Inne tematy > Fotografia

Pomoc w wyborze aparatu do około 2000zł.

(1/7) > >>

Opaler:
Witam. Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze aparatu cyfrowego do około 2000zł. Początkowo przymierzałem się do Canona EOS 600D, ale po rozmowie z fachowcem dowiedziałem się, że to może być przerost formy nad treścią. Oczywiście lustrzanka jest bardzo dobrym wyborem pod warunkiem, że wie się jak należy się ja używać :)

Do czego potrzebny mi jest aparat:
- rodzinne zdjęcia podczas wycieczek
- fotografowanie zabytków podczas wycieczek
- stosunkowo dużo chodzę po górach, więc fajnie byłoby zrobić zdjęcie szerokokątne (jestem laikiem, więc nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa)

Dowiedziałem się, że najlepszym dla mnie wyborem będzie dla mnie coś pomiędzy kompaktem, a lustrzanką (hybryda?), ponieważ nie będę musiał się martwić obiektywami i jakimiś zaawansowanymi ustawieniami.

cooker:
Strach przed lustrzanką jest niepotrzebny. Moim zdaniem lepiej lustro niż kompakt (chyba że chcesz nosić aparat w kieszeni), większe pole manewru - nauczysz się kilku podstaw i robisz co chcesz, a nie co ci automat dyktuje (choć lustra też mają opcje auto).

Ważniak:
W takim wypadku najlepiej będzie pasował tzw. superzoom.
Tu masz przykład: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/aparat-cyfrowy-canon-powershot-sx50-hs.html
Ogniskowa od 24 (szeroki kąt), aż do 1200mm. Do tego oczywiście filmy w FullHD. Obiektyw nie jest co prawda zbyt jasny, ale wg mnie byłbyś zadowolony.


--- Cytat: "cooker" ---Strach przed lustrzanką jest niepotrzebny. Moim zdaniem lepiej lustro niż kompakt (chyba że chcesz nosić aparat w kieszeni), większe pole manewru - nauczysz się kilku podstaw i robisz co chcesz, a nie co ci automat dyktuje (choć lustra też mają opcje auto).
--- Koniec cytatu ---
Wiele kompaktów ma tryby manualne. W dodatku lustrzanka wcale nie daje większego pola manewru przy tych samych kosztach.

Opaler:
A co sądzicie o czymś takim jak Nikon 1 albo Olympus PEN? Dużo pozytywnych opinii o tych bezlusterkowcach.