Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: zplkarol w Marca 29, 2012, 12:57:27
-
Witam. Przejdę od razu do rzeczy mianowicie chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną braku napięcia na świecach żarowych, auto którego dotyczy problem to VW Golf 3 1.9 TD r.1993. Dodam że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki łącznie z tym pod maską, wymieniłem przekaźnik świec i dalej nie ma prądu na nich, przewód gdzieś się upalił czy jak? Jeśli chodzi o same świece to są raczej sprawne, bo jak "na krótko" podaje na nie napięcie bezpośrednio z akumulatora to auto przy zimnym silniku odpala od,razu bez problemu.
-
Dodam że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki łącznie z tym pod maską, wymieniłem przekaźnik świec i dalej nie ma prądu na nich, przewód gdzieś się upalił czy jak?
Sprobuj zmostkowac zaciski obwodu roboczego przekaznika, ale nie dluzej niz 15-20 sek. Sprawdz, czy na zacisku zasilajacym jest stale napiecie. Najlepiej by bylo sprawdzic wszystkie zaciski przy przekazniku, a takze skrzynke bezpiecznikow pod katem przejscia do gniazd wtyczek. Sprawdz tez, czy po wlaczeniu zaplonu slychac cewke przekaznika. Czesto zdarzalo sie rowniez tak, ze upalaly sie styki wewnatrz skrzynki. Nalezy tez sprawdzic czujnik temperatury, jego rezystancje (opor) i podlaczenie/okablowanie. Bedziesz potrzebowal schematow elektrycznych. Problem moze byc bardziej zlozony, a wtedy jest to raczej robota dla elektromechanika.
-
Sprawdz tez, czy po wlaczeniu zaplonu slychac cewke przekaznika.
Napięcie sterownicze na cewkę przekaźnika jest podawane bo słychać ja "pyka", a nawet czuć jak się dotyka go. Ale spróbuje zmostkować zaciski styku czynnego tak jak piszesz. A co do czujnika temperatury to jaką powinien mieć rezystancję przy zimnym silniku?
-
A co do czujnika temperatury to jaką powinien mieć rezystancję przy zimnym silniku?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77615d480b929c51.html
Oczywiscie sa to zakresy uniwersalne, ale jezeli czujnik jest uszkodzony, to zazwyczaj wynik pomiaru jest bardzo mocno odchylony od normy.
-
Dzięki speedbax w weekend to sprawdze.
-
Prosze bardzo, w razie czego to daj znac.
-
To ze pyka nie znaczy ze jest przejscie... Wyjmij przekaznik i go sprawdz.
-
To ze pyka nie znaczy ze jest przejscie
Przekaźnik jest ok bo wyjąłem go podałem napięcie na cewkę, i przez styk czynny jest przejście. Z resztą stary tez jest ok, a nowy kupiłem w ciemno bo myślałem że to właśnie wina przekaźnika. Problem jest gdzieś przed stykiem przekaźnika albo z czujnikiem temp. tak jak pisał speedbaks, ale muszę schemat ściągnąć, wtedy może dojdę do usterki. Chyba że masz jakiś inny pomysł, bo jak narazie sprawdziłem wszytko na zdrowy rozum i nie mam pojęcia co jest.
-
bo jak narazie sprawdziłem wszytko na zdrowy rozum i nie mam pojęcia co jest.
Sprawdz wszystkie polaczenia w/g schematu, zmierz napiecia, takze pod obciazeniem, sprawdz przejscia w skrzynce bezpiecznikow. Majac schemat i miernik mozesz to zrobic sam.
-
Miałem ten problem w swoim aucie. Przekaźnik był OK, miał przejścia ale... nie było napięcia, które miał przekazać na świece.
Poniżej moje foto z forum motoryzacyjnego:
[IMG=http://img122.imageshack.us/img122/2223/przekanikuo0.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/122/przekanikuo0.jpg/)
Winny był bezpiecznik 100A, którego niełatwo było odnaleźć ;)
-
Winny był bezpiecznik 100A, którego niełatwo było odnaleźć ;)
Dodam że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki łącznie z tym pod maską,
To ten pod maską.
-
Oj, wynikło małe nieporozumienie z mojej winy. Ja jeżdżę autem firmy, do której nie pałasz zbytnią sympatią ;) Po prostu miałem podobny problem w innym aucie i pomyślałem że rozwiązanie może być podobne. A co do bezpieczników, to u mnie okazało się że oprócz tych mi znanych i dostępnych jest jeszcze jedna skrzynka ukryta głęboko w schowku.
-
A mostkowałes obwod roboczy jak pisał speedbax? Na jednym zacisku powinien byc prad po przekreceniu stacyjki cały czas. Dopiero załaczony przekaznik przekazuje go na swiece.
-
Na jednym zacisku powinien byc prad
Razi mnie jak "fachowiec" myli podstawowe pojęcia prądu i napięcia...
-
Oj, wynikło małe nieporozumienie z mojej winy. Ja jeżdżę autem firmy, do której nie pałasz zbytnią sympatią ;) Po prostu miałem podobny problem w innym aucie i pomyślałem że rozwiązanie może być podobne. A co do bezpieczników, to u mnie okazało się że oprócz tych mi znanych i dostępnych jest jeszcze jedna skrzynka ukryta głęboko w schowku.
Taa to dopiero "fachowa" wypowiedz hehe
Zamiast sie czepiac pomoz rozwiazac problem...
-
Taa to dopiero "fachowa" wypowiedz
Rozwiń myśl, bo nie bardzo Cię pojmuję.
Proponowałem rozwiązanie tego problemu - problemu, który wystąpił w innym aucie niż auto kolegi, który założył temat. Rozwiązania praktycznie te same, więc... ?
Zamiast sie czepiac pomoz rozwiazac problem...
Czytałeś w ogóle coś powyżej? Czy obrażony za wytknięcie błędu przystąpiłeś od razu do ataku?
-
Na jednym zacisku powinien byc prad
Taa to dopiero "fachowa" wypowiedz hehe
Na tych fachowych wypowiedziach skończcie. Kolejny post nie na temat nagrodzę.
-
Nie bede dyskutował z kims kto ma pochwe w awatarze!
Mylisz pojęcia. To nie pochwa, tylko myszka komputerowa.
A ty mod sie [beep!] poprostu :)
Wez mi usun konto.
Usunąć nie usunę. Dam ostrzeżenie.
Godzik