Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Nowe Warpno] Historia  (Przeczytany 60343 razy)

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #105 dnia: Listopada 19, 2015, 07:00:15 »
http://mojejezyce.blogspot.com/2014_06_01_archive.html?m=1
W czasie IIwś Kurt Kannenberg administrował poznańską firmą J. Zagórski, zajmującą się serwisem samochodowym, posiadającą własną stację benzynową oraz produkującą autobusy. O zbieżności nazwisk chyba nie ma mowy. To niezbyt chlubna przeszłość...
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #106 dnia: Listopada 19, 2015, 12:16:58 »
Znam tę relację, jest to prawdopodobne.
Nie chciałem jej (na razie) pokazywać, bo istnieje pewna rozbieżność dat pomiędzy powstaniem firmy Kannenberga w Poznaniu, a przejęciem warsztatu Zagórskiego.
Po sprawdzeniu, może się okazać, że tak faktycznie było.
Znalazłem kilka firm motoryzacyjnych firmowanych tym nazwiskiem. Muzeum w Salzgitter podaje, że firma Kannenberga (powojenna FAKA) została założona w 1923 w Gdańsku. Później, posiada także oddziały w Szczecinie i Poznaniu.Die Fahrzeugfabrik (FAKA) wurde 1923 von Kurt Kanneberg in Danzig gegründet. Neben dem Handel von Kraftfahrzeugen stand der Karosseriebau für Sonderfahrzeuge im Vordergrund der beruflichen Tätigkeiten. Mit der Eröffnung des Autohauses Kannenberg im Jahre 1936 in Stettin festigte Kurt Kanneberg seinen Ruf als Großhändler von Fahrzeugen des Autoherstellers Opel in Pommern. Gleichzeitig wurde in Posen ein modernes Werk für den Bau von Lastwagen errichtet. https://www.salzgitter.de/rathaus/downloads/Neues_Konzept_MITAM_Stand_11.12.12_Internet.pdf


Nic nie wspomina o firmie w Gdyni Gotenhafen Flugzeugwerke Kurt Kannenberg AG



Myślę, że firma była rozległa i firmowała różne warsztaty, stacje paliw, salony sprzedaży, szkoły nauki jazdy.


Jedną z firm trudniącą się sprzedażą samochodów w Gdańsku była Fa. „Opel Kannenberg” Danzig Kolenmarkt 6, tam też przed jej salonem znajdowała się stacja benzynowa. Reklama firmy w ogłoszeniu prasowym z 1929 roku http://forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?t=4722&start=15



[/size]cdn.



<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #107 dnia: Listopada 19, 2015, 12:33:06 »
Wydaje mi się (choć potwierdzenia nie mam), że firmę lotniczą w Gdyni prowadziła inna osoba- Kurt Otto Kannenberg.

« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2015, 12:41:05 wysłana przez lukasz_s »
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #108 dnia: Listopada 19, 2015, 13:58:59 »
To jeszcze inna firma pod tym nazwiskiem.
Mi chodziło o Flugzeugwerke Kurt Kannenberg https://www.google.com/culturalinstitute/asset-viewer/notification-of-the-wage-category/jQEQWkD8QSQHOQ?hl=en


Szczęście Henryka[/size] [/color][/size]http://gdansk.naszemiasto.pl/archiwum/gdynia-gustloff-zatonal-61-lat-temu,1118206,art,t,id,tm.html[/color][/size]- Od 1943 r. pracowałem w niemieckich zakładach lotniczych Flugzeugwerk Gotenhafen Kurt Kannenberg w Gdyni Redłowie ? opowiada 78-letni dziś Henryk Holweg z Gniewu. ? Produkowano tam samoloty, w dobrych czasach co najmniej dwa dziennie. U schyłku wojny produkcja stanęła. Niemcy zaczęli nerwową ewakuację. 29 stycznia 1945 r. z niemieckim porucznikiem miałem zawieźć tajne dokumenty, zapakowane w kilka skrzyń na Gusloffa, zacumowanego w porcie na Oksywiu. Wsiedliśmy w opla blitza i pojechaliśmy do portu. Nigdy nie zapomnę dantejskich scen, jakie tam się działy. Tysiące ludzi, głównie kobiety i dzieci... Krzyk, płacz, rozpacz... Gestapowcy, widząc, co się dzieje kazali nam szukać innego statku. Wróciliśmy do zakładu. Dzięki temu dzisiaj żyję. Skrzynie z dokumentami zawieźliśmy autem na zamek w Gniewie. Nie wiem co się potem z nimi stało. [/i][/size][/color]

Post Merge: [time]Listopad 19, 2015, 14:45:01 [/time]
O zbieżności nazwisk chyba nie ma mowy. To niezbyt chlubna przeszłość...
Chyba znalazłem potwierdzenie. Zagórski miał warsztat na ul. Polnej

Po wkroczeniu wojsk niemieckich do Polski Niemcy zajęli cały majątek rodziny Zagórskich. Zarządcą majątku został Kurt Kannenberg ze Szczecina, który do tej roli przygotowywał się od 1937r.  znając  dokładne plany zakładu przy ul. Polnej.

http://www.archivesportaleurope.net/web/guest (wyszukiwanie po haśle "Kurt Kannenberg"
Kurt Kannenberg, Poznań, ul. Polna 32/42. 1945-1946
Tytuł:Inwentarz zespołu (zbioru) Urząd Wojewódzki Poznański
Sygnatura:1627
Polska - Archiwum Państwowe w Poznaniu
[Przemysł] metalowy [Warsztaty samochodowe] Kurt Kannenberg, Poznań, ul. Polna 32/42.
1945-1946


Występuje tam też



Flugzeugwerk Gotenhafen, Kurt Kannenberg KG, Gotenhafen, Zweigwerk 1940-1945
Tytuł:Bank der Deutschen Luftfahrt AG
Sygnatura pomocy archiwalnej:R 8121
Niemcy - Bundesarchiv

Na temat działalności tej firmy w Szczecinie nadal skromne informacje.

Post Merge: [time]Listopad 19, 2015, 17:37:34 [/time]
W czasie IIwś Kurt Kannenberg administrował poznańską firmą




Post Merge: Listopada 19, 2015, 17:38:49
Poznań ul. Polna
« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2015, 17:38:49 wysłana przez ak »
<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #109 dnia: Listopada 19, 2015, 19:57:28 »
Pommersche Zeitung 01.01.1937.

SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #110 dnia: Listopada 19, 2015, 22:37:41 »
Pommersche Zeitung 01.01.1937.
To wróciliśmy do Szczecina! Łukasz jesteś niezawodny!
Zenek możesz dopisać dalszą historię prezentowanego zdjęcia.


Przy okazji poznaliśmy inne wątki związane z tą firmą.
Dostałem informację, że na jednym ze zdjęć prezentowanych w http://mojejezyce.blogspot.com/2014/06/moto-jezyce-cz-4-jozef-zagorski.html
jedno auto (czwarte od prawej), to CORD L 29 największa półka motoryzacyjna początku lat 30-tych, które obecnie kosztuje około 300 000 USD
Samochód osobowy produkowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Cord w latach 1929-1931





<*)))))>{

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
Odp: [Nowe Warpno] Historia
« Odpowiedź #111 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:12:28 »
<*)))))>{