Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: zplkarol w Maja 04, 2010, 22:01:51
-
Witam. Wie ktoś może jak ustawia się prędkość obrotową silnika na biegu jałowym w VW Golf III 1.9 TD silnik AAZ? Teoretycznie wiem jak to zrobić bo wyczytałem w książce VW Golf i Vento wydawnictwa WKŁ, ale czy w praktyce ktoś z was to robił, i mógłby udzielić jakiś wskazówek?
-
A dlaczego chcesz regulować prędkość obrotową biegu jałowego? Czyżby obroty zmieniły się po wymianie paska rozrządu?
-
Nie rozrząd był zmieniany jakieś 40 tyś. km. temu, także to nie przez to. Po tegorocznej zimie trochą opadły na około 750 rpm/min na jałowym, a powinno być 900 (+-50). Trochę to jest denerwujące jak stoisz w jakimś korku albo na światłach, a w środku wszystko się "telepie". Dlatego chcę to ustawić.
-
Z tego co pamiętam w tym silniku obroty regulowane są na dźwigience pompy wtryskowej od strony bloku silnika (regulacja śrubą z nakrętką zabezpieczającą), dodam, że wpływ na wysokość obrotów ma jeszcze woskowo-elektryczny siłownik dźwigni który może nie funkcjonuje poprawnie. Osobiście nie kręcił bym sam przy pompie. Proponuję podjechać do warsztatu specjalizującego się w regulacji pomp wtryskowych. Samo ustawienie obrotów nie powinno być drogie.
-
pokrętło od regulacji obrotów jest od strony bloku tak jak kolega wyżej pisze,ja osobiście bym podkręcił dawkę paliwa i ciśnienie doładowania i nie poznałbyś swojego AAZ i na koniec wyregulował obroty tą śrubką
-
pokrętło od regulacji obrotów jest od strony bloku tak jak kolega wyżej pisze,ja osobiście bym podkręcił dawkę paliwa i ciśnienie doładowania i nie poznałbyś swojego AAZ i na koniec wyregulował obroty tą śrubką
Oj, oj, oj. A ta regulacja to tak "na oko"?, "na ucho", mówisz o regulacji dawką paliwa, którą normalnie ustawia się na specjalnym stole do regulacji pomp. Zabawa z ciśnieniem doładowania bez precyzyjnych manometrów również może skończyć się niewesoło i dla turbiny i dla silnika. Mimo prostoty konstrukcyjnej układu zasilania stanowczo odradzam przeprowadzanie tego typu eksperymentów.
-
Tak na oko i ucho jeździłem swoim autem 2lata poszedł do ludzi i jeszcze śmiga
z 80PS polepszyło się pod 107PS więc jeśli nie miałeś z tym do czynienia nie wypowiadaj się. :faja:
-
z 80PS polepszyło się pod 107PS więc jeśli nie miałeś z tym do czynienia nie wypowiadaj się.
Miałeś dużo szczęścia. Ale gratuluję odwagi. A ta moc, to mierzona choć na hamowni, czy też na "oko" i "ucho"? Z marką VW, Audi miałem bardzo dużo do czynienia, więc myślę, że wiem o czym piszę.
-
A no mierzona na hamowni na mierzynie w v-techu.Co do szczęścia to pogratuluj połowie Polskich posiadaczy vw golfa 1.6TD lub 1.9TD :ass: co drugi jest podkręcony i śmigają jak szalone.Widać że miałeś za mało do czynienia
jeden zachęcający filmik kolego dla ciebie:
http://www.youtube.com/watch?v=MVMh70gTsGA
-
Osiągi przyznam imponujące, szkoda, że jazda próbna auta odbyła się na zwykłej drodze z prędkością ponad 200 km/h. Trochę trudno mi uwierzyć, ze można tak znacznie z zewnątrz podkręcić dawkę paliwa bez ingerencji w samą pompę. To samo tyczy się turbiny. Jeżeli dysponujesz dokumentacją odnośnie profesjonalnego zwiększenia mocy w silniku AAZ to będę wdzięczny za udostępnienie. (Jest to starszy silnik gdzie praktyczne nie ma elektroniki sterującej pracą pompy)
[ Dodano: 2010-05-15, 23:28 ]
Dodam jeszcze, że dyskusja dotyczy silnika AAZ, a na filmie widać Golfa II 1,6 TD, gdzie oznaczenia silnika składały się z jednej cyfry i litery bądź z dwóch liter. Oznaczenia silnika 1,6 TD w Golfie II nie pamiętam. Podejrzewam, że na filmie pokazany jest pojazd z silnikiem 1,6 TD z intercoolerem z 80 KM, było ich relatywnie mało i faktycznie w tych silnikach dało się "doczarować" parę koni. W silniku AAZ, szczególnie w wersji z normą emisji spalin Euro2 (katalizator utleniający + układ recyrkulacji spalin) po 1995 roku takie przeróbki mogą nieść za sobą niespodziewane konsekwencje, stąd moje pytanie o dokumentację. Pozdrawiam.
-
Witam,jestem nowy i za bardzo nie wiem o co chodzi na tych forach sorki ale szukam i nic.Ma taki problem, a tak w_ogóle to chodzi o 1.9 td 92 r, lecialo mi paliwo z pod tych sprezyn tam gdzie jest linka od gazu przymocowana, wykrecilem ja wymienilem uszczeleczke wkrecilem pompe i jest tragedia nie_ma w_ogóle buta obroty wolna spadaja, ssania nie_ma ,fakt ze krecilem dawka i tymi śrubkami od strony bloku tez,mialem podkrecic turbinke ale na 3 biegu 3500-4000 daje 1,3 bar.a i jeszcze jedno kolo troche sie gibie ale jak sie rozgrzeje to pali ladnie ale jak jest zimny to juz ciezko bo nie_ma ssania a i jeszcze wymienilem 4tys. temu pirscienie ,panewki .glowice, swiece,filtr paliwa, prosze o jakies wskazowki bo juz nie_mam sily, pozdr.
Ort. Pozdrawiam - Kuba
-
wykrecilem ja wymienilem uszczeleczke wkrecilem pompe i jest tragedia niema wogule buta obroty wolna spadaja, ssania niema ,fakt ze krecilem dawka i tymi srubkami od strony bloku tez,mialem podkrecic turbinke ale na 3 biegu 3500-4000 daje 1,3 bar.a i jeszcze jedno kolo troche sie gibie ale jak sie rozgrzeje to pali ladnie ale jak jest zimny to juz ciezko bo niema ssania a i jeszcze wymienilem 4tys. temu pirscienie ,panewki .glowice, swiece,filtr paliwa, prosze o jakies wskazowki bo juz niemam sily, pozdr.
Jedź do warsztatu, gdzie ustawiają pompy wtryskowe, z ciśnieniem nie eksperymentowałbym tak na "pałę".
-
Pokrecić śrubkami można ale w maluchach :D
-
Dzieki za pomoc!
-
Witam,panowie a dlaczego po wcisnieciu gazu wychodzi tylko pol tego bolca w pompie co pin rysuje,bylo czyszczone.Pozdr
-
Szalenie jestem ciekaw jak wy koledzy tą turbinę podkręcacie ?
Pojedzcie lepiej na warsztat bo regulacja pompy na stole będzie troszkę kosztować.