Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Tematy różne => Wątek zaczęty przez: Kuba w Września 30, 2012, 18:12:08
-
Wśród propozycji jest likwidacja zelektryfikowanej linii z Wysokiej Kamieńskiej do Kamienia Pomorskiego (ponad 17 km). W raporcie znalazł się także 26-kilometrowy odcinek szlaku między Stargardem Szczecińskim a Pyrzycami oraz linia z Pyrzyc do Głazowa (23 km). Do złomowania miałby także pójść odcinek linii z Polic do Trzebieży (13,5 km).
Na drugiej liście znalazły się linie, których przejęcie będzie zaproponowane samorządom.Tutaj wśród propozycji jest oddanie linii ze Szczecina do Polic (24 km), linii z Polic od Zakładów Chemicznych.
Źródło: gs24.pl (http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20120930%2FSZCZECIN%2F120929586)
No i zaczyna się coś dziać... Tyle, że nie w kierunku reaktywacji linii, ale w kierunku jej całkowitego unicestwienia :/.
-
linie, których przejęcie będzie zaproponowane samorządom.Tutaj wśród propozycji jest oddanie linii ze Szczecina do Polic
w kierunku jej całkowitego unicestwienia
PKP chcą się pozbyć zgniłego jaja.
Niemcy też zaczynają oszczędzać, zlikwidowana ma być linia do Ueckermunde.
-
Jakie to proste i sprytne - oddac samorzdom.
Albo bierzecie, albo likwidujemy i już.
I martwcie się tym, ze po drogach, przez centrum miasta będa szły wzmozone transporty drogowe materialów niebezpiecznych do i z ZCH albo bazy paliwowej.
-
Jakie to proste i sprytne - oddac samorzdom.
Albo bierzecie, albo likwidujemy i już.
I martwcie się tym, ze po drogach, przez centrum miasta będa szły wzmozone transporty drogowe materialów niebezpiecznych do i z ZCH albo bazy paliwowej.
Racja!
-
gs24.pl napisał/a:
Na drugiej liście znalazły się linie, których przejęcie będzie zaproponowane samorządom.Tutaj wśród propozycji jest oddanie linii ze Szczecina do Polic (24 km), linii z Polic od Zakładów Chemicznych.
Juz to widzę jak samorząd przejmie linie ze Szczecina do ZCh.
A ZCh bez kolei ? Absurd. ZCh bedą przymuszone do wzięcia, co przeczy obecnej filozofii zarządzania - na topie teraz outsocing. Wygląda na to że w pkp też outsocig :< Spotkają sie dwa outsocingi. Może wyjść z tego niezły pasztet :lol2:
_
-
OutsOURcing chyba raczej.
-
No mam nadzieję, że nie. Odcinek Police - Trzebież też jest wykorzystywany towarowo - tartak w Trzebieży i baza paliw.
Likwidacja linii do Kamienia byłaby głupotą, tak samo jak Stagard - Pyrzyce - zamiast ją rozbierac powinni reaktywowac połączenie do Pyrzyc, a nawet dalej - do Lipian, Myśliborza.
-
A czy przejazd kolejowy też zlikwidują na Tanowskiej?? Długo te szlabany przytrzymują a tak byłby spokój.
-
mowa o odcinku od ZCH do Trzebieży
-
Mickd, jeździj Piłsudskiego, będziesz miał spokój.
-
kubapolice
Dostosuje się heee trochę to dalej ale ok .
Pozdrawiam Ciebie Ku.......
-
Mickd, po prostu jestem zwolennikiem transportu kolejowego, szczególnie jeśli alternatywą dla niego jest uciążliwy transport drogowy.
-
A ja słyszałem, chyba z dobrego źródła, coś wręcz odwrotnego. Mianowicie słyszałem o planowanym remoncie trasy, albo na odcinku do Z.CH. albo nawet do Trzebieży.
