Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] Dawna komunikacja  (Przeczytany 9123 razy)

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« dnia: Sierpnia 23, 2012, 18:15:15 »
Witam

Dokonałem analizy starych rozkładów jazdy na trasie Szczecin - Police - Trzebież.
Oto rozkład z 1912 r.:


A to z 1944 r.:


Mozna porównac np siec stacji - mimo, że linia była gotowa od 1910 r., lokalizacja stacji lub ich nazwy się zmieniały.
I tak:
w 1912 nie mamy jeszcze stacji Kreckower Str. (obecnie Szczecin Pogodno)
w 1912 mamy stację Cavelwisch (Babin) - na wprost papierni, obecnie Szczecin Skolwin. Stacja Scholwin z kolei położona była bardziej na północ (po wojnie już nie funkcjonowała, ale zachował się budynek).
W 1944 stacja koło papierni zwie się już Odermuende - tak jak sama papiernia i cała dzielnica.

W 1944 r. zainteresowała mnie stacja Jasenitz Lg - kojarzy mi się to z Lager, ale co naprawdę oznacza ta nazwa?


I jeszcze jedna rzecz: obalenie mitu, że linia autobusowa F jeździła tylko do Tanowa (stąd nazwa F - od Falkenwalde). W latach 40. przedłużono ją do Polic, a przystanek był także przy Hydrierwerke:



p.s. da się zrobic tak, żeby te obrazki były większe bez konieczności otwierania każdego z nich?

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 23, 2012, 19:31:35 »
Mam ciut rzeczy poskanowanych od splintera- m.in o Randower Kleinbahn i ogólnie o kolejnictwie w naszym regionie. Jeśli będą zainteresowani- zraruje i wstawię na jakiś serwer. Ogólnie- warte uwagi. Materiał w języku naszego zachodniego sąsiada.
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1211
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 23, 2012, 19:39:57 »
Cytat: "Borisz"
da się zrobic

da się, w znaczniki wstaw adres dużego obrazka

O ooo! już się nie da ;)
<*)))))>{

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 24, 2012, 12:09:09 »
ak, właśnie na kompie te obrazki sa duże.

lukasz_s, pewnie, możesz wrzucic. Choc mój niemiecki akurat nie najlepszy, ale to nie szkodzi.


Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 31, 2012, 13:54:54 »
Czyli żadnych pomysłów co do stacji Jasenitz Lg? A może ma ona jakiś związek z przstankiem przy Pommernlager? Zdaje się, że ktos kiedyś wrzucał na forum rozkład jazdy, gdzie taki przystanek (Pommernlager) był ujęty.

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 31, 2012, 13:56:37 »
Jasenitz Lager = Tobruklager. Było na forum. Myślałem, że wiesz ;)
SPZP "Skarb"

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 31, 2012, 13:59:29 »
No właśnie nie, albo umknęło z pamięci, w końcu tyle informacji się tutaj pojawia...

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1386
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 31, 2012, 14:12:56 »
I trzeba je zacząć układać...jakoś
SPZP "Skarb"

Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #9 dnia: Września 03, 2012, 12:21:22 »
Czyli w zasadzie jak to interpretowac: przystanek przy Tobruklager był normalnym przystankiem, skoro umieszczali go w rozkładzie jazdy, każdy pociąg się tam zatrzymywał i każdy mógł tam wsiąśc/wysiąśc, tylko w zasadzie po co?

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 900
    • Zobacz profil
[Police] Dawna komunikacja
« Odpowiedź #10 dnia: Września 03, 2012, 15:09:41 »
Tak, to był normalny przystanek.

Część Niemców ( przybyłych za pracą z dalszych rejonów) i cudzoziemców, którzy byli zatrudnieni na normalne umowy o prace, a zakwaterowani byli w obozie Tobruklager dojeżdzali do pracy pociągiem.Trzeba pamiętać, że w Tobruklager robotnicy pracowali nie tylko w Hydrierwerke, ale i innych zakładach.

Pozdrawiam