Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - lukasz_s

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 91
106
Historia / Odp: [Trzebież] Linia kolejowa Trzebież-Nowe Warpno
« dnia: Sierpnia 11, 2016, 10:03:24  »
Skarb nie ma dokumentacji nt. lotniska. Wiedziałbym o tym.
Ja natomiast o lotniskach dowiedziałem się tu, na forum.
Temat co jakiś czas wraca i dobrze by było mit obalić lub potwierdzić.

107
Historia / Odp: [Trzebież] Linia kolejowa Trzebież-Nowe Warpno
« dnia: Sierpnia 10, 2016, 09:19:19  »
To ja przekornie: proszę pokazać mi obiektywne dowody np. zdjęcia lotnicze.
Jaki jest sens budowania lotniska: 1. na terenie podmokłym 2. Mając zaplecze względnie blisko, w Klutzow, Altdamm.

108
Historia / Odp: [Trzebież] Linia kolejowa Trzebież-Nowe Warpno
« dnia: Lipca 27, 2016, 14:31:51  »
Przeczytałem. Temat jest trudny. Materiałów źródłowych mało. Tych obiektywnych: dokumentów, zdjęć lotniczych.
W archiwum fischer-tropsch jest wykaz zbiorników WiFo. Pölitz tam nie ma. Projekt Geilenberga realizowano głównie na płd Niemiec. Czy objęto nim Hydrierwerke- logicznie, jako producenta nr 1 lub 2 w Rzeszy, powinno się objąć. Nigdzie o tym ani słowa, a parę raportów, zarówno alianckich jak i niemieckich, widziałem. Nie potwierdzają też prac ziemnych zdjęcia lotnicze. Nie zająknął się o nich Jagodziński.
Na koniec ciekawostka. Nie dalej jak 3 tyg. temu jeden z mieszkańców obecnej Waldhalle opowiadał o maskowanych zbiornikach w lesie na pograniczu Przęsocina i Skolwina. Może Domino zapamiętał więcej.
Droga, którą odkopaliśmy przed laty, to leśny dukt prowadzący do Hindenburgeiche. Jest, o ile dobrze pamiętam, zaznaczony na mapach z klasą nawierzchni IIIA.

109
Historia / Odp: [Trzebież] Linia kolejowa Trzebież-Nowe Warpno
« dnia: Lipca 25, 2016, 16:59:10  »
Nie tyle nawet strefy przemysłowej, co chociażby składu paliw. Oddalenie takiej instalacji od fabryki ma sens w razie ataku; ponadto wymusza rozłączenie sił atakujących. Ale projektanci fabryki w większości szkice tworzyli w czasie pokoju; czy na potrzeby wojenne? Zapewne też. Zrobili jak zrobili, kładąc nacisk na transport kolejowy, w drugiej kolejności morski. Ponadto niemal pewne, że o w/w koncepcji rozbudowy pojęcia nie mieli.
Przykład (może niezbyt dobry) zbiorników portowych dla Szczecina:





110
Historia / Odp: [Trzebież] Linia kolejowa Trzebież-Nowe Warpno
« dnia: Lipca 25, 2016, 13:28:21  »
Mnie za to ciekawią tereny przemysłowe przy Odrze, na obu, umownie nazwijmy to "wyspach", z podciągniętą linią kolejową. Wg mnie widać wyraźną inspirację Stettinem, konkretnie Lastadie i Międzyodrzem. Aż dziw bierze, że do takiego rozwiązania nie próbowała wrócić Hydrierwerke.

111
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 20, 2016, 18:53:03  »
W moim artykule o obozach, który nigdy się nie ukazał, snuję rozważania nad nazwą obozu:
"Nazwa obozu (Baurat Schröderlager- przyp. mój) pochodzi najprawdopodobniej od nazwiska Schröder. W historii Niemiec zapisało się dwóch Schröderów- radców budowlanych (Baurat). Jeden z nich odpowiadał za plany zagospodarowania przestrzennego w Hanowerze i Düsseldorfie na przełomie XIX i XX w. Drugi, Theodor Schröder, był w tym samym okresie, radcą budowlanym rejencji szczecińskiej.
Police też miały swojego Schrödera. Był on głównym inżynierem Hydrierwerke, odpowiedzialnym m.in za plany rozbudowy zakładu z lat 1941/1942. Mieszkał w Policach, przy Waldpark 13."