-
jeden tor został wyremontowany (za pieniądze ZCH) ze względu na dużą sprzedaż koleją tamte torowisko się rozsypywało. A o remoncie drugiej nitki nie słyszałam
-
tartak w Trzebieży
takowego w Trzebieży nie ma od wielu lat
-
Nie wiem czy ktoś zauważył... Ale Kuba cytował tylko te zdania, które sprawiają sensację... Zresztą sam tytuł na GS24.pl jest mocno tabloidowy i przesadzony, ale to już dla nich charakterystyczne. GS podaje te informacje, ale zresztą sam w tym samym tekście przytacza stanowisko PKP, które je dementuje. To są tylko informacje, które odcinki generują straty, a nie które są do likwidacji... Po co siać zamęt i panikę za wczasu ?
-
Borisz napisał/a:
tartak w Trzebieży
takowego w Trzebieży nie ma od wielu lat
To może źle się wyraziłem, ale jakiś skład ściętego drewna tam jest. Zresztą niedawno widziałem pociąg załadowany drzewem, więc chyba jechał z Trzebieży. No chyba, że z Jasienicy, bo tam tartak chyba jest?
-
splinter
I JA SERDECZNIE CIEBIE POZDRAWIAM (po długiej nieobecności Twojej)
A może uaktywnić takie cacka?? Zamiast tego MANA puścić.
(http://imageshack.us/a/img442/3941/szynobus.jpg)
-
Mój szwagier obliczył, że codziennie wydaje na paliwo ok. 35zł, (na trasie Szczecin-Trzebież-Szczecin). W skali miesiąca to już konkretna kwota wychodzi i nie każdego na to stać. Byłoby super, gdyby była możliwość jazdy szybkim wagonem na tej trasie. Uważam, że mnóstwo ludzi (po przeliczeniu) zostawiłoby samochody w garażu. Można by dzięki temu np ruszyć za robotą do Szczecina. Warunek - szybka podróż, niskie koszta - szansa dla każdego.
Szkoda tylko, że ta linia w takim opłakanym jest obecnie stanie, że o dworcach i peronach nie wspomnę.
-
dodo, to coś mu dużo pali auto. To jest przecież około 30km w jedną stronę. No chyba, że on na prawobrzeże jeździ? A jak się uprze (i pracuje na 1 zmianę) to może jechać LS i potem przesiadka na 107/101/103/106. Bilety na bank wyjdą taniej.
-
dodo, to coś mu dużo pali auto. To jest przecież około 30km w jedną stronę. No chyba, że on na prawobrzeże jeździ? A jak się uprze (i pracuje na 1 zmianę) to może jechać LS i potem przesiadka na 107/101/103/106. Bilety na bank wyjdą taniej.
No fakt że dużo, ok.9 litrów/100km, czyli dokładnie tyle co vw golf 1,8/rocznik 95 mojego syna. Są oczywiście tańsze wozy w eksploatacji, np Renault Kangoo sąsiada (ok. 7l/100km) i wtedy koszt dojazdu maleje do ok. 28zł/dziennie. Ale w moim "przekazie" nie chodziło o to, by nakłaniać ludzi do jazdy autobusem z przesiadkami, bo to trwa czasami wiele godzin. Autobusy są Ok jeśli nie ma nic innego, albo gdy udajemy się raz na miesiąc np,na imieniny do ciotki, a co innego gdy trzeba ten dystans pokonywać codziennie. W skali miesiąca tych godzin na dojazd będzie mnóstwo. Uważam że czas w podróży to także są koszty które nas codziennie dotykają. Chciałem również wykazać, że jeżeli już ktoś znajdzie sobie pracę w Szczecinie, mieszkając np. w Trzebieży, to o ile łatwiej i szybciej, a zwłaszcza ekonomiczniej byłoby podróżować szybką kolejką podmiejską. Jaka by to była szansa dla tych co właśnie siedzą na bezrobotnym, bo w okolicy np. Trzebieży nie ma dla nich roboty. Że nie wspomnę o młodzieży szkolnej i jej codziennym trudzie z dojazdem na tej trasie.
Gdyby nie było tu linii kolejowej to nie byłoby tematu. Ale jest i trzeba coś z tym zrobić.
Jako ciekawostka - bilet z Gryfina do Szczecina kosztuje ok. 8zł, a odległość podobna. Byłoby super za taką cenę podróżować na trasie Szczecin-Trzebież - szybką koleją podmiejską,