Inne tematy > Motoryzacja

Pytanie dla "motoznafców" . Mały problem z drżeniem kierownicy

(1/3) > >>

JedynyTomek:
Witam. Opel Vectra C 2.0 Turbo. Wszystko ładnie pięknie. Auto zadbane. Nowy komplet tarcz i klocków. Nowe opony. Łączniki i końcówki drążków wymienione plus wachacze. Nic nie stuka nic nie puka. Niski przebieg auto naprawde zadbane jeżdżę nim codziennie nigdy mnie nie zawiódł. Mam jeden problem. Nikt nie potrafi wskazać przyczyny.


Mianowicie podczas jazdy gdy osiągnę prędkość około 120-140km/h kierownica zaczyna mi drżeć dość mocno. Poniżej i powyżej tych prędkości wszystko jest ok. Oczywiście koła wyważałem nawet kilkukrotnie. Drży tylko kierownica lewarek biegów siedzi sztywno. Nikt nie potrafi znaleźć przyczyny,żaden mechanik, przegląd auto zdało śpiewająco.


Co jest grane?

Kuba:
Wibracje przechodzą na budę? Jeśli tak, to sprawdziłbym półosie napędowe.

JedynyTomek:
trzymałem nogi mocno w podłodze - wydaje mi się że delikatne wibracje są wyczuwalne. Buda jako taka nie trzęsie,nie wibruje. Równocześnie mam niewielki problem ze zbieżnością. ile razy bym zbieżności nie ustawił auto ściąga delikatnie w prawo.    czy to może być krzywa półoś?   Jak to się objawia? jak to zdiagnozować?

dodam tylko że auto jest bezwypadkowe/bezkolizyjne

Kuba:
Znam przypadki, gdzie podobne objawy dawał wyrobiony frez łączący półoś ze skrzynią biegów. Trzeba podjechać na kanał i sprawdzić, czy nie ma tam luzów.

Kilofownikownia:
Ja bym jednak obstawiał koła. Przy wyważaniu nie rozpędzają ich do takich prędkości o jakich piszesz. Sam mam takie zimówki. Co by nie robił to w jakimś zakresie prędkości zawsze będą biły. Zamień przód z tyłem i zobacz czy się coś zmieni. Jak tak to masz odpowiedź.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej