kombi, kwestia gustu, jedno i drugie ładne i pakowne. Kombiak to już na maxa pakowny. Sedan - ble. Paliwo - tylko benzyna, chyba, że latasz w trasy... Osobiście nie znam zadowolonego właściciela Opla w dieslu. Nie poznałem takiego ;D. 1.8 po lifcie czyli 140 ps daje radę, a gazowanie 2.0 w turbinie to zbrodnia! Nie gazuje się turbo benzyn! Co do wyposażenia, to nie słuchaj rad, że ma to coś wspólnego z wersją silnikową. Bzdura. Natomiast kupienie kombiaka czy Signum po lifcie, w benzynie, w dobrym stanie i w niezłym wyposażeniu, to wyzwanie. Jeździ dużo diesli. Powodzenia. :)
Program Administracji - Programem Forumowiczów
http://police-polska.blog.onet.pl/

Offline Kilofownikownia

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1291
  • Kilo Kilofa
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 22, 2015, 14:52:59 »
Mało widocznie poznałeś tych właścicieli diesli. Przy czym pytanie odnosiło się do CDTi a nie tych starszych bo one rzeczywiście miały mieszane opinie. Wyposażenie wspólne ma o tyle, że jednak łatwiej znaleźć 2.0T albo 1.9CDTi w wersji Cosmo niż 1.8. I czemu się nie gazuje turbo benzyn? Z chęcią poczytam :)

Offline j.7

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 22, 2015, 15:08:01 »
No faktycznie, wielu ich może nie było, ale autentycznie, wszystkich, których znam i dotyczy to cdti mieli jakieś przeboje. Oczywiście, nie jest to reguła. Co do wyposażenia, to również nie jest regułą, że lepszy motor, to lepszy wypas, choć przeważnie Ci którzy kupowali mocne silniki, chcieli również lepsze wyposażenie. Ale np. mocnych benzyn 2.0 i 2.8 jest mało. Ogólnie wyposażenie nie ma nic wspólnego z silnikami, w tym przypadku. Widziałem 2.0 w plastkowej kierownicy i bez tempomatu, o reszcie nie wspominając. Co do gazowania turbobenzyn, jest to zbrodnia przeciwko ludzkości i wszystkiemu co piękne w motoryzacji. >:(
Program Administracji - Programem Forumowiczów
http://police-polska.blog.onet.pl/

Offline citrix

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 23, 2015, 09:25:16 »
Mam Viki 1.9 CDTI 150km i latam nią od zeszłego lipca. Co do DPF-a to nie ma kompletnie żadnego problemu. Wystarczy wiedzieć kiedy rozpoczyna się dopalanie, a w skrajnym przypadku, gdy zaświeci się kontrolka świecy żarowej trzeba puścić się na prostą tzn. około 2-3 km na trzecim biegu i obrotach stałych 3, 3-5 tyś/min. Po przejechaniu tego dystansu świeca gaśnie a jak się podepnie do OP-coma nasycenie filtra cząstek stałych spada do 16-tu procent. Najważniejsze by nie gasić silnika gdy wejdzie w stan dopalania, gdyż niedopalone paliwo spływa do silnika. Co do klap- jak się obawiamy ich urwania zawsze można zdemontować i zaśplepić wloty. Silnik nic nie traci na dynamice. Ktoś wcześniej napisał o 120-to konnej jednostce jako najlepszej ;) Ja natomiast czytałem przed zakupem mojego samochodu, że to właśnie 150-tka jeśli chodzi o diesla jest najlepsza. Proponuję wejść na stronkę autocentrum.pl Tam znajdziesz opinię wielu osób które posiadają różne wersje silnikowe w/w samochodu. Ja osobiście jestem zadowolony. Nikt jeszcze nie wspomniał o dwumasie, lecz w chwili obecnej sprzęgła dwumasowe wchodzą już do produkcji w silnikach benzynowych ;) Tak więc i od tego się nie ucieknie. Poza tym jak by nawet wymienić komplet to i tak jest spokój na kolejne 150- 200 tyś km. Czy to mało ? Według mnie wystarczająco.

Offline vwpolice

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 23, 2015, 10:04:34 »
Co człowiek i auto to opinia , na każde auto jest temat pozytywny i negatywny
nic dodać nic ująć

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 23, 2015, 10:38:02 »
lecz w chwili obecnej sprzęgła dwumasowe wchodzą już do produkcji w silnikach benzynowych  Tak więc i od tego się nie ucieknie.

Nie "sprzegla dwumasowe" tylko kola zamachowe o dwoch masach, w ktorych jedna, polaczona jest z walem korbowym silnika, a druga, za posrednictwem tlumikow drgan skretnych i sprzegla, ze skrzynia biegow. W silnikach benzynowych rozwiazanie kol zamachowych o podwojnej masie nowoscia juz dawno nie jest. Nie jestem fanem wikipedii, ale umieszczony w niej opis kola zamachowego o dwoch masach jest akurat sensowny i dosc obrazowy:  http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe

Offline citrix

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 23, 2015, 11:29:20 »
W zapytaniu głównym chyba nie chodzi o literówkę czy wymądrzanie się co to jest dwumasa. Jak napiszę że samochód ma DPF, lub FAP to czy bardziej będzie zrozumiałe niż po prostu filtr cząstek stałych ?

Offline parian

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1558
    • Zobacz profil
    • http://www.malex.net.pl
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 23, 2015, 11:35:53 »
Pytanie jeszcze jaki wpływ ma większa moc i moment silnika 150 koni na zużycie elementów przeniesienia napędu. Jeśli skrzynia, sprzęgło, półosie i cała reszta są takie same jak w wersji 120 km, to raczej ten drugi będzie wymagał rzadszej wymiany podzespołów.
Tak na logikę ;)

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Odp: Opel Vectra C kombi
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 23, 2015, 12:50:02 »
W zapytaniu głównym chyba nie chodzi o literówkę czy wymądrzanie się co to jest dwumasa.

Nikt tutaj nie chce sie wymadrzac, jak masz pisac glupoty i wprowadzac ludzi w blad, to lepiej wcale sie nie odzywaj.

Jeśli skrzynia, sprzęgło, półosie i cała reszta są takie same jak w wersji 120 km

Osobiscie nie sadze zeby byly takie same, przynajmniej skrzynia i sprzeglo, ale to mozna sprawdzic porownujac numery czesci.

« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2015, 12:52:36 wysłana przez DEtonator »