A w książce telefonicznej mamy nie inżyniera, a prawdziwego radcę, zamieszkałego w Messenthin przy Waldstr. 15.

112
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 19, 2016, 10:58:43  »
Baurat Schröder! Dopiero zauważyłem!

113
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 19, 2016, 07:19:15  »
Detale architektoniczne się zgadzają. Lokalizacja, podana wraz z nr-em telefonu- "Am Markt"- też.
Za to adres z książki jest inny. Freistrasse 9. To północna strona ulicy Drzymały, mniej więcej po środku (dzisiaj chyba mic tam nie ma). I nie jest to adres prywatny, a lokalizacja interesu- tak mówi AB z 1934 r. Z tekstu natomiast dowiadujemy się, że dom towarowy przeniesiono na Rynek w
1926 r., bo stary był już zwyczajnie za ciasny.





W AB 1934 jest więc błąd!
Wg AB 1943 Freistrasse 9 to adres prywatny, Otto i wdowy Schulze.



Klaruje to książka telefoniczna.



114
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 13, 2016, 21:37:34  »
"Zuhlke'sche Erben", dosłownie "dziedzictwo Zuhlke", w
wolnym tłumaczeniu- "w posiadaniu rodziny". W 1936 jeszcze Niemiecki Front Pracy. Może jakiś związek z NSB jednak jest?

115
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 12, 2016, 18:08:36  »
Wgaw podesłał mi kiedyś kserokopię korespondencji w jęz. czeskim. Carmesin co prawda z błędem, przez "K', adres też ciekawie zapisany- "Ringplatz', jeśli dobrze widzę. Rok 1942.




http://wiki-de.genealogy.net/Abk%C3%BCrzungen_in_Adressb%C3%BCchern





E.- właściciel.
W Szczecinie istniały przy DAF holenderskie, włoskie i francuskie biura łącznikowe. Może to NSB to jakiś odprysk rekrutujący pracowników (albo ich zrzeszający). Albo tłumaczenie tego skrótu jest bardziej przyziemne?

116
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 09, 2016, 22:38:34  »
AB z 1942 r. wykazuje pod 10- tką NSDAP i NSB (Holendrzy?).

117
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 05, 2016, 21:20:36  »
Oczywiście. Współcześnie to budynek biblioteki ;)

Numery rosną na Muehlenstrasse od Freistr. w kier. południowym. Wg Adressbucha 1943 nr 10 to drugi dom między Brueckenstr. a Boeterberg, tuż za Kruegerami (nr 9).
Rzut okiem na Rynek:


Dobrze widoczny szyld z nazwiskiem Krueger. Nr 10 jest tuż za nim.


Tu bardzo słabo widoczny napis Pommernhaus:

 
a tu z bliska, ale bez napisu. Widoczny szyld "Hotel, Restaurant"

118
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Lipca 04, 2016, 21:44:45  »
Bardzo ciekawe. Nie trafiłem wcześniej na pocztówkę z tego lokalu (ani na wzmiankę o nim), a przecież informacje są:





I jeszcze jedno; zdjęcie z lat 34-35, aukcja na ebayu z zeszłego roku. Wygląda podobnie. Ale chyba "tylko" podobnie.


 

119
Historia / Odp: [Police] Co wiemy o przeszłości miasta...
« dnia: Czerwca 13, 2016, 20:36:36  »
To równie dobrze może być szkoła (zespół szkół?), która nigdy nie powstała. Wschodnia część Hauptsiedlung, okolice dzisiejszego przedszkola nr 9.





120
Historia / Odp: [Police] List z KL AUSSENLAGER POLITZ
« dnia: Czerwca 01, 2016, 22:32:54  »
Wysłałem mail.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 91