Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: BARTEKK83 w Lipca 23, 2011, 20:38:44
-
Witam mam pytanie czy ktos sie orientuje gdzie mozna wymienic olej i filtr w automatycznej skrzyni biegow??
-
A jakie auto?
-
np. w warsztacie na Jodłowej
-
astra g
-
To jak bedziesz wymieniał to tylko olej z serwisu.Oryginalny GM. Jak mnie pamiec nie myli to masz skrzynie AJUSA 4 biegowa? Opel nie zaleca do niej oleju klasy dextron itp. Jak chcesz to moge wymienic, ale w przyszłym tygodniu bo mam zajety podnosnik. Jakby co PW. Pozdrawiam
-
Ja mam też automat w swoim Volvo i leje Motula. Oczywiście spełniającego normy Volvo.
-
Ja mam też automat w swoim Volvo i leje Motula. Oczywiście spełniającego normy Volvo.
W Serwisówce do swojego V40 przeczytałem, że nie zaleca się wymiany oleju w skrzyni automatycznej - należy jedynie uzupełniać. Rozwieje ktoś to?
-
Stała śpiewka ASO - ja jak pojechałem dowiedzieć się co i jak z wymianą oleju w Scenicu w serwisie Renault, powiedziano mi na wstępie, że automat jest bezobsługowy i tym samym nie wymaga wymiany oleju. Ale jak opisałem objawy, jakie mam czasami, to powiedzieli mi, że w takiej sytuacji wymiana oleju może być przydatna ;]. Ot, po prostu chyba im się bardziej opłaca wymieniać całe skrzynie niż sam olej...
-
2OO, Tu się wszystkiego dowiesz ( http://volvoforum.pl/ ). Używaj tylko dobrze szukajki.
Mam nadzieję że nie będzie problemu z tym linkiem ( to do administracji ;D )
Nie będzie ;-)
Kubapolice
-
To ja od siebie dorzucę LINK (http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/serwisowanie-automatycznych-skrzyn-biegow/statyczna-czy-dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/)
-
W Serwisówce do swojego V40 przeczytałem, że nie zaleca się wymiany oleju w skrzyni automatycznej - należy jedynie uzupełniać. Rozwieje ktoś to?
powiedziano mi na wstępie, że automat jest bezobsługowy i tym samym nie wymaga wymiany oleju.
Osobiscie nie sluchalbym takich "rad". Jak mawia stare sprawdzone przyslowie: "Kto smaruje, ten jedzie". Olej w automatycznych skrzyniach musi wytrzymywac ekstremalne warunki, pelni nie tylko funkcje smarujace, ma rowiez za zadanie plukac/chlodzic, przenosic hydrokinetycznie sily i momenty itp. Jest to medium, ktore "zabiera" nieczystosci spowodowane normalna praca skrzyni, czyli osady ze zuzywajacych sie ukladow mokrych sprzegiel hamujacych, badz scalajacych poczczegolne elementy konstrukcyjne skrzyni. By nie pisac laboratu dalej, krotko, taki olej sie naturalnie zuzywa i nalezy go wymieniac, razem z filtrem. W Mercedesach okresy wymian sa rozne, zaleza od rodzaju skrzyni, z regoly jest to okolo 80-120 tys km. Audi w pierwszych bezstopniowych "Multitronic-ach" zalecalo wymiane oleju i filtra co 60 tys. km. - dla ciekawosci powiem, ze litr oleju w oryginale (innego nie bylo) kosztowal prawie 100 zl, gdzie na wymiane z plukaniem potrzeba bylo okolo 12 litrow ;D . Konczac, olej i filtr w automacie nalezy wymieniac regularnie, maksymalnie co 120 tys. km albo co 6-8 lat.