Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2490) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Prius - EV fabrycznej konstrukcji  (Przeczytany 5148 razy)

Offline jacek.wilczek

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
Prius - EV fabrycznej konstrukcji
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2011, 18:57:48 »
w tym sęk że filtr cząstek stałych nie jest przewidziany jako materiał eksploatacyjny i powinien wystarczyć (przy odpowiedniej eksploatacji) do końca użytkowania auta.

ale muszę się z Tobą zgodzić że rzadko kiedy ekolodzy biorą pod uwagę pływ na środowisko przez produkt od samego początku aż do jego końca: zaprojektowanie, wyprodukowanie, transport komponentów, utylizacja etc.  za to bardzo chętnie mówią jaki wpływ na środowisko ma eksploatacja.

moim ulubionym przykładem są żarówki "ekologiczne" energooszczędne, zawierające pary rtęci a trafiające najczęściej na zwykłe śmietniska po zużyciu.

--
jacek

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4301
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Prius - EV fabrycznej konstrukcji
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2011, 21:32:00 »
Cytat: "jacek.wilczek"
w tym sęk że filtr cząstek stałych nie jest przewidziany jako materiał eksploatacyjny i powinien wystarczyć (przy odpowiedniej eksploatacji) do końca użytkowania auta.


Filtr cząstek stałych przez większość producentów traktowany jest jak zwykła część eksploatacyjna. Są jednak stosowane przebiegi progowe w ramach tzw. "Dobrej Woli". Dobrze pisaliście, auto z DPF-em do jazdy miejskiej zupełnie się nie nadaje, jeżeli jednak ktoś dużo jeździ po autostradach i będzie regularnie stosował zalecane niskosadzowe oleje, to z filtrem cząstek stałych nie będzie miał żadnych problemów.

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3507
    • Zobacz profil
Prius - EV fabrycznej konstrukcji
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2011, 22:25:03 »
Cytat: "jacek.wilczek"
w tym sęk że filtr cząstek stałych nie jest przewidziany jako materiał eksploatacyjny i powinien wystarczyć (przy odpowiedniej eksploatacji) do końca użytkowania auta.


Klimatyzacje też miały być bezobsługowe. ;)

Cytuj (zaznaczone)

moim ulubionym przykładem są żarówki "ekologiczne" energooszczędne, zawierające pary rtęci a trafiające najczęściej na zwykłe śmietniska po zużyciu.


Taaa, to to już w ogóle jest mistrzostwo i piękny pokaz tego, jak pieniądz producentów rządzi politykami (w tym przypadku bodajże Philips, bo chyba oni opracowali żarówkę energooszczędną, której samej z siebie nikt nie chciał kupować).

speedbax:

Cytuj (zaznaczone)
jeżeli jednak ktoś dużo jeździ po autostradach i będzie regularnie stosował zalecane niskosadzowe oleje, to z filtrem cząstek stałych nie będzie miał żadnych problemów.


Czasem i przy dobrym serwisowaniu część potrafi paść. Wywalać wówczas 5k PLN na jakiś filterek uważam za nieporozumienie.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4301
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Prius - EV fabrycznej konstrukcji
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 26, 2011, 22:35:55 »
Cytat: "KrP"
Czasem i przy dobrym serwisowaniu część potrafi paść.


Oczywiście, że tak, dlatego pisałem o charakterystyce użytkowania. Auta, które "trzaskają" rocznie 50 tys. km i więcej, raczej nie mają problemów z DPF-ami. Dodam jeszcze, że oprócz oleju ważna jest również jakość paliwa, najlepiej tankować półkę premium, Verva, Ultimate itp.