Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Tematy różne => Wątek zaczęty przez: DominikDolnoślązak w Października 20, 2018, 00:15:59
-
Na terenie Polic planuje się 3 przystanki na trasie kolei metropolitalnej:
1) Police Piłsudskiego - czy nie moźna by zmienić nazwy np na "Police Wiadukt"
2) Police - w miejscu stacji PKP , trochę przesunięty w lewo (o 50 m)
3) Police Zakład - w miejscu starego przystanku przy Azotach Police.
A ja pytam co z przystankiem i budynkiem dworca PKP Szczecin Mścięcino? Wg planu ostatnia stacja przed Policami to ma być Szczecin Skolwin.
Czy nie moźna by przywrócić zatrzymywania się pociągów na stacji Szczecin Mścięcino? Teren tego dworca naleźy administracyjne do Polic czy do Szczecina?
Przypominam źe przed II wojną światową i zaraz po niej między Szczecinem Skolwinem a Szczecinem Mścięcinem był czynny jeszcze jeden przystanek kolejowy, jego budynek stoi do dziś przy torach . Widać charakterystyczną poniemieką budowlę kolejową. Nazwy tego przystanku PKP niestety juź nie pamiętam.
Uwaźam źe na trasie kolei metropolitarnej powinno być jak najwięcej czynnych przystanków i stacji kolejowych. Przystanek PKP Szczecin Mścięcino (a moźna by Police Mścięcino) - przywrócił by rangę tej dzielnicy Polic. Na początku ubiegłego wieku zapomnana obecnie stacja PKP Szczecin Mścięcino - przeżywała oblęźenie pasażerów.
-
Założeniem kolei ma być krótki czas dotarcia do Szczecina i z powrotem dlatego podobnie jak linia F będzie ograniczenie przystanków do minimum, myślę, że już dla osób z Mścięcina, dotarcie do Wiaduktu będzie mało męczące.
-
3) Police Zakład - w miejscu starego przystanku przy Azotach Police.
Nic nie wiadomo na ten temat. Póki co trasa SKM ma się kończyć w Policach ("Głównych"). Koło Zakładów nie ma możliwości manewrowania i zawracania. Pociągi musiałyby dojeżdżać do Trzebieży.
W Mścięcinie nie ma żadnego dworca. Owszem, kiedyś był. Istniejący do dziś budynek też reprezentuje architekturę kolejową, ale dworcem nie był.
W ramach projektu SKM planowany jest natomiast przystanek Szczecin Artyleryjska, obsługujący w zamierzeniach północną część Skolwina. Z Mścięcina również będzie do niego blisko. Schemat dostępny jest tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczeci%C5%84ska_Kolej_Metropolitalna (nie wiedzieć czemu przystanek Artyleryjska zaznaczono jako istniejący).
-
Na stronie glosu szczecinskiego jest artykul i piszą o 3 przystankacg na terenie polic.
-
Rzeczywiście pojawia się taka informacja: https://gs24.pl/szczecinska-kolej-metropolitalna-jest-pierwszy-wykonawca-przebuduja-tory-do-polic/ar/13148572 (podpis pod zdjęciem). Ale jest ona w sprzeczności z innymi, które można znaleźć w internecie na temat projektu (zwłaszcza przytaczany przeze mnie plan sieci z zaznaczonymi przystankami).
-
To jak w końcu jest z tymi przystankami ? Ile ixh bedzie w Policach?
-
3) Police Zakład - w miejscu starego przystanku przy Azotach Police.
Nic nie wiadomo na ten temat. Póki co trasa SKM ma się kończyć w Policach ("Głównych"). Koło Zakładów nie ma możliwości manewrowania i zawracania. Pociągi musiałyby dojeżdżać do Trzebieży.
Nie ma potrzeby manewrowania elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, takimi jak mają jeździć w ramach SKM. Wystarczy zmienić kabinę.
Obiło mi się obuszy, że to ZCh wystąpiły o dodatkowy przystanek, aby dowozić pracowników koleją.
Mścięcino za czasów PKP cieszyło się zerowym zainteresowaniem ze względu na położenie przystanku. Myślę, że jest zbędny i nie ma sensu zatrzymywać pociągu co 500 m.
-
Nie ma potrzeby manewrowania elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, takimi jak mają jeździć w ramach SKM. Wystarczy zmienić kabinę.
Nie znam się dokładnie na tym, ale chyba potrzebna jest jakaś sygnalizacja oraz odpowiednie rozjazdy, żeby skład mógł zmienić tor.
Mścięcino za czasów PKP cieszyło się zerowym zainteresowaniem ze względu na położenie przystanku. Myślę, że jest zbędny i nie ma sensu zatrzymywać pociągu co 500 m.
Dlatego planowany jest przystanek Szczecin Artyleryjska - blisko Mścięcina i bliżej zabudowy.
-
Przystanek PKP Szczecin-Mścięcino był intensywnie eksploatowany przez podróżnych na początku XX wieku, gdy niemieccy mieszkańcy Szczecina pociągiem przybywali do Mścięcina na weekend'owy wypoczynek do Puszczy Wkrzańskiej.
Widziałem zdjęcie w niemieckiej książce - przedstawiające podróźnych na peronie w Mścięcinie - przystanek był pełen ludzi - foto z około 1910 roku.
-
Proponuję więc byś przeniósł się do 1910 i tam został.
-
Nie znam się dokładnie na tym, ale chyba potrzebna jest jakaś sygnalizacja oraz odpowiednie rozjazdy, żeby skład mógł zmienić tor.
W miejscu dawnego przystanku kolejowego Police Zakład linia kolejowa jest jednotorowa, więc żadnych rozjazdów tam nie ma i nie są potrzebne.